Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

dekkersj

Citaat van: HuubF op februari 18, 2011, 11:07:33
In een ander topic werd door Wim44 de onderstaande tekst geplaatst:

Niks voodoo maar wel een reden waarom verschillen zouden kunnen optreden. [...]
Zou misschien kunnen en daarmee heb je belofte die gedaan wordt ook meteen te pakken. In de geest van het verhaal van Wim44, welke kabel zou dan een verschil geven?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

SB MARANTZ

Citaat van: bmateijsen op februari 18, 2011, 11:05:47
In alle Wilson Audio luidspreker zit Transparant kabel.

Klinkt daardoor transparanter of wat bedoel je?
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

bmateijsen

Citaat van: SB MARANTZ op februari 18, 2011, 11:29:25
Klinkt daardoor transparanter of wat bedoel je?

Ik geef alleen aan dat Wilson Audio gebruik maakt van Transparant kabel, http://www.transparentcable.com/ in al hun luidsprekers.

Groet,

Bjorn

dekkersj

Citaat van: bmateijsen op februari 18, 2011, 11:33:58
Ik geef alleen aan dat Wilson Audio gebruik maakt van Transparant kabel, http://www.transparentcable.com/ in al hun luidsprekers.

Groet,

Bjorn
Dat ze dat er voor durven te vragen, mijn hemel...

Wederom een merk om stevig links te laten liggen.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Koen K

Vanaf 85 dollar... Nou ja, dat zijn dan nog wel prijzen waar ik nog enigszins van kan denken dat het OK is. Maar dat is dus vanaf. Op het moment dat je $ 33.000 gaat vragen voor een speakerkabel... Tjonge.

dekkersj

#380


Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

chansig

Ik weet dat het merendeel van de audiofielen geen Wilsons thuis heeft staan dus waar hebben we het over.

Op het moment dat het signaal (wat nu helemaal horendol is omdat het verschillende keren is gewisseld van "waarde") eindelijk in de speaker komt, komt het weer in dat onzuivere koper zonder goede afscherming waarover echt nagedacht is. En veranderd dus weer terug naar hoe het begon. Of denkt het signaal dan: laat maar....nu verander ik niet meer.

Ik begrijp dat kabels erg gevoelig zijn en zelfs zo gevoelig dat een weekje niets doen al een klankverandering kan veroorzaken. Als dit allemaal zo is en werkt dan is de hele verandering opgebouwd in de speakerkabel weg in de speaker........of gelden er dan weer andere zaken die meespelen ?


Deze vraag is mn voor Miracle..die heeft in ieder geval nog een onderbouwing die verder gaat dan: Je hebt geen goede set of je bent doof.
Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

#382
Hoewel dat laatste altijd een belangrijke hoeksteen van audiofiele argumentatie zal blijven.  ;D

HuubF

Citaat van: dekkersj op februari 18, 2011, 11:18:53
Zou misschien kunnen en daarmee heb je belofte die gedaan wordt ook meteen te pakken. In de geest van het verhaal van Wim44, welke kabel zou dan een verschil geven?

Groet,
Jacco

Geen enkel idee. Dat is me ook in de 6.525.412 posts die ik heb gezien over kabels nooit uitgelegd. Omdat het altijd ging over welles nietes. Niet over nuances zoals Wim44 wel heeft gedaan. Zijn stuk levert interessante info over voedingen én kabels. Waar was Wim al die jaren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Overal alleen heetten ze dan anders. Het begint altijd als een mooi verhaal en sterft een zekere dood omdat het in de praktijk dusdanig meevalt dat het verder geen rol speelt. Of je moet met ontwerpfouten te maken hebben en dan is het uiteraard meteen einde verhaal.

Dat alles gezegd hebbende moet ik concluderen dat de bewijslast nog steeds ligt bij hen die de meest onwaarschijnlijke uitspraak doet. Wel of niet gelardeerd met mooie verhalen van zowel technische als marketing-technische aard.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Ejorne

Citaat van: dekkersj op februari 18, 2011, 13:56:57
Of je moet met ontwerpfouten te maken hebben en dan is het uiteraard meteen einde verhaal.

Dan zijn we er eindelijk uit. Vrijwel alle goedkope pruts apparatuur is kennelijk perfect ontworpen. En juist vaak onder de als wat beter bekend staande apparatuur treffen we enorme ontwerpfouten. Markant puntje is dan wel dat vaak de wat bete bekend staande apparatuur beter klinkt dan de goedkope pruts apparatuur, hoewel dat laatste óók ontkent wordt door de dbt.


dekkersj

Mooi he, die techniek?  ;D Dusdanig ingezet zodat je ongestoord kunt genieten van muziek en film.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

erik s.

Citaat van: dekkersj op februari 18, 2011, 14:17:50
Mooi he, die techniek?  ;D Dusdanig ingezet zodat je ongestoord kunt genieten van muziek en film.

Groet,
Jacco

precies, iedereen aan de Aldi en Lidl setjes.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

dekkersj

Hoeft niet, je moet kopen wat je wilt. Probeer als excuus alleen niet de meerwaarde in het elektronische domein te vinden.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Ejorne

Citaat van: dekkersj op februari 18, 2011, 14:45:14
Hoeft niet, je moet kopen wat je wilt. Probeer als excuus alleen niet de meerwaarde in het elektronische domein te vinden.

Omdat de dbt dat 'zegt' zeker?

Op zich wel leuk dat je het kan 'recht breien' waarom we geen verschil tussen een dvdspelertje en een 'hi-end' loopwerk/dac combinatie kunnen horen en ook leuk dat een dbt dat zou moeten onderstrepen.

Maar eigenlijk zeg je daarmee tegen de meeste onder ons niet veel meer dan dat de theorie kennelijk niet strookt met de praktijk en dat de dbt zinloos is.

Natuurlijk kun je ook daarop weer een handvol formules en theorie loslaten maar tot nu toe heeft dat niet veel effect gehad. En wanneer je met dergelijke 'uitersten' komt (zoals dat dvdspelertje en loopwerk/dac combi), denk ik dat het ook alleen maar averechts werkt.

Maar voor mij toch altijd wel interessant en gewenst de insteek die jij af en toe inbrengt.

dekkersj

Citaat van: Ejorne op februari 18, 2011, 15:15:07
Omdat de dbt dat 'zegt' zeker?
Nee, eigenlijk niet. De dbt is meer een middel om een hypothese te testen en waarbij er qua resultaat geconvergeerd wordt naar de hoed van Gauss. 50/50 dus en daar kunnen op zichzelf niet zoveel conclusies aan verbonden worden.

Citaat van: Ejorne op februari 18, 2011, 15:15:07
Op zich wel leuk dat je het kan 'recht breien' waarom we geen verschil tussen een dvdspelertje en een 'hi-end' loopwerk/dac combinatie kunnen horen en ook leuk dat een dbt dat zou moeten onderstrepen.
Het recht breien is gelukkig harde fysica icm de mogelijkheden van ons gehoor.

Citaat van: Ejorne op februari 18, 2011, 15:15:07
Maar eigenlijk zeg je daarmee tegen de meeste onder ons niet veel meer dan dat de theorie kennelijk niet strookt met de praktijk en dat de dbt zinloos is.
De theorie strookt wel, anders zou het ding het niet eens doen.  8)

Citaat van: Ejorne op februari 18, 2011, 15:15:07
Natuurlijk kun je ook daarop weer een handvol formules en theorie loslaten maar tot nu toe heeft dat niet veel effect gehad. En wanneer je met dergelijke 'uitersten' komt (zoals dat dvdspelertje en loopwerk/dac combi), denk ik dat het ook alleen maar averechts werkt.

Maar voor mij toch altijd wel interessant en gewenst de insteek die jij af en toe inbrengt.
Wat ik wil belichten is het stukje logica waar met zoveel graagte en kracht overheen gestapt wordt. Dergelijke grote verschillen in die kabels zijn niet met de huidige fysica te verklaren en uit het ongerijmde kun je stellen dat nog niemand het ooit heeft aangetoond.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Raphie

Citaat van: bmateijsen op februari 18, 2011, 11:05:47
In alle Wilson Audio luidspreker zit Transparant kabel.
je bedoelt koper met een inline weerstand tegen een exorbitant hoge prijs  :dozingoff:
JBL PRX Power!

scrutinizer

#392
Citaat van: Raphie op februari 18, 2011, 18:38:53
je bedoelt koper met een inline weerstand tegen een exorbitant hoge prijs  :dozingoff:

Ze maken ook interne bekabeling. Dus zonder netwerken.
Nu doe je ze toch een 'beetje' tekort, Raphie. ::) De wat duurdere kabels zijn voor die centjes van 'meerdere' weerstandjes voorzien. Samen met de 'nodige' caps en coils.
Dit maakt het verschil, samen met de prijs over zee, niet rechtvaardig, maar helpt wel. :sneaky2:

Verder maakt het niet uit, waar en in welk topic dan ook, deze discussie eenzijdigheid zal weer door testos, geldingsdrang of gewoon gebrek aan ander tijdverdrijf opvlammen. Niets nieuws hier ... Een herhaling van zetten.

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Miracle.

#393
Citaat van: S@m op februari 18, 2011, 09:11:45
Wie zegt dat er in (de betere) apparatuur/luidsprekers geen (o.a.) hoogwaardige kabel wordt gebruikt?
In, bijvoorbeeld een Musical Fidelity Tri-Vista 300 Integrated worden ook hoogwaardige zilvere (99,9997% zuiver) interlinks gebruikt tussen de voor- en eindversterker (ja, zo'n ding is opgebouwd uit een onafhankelijke voor- en eindversterker, met ieder een eigen voeding, en dus trafo-set (van 99,997% zuiver koper), in dubbel-mono, van trafo tot en met eindtrap) in één kast.
Zelfs de cinch ingangen zijn, tot en met de printplaat in zilver (99,997% zuiver) opgebouwd.

Jadis gebruikt 99.9998% zuiver koper als geleiders in hun CD-spelers. Op een printplaat gemonteerd met 5% zilver-, 50% nikkel- en 45% lood- soldeer.
Dit aan in- en uitgangen van 99.9998% zuiver koper wat ze verguld hebben tegen het oxideren van het koper.

Dus JA, in échte high-end apparatuur word ook hoogwaardige materialen gebruikt voor de signaaloverdracht.

Uiteraard is er ook te veel High-spend apparatuur te vinden, waarin zelfs ronduit slechte materialen gebruikte worden, tot zelfs 40-60 soldeer, maar dat hoor je ook direct, als je apparatuur op gehoor, en dus niet op prijs koopt. ;)

Mvg. Miracle.

-------------------
Opm ADMIN

Persoonlijk getinte deel van je bericht uiteraard verwijderd.

Koen K

Zo zo, we gaan maar weer op de persoonlijke toer? Veel plezier man  ;)

SB MARANTZ

@ Miracle:


Jij hoort verschil in de tin samenstelling?


Om even op Jadis terug te komen:

Ik zag er een tijd geleden eentje van binnen en er werden van die goedkope Piher afstelpotjes in gebruikt van 10 cent p/s/.
Nu is er tevens een periode geweest dat Chinese apparaten werden afgezeken maar een eigen mening kon ik niet vormen daar ik er geen enkele gezien had tot het moment daar was: een Audiospace buizenversterker.
Ik kan je zeggen dat de afwerkingsgraad bijzonder hoog is en Jadis daar een puntje aan kan zuigen.




Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

JCL

Om even te reageren op het statement of er wel of niet fatsoenlijke kabels wordt gebruikt in speakers of niet. In B&W speakers (ja... sommige van jullie vinden dit niet fatsoenlijk, maar dat is een andere discussie) wordt b.v. Van Den Hul kabels gebruikt. Een van de redenen voor mijn dealer om deze te adviseren i.c.m. B&W speakers. Klinkt homogeen en VDH maakt degelijke kabels. Doet het dus goed in mijn set. Nee, er zitten dus niet alleen dropveters in speakers. In versterkers is het mij nooit zo opgevallen dat er "fatsoenlijke" kabels in zitten. Ik zie altijd alleen standaard dropveters lopen.

Raphie

v/d Hul in B&W? since when?!?  :D
JBL PRX Power!

JCL

Wist iemand bij mijn B&W dealer me te melden. Kende VDH persoonlijk. Had het verder ook nooit eerder gehoord hoor (of opgezocht).

Raphie

Citaat van: JCL op februari 19, 2011, 15:23:22
Wist iemand bij mijn B&W dealer me te melden. Kende VDH persoonlijk. Had het verder ook nooit eerder gehoord hoor (of opgezocht).
ik geloof er echt niks van, heb hier bij B&W of bij v/d Hul ook nog nooit iets over gelezen. Zou dit dan zo'n typisch kontverhaal zijn wat klakkeloos van dealers wordt overgenomen?
JBL PRX Power!