Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Kingpin

#325
Citaat van: SB MARANTZ op februari 15, 2011, 11:29:56
Jitter komt niet van buitenaf en is bovendien niet waarneembaar.
Klopt, ik had het meer over de afscherming en het signaal dat verstoord kan raken door invloeden van buitenaf (... etc).
Daarnaast heb je natuurlijk verschillende soorten jitter, om even in de context te blijven van kabels hier heb je data gecorreleerde jitter (interface jitter whatever you call it) waar de clock detectie wordt beinvloed door de audiodata en dat zou wel eens hoorbaar kunnen zijn (ik kan het niet bewijzen omdat ik het niet kan meten).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nooff

Citaat van: Kingpin op februari 15, 2011, 11:42:44
Klopt, ik had het meer over de afscherming en het signaal dat verstoord kan raken door invloeden van buitenaf (... etc).
Daarnaast heb je natuurlijk verschillende soorten jitter, om even in de context te blijven van kabels hier heb je data gecorreleerde jitter (interface jitter whatever you call it) waar de clock detectie wordt beinvloed door de audiodata en dat zou wel eens hoorbaar kunnen zijn (ik kan het niet bewijzen omdat ik het niet kan meten).
Sterker, je weet niet eens zeker of het wel jitter is wat je hoort.

Raphie

Maar dat is toch sowieso het probleem met audiofielen, die er geen verstand van hebben en alleen maar marketingverhaaltjes van fabrikanten en dealers kunnen opdreunen.
JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: Raphie op februari 17, 2011, 08:32:51
Maar dat is toch sowieso het probleem met audiofielen, die er geen verstand van hebben en alleen maar marketingverhaaltjes van fabrikanten en dealers kunnen opdreunen.

Of ze zijn het er mee eens (door ervaring rijker geworden weet je wel  :sigh:) en kunnen daardoor het verhaaltje van de fabrikant met een oprecht hart 'meedreunen'...

HuubF

Citaat van: Raphie op februari 17, 2011, 08:32:51
Maar dat is toch sowieso het probleem met audiofielen, die er geen verstand van hebben en alleen maar marketingverhaaltjes van fabrikanten en dealers kunnen opdreunen.

Ben jij echt van plan dit tot het einde der tijden vol te houden?  :yawnee:

Echte Audiofielen hebben juist maling aan wat anderen zeggen. Wel vinden ze het vervelend dat er, bij het uitwisselen van ervaringen, erg veel ruis op de lijn zit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Dat hebben ze grotendeels aan henzelf te danken, het is een logisch gevolg van de onzin die uitgebraakt wordt.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

scrutinizer

Citaat van: dekkersj op februari 17, 2011, 10:47:58
Dat hebben ze grotendeels aan henzelf te danken, het is een logisch gevolg van de onzin die uitgebraakt wordt.

Groet,
Jacco
Enige nuancering zou jou hierin niet misstaan.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

erik s.

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2011, 10:54:26
Enige nuancering zou jou hierin niet misstaan.

Anton.
we weten inmiddels dat dat Jacco vreemd is.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HuubF

Citaat van: dekkersj op februari 17, 2011, 10:47:58
Dat hebben ze grotendeels aan henzelf te danken, het is een logisch gevolg van de onzin die uitgebraakt wordt.

Groet,
Jacco

Inmiddels ken ik veel uitspraken van technici die i.m.o. zinvolle opmerkingen kunnen maken over hifi: behalve jij ook Jerry, Sander en ene Wim44.

Allemaal vertellen ze een ander verhaal. Kennelijk is de elektrotechniek niet zo éénduidig.

Dat betekent dat ik gedwongen ben zelf keuzes te maken. En dat mijn gehoor noodgedwongen daarin leidend is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Vanuit jouw referentiekader is dat goed voor te stellen.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

S@m

Citaat van: HuubF op februari 17, 2011, 13:14:40
Inmiddels ken ik veel uitspraken van technici die i.m.o. zinvolle opmerkingen kunnen maken over hifi: behalve jij ook Jerry, Sander en ene Wim44.

Allemaal vertellen ze een ander verhaal. Kennelijk is de elektrotechniek niet zo éénduidig.


Technici zijn ook maar mensen... ;D

SB MARANTZ

Citaat van: HuubF op februari 17, 2011, 09:03:29
Ben jij echt van plan dit tot het einde der tijden vol te houden?  :yawnee:

Echte Audiofielen hebben juist maling aan wat anderen zeggen. Wel vinden ze het vervelend dat er, bij het uitwisselen van ervaringen, erg veel ruis op de lijn zit.


Niet elke ervaring zit op dezelfde blokgolf.  :D
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

HuubF

Citaat van: dekkersj op februari 17, 2011, 13:23:09
Vanuit jouw referentiekader is dat goed voor te stellen.

Groet,
Jacco

Jacco, het gaat hier om 5 verschillende referentiekaders: die van jou, Jerry, Sander, Wim44 en mij. En nog honderden anderen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mijn referentiekader is de enige waar ik wat aan heb en zonodig bijstel...als ik dat wil.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2011, 18:17:29
Mijn referentiekader is de enige waar ik wat aan heb en zonodig bijstel...als ik dat wil.

Gr Hans

Mag ik een 6e referentiekader noteren? Dat loopt snel op!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dekkersj

Citaat van: HuubF op februari 17, 2011, 17:59:15
Jacco, het gaat hier om 5 verschillende referentiekaders: die van jou, Jerry, Sander, Wim44 en mij. En nog honderden anderen.
Nee hoor, ik heb het nu alleen tegen jou en verder niemand anders. Het siert je overigens niet om anderen iets in de mond te leggen als was het anders dan hetgeen ik te zeggen heb. Zij doen immers niet mee in deze discussie voorzover ik me kan herinneren.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Snowmaster

#342
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 14, 2009, 22:50:38
Aub ALLEEN antwoorden als je ZEKER WEET dat je JA/NEE een verschil hoort.
Laten we er geen discussie bij maken, maw iedereen die een reply post die op een discussie lijkt word automatisch verwijderd tenzij het iets toevoegt, maw geen discussie over of het wel of niet kan

Deze topic heeft duidelijke spelregels, dus zoek de grenzen maar niet op  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HuubF

Citaat van: dekkersj op februari 17, 2011, 22:15:11
Nee hoor, ik heb het nu alleen tegen jou en verder niemand anders. Het siert je overigens niet om anderen iets in de mond te leggen als was het anders dan hetgeen ik te zeggen heb. Zij doen immers niet mee in deze discussie voorzover ik me kan herinneren.

Groet,
Jacco

Ok Jacco, als je een discussie wenst tussen jou en mij: je vindt dat ik vanuit mijn referentiekader redeneer. Dat klopt. Ik kan daar tegenover stellen dat jij vanuit jouw referentiekader redeneert. Wie het meeste gelijk heeft is lastig te beoordelen vanuit onze referentieloopgraven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Citaat van: HuubF op februari 17, 2011, 22:44:21
Ok Jacco, als je een discussie wenst tussen jou en mij: je vindt dat ik vanuit mijn referentiekader redeneer. Dat klopt. Ik kan daar tegenover stellen dat jij vanuit jouw referentiekader redeneert. Wie het meeste gelijk heeft is lastig te beoordelen vanuit onze referentieloopgraven.
Nee, dat is juist heel eenvoudig. Kijk maar wie van ons 2 de fysica achter zijn argumenten kan vinden. En wie het moet hebben van luchtfietserij en associatieve redenaties obv gehoormatige ervaringen.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

Citaat van: dekkersj op februari 17, 2011, 22:51:18
Nee, dat is juist heel eenvoudig. Kijk maar wie van ons 2 de fysica achter zijn argumenten kan vinden. En wie het moet hebben van luchtfietserij en associatieve redenaties obv gehoormatige ervaringen.

Groet,
Jacco

Oh, jij bent zo iemand die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

#348
rebus


/edit:

Sorry, ik waande me even in het "waar denk jij het eerste aan" topic...  :-X

JCL

Dit soort discussie is wel waar ik het eerst aan denk bij een kabel topic :D

Jammer! Want het ging best goed volgens mij :)