Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Ejorne

Citaat van: Snowmaster op juni 20, 2010, 12:34:50
Dat is inderdaad het enige goede referentiesetje.
Maar eh, voor een liefhebber heb ik nog wel wat liggen. Sommige setjes zijn echte 70's en 80's vintage.
Het koper is nu volledig uitgerijpt en goed op klank  :D.

Krijg je met die oude meuk geen rimpels in het geluidsbeeld?  :P

peterrr

nee het "alzheimer" effect die vergeten wat........ :sneaky2:


grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Snowmaster

Citaat van: Ejorne op juni 20, 2010, 12:37:25
Krijg je met die oude meuk geen rimpels in het geluidsbeeld?  :P

Ja, trek het maar weer in het belachelijke.
Juist doordat de kabels veel meer signaalervaring hebben dan de huidige digitale generatie, kunnen zij beter omgaan met
allerlei verstoringen.
Hun handling is echt enorm. Bij artefacten, retentie en zelfs bij satellietuitval weten zij nog steeds een verstaanbaar geluid en een acceptabel beeld neer te zetten.  Toen gisteren 2-0 werd gescoord door van Persie heeft bijna niemand dit gezien, behalve alle buren die ook bij mij kwamen kijken  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ejorne

Citaat van: Snowmaster op juni 20, 2010, 13:06:07
Toen gisteren 2-0 werd gescoord door van Persie heeft bijna niemand dit gezien, behalve alle buren die ook bij mij kwamen kijken  :D.

Zo hé! Dat is wel heftige sh*t.
Zelfs plaatselijke visuele distortion en/of massa hallucinatie gevolgd door geheugenverlies, weet deze kabel het signaal nog te behouden...  O0

HuubF

Ik ben zowiezo een kabelbeliever dus: ja.

Van de week heb ik weer eens kunnen genieten van een kabelwondertje. De komst van 2 sets vdHul D102's (xlr, 80cm) voor tussen DAC, voorversterker en monoblokken heeft het geluid een enorme boost gegeven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op november  4, 2010, 21:47:36
En gewoon doorgaan..

Gr Hans

Hans, wat was ook al weer dat muziekje met die knal? X Huub
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

The XX...volgens mij laatste nummer.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Ah, die kabel heb ik ook gehad. Zag er leuk uit, maar ik heb 'm verkocht (nouja... geld nooit gekregen) aan martin/glenlivet van hififorum. Ik heb trouwens op nee gestemd. Zelfde kabeltje, geen verschil. Merkwaardig :crazy:.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: chansig op november  4, 2010, 22:01:23
The XX...volgens mij laatste nummer.

Gr Hans

Yep. Gaat nu goed.

Citaat van: keyser op november  4, 2010, 22:39:49
Ah, die kabel heb ik ook gehad. Zag er leuk uit, maar ik heb 'm verkocht (nouja... geld nooit gekregen) aan martin/glenlivet van hififorum. Ik heb trouwens op nee gestemd. Zelfde kabeltje, geen verschil. Merkwaardig :crazy:.

Ja, speciaal geval die Martin. Ontzettend aardig, idem vriendin. Ben er 2 keer geweest en was enorm onder de indruk van die 2, zijn Sphinx cd-speler, Bryston versterker en zelfbouw speakers met Morel units. Toen hij de eerste 2 te koop aanbood was ik er als de kippen bij. De intensiteit van de weergave kon ik hier niet voor elkaar krijgen, waardoor de apparaten weer de wijde wereld in gingen. Ook ik heb hem later iets verkocht waarvan ik niet helemaal zeker weet of ik het geld wel binnen heb. Maar toch zou ik dolgraag willen weten of het ze goed gaat. Beetje linkse kerk misschien, maar wel oprecht.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

In die tijd zat ik nog wel eens op MSN en daar sprak ik hem wel eens. Hij leek me altijd wel aardig, maar ik heb hem nooit ontmoet. Van tevoren had ik wel mijn twijfels of hij de kabels (het ging om nog een aantal kabels meer) wel zou kunnen betalen, maar hij verzekerde me er van dat dat wel het geval zou zijn. Dan denk je dat iemand als hij, met een flinke postcount op het forum wel betrouwbaar zou zijn. Helaas.
Dutch & Dutch

chansig

Martin en terugbrengen. Gelukig werkte ik toendertijd in R'dam. Heeft een maand of drie geduurd voordat ik mijn kabels weer terug had. Brommer kapot, brug open...je kent het wel.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr

Ja, ik heb op mijn set een duidelijk hoorbaar verschil ervaren tussen een standaard dropveter en een Van den Hul MC D-102 MKIII. Echter op de set van een goede vriend van me (Marantz PM80 i.c.m. Denon SACD-speler) kwam deze kabel er minder goed vanaf. Daar klonk een interlink van Reference Wire aanzienlijk beter.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Get

Ik heb nog nooit 2 verschillende kabels gehoord die hetzelfde klinken. Met interlinks was het tot nu toe zo dat duurder altijd beter was, maar met speakerkabel ook 1 keer dat duurder alleen maar anders was. Ik ben dus van mening dat iedereen die denkt dat CENSUUR
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

oplettend luisteraartje

Ja gestemd, want ik hoor duidelijk verschillen. En duurder is lang niet altijd beter.

Sailor Jan

Ja,

maar geloven doe ik het nog steeds niet.

Een redelijk goede/niet goedkoop maar niet te dure optische kabel(75 euro) vervangen voor een coax van RU Connected à 13 euro ofzo.de coax is warmer en dynamischer.

Theoretisch volgens mijn stand van kennis,niet mogelijk.maar ik heb wel meer onverklaarbare elektronische problemen gehad aan boord van zeeschepen.
Wees lief voor jezelf

HuubF

Citaat van: Sailor Jan op januari 24, 2011, 22:00:01
Ja,

maar geloven doe ik het nog steeds niet.

Een redelijk goede/niet goedkoop maar niet te dure optische kabel(75 euro) vervangen voor een coax van RU Connected à 13 euro ofzo.de coax is warmer en dynamischer.

Theoretisch volgens mijn stand van kennis,niet mogelijk.maar ik heb wel meer onverklaarbare elektronische problemen gehad aan boord van zeeschepen.


Vertelvertelvertel!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Citaat van: Sailor Jan op januari 24, 2011, 22:00:01
Ja, maar geloven doe ik het nog steeds niet.

Een redelijk goede/niet goedkoop maar niet te dure optische kabel(75 euro) vervangen voor een coax van RU Connected à 13 euro ofzo.de coax is warmer en dynamischer.

Theoretisch volgens mijn stand van kennis,niet mogelijk.maar ik heb wel meer onverklaarbare elektronische problemen gehad aan boord van zeeschepen.
Zat zeker in de Bermuda driehoek  >:D

Sailor Jan

Control units van asgenerator(eentje op variabele toerental die dus de opgewekte energie moet omzetten naar 3fase draaistroom(diode bruggen) met blindlast generator).exact dezelfde controlunits van verschillende merken en alleen de originele van de fabrikant werkten.in de fabrikant zijn testlab werken ze allebij in het systeem aan boord dus niet. Er waren wel vaker 'vreemde' problemen met deze asgenerator. In principe hele andere materie dan audio maar nog steeds puur met 1 en 0.

En de bermuda driehoek,ben er geweest,maar weinig spannends beleefd.
Wees lief voor jezelf

Ejorne

Citaat van: Sailor Jan op januari 25, 2011, 07:49:38
Control units van asgenerator(eentje op variabele toerental die dus de opgewekte energie moet omzetten naar 3fase draaistroom(diode bruggen) met blindlast generator).exact dezelfde controlunits van verschillende merken en alleen de originele van de fabrikant werkten.in de fabrikant zijn testlab werken ze allebij in het systeem aan boord dus niet. Er waren wel vaker 'vreemde' problemen met deze asgenerator. In principe hele andere materie dan audio maar nog steeds puur met 1 en 0.

Geen onverklaarbare situatie dus maar een probleem waarvan de verklaring (nog) niet is gevonden.

Wat dat betreft is de audio-wereld wel overeenkomend en al zelfs een stukje verder. Daar liggen immers keiharde meetgegevens die wel degelijk verschil aantonen.  ;)


dekkersj

Waarbij het opgemerkt dient te worden dat de gemeten verschillen te klein zijn om gehoord te worden.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Ejorne

Citaat van: dekkersj op januari 25, 2011, 10:53:34
Waarbij het opgemerkt dient te worden dat de gemeten verschillen te klein zijn om gehoord te worden.

Groet,
Jacco

Dat is een aanname die inderdaad opgemerkt kan worden. Hoeveel nullen ook voor en na de komma, het is een aanname die door een dbt wordt vastgesteld. Echter die dbt weer he? Daarin is aantoonbaar een 'gat' aan te wijzen middels een visueel testje. Waarom dat 'gat' niet zou optreden bij audio heeft niemand mij nog duidelijk kunnen maken...