Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

stone56

#225
Een Belden 19364 met Kopp schuko klinkt rustiger dan de standaard kabel die bij de apparatuur kwam.
It's only rock 'n roll (but I like it)

jurriaan

Coax kabel:
Audioquest VDM-X versus DIY, voor mij geen hoorbaar verschil. (DIY is opgebouwd uit vergulde plug + installatiedraad (geen mantel))

Bollie

Ik heb ja gestemd, er is volgens mij een enorm groot verschil tussen kabels.

Naarmate duurdere kabels gekocht worden vind ik het verschil wel minder duidelijk worden, maar je kan er eindeloos ver in gaan en blijven verbeteren!

Ronin79

Ik zal zelf binnenkort eens gaan kijken, of ik een verschil in mijn kabels kan horen.
het zal in mijn geval vrij lastig worden (ga ik nu niet weer op in  :P ), maar ik ga het wel proberen.

Op dit moment beschik ik over de volgende Interlinks, of heb ik in bestelling staan:

* Monster M1000
* Qed Signature
* AudioQuest King Cobra
* Hifisupply Custum

Volgende week hoop ik mijn Oppo 83SE NuForce binnen te hebben, en hopelijk begin Maart mijn CA650R.
Ik heb dus genoeg soorten kabels om dit eens te gaan testen  ;D

Alleen nog even voor een paar SACD's zorgen  ;)

erik s.

moest vandaag even ompluggen nadat een klant een versterker had mee genomen. daar de Kharma's vanwege hun filter single wire zijn, moest ik even op zoek naar kabel. dat was dus even Kimber TC4, een prachtige kabel voor het geld. mooi ruimtelijk, maar ik miste het laag. over naar Groneberg Quattro Reference en daar was het laag weer en Geddy Lee stond weer op het podium in plaats van in de luidsprekers. hoe zo geen verschil tussen kabels?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

#230
Zelfs met die dunne 4TC wordt volgens de fabrikant nog "Frequency response ± 0.5 dB: dc - 500 kHz" gehaald. Onder welke omstandigheden wordt er even niet bij gezegd, maar dergelijke cijfers suggereren geen hoorbare verschillen met andere kabels. Of zit er een versterkertje verstopt in die Groneberg?  :laugh:

peterrr

Citaat van: erik s. op februari 21, 2010, 00:40:50
moest vandaag even ompluggen nadat een klant een versterker had mee genomen. daar de Kharma's vanwege hun filter single wire zijn, moest ik even op zoek naar kabel. dat was dus even Kimber TC4, een prachtige kabel voor het geld. mooi ruimtelijk, maar ik miste het laag. over naar Groneberg Quattro Reference en daar was het laag weer en Geddy Lee stond weer op het podium in plaats van in de luidsprekers. hoe zo geen verschil tussen kabels?

Het laatste Rush concert, stond Geddy Lee niet constant stil op 1 plek, wel vaak maar in de speakers heb hem niet gezien ;D

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

dvh99

heb ook ja gestemd.
moet eerlijk toegeven dat ik ook sceptisch was en wilde natuurlijk perse horen of er verschillen waren.
nou dat er een verschil is mag duidelijk zijn maar dat het zo enorm kan zijn is ongelooflijk.
ik heb op de vad show behoorlijk wat verschillende kabels mogen beluisteren maar er was er niet een die mij zo versteld deed staan als de nordost walhalla kabel.
in de demoruimte van nordost werden er diverse kabels gedemonstreerd en binnen hun gamma was het verschil overduidelijk.
deze kabel zal echter nooit in mijn bezit komen omdat deze gewoonweg ver buiten mijn budget ligt en al zou ik hem wel kunnen betalen dan nog zou ik grote moeite hebben met het wegtellen van een klein fortuin voor een paar metertjes kabel.
desalniettemin is dit mijn referentiekabel en een kabel waar vele fabrikanten zich op stuk zullen bijten.

oud topic maar voelde me verplicht om de nee stemmers eens te bewegen richting een vad show oid.

Former member 78

Een referentie kabel moet je thuis bepalen ;)
Want overal waar jij komt, is de ruimte en de set anders.

SB MARANTZ

Kabels klinken niet.
Je moest eens weten hoeveel % van het geluid reflectie is wat je hoort.
Akoestiek en speakers klinken.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

Midcall

Citaat van: SB MARANTZ op juni 18, 2010, 11:04:57
Kabels klinken niet.
Je moest eens weten hoeveel % van het geluid reflectie is wat je hoort.
Akoestiek en speakers klinken.
In dat kader kan je ook zeggen dat versterkers en cd-spelers niet klinken.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

ivo1986

Citaat van: SB MARANTZ op juni 18, 2010, 11:04:57
Kabels klinken niet.
Je moest eens weten hoeveel % van het geluid reflectie is wat je hoort.
Akoestiek en speakers klinken.

Jij weet niet hoe mooi die flatlines van Nordost reflecteren  :nowink:.

audiolover

Ik ben er opnieuw achtergekomen (ik wist het al  ;D ) dat kabels verschil uitmaken: 3 verschillende SPDIF COAX (Belden DIY met mooie 75Ohm connectors, Audioquest DIY met mooie 75Ohm connectors en Audioquest VDM-5) WOW wát een verschil in dynamiek en plaatsing! Tevens deze week de interconnects tussen mijn pré en de mono eindversterkers omgewisseld en ook daar een riant verschil!

Bottomline: er is wel degelijk verschil. Op een gegeven moment zul je verschillen niet meer waarnemen, dan zit je m.i. op het MAX van je set? Helaas moet je dan dus over upgraden van apparatuur gaan nadenken!
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Carbon USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

chansig

Citaat van: ArjanR1 op juni 18, 2010, 09:16:12
Een referentie kabel moet je thuis bepalen ;)
Want overal waar jij komt, is de ruimte en de set anders.

Wat the hell is nu weer een referentiekabel ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: chansig op juni 18, 2010, 22:14:56
Wat the hell is nu weer een referentiekabel ?

Gr Hans
Laat de groentjes nou ook even proberen de "Stereophile Editor In Chief" uit te hangen. Nu ik weer mooie kabels heb hoef ik er niet zo hard tegen in te gaan. maar dat "hifi" gewauwel is i.d.d. wel tenenkrommend...
JBL PRX Power!

audiolover

Citaat van: Raphie op juni 18, 2010, 23:11:42
Laat de groentjes nou ook even proberen de "Stereophile Editor In Chief" uit te hangen. Nu ik weer mooie kabels heb hoef ik er niet zo hard tegen in te gaan. maar dat "hifi" gewauwel is i.d.d. wel tenenkrommend...

?? groentjes ?? Je bedoeld daarmee hoop ik niet je mede HTforum collega's/bezoekers/leden die de wereld van audio proberen te ontdekken op hun eigen manier? "hifi geneuzel"?, ik hoop dat ik je verkeerd begrijp en dat het niet onaardig bedoeld is?

Ik denk overigens dat met referentiekabel bedoeld wordt de kabel die ik of iemand anders tot nu toe het mooiste vind in zijn of haar set en op basis waarvan geprobeerd wordt te beoordelen of er verschillen/verbeteringen waar te nemen zijn met een andere kabel, simpel gezegd: het "uitgangspunt"?
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Carbon USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

dvh99

tsja als je er zo over denkt dan zou ik niet eens de moeite nemen dergelijke topics te lezen.
het merendeel van recensies betreffende stereoweergave is subjectief dus wat maakt iemand tot een legitiem verslaggever cq editor.
en volgens mij weet iedereen wel zo`n beetje wat er met een referentiekabel wordt bedoeld, het uitgangspunt lijkt me in deze een juiste aanduiding.

chansig

Wel leuk om een topic over te openen: waar moet een referentie kabel dan aan voldoen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

#243
ik heb vannacht dé absolute referentiekabel gehoord.
een referentiekabel = voor mij de kabel die je alle andere kabels en apparatuur doet vergeten en me enkel naar de muziek laat luisteren
jammer dat ik me 's ochtends enkel wat vage details herinner van m'n dromen, anders kon ik hem nu meteen gaan halen in de winkel ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

roland p

Heb m'n blu-ray analoog 5.1 met 2 van dit soort kabeltjes aangesloten op m'n versterker :D :
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

dekkersj

Is een prima referentie.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

hifiman

Citaat van: dekkersj op juni 20, 2010, 11:14:38
Is een prima referentie.

Groet,
Jacco
Precies, vanaf daar kan het alleen maar beter worden  :thumbs-up:

Raphie

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2010, 12:08:01
Precies, vanaf daar kan het alleen maar beter worden  :thumbs-up:
;D en mooier voor het oog ook
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 20, 2010, 12:20:12
;D en mooier voor het oog ook

...zet die muziek eens uit, het stoort me bij het kijken naar de kabels...  :-X

Snowmaster

Dat is inderdaad het enige goede referentiesetje.
Maar eh, voor een liefhebber heb ik nog wel wat liggen. Sommige setjes zijn echte 70's en 80's vintage.
Het koper is nu volledig uitgerijpt en goed op klank  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)