Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

Vorige topic - Volgende topic

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.3%)
NEE
177 (33.7%)

Totaal aantal stemmen: 515

Icarus314

Citaat van: KillerbeeNL op april  4, 2009, 12:26:56

;D ;D ;D

serieus.. of aderhulzen gebruiken als het mogelijk is of verzilverde ls kabel gebruiken (o.a vdHul)
Verder denk ik dat je met contactspray en doekje ook een eind komt.

Die koperpoets is echt goed. Ik had een deurbel die het niet meer deed. Daarna geprobeerd om het metaal schoon te schrapen maar hij bleef het vaker niet doen dan wel. Vervolgens in een badje koperpoets gelegd en als nieuw!  :bigsmile: Heb ook al mijn connectoren er even mee behandeld. Als de dealers het ontdekken weten ze er wel weer een junk middel van te maken voor 200 euro de mililiter.  :(

Snowmaster

Citaat van: Icarus314 op april  7, 2009, 10:09:06
Die koperpoets is echt goed.  Vervolgens in een badje koperpoets gelegd en als nieuw!  :bigsmile: Heb ook al mijn connectoren er even mee behandeld. Als

Heb je Brasso gebruikt?  Hoe lang moet het in een badje hangen? Ik zou dus mijn kabeluiteinden ook in borrelglas met koperpoets kunnen hangen. Op dit moment krijg ik het gevoel dat het dan een smeerboeltje wordt tussen de getwiste aders. Hoe werkt contactspray? Ook oplossend?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

KillerbeeNL

Citaat van: Icarus314 op april  7, 2009, 10:09:06
Als de dealers het ontdekken weten ze er wel weer een junk middel van te maken voor 200 euro de mililiter.  :(

AudioBrasso

Na jarenlang onderzoek hebben wij een vloeistof ontwikkeld die de aders van uw "barewire" audiokabel op zodanige manier reinigen dat u geluid weer ervaart alsof u nieuwe/betere luidsprekerkabels hebt aangeschaft.
35 euro per 10 ml wat een flinke besparing opleverd want uw audiokabels hoeven niet gestript en dus ingekort te worden.

Quote van het blad Hifi

.....Een revolutionair ontwerp op gebied van contact reiniging laat uw audioset vele malen beter klinken en het geluid komt beter los van de speaker............

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Citaat van: Snowmaster op april  7, 2009, 19:44:58
Heb je Brasso gebruikt?  Hoe lang moet het in een badje hangen? Ik zou dus mijn kabeluiteinden ook in borrelglas met koperpoets kunnen hangen. Op dit moment krijg ik het gevoel dat het een smeerboeltje wordt tussen de getwiste aders. Hoe werkt contactspray? Ook oplossend?

Contactspray kan (ik zeg KAN) ook vetten bevatten dus of dat goed is?
Bij een electronica onderdelenzaak (bij ons in Arnhem Radio Piet en voorheen Display) is ook een spuitbus te krijgen om printplaten te reinigen en dat goedje is heel erg "vluchtig" en laat geen sporen na.

En anders knip en strip gewoon een stukje en KLAAR
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Big-L

Mijn bevindingen met diverse soorten kabels, en de evt. verschillen ten opzichte van een goedkope kabel:

Analoge interlinks: JA er is verschil, echter subtiel, alleen wanneer je erg veel geld uitgeeft wordt het verschil groter!
Digitale interlinks (coax): NAUWELIJKS verschil, ik heb echter geen ervaring met hele dure digitale interlinks.
Digitale interlinks (optisch): NAUWELIJKS verschil, ik vind optische interlinks overigens wel anders klinken (in mijn geval minder goed) dan coax digitaal!
Speakerkabel: JA er is merkbaar verschil, niet altijd beter of slechter, maar vooral anders, keuze is dus sterk afhankelijk van smaak en apparatuur.
Netkabel: JA, subtiel verschil.
Netfilter (eigenlijk geen kabel maar wel belangrijk!): JA, merkbaar verschil (wel afhankelijk van apparatuur en stroomvoorziening in huis)

Gr.
Big-L

Koen K

Nog nooit een verschil gehoord dat overeind bleef bij een blinde test. Daarom een volmondig NEE.

Ik hoor overigens goed, zo'n beetje tot 19 kHz zonder problemen.

S@m

Citaat van: Koen K op mei 29, 2009, 17:40:09

Ik hoor overigens goed, zo'n beetje tot 19 kHz zonder problemen.

Misschien hoor je wel goed, maar neem je minder goed waar... :bigsmile:

Koen K

Citaat van: S@m op mei 29, 2009, 19:07:01
Misschien hoor je wel goed, maar neem je minder goed waar... :bigsmile:

Da's natuurlijk wel een gemakkelijk argument. Ik neem aan dat het volgende argument is dat mijn set niet goed genoeg is? Als je die energie nu eens zou steken in kritisch nadenken over wat je zonder twijfel voor waar aanneemt zou je verder komen.

Marvin....

je gooit wel een dozijn knuppels in een enkel hokje Koen!  ;D
ook ik heb nee gestemd hoor....  ;)

Koen K

Citaat van: Marvin.... op mei 29, 2009, 20:05:23
je gooit wel een dozijn knuppels in een enkel hokje Koen!  ;D

Oh, da's niet de bedoeling hoor. Ieder het zijne.

Marvin....

uiteraard, gelukkig heb ik een slechte installatie en dito oren.
ik hoor het ook niet...  :shaun:

peterrr

zucht,... >:(

Koen zijn er op andere fora, ( groen ( mackintosh??) of blauw  ) niet genoeg kabel topic`s  waar je lekker kan "Spammen", of krijgen we hier ook 5000 posts in 3 maanden.

Volgens mij heb je onlangs daar ( blauw en groen)  nog verkondigd dat je "blij" was dat je niet op het HT forum zat omdat er hier te veel over kabels Gezweeft werd...
Dus elke keer dat je Dit forum ergens anders onderuit haald en over de moderatie begint.
Zal ik ze hier Quoten

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Marvin....

er zijn nooit genoeg kabel-topics....  ;D

peterrr

Da`s ook prima,

Maar das niet de lading  van de post  ;)

aMUSEd

Ja gestemd, alhoewel ik niet zal ontkennen dat er tussen de oren ook dingen gebeuren wanneer je een kabel vervangt.
Bij luidsprekerkabels kan ik de verschillen meestal goed waarnemen. Bij interlinks minder goed maar is sterk afhankelijk van de apparatuur (nee, niet van de waarde van de apparatuur).

Marvin....

wat ik wel per direct merk is wanneer ik de bekabeling ertussen vandaan haal...
dus het doet wel degelijk "iets"....  8)

Koen K

@ Peterrr: Dat je inhoud en persoon niet weet te scheiden weet ik al langer, maar vind je dit niet zelf ook een beetje ver gaan? Ik heb besloten hier een kijkje te nemen en als ik volgens de mods iets verkeerd doe wijzen ze me er ongetwijfeld op en zal ik me aanpassen. Lijkt me allemaal niet aan jou om je in te mengen, zolang jij hier geen mod bent.

Bovendien ben ik van mening dat persoonlijke boodschappen als deze in een PM horen, maar dat fatsoen is jou blijkbaar niet gegeven.

peterrr

Jouw gedrag door de forum`s zorgt dat ik je in de gaten hou ;)

Koen K

Ja, nou, je doet maar. Jammer dat er dan ook meteen zo'n aanval bij moet.

roeleken

hahahahahaha, die kabels maken toch wat emotie los, ongelooflijk.
Probeer zoiets maar eens aan de buitenwereld uit te leggen op een verjaardag of zo......
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Koen K

Dan ontvang je toch wat schuine blikken, denk ik  :laugh:

roeleken

denken ze van ''die jongen heeft genoeg op''
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Koen K

Het is al moeilijk zat om uit te leggen dat je muziekliefhebber bent tegenwoordig... Probeer als 21-jarige maar eens duidelijk te maken dat je Kate Bush leuk vindt zonder dat er meteen een tante "wuthering heights" probeert na te zingen  :blink:

aMUSEd

Citaat van: Marvin.... op mei 29, 2009, 20:23:34
wat ik wel per direct merk is wanneer ik de bekabeling ertussen vandaan haal...
dus het doet wel degelijk "iets"....  8)
;D

roeleken

Citaat van: Koen K op mei 30, 2009, 00:21:06
Het is al moeilijk zat om uit te leggen dat je muziekliefhebber bent tegenwoordig... Probeer als 21-jarige maar eens duidelijk te maken dat je Kate Bush leuk vindt zonder dat er meteen een tante "wuthering heights" probeert na te zingen  :blink:

nu ben ik 35 en als ik ergens een hekel aan heb is het wel Kate Bush. Ik werd op zondagochtend altijd wakker met haar gekrijs omdat mijn 6 jaar oudere zus  deze plaat op oorlogsterkte draaide

Koen K

Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. Jij hebt ook vast wat in je collectie dat ik vreselijk vind... En dingen die ik geweldig vind vermoedelijk ook ;)