Verbod plasma's?

Gestart door Frits_40ZF, januari 12, 2009, 09:08:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EU wil ban op energieslurpende plasma-tv

Daarom heb ik LCD
Ik hou 't op een beeldbuis
De EU heeft gelijk
Ik ga nog grotere plasma halen
Waar bemoeit EU zich mee?

genesis

Citaat van: EdoE op januari 12, 2009, 11:23:25
Nee, ik weet wel dat het een pleonasme is.

Oke ten overvloedde....

Genesis
Carpe Diem

Hanky Panky

Citaat van: klinktbeter op januari 12, 2009, 11:13:41
In België zijn onze zakkenvullers goed in het maken van een milieu beleid wat enkel de staatskas moet spijzen:


Mwoah, niet alleen in België hoor. Moet je eens over de grens naar het Noorden kijken  ;)

Om maar eens wat te noemen kost een auto waar jullie 20.000 voor betalen bij ons 30.000

Daarnaast de Slurptax, ecotax, C02belasting, energiebesting (52% vd prijs van een KwH is btw en belasting in NL!) en nog tientallen van die naairegelingen zoals verpakkingsbelasting (jaja, niet verzonnen) etc etc

In 1990 haalde men 9 miljard binnen aan groenbelastingen, in 2006 was dat al 19 miljard....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DD2

gaan ze sauna's dan ook verbieden..  ;)

ShellBeach

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

astrobart

binnenkort gaat de stroom na 2100 uur gewoon van het net , en gaat weer aan om 0900.

J.A.F._Doorhof

Is een beetje een onzin verhaal.

Je kan altijd een premie geven aan fabrikanten/mensen om bv te zoeken naar alternatieven echter plasma en LCD zijn 2 totaal verschillende technieken.
Er zullen altijd mensen zijn/blijven die de ene techniek mooier vinden en daarom die kiezen.
Net als er mensen zijn die ondanks de extra kosten gewoon een hummer kopen.

Ik denk als dit echt een serieus plan is we eerder problemen kunnen verwachten met bv klasse A versterkers.
Die verbruiken een VEELVOUD van een plasma.
Aan de andere kant..... er is een VEELVOUD van plasma's op de markt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

genesis

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 12, 2009, 11:54:52


Ik denk als dit echt een serieus plan is we eerder problemen kunnen verwachten met bv klasse A versterkers.
Die verbruiken een VEELVOUD van een plasma.
Aan de andere kant..... er is een VEELVOUD van plasma's op de markt.

Hee........... afblijven ik draai met 4 monoblokken Klasse A. :sly:

Genesis
Carpe Diem

EdoE

Citaat van: genesis op januari 12, 2009, 11:57:17
Hee........... afblijven ik draai met 4 monoblokken Klasse A. :sly:

Scheelt ook weer in het gasverbruik van je CV, laten we eerlijk zijn.

Sol

Citaat van: EdoE op januari 12, 2009, 12:00:11
Scheelt ook weer in het gasverbruik van je CV, laten we eerlijk zijn.

Mits ze mooi verdeeld staan over de ruimte. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 12, 2009, 11:54:52
Is een beetje een onzin verhaal.

Je kan altijd een premie geven aan fabrikanten/mensen om bv te zoeken naar alternatieven echter plasma en LCD zijn 2 totaal verschillende technieken.
Er zullen altijd mensen zijn/blijven die de ene techniek mooier vinden en daarom die kiezen.
Net als er mensen zijn die ondanks de extra kosten gewoon een hummer kopen.

Ik denk als dit echt een serieus plan is we eerder problemen kunnen verwachten met bv klasse A versterkers.
Die verbruiken een VEELVOUD van een plasma.
Aan de andere kant..... er is een VEELVOUD van plasma's op de markt.

Weten die EU'ers veel wat een klasse A versterker is? ;D
Ik ken ze zelfs alleen van naam, maar naar de technische details moet je me niet vragen. ;D
Opzich zijn LCD TV's tegenwoordig zeer goed, maar wie naar Plasma wil kijken, be my quest!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 13:10:55
Mits ze mooi verdeeld staan over de ruimte. ;D

Als je wetten van 5.1/7.1 volgt staan ze mooi in een circeltje. Ervan uitgaande een monoblok zo dicht mogelijk bij de speaker te willen plaatsen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Citaat van: Blue-Eyes op januari 12, 2009, 13:22:01
Als je wetten van 5.1/7.1 volgt staan ze mooi in een circeltje. Ervan uitgaande een monoblok zo dicht mogelijk bij de speaker te willen plaatsen ;)

Vandaar ook de ;D. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Vin_cent

Jammer dat de EU / overheid zich zoveel op de consumenten richt terwijl er op zoveel andere plekken veel meer reductie te behalen is.

Drie voorbeeldtjes:

Gymzaal om de hoek, jaren 70 bouw, enkelglas, ramen staan open en kachel draait op 100% dag in dag uit...........

Bedrijf om de hoek kan giga veel energie besparen door een investering te doen van 15 miljoen. Wordt niet uitgevoerd omdat het break-even punt op 5 jaar ligt ipv < 3 jaar..................

Bedrijf A fakelt 6000 m3 gas per dag af. Bedrijf B gebruikt gas en wil het wel afnemen. Bedrijf A moet hierbij de aanleg en onderhoud van de leidingen betalen en vraag daarom een contract van ten minste 5 jaar. Bedrijf B wil maximaal 1 jaar dus bedrijf A kan zijn ivestering niet terug verdienen en fakelt rustig door..........
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Melbury

O jééé, mijn vader heeft nog zo'n hele oude toverlantaarn, dat ding dat vreet waxine lichtjes.
Ik hoop niet dat de energie-inspectie erachterkomt.  :(


Icarus314

Plasma's verbieden, spaarlampen in lcd's waar moet dat heen, een volgende ijstijd misschien  ???

Sol

Citaat van: broers op januari 12, 2009, 14:50:12
Plasma's verbieden, spaarlampen in lcd's waar moet dat heen, een volgende ijstijd misschien  ???

Die komt so wie so wel, daar hoef je je niet druk om te maken. ;)
Echter hoeft het dan niet altijd de oorzaak te zijn van het zogenaamde gat in de ozonlaag, wat veroorzaakt zou zijn door onze CO2-uitstoot. Het is gewoon de balans van de natuur, even googlen / wikipedia-en zal het uitwijzen. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

astrobart

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 15:29:05
Die komt so wie so wel, daar hoef je je niet druk om te maken. ;)
Echter hoeft het dan niet altijd de oorzaak te zijn van het zogenaamde gat in de ozonlaag, wat veroorzaakt zou zijn door onze CO2-uitstoot. Het is gewoon de balans van de natuur, even googlen / wikipedia-en zal het uitwijzen. ;)
ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar zomaar wilkipedia als alwetend zien lijkt mij niet juist :biggrin:

genesis

Citaat van: Blue-Eyes op januari 12, 2009, 13:22:01
Als je wetten van 5.1/7.1 volgt staan ze mooi in een circeltje. Ervan uitgaande een monoblok zo dicht mogelijk bij de speaker te willen plaatsen ;)

Klasse A voor HT >:( d'as blasfemie. :dry:  Klasse A is voor dedicated stereo voor de connaiseur. :wub: En Bi-Ampen is het summum. :angel:

Genesis
Carpe Diem

Sol

Citaat van: astrobart op januari 12, 2009, 16:06:53
ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar zomaar wilkipedia als alwetend zien lijkt mij niet juist :biggrin:

Mijn wijsheid haal ik er uiteraard ook niet vandaan, maar als je even snel iets wil weten of op wil zoeken zit je bij wikipedia meestal wel goed. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

EdoE

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 16:56:58
Mijn wijsheid haal ik er uiteraard ook niet vandaan

Nu maak je ons natuurlijk wel _heel_ nieuwsgierig...

Sol

Citaat van: EdoE op januari 12, 2009, 17:01:48
Nu maak je ons natuurlijk wel _heel_ nieuwsgierig...

Dat is natuurlijk ook bij lange na niet altijd verkeerd... ;)
( Zo'n opmerking verwachtte ik overigens ook wel :D )
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

EdoE

Nou, kom op, waar haalt Sol de mosterd?

kippekop

Ik haal mijn weishijd ergens heel anders vandaan.....
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Icarus314

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 15:29:05
Die komt so wie so wel, daar hoef je je niet druk om te maken. ;)
Echter hoeft het dan niet altijd de oorzaak te zijn van het zogenaamde gat in de ozonlaag, wat veroorzaakt zou zijn door onze CO2-uitstoot. Het is gewoon de balans van de natuur, even googlen / wikipedia-en zal het uitwijzen. ;)

Inderdaad, ik hoop er op dat we door extra co2 uitstoot een broeikas effect kunnen creeren om de onvermijdelijke ijstijd zo lang mogelijk uit te stellen  ;D Helaas vrees ik dat al onze menselijke inspanning op dat gebied nutteloos zullen blijken dus kan ik de verwarming wel weer lager zetten en de klasse A mag weer uit ook al was het nog zo een sociaal gebaar  :unhappy:

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.