Verbod plasma's?

Gestart door Frits_40ZF, januari 12, 2009, 09:08:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EU wil ban op energieslurpende plasma-tv

Daarom heb ik LCD
Ik hou 't op een beeldbuis
De EU heeft gelijk
Ik ga nog grotere plasma halen
Waar bemoeit EU zich mee?

BarcoCRT

Citaat van: Tube-freak op maart 14, 2009, 20:04:38
Pak maar een 92cm CRT erbij en dat is echt niet zuiniger hoor!
Dat valt reuze mee. CRT's zitten werkelijk heel eenvoudig in elkaar en er is eigenlijk maar weinig electronica voor nodig om een CRT een goed beeld te laten geven, ook voor grotere CRT's is de energietoename slechts gering tov een kleiner toestel.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

BarcoCRT

Eigenlijk denk ik dat dit juist een stimulans is voor nieuwe ontwikkelingen. Consumenten willen straks als ze hun eerste plasma toestel gaan vervangen zeker niet een kleiner scherm terug. Hier ligt dan ook een uitgelezen kans voor fabrikanten om de concurentie aan te gaan om de consument van een groot en <100w scherm te vooerzien.

Misschien zullen er in het begin even wat minder grote schermen in de winkel staan, maar men zal zijn uiterste best doen om de consument te leveren wat zij wil. Ik denk dat de dip in schermdiameter slechts van tijdelijke aard is. Wel grote kans dat de prijzen van de grote schermen weer (fors) gaan stijgen!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Fatalfelix

Ik zag dit onderwerp net op het NOS Journaal, en moest eerst lachen, wat al snel omsloeg in huilen... Waar denken ze wel niet allemaal mee bezig te zijn  :-X... Pak Amerika en China eerst maar eens aan, daarna mogen ze kijken of hier nog wat te bezuinigen valt...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

celerontje

Tja, maar je moet ergens beginnen.
Alle problemen zijn in principe een bodemloos vat...

Achja, mocht die 100 watt regel technisch niet uitvoerbaar zijn, komt daar wel weer overleg in, het is toch een sector met een groot economisch aandeel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fatalfelix

Ze moeten eerst maar eens inzien dat de co2 uitstoot al jaren en jaren schommelt (en deze rond 1200 nog veel hoger was) en dat de temperatuur ook al miljoenen jaren niet constant is. Dat meneer Al Gore een leuk verhaaltje had was oké, maar dat wil niet zeggen dat deze 100% juist is.

Dit soort regeltjes zijn wel leuk, maar de meeste overheden zijn echt ontzettend smerig (zie het Charleroi gebied in België, die zwavelzuren die daar ronddwalen vallen echt niet binnen de wetten). Willen ze echt wat doen aan schonere lucht oid, dan zullen ze naar mijn mening in dit soort gebieden moeten beginnen.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Tube-freak

#80
Citaat van: BarcoCRT op maart 14, 2009, 20:50:30
Dat valt reuze mee. CRT's zitten werkelijk heel eenvoudig in elkaar en er is eigenlijk maar weinig electronica voor nodig om een CRT een goed beeld te laten geven, ook voor grotere CRT's is de energietoename slechts gering tov een kleiner toestel.

92cm CRT zit al tegen de 200watt aan als het niet meer is.  Mijn 82cm CRT zit geloof ik op 165 watt.  En dan zeggen ze bij de EU dat dat zuiniger is of even zuinig als LCD.

Maar als er 82cm Plasma's zouden bestaan dan zouden ze niet heel veel duurder in verbruik zijn en misschien zelfs wel zuiniger dan een CRT van dat zelfde formaat.  Dat bedoel ik dus ook met welke %^$# in de EU dit bedacht heeft.  Je kan een 55cm LCD of CRT niet gaan vergelijken met 107cm Plasma.  Hoe groter en en hoe hoger de resolutie etc... hoe minder zuinig.  

Een 102cm grote Loewe CRT tv is echt niet minder zuinig dan een 107cm plasma.

Bovendien hebben ze bij de EU nu zojuist Full-HD omzeep geholpen.  ALs ik op kieskeurig zoek op een 24p Full HD tv met minder dan 100 watt verbruik  dan kom je er maar 5 tegen.  Dat zijn dan wel 5 Sony's dus die mogen dan ook niet meer verkocht worden want anders is het niet eerlijk voor de concurrentie enzo...

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Snowmaster


Per cm beeldopervlak is een plasma niet echt duurder dan de oude CRT.
Maar er zijn ook andere voordelen gedurende de winterdag.
Zolang buiten de temperaturen niet te ver beneden het vriespunt komen, slaat mijn verwarmingsketel 's avonds niet meer aan als de Pioneer, de Denon receiver en de DVD aanstaan samen met een paar kaarsjes.
Zomers ben ik er wel eens minder blij mee  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Tube-freak

Ach  probeer eens een buizen versterker bij 30 graden celsius.....   ;D

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

zuidwester

mijn philips 82 cm crt zit precies  op 100w
Citaat
Dit soort regeltjes zijn wel leuk, maar de meeste overheden zijn echt ontzettend smerig (zie het Charleroi gebied in België, die zwavelzuren die daar ronddwalen vallen echt niet binnen de wetten). Willen ze echt wat doen aan schonere lucht oid, dan zullen ze naar mijn mening in dit soort gebieden moeten beginnen.
CO2 is een broeikastgas (stroom=>CO2) zwavelzuur in de atmosfeer heeft juist een positief invloed op het broeikasteffect (gek genoeg)
Zijn trouwens die led Lcd schermen nu zuiniger dan die met cfl buisjes?
ontferm U over ons

Tube-freak

#84
Ik snap best dat er wat aan CO2 uitstoot moet worden gedaan.  Niet dat ik ervan overtuigt ben dat dit global warming gaat oplossen maar echt veel kwaad kan het ook niet.  Maar soms slaan ze een beetje te ver door met de verkeerde maatregelen.

Wat is er mis met een simpele oplossing als op elk huis in nederland (europa?) zonnepanelen.   Ja dat gaat wel wat kosten maar die ellenlange debatten en vergaderingen talloze onnozelen nieuwe wetten en verboden dat kost ook klauwen met geld, en dan heb ik het nog niet gehad over die nieuwe kolen centrales die meer CO2 uitstoten dan je ooit kan bedenken (daar zijn die plasma's en auto's niets bij..., zelfs niet eens een schijntje..).

De oplossing is niet de apparaten verbieden maar gewoon de energie/nuts voorzieningen mileu vriendelijker maken (stimulans voor zuinige technologie kan nooit kwaad, maar dat noemen ze subsidie niet een verbod...).   Maar ja de overheid wil daar niet voor betalen de Nuts bedrijven ook niet, dus laten we maar maatregelen bedenken die alleen Jan Modaal aantasten, of audiofielen, of allebei(want Jan Modaal kan ook audiofiel zijn).

In 2020 willen ze het geregeld hebben geloof ik dat CO2 akkoord.  Met die half bakken oplossingen, waar de consument bovendien de dupe van is, gaan we het echt niet redden.  Maar who cares de politici van vandaag zijn dan toch al met pensioen....  Beetje gerommel in de marges, coalitie tevreden, compromissen etc..... 

Ja ik weet dat politiek achtige uitspraken niet mogen op het forum maar ik vond het nog redelijk neutraal wat ik zei en bovendien als je er goed over nadenkt dan weet je natuurlijk ook wel dat we als consument aan het kortste eind gaan trekken omdat de bobos die het voor het zeggen hebben er een puinhoop van hebben gemaakt.  Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil.  Zo af en toe wordt ik gewoon zo boos over wat er gebeurt in deze wereld dat ik het niet langer voor me kan houden.  Dat is altijd al zo geweest maar door die zogenaamde crisis hebben meer mensen hun ogen open dan voorheen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

wilmans

Europa??
Dat is toch die instelling die elke week van Brussel naar Straatsburg verhuisd? Ook een lekker groene gedachten :laugh:

Ik heb zelf een lcd gekocht ook mede vanwege het energie verbruik. Maar Europa mag zich hier niet mee bemoeien.
Als je de was ophangt ipv in een droger te stoppen bespaar je veel meer energie dan geen avondje op een plasma kijken.
Misschien is dat een goed voorstel: als je geen droger hebt mag je wel een plasma scherm.
(en als je geen zin hebt om je was op te hangen. pleur je het gewoon over je plasma heen.)  :withstupid:

Tube-freak

#86
Ja bij de Eu hebben ze nog nooit van webcams of video Conferencing gehoord.   Dat is nou net het probleem van die hele politiek.  Ze weten wel wat de waan van de dag is maar van de rest weten ze weinig tot niets waar het over gaat.  Een paar jaar geleden was ik nog in Brussel en toevallig was die week een Europese vergadering gaande.   Echt alleen maar Mercedes/BMW 500/600 series begeleid door 4 politie motoren (per auto). Ik kon het hotel niet eens uit zonder kruisverhoor of AIVD-achtige screening/praktijken terwijl de een na de andere dronken europarlementarier  aan de bar zat te hangen.

Aangezien ik ook op kosten van de baas aan de bar hing en er tegelijkertijd werd geobserveerd dat ik verstand van whisky had raakte ik aan de praat met een of andere schot die wel van whisky hield en heb er nog wat tips aan overgehouden.  Leuk voor mij maar ik denk toch echt dat er wel wel wat te bezuinigen valt bij de EU aangezien er geen auto beneden de 2 ton voorbij kwam toen ik daar zat. Bovendien wil je niet weten wat die whisky kostte (10 euro per glas minimaal, voor een fatsoenlijke whisky althans, kon nog wel tot 30 euro per glas oplopen...).

Ik gun het ze wel daar niet van, maar effiecient besteden van belasting geld is weer heel wat anders.....  Er kan hier echt gigantisch worden bezuinigt.....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

gastje13

#87
Zo, als hun onze tv's aanpakken, laten wij maar even de EU aanpakken.

Heel het parlement afsluiten van stroom:

-Vergaderen doen ze lekker bij daglicht
-Koud weer? pech dan!
-Microfoons? die dictators roepen toch luid genoeg
-recreatie(tv kijken?), dat is bij hun het treiteren van EU inwoners

jasjenl

't Is ook altijd lekker hoe dit soort berichten in de media gebracht worden: er is helemaal geen verbod op plasma's ingesteld, er zijn energienormen voor ALLE tv's bedacht: een tv zou vanaf 2012 niet meer dan 100 watt mogen gebruiken. En wat hier eerder al is opgemerkt: het gros van de grotere lcd's valt daar ook onder.
Dit soort halve berichtgevingen kan ik me altijd zo aan ergeren, want wat ga je nu krijgen: jan-met-de-pet hoort op het journaal dat plasma's niet meer mogen en zal nu sowieso al nooit meer een plasma tv gaan kopen bij de Mediamarkt. Gevolg -> plasma is dadelijk helemaal verleden tijd, ook voor de liefhebber/kenner die nog wel graag zo'n ding zou willen kopen :(
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

celerontje

Ik vond dat de NOS het inderdaad ongenuanceerd bracht, terwijl ik normaal gesproken graag naar het NOS Journaal kijk.
Plasma's werden afgedaan als ''Hummers'', om het maar even iets aan te dikken. >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Ben net op een verjaardag geweest en kreeg ook te horen dat de nos zei dat plasma niet meer mocht.
Heb de nodige discussies moeten voeren dat het wel mag maar dat er vanaf een bepaalde datum een zuinigr toestel moest komen op de markt! De nos is weer lekker bezig :(
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

LexiconLogan

naar het klaag deel verhuizen dit topic? :baaa:
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

CineManno

Ik vind het over het algemeen erg goed als er simpele regels worden ingesteld door de EU ipv meters beleidsprocedures die onbegrijpeleijk zijn. Zo zouden er ook regels moeten komen om alle opladers van Mobiele telefoons hetzelfde te maken. Dat voegt nl niets toe aan de functioneliteit van het apparaat en wordt ook als irritant door de consument ervaren. Nu gaan gelukig alle fabrikanten zelf wel binnekort over op mini-USB.

Maar deze regel is raar:
- een grotere TV gebruikt nu eenmaal meer stroom. Doe dan een verbruik per cm2 oppervlak
- wat is maximaal? Een plasma haalt bijna nooit zijn maximale vermogen, behalve bij wit beeld.
- wat is eigenlijk een TV? Is dat een scherm plus tuner of decoder ingebouwd. Pioneer verkocht bij de 5e en 6e genberatie nog een aparte box die als tuner werkte. Is dat dan geen TV?
- Mag een beamer nog? Moet je bij digitale TV de STB meerekenen? Mag een TV met interne decoder meer verbuiken? En als je TV via de PC met een kaartje kijkt? Wat dan?

Lekker onduidelijk uds?

Tube-freak

#93
Ja beamers mogen nog wel, hoe willen ze anders nog presentaties geven bij de EU. LOL!!
Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel plasma schermen er bij de EU hangen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

MLCinema

Mileu geneuzel is zo vermoeiend, niemand kent de langetermijn effecten etc en schreeuwd maar wat in het rond. De grootste reden zou moeten zijn qua plasma dat het niet afbreekbaar is, door die fosfor deeltjes die worden gebruikt.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fatalfelix

Citaat van: Tube-freak op maart 15, 2009, 22:13:31
Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel plasma schermen er bij de EU hangen.

Ik zou ook wel eens willen weten wat de grote van die schermen daar zijn (vast geen <50"  ;D)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

celerontje

In het Vlaams Parlement hangen ze ook, kijk maar eens naar de VRT ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Starred

If you're a Californian AV fan, best hide that big plasma now. The California Energy Commission is apparently considering a proposal to outlaw all but the most energy-efficient TVs. Local politicians are warning that as demand for large screens grows, the demand on the state's power grid will build, ultimately creating a need for more power plants.

The US Consumer electronics Association is predictably outraged, and claims that such a ban would effectively take 25 per cent of TVs off the market and damage demand for screens larger than 40inches.  But could such a draconian law actually be passed, and if it was would other governments follow suit, either with bans or additional taxes?

The US already operates an Energy Star scheme to guide consumers. To earn the branding products need to meet strict energy efficiency guidelines which are set by the US Environmental Protection Agency and the Department of Energy. Energy Star TVs use 30 per cent less power than standard models.

TV manufacturers worldwide are fast-tracking a new generation of eco-friendly screens, although it will be several years until significant power savings are achieved across a majority of flatscreens. LED edge-lighting and new Hot Cathode Fluorescent Lighting are just two techniques being introduced to cut power TV consumption. Panasonic is also prepping the launch of more energy efficient plasma screens; its so-called NeoPDP models will consume 40 per cent less power.

In 2007, the EU mulled similar proposals to outlaw juice-guzzling large screens, but settled on banning incandescent light bulbs instead. The Australian Government's Greenhouse Office has also flirted with the idea of punitive controls.

http://www.homecinemachoice.com/blogs/team+hcc/california+mulls+big+screen+tv+ban+could+others+follow+suit+26+03+09


Davey

Eén van de grootst vervuilende landen ter wereld die het wel weer is gaat regelen over de rug van de kleine mannen. Ze hadden die autofabrieken beter het een en ander kunnen opleggen 10 jaar geleden maar dat soort jongens mogen doen wat ze willen. En nu janken bij de overheid en nog geld krijgen ook  :eh:

squeek

triestig land daar hoor. het zijn een bende sukkels bijeen. ze willen niet eens deftig meewerken aan een terugdringing van co² uitstoot.

wat betreft die tv' wetten, ik vind het maar freaky hoor. gaan we daardoor zuivere lucht krijgen? i don't think so. om het milieu te helpen moet er behoorlijk wat extra gedaan worden. belachelijk idee is dit gewoon.

gewoon voor de lol, wat verbruikt een projector dan zo gemiddeld?

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |