welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door blue-eyes, januari 9, 2009, 18:51:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorgmom

14 blades, black hawk down in steelbook limited edition (geweldig mooie cover), el mariachi trilogie (el mariachi, desperado 1&2) en Tron legacy weer rijker :D

Ronin79

#4476
Citaat van: LuPo op maart  9, 2013, 17:34:49
Ik heb ze zelfs genummerd hoe ze in mijn meubel en rekjes staan. Dus ik moet elke keer even bijwerken als ik nieuwe films koop en ergens tussen zet.. Ach het is hobby he.. :clapping:

Nummeren doe ik ze niet ... maar om de zoveel tijd zet ik ze weer goed neer.
Veelal staan de gernes bij elkaar. De Sci-Fi, Fantasy, Western, Midaad, Oorlog, Asian etc.


@ Jorgmom

14 Blades is wel een leuke film. Past mooi in het rijtje dat Donnie Yen de afgelopen jaren heeft gemaakt.
Zoals Lost Bladesman, Bodyguards & Assassins, Ip Man, etc.


StefaanD

Nog een aanrader in dat Aziatisch rijtje is War of the Arrows. Er loopt trouwens een leuke 1 + 1 actie bij bol momenteel.

Ronin79

Klopt, die aanbieding loopt al enkele weken.
Maar ik kan mij niet op alles tegelijk concentreren, al zijn er wel enkele titels
die ik nog niet origineel heb (wel op de schijf).

War Of Arrows moet ik altijd nog eens kijken.

LuPo

Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2013, 22:09:06
Klopt, die aanbieding loopt al enkele weken.
Maar ik kan mij niet op alles tegelijk concentreren, al zijn er wel enkele titels
die ik nog niet origineel heb (wel op de schijf).

War Of Arrows moet ik altijd nog eens kijken.

Niet? Ik vond juist dat jij heel veel tegelijk kan. :clapping:

VTEC_genieter

War of Arrows is een Koreaanse film met vlijmscherpe beelden. Oew lala....
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ronin79

#4481
@ LuPo

Thx  ;)


@ VTEC_genieter

Er komt binnenkort nog een goede film uit. Ik heb hem al wel een tijdje op de schijf staan, alleen niet NL ondertiteld.
Deze zal in Mei op BR verschijnen. Ik weet alleen niet of deze ook in NL komt. Wel via Amazon.de.
Het is de Japanse film; Rurouni Kenshin. Hij word door Amasia uitgebracht, ofwel door Spledid, en
is voorzien van NL subs. Wat ik er van gezien heb op mijn PC, zag er in ieder geval goed uit. Kosten: € 16,99.

Daarnaast heb je ook een soort Koreaanse Top Gun film, ook die heb ik op de schijf staan (maar ook nog niet gekeken)
De Duitsers brengen hem uit onder de naam: Into The Sun. Koreaans gesproken, NL ondertiteld.

De afgelopen 2 maanden heb ik echter wel 1 film gekeken (was toevallig ergens op TV): The Man From Nowhere.
Een aanrader, als je fan bent van Aziatische films. Deze is ook te koop onder de Amasia vlag.

Als laatste wat mij te binnen schiet; In April verschijnt: The Man With The Iron Fist. Deze komt in een normale editie,
en een Steelbook. Voor de fan van vliegende en schoppende Aziaten, zou ik de Steelbook versie kopen. Deze
is Uncut, en duurt een stuk langer als de 95 minuten durende normale versie. In Engeland is deze NL ondertiteld.
Bij Amazon goedkoper als bij Zavvi en Play (dat verder zal gaan als een soort markedplace)


Ronin79

#4482
Ik las net op een ander forum waar ik lid van ben, dat er wat aanbiedingen wat BR's betreft zijn, bij de Blokker.
2 voor € 10 excl. verzending.

Online heb ik net even gekeken, en toevallig 2 titels die ik op mijn wens lijstje had staan.
Dus heb ik net: Killer Elite en Curse Of The Golden Flower (Limited Edition MetalCase) besteld.

LuPo

Wat is het verschil tussen een LE metalcase en een steelbook eigenlijk?

fugazi_2009

Citaat van: LuPo op maart 10, 2013, 07:12:45
Wat is het verschil tussen een LE metalcase en een steelbook eigenlijk?

Lullig gezegd zijn metalcases goedkope en (dunner metaal) versies van de steelbooks. SteelBook is eigenlijk ook het merk van die doosjes.

Zie ook http://www.highdefdigest.com/blog/steelbook-primer/

En ook hier nog wat foto's: http://www.bluraysteelbooks.com/steelbook-resources/
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Martijnst1990

Ziet er goed uit Jack, die slimline doosjes! Scheelt je een hoop ruimte zie ik al :) Ik moet ze nog steeds eens bestellen..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#4486
Citaat van: fugazi_2009 op maart 10, 2013, 11:14:57
Lullig gezegd zijn metalcases goedkope en (dunner metaal) versies van de steelbooks. SteelBook is eigenlijk ook het merk van die doosjes.

Zie ook http://www.highdefdigest.com/blog/steelbook-primer/

En ook hier nog wat foto's: http://www.bluraysteelbooks.com/steelbook-resources/

Grappig. Leuk om te lezen dit wist ik niet. Ik heb ooit wel wat metalcases gehad maar die heb ik weggedaan omdat ik alleen maar normale hoesjes had. Dus bij mij juist omgedraaid ten opzichte van wat de meesten doen. Die kopen speciaal die steelbook/metalcases. Ik verkocht ze juist. :D

Ik ben trouwens een Blu-ray aanbiedingen topic begonnen zodat we alle goede aanbiedingen in 1 topic hebben. Nu staan alle aanbiedingen in een apart topic en is het wat onoverzichtelijk en mis je ook vaak aanbiedingen doordat je niet in dat forumdeel kijkt. Als jullie nog leuke aanbiedingen hebben graag posten: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131778.0

Ronin79

#4487
Om het nog wat lastiger te maken ... heb je normale Steelbooks, en Stickerbooks.
Bij normale Steelbooks zit er vaak een kartonnen (losse) sleeve omheen, en staat alle info
gedrukt op het karton in plaats van op de Steelbook. Zo heb je alleen een mooi plaatje op de achterkant staan.
Deze zijn dan ook het meest gewilt bij verzamelaars, en brengen ook het meeste op.

Heb je een Stickerbook; staat alle informatie gedrukt
op de achterkant van de Steelbook zelf. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de in Nederland uitgekomen
Sony Steelbooks. Dan moet je denken aan oa. Blackhawk Down, Legion (heb ik zelf), Salt, en bijvoorbeeld District 9.
Van de week las ik dat iemand hier Black Hawk Down had besteld, dus zal ik die als voorbeeld nemen ...

Dit is de Steelbook versie (Exclusive Play.com version)
http://www.hidefninja.com/forums/showthread.php?t=22871&page=3

Dit is de Nederlandse Black Hawk Down Steelbook (Stickerbook)
http://www.bol.com/nl/p/black-hawk-down/1002004013291886/

Dit is de Duitse Black Hawk Down, ook een Stickerbook
http://www.avforums.com/forums/attachments/blu-ray-steelbooks-classified-adverts/333633d1346282232-sale-few-mint-condition-steels-black-hawk-down-exterior-double-.jpg

Dus 2 Steelbooks, en toch onderling verschillend.

Ronin79

#4488
We kunnen er een speciale editie aan toevoegen.

Ik heb de zeldzame Digibook van: The Dark Knight Rises gewonnen (nieuw in seal).
Je hebt 2 versies. De Amerikaanse, en de Duitse Muller Exclusive Edition, die alleen
te krijgen was via een Duitse drogisterij. Die laatste heb ik dan ook gewonnen.
De film is gewoon netjes NL ondertiteld. Over de Digibook zit een plastic hoes die je kunt verwijderen,
hierop zijn de logo's verwerkt, dus niet op het Digibook zelf (had het op You-Tube nagekeken)
De Digibook zelf is een soort Stripboek, wel met Duitse tekst. Maar dat is niet zo erg.



www.youtube.com/watch?v=rqCn5furNPo

Hoewel ik The Dark Knight Rises al had (net zoals alle 7 Batman films.
Ga ik er een paar inwisselen voor de Digibook Edities, vandaar deze aankoop.
Mijn Pa heeft de films nog niet, dus krijgt hij mijn versie (veelal nog geseald) dus een mooi vaderdag cadeautje.

http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/the-dark-knight-rises-collectors-book-blu-ray-disc

Betaal incl. verzending € 30.

Nu staan alleen nog; Batman Begins, The Dark Knight en Batman Anniversary Edition als Digibook op de lijst (naast nog wat andere films)

Ik heb nog wat andere films lopen, die erg lastig te krijgen zijn (In Steelbook of Digibook), maar afgezien van 1 ...
laat ik die andere maar lopen. Die zal net zo duur uitkomen incl. verzending  ..... als de 2 Batman Digibooks (excl. Batman Anniversary).
De andere die vanavond afloopt is niet zo heel duur.

Eigenlijk wou ik deze aankomende 2 weken niets meer uitgeven, tenzij het een aanbieding was (of object) .. die ik niet kon laten lopen. Bij deze  ;D

Jorgmom

ik had die black hawk down ja! diegene die bij bol.com te koop was, heb vandaag de steelbook bluray skyfall gehaald, kon hem niet laten liggen in de saturn  :D

Ronin79

Daar heb je groot gelijk in, ziet er goed uit  ;)

fugazi_2009

#4491
Citaat van: Martijn90 op maart 10, 2013, 11:35:18
Ziet er goed uit Jack, die slimline doosjes! Scheelt je een hoop ruimte zie ik al :) Ik moet ze nog steeds eens bestellen..

Scheelt inderdaad een hoop ruimte. Door het weer was vandaag mijn wedstrijd afgelast dus vervolgens maar eens op de doosjes gestort. De taktiek was simpel. Enkele BD's kregen zowiezo een slimline doosje. BD's met meerdere discs daar werd gekeken wat de 2e disc eigenlijk was, in het geval van een digital copy of dvd van de film werd die in een papieren sleeve gedaan en in een schoenendoos verzameld. De BD kon dan gewoon in een slimline doosjes. Hierdoor hield ik ook een flink aantal 2-BD doosje over en kon ik bijvoorbeeld 2-BD's die in zo'n dik Engels doosje zaten dan in ieder geval weer in een dunner 2-BD doosje doen.

In het alfabet vervolgens ergens bij de film Shooter gestrand omdat toen de 585 doosjes op waren. Dus zal in er in ieder geval nog 195 bij moeten bestellen En misschien nog wel 2 x 195 want Animatie, Muziek en TV series staan apart en moeten dus ook nog gebeuren.

Je ontdekt natuurlijk van alles als je zo weer eens door alle titels heen gaat:

  • Dat je niet altijd het alfabet even goed op orde hebt
  • Twee keer dezelfde film (kwam gelukkig maar 1 keer voor)
  • Een doosje waar de disc niet in zit, dus als iemand nog van de film The Kingdom af wil?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one


Ronin79

Mijn 2e veiling heb ik vandaag ook gewonnen (ik zal ze krijgen  :P ..

Rango Limited Steelbook.

Ik had in het verleden al meerdere malen op deze film gebode, maar telkens greep ik ernaast,
of werd hij mij te duur.

Deze film wou ik graag orgineel hebben (heb hem op de schijf staan), en ik weet zeker dat mijn
dochter die ook wel leuk gaat vinden. Hij is zowel NL ondertiteld, als NL gesproken.
Ik hoop daarnaast dat de sticker in de linkerhoek eraf kan.

Hoe dan ook ... hij is nieuw en gesealed. Kosten incl verzending vanuit Duitsland: € 22,50 (incl. € 7,50 verzending).

fugazi_2009

Citaat van: StefaanD op maart 10, 2013, 20:01:46
Covers heb je wel moeten bijsnijden vermoed ik. Hoe gng dat ?

Ja, bij de meeste wel ja. Gewoon met vaste hand knippen. Dat gaat vrij goed, dat heb ik destijds in het dvd tijdperk ook moeten doen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Nicklazzz

#4495
Net volgende besteld:

The Expendables 2
Sweeney Todd
Act of Valor
Wrecked
Eminem live from NYC

The expendables 2 & act of Valor zijn allebij aanbiedingen bij bol.com ;)
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Ronin79

#4496
Ik wou na de aankopen van deze afgelopen week, even een weekje of 2 wachten tot een andere aankoop ..
in ieder geval wat ik op mijn lijstje heb staan, zoals; Platoon (Steelbook), Game Of Thrones (Digibooks) en
wat andere leuke films (wel zal ik: Batman begins en Dark Knight Digibook betsellen, om zo de nieuwe Batman
serie in Digibook uitvoering compleet te maken)

Afgelopen week had ik Monsters gekocht, wat nog binnen moet komen.
Nu weet ik dat er in het buitenland 2 Steelbooks te krijgen zijn, maar zijn niet NL ondertiteld.
Nu kwam ik net een Monster Steelbook tegen, die ik niet kende, en ook geen informatie over kan vinden.
Schijnt NL ondertiteld te wezen  :blink: Dus waar ze hem vandaan hebben, weet ik niet.
Maar hij is gesealed, en ik heb hem besteld, ondanks dat ik de normale versie ook ontvang ( ... kan
ik mij pa weer blij-maken  ;) )

Kosten € 7,50 incl verzending (die andere heb ik rond de € 5 voor betaald)
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dat niet kon laten lopen, zeker niet omdat ik deze
versie dus nog nooit gezien heb, of kan vinden (Rode BR log bovenin en NL ondertiteld)


LuPo

Citaat van: fugazi_2009 op maart 10, 2013, 19:56:48
Scheelt inderdaad een hoop ruimte. Door het weer was vandaag mijn wedstrijd afgelast dus vervolgens maar eens op de doosjes gestort. De taktiek was simpel. Enkele BD's kregen zowiezo een slimline doosje. BD's met meerdere discs daar werd gekeken wat de 2e disc eigenlijk was, in het geval van een digital copy of dvd van de film werd die in een papieren sleeve gedaan en in een schoenendoos verzameld. De BD kon dan gewoon in een slimline doosjes. Hierdoor hield ik ook een flink aantal 2-BD doosje over en kon ik bijvoorbeeld 2-BD's die in zo'n dik Engels doosje zaten dan in ieder geval weer in een dunner 2-BD doosje doen.

In het alfabet vervolgens ergens bij de film Shooter gestrand omdat toen de 585 doosjes op waren. Dus zal in er in ieder geval nog 195 bij moeten bestellen En misschien nog wel 2 x 195 want Animatie, Muziek en TV series staan apart en moeten dus ook nog gebeuren.

Je ontdekt natuurlijk van alles als je zo weer eens door alle titels heen gaat:

  • Dat je niet altijd het alfabet even goed op orde hebt
  • Twee keer dezelfde film (kwam gelukkig maar 1 keer voor)
  • Een doosje waar de disc niet in zit, dus als iemand nog van de film The Kingdom af wil?

Lekker aan het knutselen geweest dus. ;)


Ronin79

Staat ook nog op mijn lijstje, mooie Digibook.  ;)