welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door blue-eyes, januari 9, 2009, 18:51:48

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Nou doe mij maar een leeg blauw platic doosje voor minder geld hoor :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ronin79

#4301
Als je goed kijkt, en zoekt ... hoeven die Steelbooks en speciale edities niets meer te kosten dan vaak de normale hier in Nederland.
Een paar euro verschil is ook niet zo heel erg. Skyfall gaf ik als voorbeeld. Ik zag hem voor € 32 - € 35 hier in NL (tripple pack ? ).... al schijnt de normale versie al afgeprijsd te zijn naar € 23.
In Engeland kost de mooie Steelbook 15 Pond, en de Tripple pack (DVD, BR en Copy) ook 15 Pond. Dat is toch een groot verschil.
Alleen jammer dat er geen NL subs onderstaan, anders had ik hem al besteld.

Gister avond was ik op DVD.nl wat topics aan het lezen (had ik al jaren niet meer gedaan), kwam ik nog een mooie kortings code tegen.
Dus heb ik; Lord Of War (MetalCase), The Mist (MetalCase) en Legion (Steelbook) besteld voor € 14,xx incl verzending.
3 Titels die ik nog op mijn lijstje had staan. Ook heb ik Percy Jackson & The Lightning Thief weten te strikken voor een mooi bedrag.

Volgende maand denk ik aan oa. ; Scarface; Steelbook (NL) en The Mummie Trilogy: Steelbook (Duitsland, de Franse versie is even uitverkocht).
Voor het eind van het jaar wil ik ook nog Lost compleet en vervangen hebben (heb alleen 1 t/m 3 op dvd, maar wel geheel compleet in 1080p op de schijf)
Lost ken ik alleen maar tot Seizoen 3. Maar toch wil ik het compleet hebben, en een keer verder gaan kijken (ook al kan ik mij moeilijk
concentreren door mijn problemen aan de oren en ogen) Vervolgens; Game of Thrones, de Engelse releases (season 1 en 2), die ik inmiddels wel ken.
Erg goede serie. Daarnaast nog wat vervangende boxen; UnderWorld, Die Hard, Mission Impossible en waarschijnlijk James Bond.
James Bond box, ter vervanging van wat DVD copietjes die ik ooit een jaar of 10 geleden van mij pa kreeg. Maar een mooi boekwerk met de BR disks, lijkt mij
een mooie vervanging. Maar aangezien we pas in Februari zitten ... heb ik nog wel even de tijd.  ;)

Toch gek dat het weer is gaan kriebelen; om mijn collectie compleet te maken, of te vervangen.
Dit omdat ik nu nog steeds niet altijd zin heb ... om een film te kijken, en een stop had van zeker 3 jaar. Maar als je eenmaal een verzamelaar bent (al zeker 20 jaar),
dan is dat moeilijk af te leren, desondanks een stop van 3 jaar. En aangezien BR helemaal is ingeburgerd, en ook goed te krijgen is .... tja.
Al zijn veel DVD's die ik heb, niet te krijgen op BR, of zelf jaren geleden bijna niet te krijgen op DVD. Die hou ik natuurlijk gewoon.  ;)

LuPo

Ik heb nog net op tijd de Christopher Nolan Director's Collection besteld op amazon.co.uk. Die stond er al een hele tijd voor 39,99 pond en ik twijfelde maar steeds of ik hem zou kopen. Vandaag is de box aangekomen en ik zag net dat hij nu niet meer door Amazon wordt verkocht en flink is gestegen >50 pond. Pfffieww.. :D

Inception, Memento en The Prestige die ook in deze box zitten had ik al, maar die heb ik los verkocht. Ik hoef ze natuurlijk niet dubbel te hebben. Toen The Dark Knight Rises uit kwam op BD heb ik mijn boxset met Batman Begins en The Dark Knight al verkocht. Dus ik heb een tijdje geen Batman films gehad. Binnenkort ga ik ze alle drie nog een keer kijken. :popcorn:

Ronin79

Zijn goede films, mooie aankoop.

Soms heb je dat idd. Als je iets niet koopt (of wel), dat het later veel duurder is, of soms helemaal niet meer te krijgen.
Zo heb ik vandaag de Speciale Steelbook van Top Gun binnen gekregen. Ik had mazzel; de versie (Paramount Centenary Edition) die ik nu binnen heb, is niet meer te krijgen.
Wil je hem via Ebay kopen, heb ik prijzen gezien tot 75 Dollar. Ik heb er nieuw; € 15 voor betaald (via Play), wat niet duur is.

LuPo

Citaat van: SillentWolf op februari 12, 2013, 14:00:39
Zijn goede films, mooie aankoop.

Soms heb je dat idd. Als je iets niet koopt (of wel), dat het later veel duurder is, of soms helemaal niet meer te krijgen.
Zo heb ik vandaag de Speciale Steelbook van Top Gun binnen gekregen. Ik had mazzel; de versie (Paramount Centenary Edition) die ik nu binnen heb, is niet meer te krijgen.
Wil je hem via Ebay kopen, heb ik prijzen gezien tot 75 Dollar. Ik heb er nieuw; € 15 voor betaald (via Play), wat niet duur is.

Klopt, die steelbooks zijn vaak snel uitverkocht! Zo zag ik dat Skyfall Steelbook bij amazon 15 pond kost. Die was laatst uitverkocht en blijkbaar hebben ze nog een restant ergens kunnen vinden ofzo. :P

Ronin79

#4305
Klopt de Steelbook van Skyfall is idd. niet duur. Alleen jammer dat er geen NL subs onderstaan.
Ook de Duitsers, Fransen en oa. Spanjaarden hebben deze steelbook, voor een redelijke prijs.
Maar niet NL ondertiteld. Dus als je dat perse wilt, ben je overgeleverd aan de lelijke, te dure NL versie ..
en dat kan ik niet grappig vinden. Ik heb liever een mooie Steelbook, die de helft kost, maar dat gaat hem dus niet worden.
Hopelijk duikt er wel ergens een Steelbook op, met NL subs. Ik hou het in ieder geval in de gaten.  ;)

fugazi_2009

Mijn DVD Profiler maar eens een beetje bijgewerkt. Het programma is een stuk flexibeler geworden maar daarmee creeer je automatisch de mogelijkheid om er een puinhoop van te maken. Dus in de online lijst verschenen allerlei dingen die daar niet horen. Bijvoorbeeld de individuele discs van bepaalde boxsets, werd erg onoverzichtelijk.

Nu zo goed als weer bijgewerkt: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/jvdijk

Dan komt je er ook opeens achter dat je dus blijkbaar al op zo'n 1200 blu-rays zit...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

pekelvlees

Citaat van: fugazi_2009 op februari 12, 2013, 20:43:09
Mijn DVD Profiler maar eens een beetje bijgewerkt. Het programma is een stuk flexibeler geworden maar daarmee creeer je automatisch de mogelijkheid om er een puinhoop van te maken. Dus in de online lijst verschenen allerlei dingen die daar niet horen. Bijvoorbeeld de individuele discs van bepaalde boxsets, werd erg onoverzichtelijk.

Nu zo goed als weer bijgewerkt: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/jvdijk

Dan komt je er ook opeens achter dat je dus blijkbaar al op zo'n 1200 blu-rays zit...

1200 Blu-Rays  :crazy:

En dan niet weten wat je kijken moet  :D
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

VTEC_genieter

Maar verzamelen we ook nog de 3D-books naast de steelbooks?  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijn76

Citaat van: SillentWolf op februari 12, 2013, 14:32:12
Hopelijk duikt er wel ergens een Steelbook op, met NL subs. Ik hou het in ieder geval in de gaten.  ;)

Ik speur met je mee!  O0

Ronin79

#4310
1200 ?, dat is veel.

Ben zelf nu bezig met alle films opschrijven. na 2 planken zit ik op 540 (incl. DVD's)
Maar nog 3 planken te gaan  ;)

Hoeveel films ik precies heb weet ik niet. Wel kan ik aan de datums zien ... dat ik
afgezien van de afgelopen maand, inderdaad jaren geleden voor het laatst films gekocht had.
Dus dat klopt wel.

Afgezien dat ik dus jaren geen films kocht, en keek. Verzamelde ik wel films op de harde-schijven, om vervolgens
op te slaan en in de kast te leggen. Ongeveer 600 Films, en 50 a 60 series. Altijd handig als de kleine of de vrouw wat wou kijken.

Morgen ga ik weer verder met opschrijven (Excel), wat eigenlijk een roetwerkje is.  ;)


fugazi_2009

Waarom gebruik je niet zoiets als dvd profiler ipv Excel?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LuPo

Of (dankzij tip van Martijn) My Movies. :)

Ronin79

#4313
Kan ik inderdaad ook gebruiken.

Maar ik moest ooit voor de verzekering nog eens alles opschrijven, en dat had ik nog niet gedaan.
Dus 2 vliegen in 1 klap.

Vandaag mijn voorgeschoten tandarts geld terug gekregen, maar niet helemaal. Je schijnt nu zelf een percentage te moeten betalen.
Leuk ... verleden week en volgende week moe(s)t ik ook naar de tandarts. Kan ik alweer betalen. Ik heb Menzis wel gebeld, en
om uitleg gevraagd, en heb daarbij aardig boos vermeld, waarom ik dan in vredesnaam alleen al voor mijzelf € 177 Euro per maand betaal, als ik telkens moet bijbetalen.
Maar goed .... te lang verhaal. Maar laat ik het zo zeggen; als je ziek bent, een kind hebt (die ook wat heeft) ... en ook niet veel verdien (of noodgedwongen thuis zit); dan betaal je je in dit
*** land, helemaal scheel. Alleen al verleden jaar moesten we 6*** Euro ophoesten (waarvan het meeste betaald moest worden, binnen een maand tijd). Belachelijk.
De eigen risico is ook zoiets; het maakt niet uit hoe hoog deze is; met enkele weken / maanden zit ik al aan het bedrag.

Sorry .... opgekropte frustraties  :blush:

Hoe dan ook ... ik kreeg dus minder terug. Het geld wou ik toch al uitgeven aan wat films, omdat ik de rekeningen al lange tijd geleden voorgeschoten had.
Dus een extraatje; want ik was het geld al kwijt. Aangezien de Steelbooks van The Fast And The Furious 1 t/m 4 (Steelbook 100th Anniversary Universal Editions)
in de aanbieding waren, en ik had gemeld dat ik deze zou bestellen als het geld binnen was; heb ik dat dus ook gedaan. Deel 4 had ik al, en deel 5 had ik in een Steelbook.
Nu dus allemaal. Al mijn vorige Film aankopen, had ik gekocht van mijn eigen gespaarde geld, wat ik eigenlijk aan wat anders had willen spenderen. Maar dat kan een ander keer,
of volgend jaar of niet. Moet een keer kunnen. Daarbij mijn partner zegt er ook niets van (het is toch van mijn eigen gespaarde geld, zoals alles wat ik koop of
betaal). Prima toch  ;)

   

   

Ik hoop trouwens wel ... dat die stickers eraf kunnen, of op het plastic zitten.

Nu is het wel genoeg. Ik heb nog wel wat spaargeld over. Maar aangezien we een nieuwe oven, en eigenlijk een nieuwe magnetron nodig hebben (die we samen betalen).
Is het wijs, dat ik het (wellicht) deze maand hierbij laat. Wel heb ik van mijn movie minutes (waarvan de helft van de codes het niet deed, of niet leesbaar waren) ..
de film; Enemy Of The State: Extended Edition besteld, op BR. Hoefde alleen de verzendkosten van € 4,95  :wacko: te betalen.

VTEC_genieter

#4314
Attentie SillentWolf,
Als je de steelbook van Skyfall wil hebben, dan moet je naar de MediaMarkt gaan, want ze zeggen dat die steelbook alleen bij reservering te verkrijgen is.
Heb hem gisteren gezien in een transparante polyester display van 40x40x40cm. Je kon hem niet vasthouden, de steelbook zat achter slot en grendel in dat grote display.

Bij hun entertainment afdeling laat je een reservering maken voor deze speciale uitvoering van Skyfall. Je wordt later opgebeld als je exemplaar bij hun binnen is.
Als je geen reservering laat maken, dan vind je later in hun schappen alleen de normale uitvoering van de film. Geen steelbooks in de schappen dus....

Ik heb nog geen reservering laten maken, maar die verkoopmedewerker gaf deze informatie aan mij.

P.S.   Ik ga er van uit dat de steelbook een NL-se versie is, dus met NL-se ondertiteling.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ronin79

#4315
Thx ... dat is wel mooi nieuws, alleen kom ik nooit bij de MM ivm oa. het lawaai binnen.
Afgezien dat hij hier niet zit.

Hadden ze daar ook een prijs bijstaan ??
In Engeland kost de Steelbook versie, rond de € 17, en komt hij op 18 februari uit.

Ronin79

#4316
Een momentje, ik heb net wat gezien ......

Update:

Besteld en betaald (Paypal):

Skyfall Steelbook (Mediamarkt)




Twilight: Breaking Dawn Part 2 (Mediamarkt)



Samen € 40 incl verzending.


Thx voor de tip over de mediamarkt.  :thumbs-up:
Toevallig kon je hem ook via mediamarkt online bestellen. Daar had ik van de week nog niet gekeken.
Twilight Breaking Dawn 2 direct ook maar mee besteld, heb ik die collectie ook compleet.
Binnenkort Breaking Dawn part 1 maar eens kijken, die zit nog in het plastic  ;)

fugazi_2009

Citaat van: SillentWolf op februari 13, 2013, 23:26:49
Kan ik inderdaad ook gebruiken.

Maar ik moest ooit voor de verzekering nog eens alles opschrijven, en dat had ik nog niet gedaan.
Dus 2 vliegen in 1 klap.


Die programma's kun je vervolgens ook prima een lijst mee uitdraaien voor de verzekering. Is dan meer iets van 2 vliegen in een halve klap
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ronin79

Misschien ga ik het nog wel eens gebruiken.
Maar aangezien ik al op de helft zit met mijn eigen lijst, kan ik hem net zo goed afmaken.  ;)

LuPo

Ik heb een lijst in My Movies (visueel) en een lijst in Excel (van de kosten). :P
Die tweede zou ik niet aanraden om te maken.. :D

fugazi_2009

Citaat van: LuPo op februari 14, 2013, 16:17:08
Die tweede zou ik niet aanraden om te maken.. :D

Dat heb ik al lang geleden geleerd om niet te doen ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Citaat van: LuPo op februari 14, 2013, 16:17:08
Ik heb een lijst in My Movies (visueel) en een lijst in Excel (van de kosten). :P
Die tweede zou ik niet aanraden om te maken.. :D
Dat kan natuurlijk ook in My Movies en DVD Profiler, laatst heb ik nog wel maar gebruik ik niet meer ivm Mac.

Ronin79

De kosten in bijvoorbeeld een excel lijst schrijf ik nooit op.
Al kan weet ik het ongeveer wel uit mijn hoofd.

VTEC_genieter

SillentWolf,
Ik had die steelbook ook voor je besteld hoor  ;)
Maar ik ben blij dat er ook een steelbook bestaat voor je. En je hebt hem bijna al binnen  :clapping:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ronin79

#4324
Thx, dat waardeer ik  :thumbs-up:

Ik dacht gisteren, omdat jij over de MM begon ... laat ik eens op MM Online kijken, je weet maar nooit.
Toevallig kon je hem daar ook bestellen. Dus heb ik dat maar direct voor volgende maand geregeld.
Maar bij de MM online is het aanbod niet zo hoog als in de winkel. Best wel jammer.
want we krijgen soms dat blaadje in de bus, en daar staan enkele keren best leuke aanbiedingen tussen.
Aanbiedingen die niet op de site vermeld worden.