help, wat moet ik kopen !!!

Gestart door codemann, juni 17, 2003, 15:55:30

Vorige topic - Volgende topic

codemann

Ik ben dus al even aan het zoeken achter een tvkaart/capture card, maar ik weet niet echt wat ik zou moeten kopen...
Een tvkaart koop je al een €50-€100 als ik het goed begrepen heb, een capture card daar geef je (veel) meer geld aan uit...
Wat ik zou willen is in eerste instantie wat tv kijken/radio luisteren op mijn PC (ga me binnenkort een 2de scherm halen), maar ook opnemen van tv/radio of in de toekomst van een camera ofzo.
Beschrijf ik nu wat een capture kaart kan of kan een gewone tvkaart dit ook al? Of wat kan een capture kaart nog extra boven wat ik juist opgesomd heb?
Graag wat meer info hierover, ben een beetje in de war :-\

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je een moderne camera gebruikt is de kans groot dat je een IEE1394 interface hebt of wel Firewire.

Wat je dan kunt kopen is een goede TV kaart voor het TV verhaal en een standaard firewire kaart voor de videocapturing.

Als je ook van analoge bronnen wilt kunnen opnemen op je PC dan is de vraag hoe ?

1.
Wil je zonder kwaliteitsverlies dan heb je een goede analoge capture kaart nodig bv van Pinnacle.

2.
Wil je rechtstreeks naar DVD of naar MPEG opnemen (1-2).
Dan zou ik kiezen voor een zgn bridge box, Dazzle heeft ze en Pinnacle.
Deze zijn wel wat duurder maar het scheelt enorm veel werk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

codemann

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 17, 2003, 16:13:29
Hi,

Als je een moderne camera gebruikt is de kans groot dat je een IEE1394 interface hebt of wel Firewire.

Wat je dan kunt kopen is een goede TV kaart voor het TV verhaal en een standaard firewire kaart voor de videocapturing.

Als je ook van analoge bronnen wilt kunnen opnemen op je PC dan is de vraag hoe ?

1.
Wil je zonder kwaliteitsverlies dan heb je een goede analoge capture kaart nodig bv van Pinnacle.

2.
Wil je rechtstreeks naar DVD of naar MPEG opnemen (1-2).
Dan zou ik kiezen voor een zgn bridge box, Dazzle heeft ze en Pinnacle.
Deze zijn wel wat duurder maar het scheelt enorm veel werk.

MvrGr.
Frank

Hmm... een camera heb ik nog niet, ik was maar even aan het denken voor welke doeleinden het in de toekomst ook nog zou moeten dienen.
TV is een analoge bron? Hmm je zegt dat een "gewone" analoge capture kaart zonder kwaliteitsverlies opneemt, maar rechtstreeks captures naar MPEG heb je toch best een zwaardere kaart nodig. Naar welk formaat captured een gewone TV kaart dan?
Ik ben al eens gaan loeren op de website van Pinnacle (http://www.pinnaclesys.com/ListProducts.asp?langue_id=6) maar ik vind niet direct welke modellen je bedoelt met de zgn bridge box ???
De PCTV Deluxe lijkt me trouwens ook wel een leuk kaartje van Pinnacle. Kan ik daarmee alles probleemloos denk je? tv kijken/opnemen en van externe bronnen opnemen? Ik denk dat hij als enige uit de PCTV reeks MPEG1/2 aankan en de prijs (€239 bij een niet al te goedkope winkel) valt ook goed mee...
Misschien is dat DE kaart die ik zoek, wat denk je?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Voor serieuze opnames zijn de TV kaarten niet echt goed genoeg en heb je echt een hardware kaart nodig.

Van Pinnacle kun je dan denken aan bv.
De Studio Movie box USB voor het echt goedopnemen van externe bronnen.

En voor het TV kijken bv de Pinnacle PCTV of de Hauppauge WINTV serie.

Voor PVR toepassingen kun je zeker de Hauppauge model 988 (WinTV PVR 350) overwegen.

Voor prijzen kun je ons ook even mailen, wij hebben zowel Hauppauge als Pinnacle in het assortiment.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

codemann

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 17, 2003, 17:30:16
Hi,

Voor serieuze opnames zijn de TV kaarten niet echt goed genoeg en heb je echt een hardware kaart nodig.

Van Pinnacle kun je dan denken aan bv.
De Studio Movie box USB voor het echt goedopnemen van externe bronnen.

En voor het TV kijken bv de Pinnacle PCTV of de Hauppauge WINTV serie.

Voor PVR toepassingen kun je zeker de Hauppauge model 988 (WinTV PVR 350) overwegen.

Voor prijzen kun je ons ook even mailen, wij hebben zowel Hauppauge als Pinnacle in het assortiment.

MvrGr.
Frank

Hmm verschillende leuke modellen rond ongeveer dezelfde prijs...
- Pinnacle Systems PCTV Deluxe Moviebox USB 2.0 Extern TV Tuner box with MPEG1/2 compression
- Pinnacle Systems PCTV Deluxe Studio MovieBox DV/NL Externe FireWire box, DV in/uit,Analoog in/uit,Studio 8.0 incl CD/DVD
- Hauppauge Win/TV PersonalVideoRecorder PVR350- TV, Teletekst, Radio, Remote Control, PVR

Ik zal eens moeten gaan lezen wat deze kaartjes allemaal kunnen en of ze het geld ook wel waard zijn, anders is het te zot om zo veel geld te gaan uitgeven. Alvast bedankt voor de info!

TomVD

als je toevallig een DV500 capture kaart met Pinnacle Edition videobewerkingssoftware zoekt... ik doe mijne wel weg voor 399€ of zo.