HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

De 4 diodes (op de voorgrond) om de (low noise) fans spanning met 4x0,7=2,8 V te verlagen van 12V naar 9,2V voor iets lager toerental maar een stuk minder herrie  ;)

hifiman

Stukkie krimpkous erover  ;)

hifiman

En klaar is kees  :popcorn:

Lekker stil nu  ;D

riwi

Ik vind het wel wat hebben dat koper kleurige :) Beetje de Hi-End , Erik van Voorst Look  :)

papaleo

Citaat van: Audioloog op januari  2, 2010, 09:27:38
Even een foto van de Dune Center van binnen. Gelijk even wat mensen uit de droom helpen die beweerden dat er een betere voeding en/of loopwerk in zou zitten als de prime 1.0. Niet dus, voeding, moederbord en loopwerk zijn EXACT hetzelfde! Enig verschil is de kast en de mogelijkheid er een drive in te stoppen  :P

Ok, er zit ook 1 extra fannetje in bij de voeding en een andere stroomaansluiting,  waarvan (en dat vind ik erg raar) de randaarde niet eens aangesloten is  :-X

Mooi...., dat je dit nu ontdekt hebt,want dat verklaard nu waarom ik in het begin met de Prime een aardlus in mijn keten had en dit met de Center niet had.
Ik heb daarom ook de randaarde van de stekker van de Prime gesabboteerd en weg was de hinderlijke brom (aardlus),ik heb bewust de stekker aangepakt en niet de unit open geschroefd ivm de garantie, dit hoefde dus niet met de Center want die was niet aangesloten lees ik nu!

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Citaat van: riwi op januari  2, 2010, 13:04:31
Ik vind het wel wat hebben dat koper kleurige :) Beetje de Hi-End , Erik van Voorst Look  :)
Haha, laten we het daar maar op houden dan  :D

hifiman

Citaat van: papaleo op januari  2, 2010, 13:13:28
Mooi...., dat je dit nu ontdekt hebt,want dat verklaard nu waarom ik in het begin met de Prime een aardlus in mijn keten had en dit met de Center niet had.
Ik heb daarom ook de randaarde van de stekker van de Prime gesabboteerd en weg was de hinderlijke brom (aardlus),ik heb bewust de stekker aangepakt en niet de unit open geschroefd ivm de garantie, dit hoefde dus niet met de Center want die was niet aangesloten lees ik nu!

Ja precies, erg raar want juist met zo'n metalen kast zou je verwachten dat deze ge-aard is.

dim

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 13, 2009, 18:09:52
Ik adviseer op dit moment de 1GB versie OF de eSATA versie.
Tja, heb je misschien weinig aan maar het is HEEL persoonlijk.
In principe werkt de USB2.0 aansluiting perfect, ook voor snelheid (BD rips).
Dus feitelijk ben je met de GB versie verzekerd van 2 snelheden.

Aan de andere kant, als je de Sharkoon oplossingen gebruikt is eSATA weer erg handig.

MAW beide moet je bekijken voor JOUW toepassing.
De wifi versie is mijn inziens voor HD streamen totaal niet geschikt.

Hoi frank(en andere forumleden).

Ik heb een vraag over de dune 3.0 base...

Ik ben zojuist bij informatique geweest en daar eigenlijk met lege handen weer weggegaan.

Ik ging voor de dune base, maar moet files overzetten van mijn laptop naar de dune. Ik heb geen snel netwerk of esata optie op mijn laptop(fujitsu siemens amilo 1505). Dus ben ik aangewezen op mijn usb 2.0 poort.

De verkoper bij informatique vertelde me dat er geen dataoverdracht via usb 2.0 mogelijk is?...

Ik maakte op uit jouw post dat dit wel mogelijk is?, en het ook nog heel behoorlijk werkt?.

Als een directe usb 2.0 overdracht mogelijk is, wat is dan ongeveer de snelheid hiervan?.

Dank je.

Dimitri

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het beste kun je gewoon een externe behuizing gebruiken zoals de Eminent of Sharkoon oplossingen, je hebt dan nooit last van gesleep met apparatuur.
En dat werkt allemaal redelijk rap, zo snel als je pc het toestaat.

Van de HDbase heb ik geen informatie of hij als mediabox ondersteund word op een PC, heb dat nog nooit gedaan.
Beste is gewoon even een HDbase aansluiten aan je PC en kijken of je hem als externe HDD ziet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dim

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2010, 15:59:50
Hi,
Het beste kun je gewoon een externe behuizing gebruiken zoals de Eminent of Sharkoon oplossingen, je hebt dan nooit last van gesleep met apparatuur.
En dat werkt allemaal redelijk rap, zo snel als je pc het toestaat.

Van de HDbase heb ik geen informatie of hij als mediabox ondersteund word op een PC, heb dat nog nooit gedaan.
Beste is gewoon even een HDbase aansluiten aan je PC en kijken of je hem als externe HDD ziet.

Frank,

Dus de eerste optie die je noemt is de beste?.

Dus gewoon de base + harde schijf + externe behuizing kopen, en dan de hdd heen en weer van laptop naar dune?...

Werkt gegarandeerd?.

Dimitri

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wuppy32

Citaat van: eduard op januari  1, 2010, 23:37:33
Ik wil niet te veel of topic gaan maar de backup van mijn nas gaat uitstekend. Ik haal met lees actie van NAS naar mijn pc bijna de volledige bandbreedte van mijn gig aansluiting. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen goedkope nas heb de qnap 639( 6x2tb). Er zijn dus wel degelijk nassen te koop die snel zijn.

Hoe heb jij het qua setup gedaan? Over je router/switch naar pc en Dune of lan naar Dune en lan naar PC los? Zitten er veel verschillen tussen qnap en netgear? Ik lees verschillen ook over interne geheugen?

kermit

Citaat van: Audioloog op januari  2, 2010, 09:41:56
Dan is er nog iets raars met het front van de HD Center. Deze is helemaal verkleurd, het lijkt wel een ouwe roestbak  :-\
Dit was wel even een teleurstelling toen ik deze machine van de vorige eigenaar overnam, maar goed ik heb het geaccepteerd omdat ik meende op mpcclub forum gelezen te hebben dat er meer mensen last van hadden (oftewel normaal zou zijn voor deze machine), echter ik kan er niks meer over terug vinden.  :baaa:

Ben wel benieuwd of andere Center eigenaren dit ook hebben en wat er eventueel aan te doen is?

Tsja, en anders misschien een keer met een spuitbus aan de gang...  :alien:

Edit: het is natuurlijk geen roest, het lijkt nog het meest op koperkleur..
Mijn HD Center had dit niet. De vorige eigenaar heeft het zeker met jif schoongemaakt.

J.A.F._Doorhof

Denk dat het toch echt een andere oorzaak heeft, neem niet aan dat hij hem met Jif heeft schoongemaakt hem kennende.
Custom installer

svmnb

Blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met anodiseren. Het lijkt hitte gerelateerd.
http://www.finishing.com/336/68.shtml
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

hifiman

Citaat van: svmnb op januari  2, 2010, 19:55:46
Blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met anodiseren. Het lijkt hitte gerelateerd.
http://www.finishing.com/336/68.shtml
Bedankt voor de info, dan snap ik in elk geval wat het is  ^-^

dim

Hmmm, ik heb hem vanavond geinstalleerd, en moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van dit apparaat.

Heb meteen de bluray(image) van 10.000 bc op de hdd gezet, en deze speelt zonder problemen af, inclusief dolby true-hd soundtrack. En de diepte van het beeld is inderdaad indrukwekkend.

Ik dacht alleen dat de menu's van de dune getweakt konden worden, zoals bijv. afbeeldingen toevoegen aan een iso bestand in het hdd menu, om zo een overzichtelijke library te creeren. Maar dit heb ik nog niet kunnen ontdekken. De quick start guide is niet echt duidelijk.

Al met al zeer tevreden tot nu toe...

Dimitri

P.s. heb trouwens een conceptronic serial ata & ide to usb adapter gekozen voor het overzetten van data. Werkt perfect.

hifiman

Citaat van: kermit op januari  2, 2010, 18:24:20
Mijn HD Center had dit niet. De vorige eigenaar heeft het zeker met jif schoongemaakt.
Haha, jif bestaat al een tijdje niet meer volgens mij  :tongue2: De vorige eigenaar had gezegd dat het wel schoon te maken zou zijn. Ik heb dit gisteren geprobeerd met "cleaning foam" maar er gebeurt helemaal niets  :-X Achteraf wel logisch want volgens de post van svnmb  lijkt het er meer op dat de pakweg 12 um dunne verflaag gewoon pleitos is.  :-\

Afijn, ik heb nog de keuze tot garantie claimen, zelf spuiten of het zo laten  ^-^

Wuppy32

Ik heb momenteel een test systeem draaien met unRAID. Via SMB op de Dune Center kan ik deze benaderen. MKV afspelen gaat zonder problemen. Nu heb probeer een Bluray BBC LIFE (geen iso, maar complete structuur) af te spelen.
Tijdens spelen begint de dune te stotteren en loopt geheel vast. Vreemde is als ik de losse mts file speel...dan gaat dit probleemloos.

Heeft iemans idee waar dit aan kan liggen. Overigens heeft de laatse versie van unRAID wel de optie voor NFS, alleen als ik via de Dune een nieuwe network share wil aanmaken krijg ik de melding dat die geen verbinding met de share kan krijgen.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2010, 07:59:31
Afijn, ik heb nog de keuze tot garantie claimen, zelf spuiten of het zo laten  ^-^
Je hebt speciale zwarte kachelverf die blijft zitten tot 400 graden C  :D  :D  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari  7, 2010, 13:23:21
Je hebt speciale zwarte kachelverf die blijft zitten tot 400 graden C  :D  :D  :D
:shaun:

EdSki

Citaat van: Audioloog op januari  2, 2010, 09:27:38

Je kunt je trouwens afvragen of de tweede fan wel nodig is, deze zit tenslotte ook niet in de prime 1.0. Ik denk dat deze alleen nut heeft op het moment dat de voeding extra belast wordt door het erin stoppen van een hard disk (hetgeen ik niet ga doen).

Denk het idd niet. Bij mij zit hij er niet eens in  ::)
Ik heb trouwens ook de fan vervangen. Origineel wou nog al eens stoppen met draaien. Echt rommel inderdaad.

Geen verkleuring bij mij trouwens...heel vreemd. Lijkt wel gebleekt.

J.A.F._Doorhof

We zien dit wel eens bij laptops, heeft te maken met de zuur graad in je handen.
Zou niet mogen gebeuren bij een high-end apparaat, maar soms worden er simpelweg bezuinigen gedaan.......
Ik heb er zelf geen last van gelukkig maar heb er wel al een paar gezien die wat flinke vlekken hebben rond de knoppen ondertussen.
Custom installer

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  8, 2010, 07:38:23
We zien dit wel eens bij laptops, heeft te maken met de zuur graad in je handen.
Zou niet mogen gebeuren bij een high-end apparaat, maar soms worden er simpelweg bezuinigen gedaan.......
Ik heb er zelf geen last van gelukkig maar heb er wel al een paar gezien die wat flinke vlekken hebben rond de knoppen ondertussen.
Frank, in dit geval zijn het geen vlekken van zure vingers, het betreft het GEHELE oppervlak van het front. Ik ga er toch maar eens over bellen met divxplayer.

J.A.F._Doorhof

vreemd.
Heb het met mijn HD Center gelukkig niet.

Veel succes met bellen  ;)
Custom installer