HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Er zijn inderdaad HEEL veel spelers die geen basmanagment uitvoeren.
In veel receivers/pre-amps is het wel mogelijk.

In mijn meridian word het inderdaad gedaan intern hoewel al mijn speakers als large door kunnen gaan.
Zou je het ECHT nodig hebben dan moet je sowieso goed kijken welke speler je koopt want zoals aangegeven er zijn er legio die het niet doen, en niet alleen de spelers die hier bestempeld worden als door PC bouwers gemaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rbormans

Citaat van: Raf (B) op mei 14, 2009, 09:44:53
Ik heb de Dune aan een HDFury2 hangen met HDMI (na de Fury component naar de projector).
Met BR (originele schijven) gaat het perfect. Met geripte PAL DVD's (VIDEO_TS, geen ISO) van de HD is al het wit nu roze geworden.
Mmm, inmiddels is het allemaal groen ;)

Even terug analoog component er aan gehangen, en dan doet ie het perfect.
Aangezien voor BR HDMI over de hfury2 duidelijk mooier beeld geeft wil ik die connectie liever houden.
De files zijn PAL DVD files en TS 1080(i denk ik) files.

De Dune geeft bij opstart ook even volledig groen beeld, tot het menu er op komt, dan springt hij op normale kleuren. Dus het lijkt op een probleem met de Hdfury2 - Dune HDMI handshake bij het afspelen van files.

Daarnaast heb ik ook geen DTS geluid over coax S/PDIF voor DVD files (geen ISO's, maar VIDEO_TS folders).

Alle tips welkom, tot dan zijn de films de versies van Mars ;)

J.A.F._Doorhof

Het lijkt alsof je last hebt van een verkeerde aansturing, of wel YprPb ipv RGB.
Je kan dat volgens mij niet op de Dune instellen, hij doet dat automatisch, het mag feitelijk nooit fout gaan eigenlijk.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Citaat van: jowi op juni 18, 2009, 22:04:31
Bjorn maakte me er gisteren op attent dat er behoorlijk wat schort aan de Dune op gebied van bass mgt etc. Nou ja, eerder het totale gebrek aan, bij analoge aansluiting. Hoe lossen jullie dit op?
Een versteker kopen waar je dit normaal in kunt instellen en afregelen. Het blijft raar dat mensen verwachten dat elke bron bass management en time alignment doet alleen omdat hun versterker het niet kan. Erg onlogisch om het op een bron te doen..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Er zijn ook niet veel andere Blu Ray spelers die dit wel kunnen..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

bmateijsen

Citaat van: jaco op juni 20, 2009, 12:26:20
Er zijn ook niet veel andere Blu Ray spelers die dit wel kunnen..

Vind ik ook nog steeds een gemis.... tijdenlang dachten fabrikanten van SA-CD spelers dat het daarbij ook niet nodig was.... ::)

rbormans

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 20, 2009, 08:04:51
Het lijkt alsof je last hebt van een verkeerde aansturing, of wel YprPb ipv RGB.
Je kan dat volgens mij niet op de Dune instellen, hij doet dat automatisch, het mag feitelijk nooit fout gaan eigenlijk.
Ok, zal HDI zelf eens aanschrijven. Bedankt voor de tip.

rbormans

Citaat van: jowi op juni 20, 2009, 14:23:27
Dit heb ik ook. Dune zit rechtstreeks op de KRP-600M, en die moet bij mij daarom op 'auto' staan. Ik heb het idee dat de Dune wisselt met bootscherm/menu/afspelen tussen de YpPb modes en RGB.
Dus de magische toets vinden waar je kunt afdwingen of RGB of YpPb moet worden gebruikt over HDMI en het is vermoedelijk opgelost...

AllStar

Hoort de LED aan de voorkant van de BD Prime trouwens te branden als je een blu-ray aan het kijken bent? Ik heb één keer het blu-ray logo in dat klepje mooi zien oplichten, maar krijg dat niet meer voor elkaar  :blink: :sleep:

paraplu

Ik zie ook geen blueray logo meer branden na die eerste keer. Gelukkig ook maar. Blauwe led's schijnen audio negatief te beinvloeden (knipoog naar de audiofielen).
Prima apparaat verder, wel jammer dat de interne fan relatief luidruchtig is, vergeleken met mijn HTPC. Stoort tijdens bepaalde passages.
jmlab 927be <- audioquest rockefeller <- cayin a88t <- kimber select 1016 <- marantz sa17s1

AllStar

Citaat van: paraplu op juni 20, 2009, 20:30:03
Ik zie ook geen blueray logo meer branden na die eerste keer. Gelukkig ook maar. Blauwe led's schijnen audio negatief te beinvloeden (knipoog naar de audiofielen).

Ik vond het wel hip dat logo  :P

Tube-freak

Ik heb even dit topic door proberen te worstelen.  Wat werkt er nu WEL goed op die HD dune?  Volgens mij is dat ding zo gaar als een banaan.
Of ligt het er soms aan dat sommige hardware niet goed werkt met de HD dune?  Het lijkt me een eerste instantie een mooi apparaat als het doet wat het belooft.  Maar ik krijg weer snazio dejavus als ik de problemen zo lees met de dune.

Ik wil verder niet een product afvallen ofzo maar ik probeer realistisch te bekijken of het nou echt zo intressant is allemaal als er zoveel problemen zijn.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Wuppy32

Heb net ff snel een BR rip van The Fast Furious getest. En op auto hapert idd het beeld. Tis een denk een NTSC blu ray. Welke video kan ik dan het beste selecteren?

Hanky Panky

Citaat van: Wuppy32 op juni 20, 2009, 21:55:10
Heb net ff snel een BR rip van The Fast Furious getest. En op auto hapert idd het beeld. Tis een denk een NTSC blu ray. Welke video kan ik dan het beste selecteren?

Start het bestand, druk op info dan geeft de dune de 'specs' van je bestand (framerate).

Stop het bestand en ga naar het beeldmenu (druk op setup) om de juiste framerate in te stellen.
Ga terug naar bestand, speel af, leun achterover, geniet etc etc  :pompom:

Volgens de laatste info komt binnenkort een auto-framerate functie die wél werkt  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

J.A.F._Doorhof

@Tube,
Zoals mijn voorganger al zegt het is meer wat je hier leest en daarvan is 90% te wijten aan user fouten of een exemplarische fout.
Ik ben redelijk streng en soms ook misschien te kritisch.
Op de Dune kan ik maar 1 ding echt aanmerken als iets wat echt moet veranderen en dat is de autoswitching maar dat komt er dus aan.
Vastlopers, bestanden die niet spelen etc. ben ik nog niet tegen gekomen, en wat over het netwerk niet draait draait wel op USB.

Alleen sommige BD's schijnen niet te draaien en ook daar word aangewerkt en is niet de fout van de Dune maar van Sigma en dat is een bekend verhaal, Sigma is soms erg brak in hun eigen SDK's, maar uiteindelijk komt het wel goed.
Custom installer

jaco

Deze speler is wat mij betreft echt stukken beter dan een TViX of een PCH.

riwi

Wanneer zullen de 2.0 spelers beschikbaar zijn?
Ik zie dat er geen Dune Center komt in de 2.0 reeks, klopt dat? Alleen een base 2.0 en een Prime 2.0 zie ik staan op http://hdi.co.il/index.php?do=players

Met de Prime 2.0 kan je kiezen om een gigabit module te nemen. E-sata zit er al standaard op dus dan kan je eindelijk zowel e-sata als gigabit in 1 apparaat hebben. Ik denk dat ik wacht op de Prime 2.0 met Gbit.

Starred

Hoe zit het met de 'herrie' van de prime bij afspelen?

borkaenjo@work

MrPink

Volgens mij verwar je de Dune met de Suant ;)

Starred

Citaat van: borkaenjo@work op juni 21, 2009, 20:40:24
Welke herrie???

Onderstaande

Citaat van: paraplu op juni 20, 2009, 20:30:03
Prima apparaat verder, wel jammer dat de interne fan relatief luidruchtig is, vergeleken met mijn HTPC. Stoort tijdens bepaalde passages.

J.A.F._Doorhof

Lijkt me erg stug dat hij meer geluid maakt dan een PC, dus misschien of een PC zonder koelers en HDDs of een defecte dune.
Custom installer

neptune

zet hier iets neer

Hanky Panky

Het enige geluid dat het ding bij mij maakt is als je op eject druk - klik bzzzt etc etc  :D

Tijdens het spelen hoor ik hem nooit, ook niet als er een schijf in het loopwerk vd Dune wordt afgespeelt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

MrPink

Ik zou nog eerder mijn projector horen, maar dan moet het doodstil zijn en dan moet ik me concentreren op het geluid. ;)