gicks' slaapkamer

Gestart door gicks, december 28, 2008, 22:47:00

Vorige topic - Volgende topic

gicks

Bekentenis
Na ruim 2,5 jaar bij iedereen in de kamer rond geneusd te hebben, is het nodig om ook eens wat terug te geven (beetje dat kerst gevoel nog). Ik begin me ook bijna schuldig te voelen want het merendeel wat in mijn kamer staat komt bij HT forum leden vandaan. Dus kijk eens goed rond misschien vind je nog iets wat van jouw is geweest.

Zomer vakantie 2006
Na het behalen van mijn vwo diploma heb ik eindelijk de tijd voor de verbouwing van mijn kamer.
Eerder dat jaar heb ik de volgende impressie gemaakt waar het aan moest voldoen. Met als hoogtepunt de lichtkoof.

Dus met een beetje van mij en een beetje van ikea ben ik aardig in de richting gekomen.

Let there be light - justice :music:

Mijn 'eerste' setup hierboven was als volgt:
Beamer: Epson tw10
Receiver: pioneer vsx-409rds
zelfbouw sub: XXL power sound AM5080 + 12" woofer
Zelfbouw speakers, echter door iemand anders gebouwt. Ik neem wel credit voor het schuur en schilder werk :)

Zomervakantie 2007
Samen met Tom (WMC) ben ik begonnen aan de bouw van 2 sub woofers. Nee niet twee in één kamer, eerlijk delen, ieders 'maar' eentje. Voor een mooi prijsje hebben we via het forum 2 gebruikte SVS 12.2 woofers kunnen kopen.

schuren, plamuren en nog een beetje schuren...

Later in het jaar heb ik de sub-amp vervangen voor een reckhorn a-400. Mooi apparaat, veel instel mogelijkheden en beduidend meer controle over de woofer vergeleken met de XXL power sound.

Kamertje met nieuwe sub + LG 32lc25r + PS3

Zomervakantie 2008
Een tijd lang heb ik volgehouden dat mijn tw10 goed genoeg is en dat 720p het nog niet waard is. Maar goed toen moest Tom dus een tw600 kopen waardoor ik het verschil tussen SD en HD niet meer kon ontkennen.
Dus voor dat ik het wist zat ik met Tom bij Reza op zijn zoldertje de sony VPL AW-15 te bewonderen. Wouuw! Dit moet ik hebben! en zo snel is die overstap naar 720p gegaan.

Kerstvakantie 2008
Aangezien de lieve sint niet langs is geweest dit jaar mocht die andere met dat rode mutsje wel wat moois brengen. Iets in de vorm van een receiver met een optische ingang. Dus sinds kort staat de oude receiver van Aleko in m'n ikea meubeltje. Heb gelijk de medion dvd speler weg gedaan en besloten de PS3 te gaan gebruiken.

Verder heb ik de lichtkoof opgehoogd met een mat aluminium profiel met als plan dat er nu twee of meer lichtslangen in passen. Helaas is de oranje lichtslang kapot gegaan en heb ik nu alsnog één lichtslang (warm wit), maar wel ruimte voor meer :p Iemand kleur suggesties?

bij daglicht (of eigenlijk vandaaglicht)

Nog even mijn setup zoals het nu is:
Beamer: sony VPL AW-15
Receiver: Pioneer VSX-916
zelfbouw sub met reckhorn a400
Mediaplayer: PS3

Oh ja nog iets, ik beschik nog over een weekend HT dat ik zeer regelmatig bezoek :)

hopelijk binnenkort 1080p, ja toch? Tom?

Als afsluiter nog een paar leuke renders, gemaakt met rhinoceros + v-ray.

Voor meer en hogere resolutie foto's bezoek mijn flickr account: http://www.flickr.com/photos/33758934@N03/
For HT related images check out my flickr page: http://www.flickr.com/photos/33758934@N03/

Atmoz

Mooie foto's, mooie apparatuur, mooie kamer, mooie startpost 8) 8)

Toppie gedaan allemaal!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Aleko

Inderdaad mooie foto's! Mooi gedaan de indirecte verlichting met die lichtkoof. Je hebt het ook voor elkaar zie ik. Leuk om te zien hoe het gedurende de tijd steeds een stapje beter en mooier wordt.

Veel plezier met de receiver. Zo te zien past hij net in je meubel  :tounge2:
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

WMC

Dat is nog een creatief verhaal. Gijs moet daar maar eens een mooie foto van maken :D.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

DVDGuy

Leuke set, leuke opzet en mooie foto's  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

gicks

Citaat van: Aleko op december 29, 2008, 10:44:44
Veel plezier met de receiver. Zo te zien past hij net in je meubel  :tounge2:

Citaat van: WMC op december 29, 2008, 10:57:53
Dat is nog een creatief verhaal. Gijs moet daar maar eens een mooie foto van maken :D.

Ja dat is idd een creatief verhaal. Ik dacht dus mooi die pootjes eraf te kunnen schroeven net als bij mijn oude receiver. Wat bleek dus dat de voorste pootjes vast zaten aan het frontje. Dus toen heb ik de zaag er in moeten zetten :blink:
En omdat het allemaal toch wel erg krapjes was heb ik ook nog besloten om de dik-op-en-neer-zaag in mijn ikea meubel te zetten. Met als resultaat een mooi ventilatie gat voor de onderkant van de receiver  O0

wel een mooi honingraat structuur van binnen
For HT related images check out my flickr page: http://www.flickr.com/photos/33758934@N03/

Dirc

Netjes!

Ookmooi je half kartonnen meubel van ikea  :tounge2:

Sol

Zeker niet verkeerd, en ook leuk om te lezen hoe je in stappen tot je huidige set bent gekomen.

En wanneer komt de upgrade der upgrades ( lees: een eigen optrekje ) ? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

gicks

Citaat van: Sol op december 29, 2008, 16:42:07
En wanneer komt de upgrade der upgrades ( lees: een eigen optrekje ) ? ;)

ha! nou ik zit voorlopig nog wel aan een voltijd opleiding Industrial Design (waar ik mijn handen vol aan heb). Op kamers gaan lijkt mij meer realistich, maar ook dat zal niet snel gebeuren aangezien ik studeer in de stad waar ik ben opgegroeid. En om nou voor 300 e de maand 5 minuten bij mijn ouders vandaan te wonen, nou nee... daar heb ik het te goed voor hier :colgate:

botsen

Mooie strakke frontspeakers ook. Eigen ontwerp?

gicks

Citaat van: botsen op december 29, 2008, 18:12:34
Mooie strakke frontspeakers ook. Eigen ontwerp?

Nope ontworpen en gemaakt door de vader van Tom (wmc).

WMC

Citaat van: gicks op december 29, 2008, 18:35:43
Nope ontworpen en gemaakt door de vader van Tom (wmc).

Zoek de gelijkenis met de speakers in Gijs' weekend HT :). Dat is overigens wel eigen productie, zo vader zo zoon zeg maar :).

Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Sol

Citaat van: gicks op december 29, 2008, 17:56:40
ha! nou ik zit voorlopig nog wel aan een voltijd opleiding Industrial Design (waar ik mijn handen vol aan heb). Op kamers gaan lijkt mij meer realistich, maar ook dat zal niet snel gebeuren aangezien ik studeer in de stad waar ik ben opgegroeid. En om nou voor 300 e de maand 5 minuten bij mijn ouders vandaan te wonen, nou nee... daar heb ik het te goed voor hier :colgate:

Tja, in dat geval zal ik ook gewoon lekker blijven zitten waar ik zit... ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Citaat van: gicks op december 29, 2008, 11:51:33
Ja dat is idd een creatief verhaal. Ik dacht dus mooi die pootjes eraf te kunnen schroeven net als bij mijn oude receiver. Wat bleek dus dat de voorste pootjes vast zaten aan het frontje. Dus toen heb ik de zaag er in moeten zetten :blink:
En omdat het allemaal toch wel erg krapjes was heb ik ook nog besloten om de dik-op-en-neer-zaag in mijn ikea meubel te zetten. Met als resultaat een mooi ventilatie gat voor de onderkant van de receiver  O0

wel een mooi honingraat structuur van binnen
Haha, mooie oplossing  :tounge2: Zo zie je de receiver nog eens van de andere kant  :hehe:
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

stoffels

is dit een standaard lichtslang die je gebruikt of een led exemplaar ? het effect is bijzonder mooi.

Robbert54

wauw.. goed begin zeg :thumbs-up: mooi slaapkamer ook! Kan ik nog wat van leren... en mooi verteld allemaal :bigsmile:s
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gicks

Citaat van: stoffels op mei  2, 2009, 00:49:38
is dit een standaard lichtslang die je gebruikt of een led exemplaar ? het effect is bijzonder mooi.

Het is een standaard lichtslang, dus er komt aardig wat warmte vanaf. Heb ooit eens overwogen een rgb lichtslang aan te schaffen maar dit is erg duur en daar heb je geloof ik een dmx controller voor nodig om het aan te sturen en die zijn vrij prijzig.

Heb nog steeds ruimte voor een tweede slang, maar weet nog niet wat een leuke kleur zou kunnen zijn.