Ideale software config HD-DVD en Blu-Ray op HTPC

Gestart door Francisco, december 24, 2008, 13:10:31

Vorige topic - Volgende topic

Francisco

Er zijn al veel topic over geschreven maar wellicht zijn er mensen die de meest ideale config hebben op hun pc, die dit willen delen met ons.
Het gaat met name om HD DVD's en Blu Ray's, transport streams en H264 files.

Mijn hardware config:
Mobo: Gigabyte E7AUM-DS2H
Mem: 2gb 1066
Videokaart: onboard Nvidia 9400
Processor: DC 6400
Audio: onboard True DTS

Op dit moment zoek ik nog een goede speler voor Blu ray en HDDVD
Op de pc staat nu al MCE met Nvidia decoder platinum.

Power dvd 8 lijkt een goede keuze, maar na testen op mijn laptop krijg ik mijn HDDVD's niet spelend, tevens doen ook niet alle Blu Ray downloads het.
Ik kan simpelweg met open movie files on harddisk drives geen HDDVD openen. Zijn hier oplossingen voor? vroeger kon ik dat wel met PDVD 7.3?

roland p

Ik gebruik WinDVD voor blu-ray/hddvd, ik had ook problemen met powerDVD.
Windvd werkt alleen niet via het bestands systeem, maar wil fysieke schijven zien.
Gelukkig kun je met SlySoft Virtual CloneDrive een image mounten als zijnde een blu-ray station.
Als je alleen bestanden hebt en geen image, kun je met IMGBurn van de bestanden een image maken.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Mirx

Citaat van: Francisco op december 24, 2008, 13:10:31

Power dvd 8 lijkt een goede keuze, maar na testen op mijn laptop krijg ik mijn HDDVD's niet spelend, tevens doen ook niet alle Blu Ray downloads het.
Ik kan simpelweg met open movie files on harddisk drives geen HDDVD openen. Zijn hier oplossingen voor? vroeger kon ik dat wel met PDVD 7.3?
Voor HDDVD is work-around nodig in PowerDVD8. Wordt officieel niet meer ondersteund. Of je gebruikt (net als ik) gewoon PowerDVD7 ernaast. Wil je 1 pakket, moet je even googlen.

PowerDVD8 speelt elke Blu-ray af, mits in .iso formaat en mits de juiste folder structuur aanwezig is. Heel veel downloads bevatten niet de volledige structuur, en PowerDVD8 slikt dit niet. Even handmatig folders toevoegen en werkt als een zonnetje. Daarnaast worden er soms worden er problemen geintroduceerd door de mount-software.

Francisco

Het vreemde is alleen dat ik eerder bij Power dvd 7.3 gewoon HD-DVD en Blu ray kon afspelen zonder problemen maar nu herkend hij idd de menustructuur niet goed waardoor hij bij het kiezen van "open movie files on harddisk drives" niet de map kan openen  :crazy:

Mirx

Citaat van: Francisco op december 24, 2008, 23:21:42
Het vreemde is alleen dat ik eerder bij Power dvd 7.3 gewoon HD-DVD en Blu ray kon afspelen zonder problemen maar nu herkend hij idd de menustructuur niet goed waardoor hij bij het kiezen van "open movie files on harddisk drives" niet de map kan openen  :crazy:

Misschien een te nieuwe versie. Alles later dan build 3319a kan geen folders meer aan.

Francisco

inmiddels de oude 7.3 versie er weer op en het speelt allemaal perfect. Toch handiger hoef je niet steeds alles om te zetten naar een iso.

Francisco

Hoi Jowi,

Ik heb nu idd ook 7.3 en 8 erop staan, maar ben er niet helemaal tevreden over. Die codecs die  :shaun:
Heb jij tmt? zo ja hoe bevalt dat?

Francisco

Hoi Jowi.

TMT opent bij mij geen hd-dvd map vanaf HD helaas en weet jij of je de beeldverhouding kunt wijzigen naar 4:3 als het een 16;9 film is? Dit ivm mijn resolutie van 1920x817 @ 72hz  :biggrin:

lincoln