Mac mini mediacenter + digitale tv VCR

Gestart door HD@, december 17, 2008, 15:29:41

Vorige topic - Volgende topic

HD@

Beste mensen,

Sinds deze zomer ben ik erg gecharmeerd geraakt van Apple en de verschillende producten van dit bedrijf.
Nu vind ik wel wat threads over de Mac mini maar vaak zijn ze al wat ouder en bevatten ze andere onderwerpen.

Op dit moment sleep ik mijn Macbook pro naar mn AV set om Blu Ray rips af te spelen via het mooie PLEX programma (XBMC is ook handig voor zo'n beetje alle formats).

Hier wil ik natuurlijk vanaf en sta op het punt een Mac mini aan te schaffen om deze taak over te nemen. Bovendien wil ik de mini aansluiten op een Elgato EyeTV610 om digitale tv van Ziggo (@home gebied) te bekijken en op te nemen (dit doe ik nu via de Samsung HD decoder naar volle tevredenheid). Een AlphaCrypt card word er bij aangeschaft.
Ik denk dat een instap model voorzien van 2 gig RAM ruimschoots voldoende is voor mijn wensen.
Ook wil ik mijn muziek streamen naar de Mini via i-Tunes en besturen via het programma "Remote" (iPhone en/of i-Pod touch)

Zijn er mensen die onder een gelijkwaardige set-up werken of plannen hebben daartoe die mij misschien nog kunnen voorzien van wat tips en adviezen.
Ook ben ik benieuwd welke programma's mensen gebruiken om bijvoorbeeld MKV bestanden af te spelen op de mini (of andere Mac's).

Ik wacht nog even de "verwachte" update af van de Mini en wil de tweede week van januari deze setup gaan inrichten.
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3840

Dank voor jullie reacties en ideeën.

Gr,
Ed

Nosoforos

Als je het geduld kunt opbrengen, wacht dan nog even tot de macworld in Januari. Wellicht komt er toch nog eens een update van de mini. Plex is top, maar een iets zwaarder systeem voor Blu-ray rips is misschien wel nodig.

HD@

Citaat van: Nosoforos op december 17, 2008, 17:23:23
Als je het geduld kunt opbrengen, wacht dan nog even tot de macworld in Januari. Wellicht komt er toch nog eens een update van de mini. Plex is top, maar een iets zwaarder systeem voor Blu-ray rips is misschien wel nodig.

Dat is ook precies mijn plan ;)
Ik heb nu alleen een optie op de enige Eye TV610 in de winkel... Die dingen worden niet meer gemaakt en het is de enige manier om fatsoenlijk digitale (kabel) tv te kijken op je Mac.
Dus eigenlijk zit ik er aan te denken om deze vast aan te schaffen en met de mini te wachten tot januari. (zo kan ik vast wat gaan knutselen op mijn Macbook pro om het werkend te krijgen...)

Nosoforos

Ja dat kun je doen. Eyetv is een mooi programma. Ik heb er mindere ervaringen mee (de hardware dan- elgato... nog iets), maar de software zelf is echt wel sjiek.

TubeKees

Een Digital Everywhere Fire DTV werkt ook prima met een Mac Mini en EyeTV

VlisChris

Is een mini mac eigenlijk ook met afstandsbediening te bedienen als je hem gebruikt om audio te streamen?
Dus een netwerk HD op een mini mac aansluiten, en dan vanaf de bank zonder de tv te gebruiken muziek afspelen? (danwel vanaf je netwerk, danwel vanaf cd)

kaajee

Hoe wil je dan zien welk nummer je gekozen hebt of wilt kiezen?
Je zult er toch op de 1 of andere manier een display in moeten fietsen.......

Nosoforos

met een ipod touch of iphone, en dan gewoon het progje "remote"

kaajee

Ja dat kan maar dan is het geen MacMini sec maar een MacMini icm met een iphone/touch........

Nosoforos

Uiteraard, maar dat is wel een erg fijne combi. Gebruik ook de afstandsbediening voor VLC en XBMC op je iPhone, en je hebt een prima afstandsbediening voor al je media.