Paarse vlekken op sony 52-w4500

Gestart door remco30, december 14, 2008, 23:52:06

Vorige topic - Volgende topic

remco30

Ik heb sinds 4 weken een sony 52inch w 4500,vooral bij lotr in donkere scenes heb ik last van lichte paarse gloed.
Heel irritant vooral als je er op ga letten,ik heb begrepen dat vooral de panasonics plasma hier ook last van hebben en dat dit niet weggaat door calibratie.
Hoe zit dit bij lcd?ik wil dit scherm ook calibreren,maar als het niet echt helpt vind ik het zonde van het geld.
Kan dit nog wegtrekken als de  tv wat meer is gebruikt?
Of is er dan meestal een defect?

J.A.F._Doorhof

Is moeilijk zo via een forum een antwoord op te geven, ik zou het zelf moeten zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

remco30

Hallo J.A.F. als je in de buurt van vlaardingen bent,kunt u dan eens kijken of u er wat aan kunt doen?anders betaal ik straks voor iets wat evt. niet helpt.

J.A.F._Doorhof

Misschien is het handiger als je een keer in de buurt van Emmeloord bent dat ik even kijk :D
Ik heb een agenda die het me niet toestaat om door heel Nederland bezoekjes af te leggen :D
Bedoel het niet rot, begrijp me goed maar ik heb het redelijk druk en als ik tour dan ben ik blij als ik met het verkeer van tegenwoordig voor 20:00 weer bij mijn gezin ben.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

remco30

Dat is natuurlijk begrijpelijk,ik begreep trouwens dat een lcd steeds beter wordt naarmate hij meer branduren heeft.
Die vlekken moet je wel goed kijken,zit voornamelijk aan de randen van zwarte objecten en dan over de lengte,gewoon een lichte paars streepje die dan af en toe opflikkerd,ik ga sowieso ook eerst even een calibratie dvd halen van monster.
Ik weet dat u er nog niks zinnigs over kan zeggen,maar is het mogelijk dat het wel kan wegtrekken in loop der tijd?
Ook heb ik mijn sharpness op 0 staan en contrast op 50,maar ik vind het niet mooi zo,nu is het beeld(hoe zeg je dat?)beetje wazig niet scherp zeg maar,of is dat de bedoeling?want waarom moet sharpness op 0 staan?
En heeft u nog wat tips m.b.t de instellingen van de sony?Ik heb ook een functie voor de color:standaard of uitgebreid,ik heb hem op standaard staan.
Hoop dat u me nog even kunt helpen met mijn vragen,allicht dat ik in de toekomst een calibratie bij u laat uitvoeren.
Alvast veel dank.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik weet het niet zo uit mijn hoofd voor elk toestel maar je kunt beginnen met een Calibratie DVD aan te schaffen via http://shop.itccomp.nl dat helpt je zeker een eind in de goede richting.

De vlekken moet ik echt zien om een oordeel te geven.
Meestal zijn de mensen met Sony ZEER tevreden na de calibratie dus ik zou dat zeker laten doen.
Custom installer

remco30

Welke te nemen dan?de dvd of de blueray versie?
Het lijkt me wel een moeilijke dvd,en mijn engels is nou ook weer niet super.
Ik zag

remco30

J.A.F._Doorhof

DVE op BD is een zeer uitgebreide DVD, de Monster calibratie DVD vind ik wat minder uitgebreidt.
Voordeel van DVE is dat het een standaard is en je er erg veel informatie over kunt vinden en er is een instructie gedeelte op aanwezig.

We hebben ze trouwens allemaal op voorraad, van HD-DVD tot DVD en BD.
Custom installer

remco30

Ik wil hem straks bestellen maar dan de blueray versie moet ik dan de DVE Blu-ray hebben van 29,95?
En hoe lang duurt het ongeveer dat hij binnen is?kun je hem ook persoonlijk halen?

J.A.F._Doorhof

Correct, we hebben ze gewoon op voorraad dus ophalen is ook geen probleem.
Custom installer

remco30

Nogmaals zeer bedankt,en wat is het adres waar ik het kan ophalen?en bent u er zelf ook?voor evt. uitleg van die blueray

J.A.F._Doorhof

ITC Computer Systems/Home Theater
Constructieweg 8
8305 AA
Emmeloord
Industrieterrein - De Munt-Zuid

Kan eigenlijk niet missen.
BD wijst zichzelf zit zelfs een hele instructie video op :D
Maar ik ben meestal wel in de buurt.
Custom installer

remco30

Mijn engels is niet echt goed(haha),maar ik bestel hem nu wel online.
Beetje ver om 160km te rijden voor een blueray.
Als ik er evt. niet uitkom kunt u me dan wat uitleg geven via deze topic?
Alvast erg bedankt,en wanneer kan ik hem ongeveer verwachten?

remco30

J.A.F._Doorhof

Komt morgen, we gaan nu eerst slapen :D
Uitleg is heel duidelijk en anders mag je me altijd mailen hoort allemaal bij de service :-)
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken