hdmi uitgang splitten naar 2 (voor plasma en beamer)

Gestart door mountainman, december 13, 2008, 21:15:11

Vorige topic - Volgende topic

mountainman

Weet niet of deze vraag hier thuis hoort, anders verneem ik het wel.

Heb een Onkyo 706 met (helaas) 1 hdmi uitgang.
Nu ben ik het ompluggen tussen mijn plasma en beamer een beetje zat  :nervous: (en het lijkt me ook niet bevordelijk voor de levensduur van de uitgang).
Wel heb ik gezocht naar topics, maar deze behandelen alleen het probleem met 1 ingang

Vraag:
Is er een goede splitter die het signaal zonder verlies en storing doorstuurd naar beide afnemers?

Mountainman
Samsung LE-46A786, Onkyo TX-SR706, Teufel System 5 THX Select, Bose Acoustimass 3, Kimber 4PR, Samsung BD-P1500, Samsung DCB-H360R, Optoma HD-65. PS3.

Netuser

Ja hoor, er zijn zat HDMI switches op de markt.
Zowel met als zonder afstandsbediening.
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

Kjelt

Je hebt niet alleen een switch nodig maar een splitter! Goede zijn bijv. Octava

PeterPan

Ik heb die Octavia ook (gekocht bij forums sponsor livingcinema.nl).
Je hebt gaan afstandsbediening nodig, beide uitgangen zijn gewoon altijd actief.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

PG

jasper29

kijk eens op ebay. ik heb er een voor 40 euro uit hongkong weten (onbekend merk) te krijgen.
doet gewoon 1080p  en is 4x in en 2x out. werkt super en incl afstandsbediening

JeKa

Citaat van: jasper29 op december 15, 2008, 16:02:36
kijk eens op ebay. ik heb er een voor 40 euro uit hongkong weten (onbekend merk) te krijgen.
doet gewoon 1080p  en is 4x in en 2x out. werkt super en incl afstandsbediening

Excl. verzenden van nog eens minstens 40 waarschijnlijk?

mountainman

Citaat van: JeKa op december 15, 2008, 16:18:39
Excl. verzenden van nog eens minstens 40 waarschijnlijk?

Allen dank voor de reacties.
Heb ook gekeken naar de chinese producten op ebay maar heb nog enige twijfel.
Het gaat erom geen verlies in data te krijgen aangezien ik "elke pixel" voor mijn beamer nodig heb.
Voor mij mag het low budget maar heb niet voor niets geinvesteerd in een redelijke reciever en beamer (afstandsbediening hoeft niet perce)

Ervaringen met de switches zijn ook welkom (kan me niet voorstellen dat ik de 1 ben die tegen het belachelijke enkele uitgangetje van de vele recievers)

JeKa, Netuser
Respect voor jullie homecinema.
Heb nagenoeg dezelfde opstelling als JeKa, heb m'n CDM7's verruild voor een Teufel set (zal ook eens een plaatje maken).

Citaat van: PG op december 15, 2008, 11:41:04
Ik heb nog een nieuwe Octava 4x2 te koop.

Voor welke bedrag wil je de switch van de hand doen?

Citaat van: Kjelt op december 13, 2008, 22:43:15
Je hebt niet alleen een switch nodig maar een splitter! Goede zijn bijv. Octava

Hoezo nog een splitter?

Samsung LE-46A786, Onkyo TX-SR706, Teufel System 5 THX Select, Bose Acoustimass 3, Kimber 4PR, Samsung BD-P1500, Samsung DCB-H360R, Optoma HD-65. PS3.

roland p

Hoi Mountainman,

Kjelt bedoeld dat je alleen een splitter nodig hebt, omdat je je Onkyo al als switch gebruikt.

Ik zat met hetzelfde probleem en ik heb dit weekend zitten rommelen met een splitter van HQ products, maar ik kreeg het niet aan de praat. M'n TV en projector kunnen 1920x1080 aan, maar na aansluiten van beide apparaten kon ik die resolutie meer op mijn pc selecteren. Enkel nog 1280x720.

Dus mijn ervaring is dat het niet plug 'n play werkt.

Ondersteunen je tv en projector dezelfde resolutie? Ik vermoed dat je gebonden met aan de laagste resolutie die ze gemeenschappelijk ondersteunen, maar ik kan dat niet verifiëren.

Octava heeft trouwens ook zo'n apparaat: http://www.octavainc.com/HDMI%20distribution%20amp_splitter%202%20port.html
Misschien dat die wat beter werkt, dat is namelijk een duur ding.

Als dat allemaal niet werkt probeer ik een 'domme' switch met 2 uitgangen te kopen die niet in staat is om een hdmi signaal te splitten, maar enkel te schakelen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Dirc

Ze werken inderdaad niet allemaal volgens beschrijving.

De HQ bijvoorbeeld geeft ALLEEN BEIDE SIGNALEN weer als BEIDE bronnen aan staan.
Anders doet hij niets.

roland p

Citaat van: Dirc op december 17, 2008, 09:34:42
Ze werken inderdaad niet allemaal volgens beschrijving.

De HQ bijvoorbeeld geeft ALLEEN BEIDE SIGNALEN weer als BEIDE bronnen aan staan.
Anders doet hij niets.
Ik neem aan de je de weergevers bedoeld?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

JeKa

dubbel gepost....

JeKa

Ik ga binnenkort deze bestellen. Mocht je dan nog niets hebben gekocht, zal ik mijn bevindingen hier posten!

Citeer
JeKa, Netuser
Respect voor jullie homecinema.
Heb nagenoeg dezelfde opstelling als JeKa, heb m'n CDM7's verruild voor een Teufel set (zal ook eens een plaatje maken).

Thanks O0

Dirc

mountainman

Citaat van: roland p op december 17, 2008, 09:30:43
Hoi Mountainman,

Kjelt bedoeld dat je ...............................................ook zo'n apparaat: http://www.octavainc.com/HDMI%20distribution%20amp_splitter%202%20port.html
Misschien dat die wat beter werkt, dat is namelijk een duur ding.

Als dat allemaal niet werkt probeer ik een 'domme' switch met 2 uitgangen te kopen die niet in staat is om een hdmi signaal te splitten, maar enkel te schakelen.

Hallo Roland,

Bedankt voor je toelichting en je ervaring.
Ik denk er ook over het laatste ("domme" switch) te nemen, aangezien ik de beide afnemers niet tegelijk gebruik.
De octava lijkt me inderdaad een hele goede ($$)........... dus wie een alternatief merk weet?? :xmas:

groet,
mountainman