Vraagje over ATI Radeon 9600 met CRT tv via s-video

Gestart door NielsLu, december 11, 2008, 22:54:09

Vorige topic - Volgende topic

NielsLu

Momenteel heb ik nog een ouderwetse Sony CRT tv (wel een hele goede). Nu wil ik deze graag aansluiten op een computer met een Radeon 9600 kaart via s-video. Ik stuit hierbij tegen het volgende probleem aan;

Als de pc is opgestart is het beeld heel erg trillerig. Als ik dan vervolgens onder "eigenschappen voor beeldscherm" naar "instellingen" en dan naar "geavanceerd" ga, en dan onder "weergave" van de Catalyst driver het beeld instel op "monochroom" (= zwart-wit), en dan vervolgens terug naar kleur, dan is het beeld behoorlijk strak.

Maar als ik dan een programma als WinDVD opstart, dan knippert het beeld heel even, en dan is het beeld weer trillerig. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik heb al diverse drivers (Catalyst alsook origineel meegeleverde driver) geprobeerd.

Tevens heb ik ook geprobeerd om met een VGA naar scart kabel te gebruiken (dit heb ik in het verleden 1 keer werkend gehad) maar dat lukt me ook niet meer. Is er iemand die hier raad mee weet?

Groetjes,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

FlÜber

Msschien is dit een oplossing:

Staat je resolutie wel goed ingesteld? En je aantal Hertz (60,75 of 100 hertz).

Ik weet niet wat de resolutie verhouding is van een ouderwetse CRT tv? 800*600?

Is het een 100 hertz tv?

Hoe lager de hertz hoe trilleriger het is.

Gr,

SisterOfMercy

Ik heb ooit een 9800pro (ati, geen nvidia) aan een tv geprobeerd te hangen, en ook een M4 mobile chipsetiets van ati. Nou, vergeet het maar, het werkt gewoon nooit goed. 't Ding vergeet de hele tijd z'n instellingen, dan gaat-ie weer naar NTSC of weet ik veel wat, maar niet gewoon naar PAL. ARGH. De drivers van deze kaarten zijn echt waardeloos.
The kissing and the colour come crashing down