Dre's set

Gestart door Firedre, december 3, 2008, 18:29:03

Vorige topic - Volgende topic

Firedre

Hallo lees al een tijdje mee en zal eerst m'n eigen set voorstellen, en erover vertellen.

Ooit begonnen met een komplete Akai 'hifi' set, won ik bij de puzzel in de Veronica een paar
Hepta luidsprekers, ben me erin gaan verdiepen en begreep dat niet ging werken...

Naar Staffhorst  (nu Raf) in Utrecht gegaan en na het een en ander beluisterd te hebben de speakers
nieuw in doos achtergelaten en thuis gekomen met een Rotel reciever en cd speler met Studio de schop
vloerstaanders.

Ging verder kriebelen en de reciever ingeruild voor een Van Medevoort Ma110 versterker.
en een Van de Hull 'The second' interlink

Wel toen kwam er een relatie en de hifi hobby kwam op een laag pitje,
Bleuroom minipods moesten erkomen...

Na 13 jaar een relatie armer en een hobby rijker ben ik weer gaan opbouwen.

Heb van de zomer een Marantz SA7001 in de aanbieding aangeschaft,
toen ff geen geld meer (scheiding...)

Toch moesten er weer wat degelijker speakers komen, en na luisteren de Warfedale 9.4 (bij Correct 89,- ps.) genomen.

De Van Medevoort bleek echter zijn beste tijd gehad te hebben en kwam op marktplaats een PM7001 tegen
(4 maanden oud en als nieuw)

Kan prima leven met het geluid zoals het nu is, maar als er weer wat cash is zijn andere speakers het eerst aan de beurt.

heb al wel het 1 en ander beluisterd (kan het niet laten  :P)
En de Monitor Audio RS6 hebben nu mijn voor keur.

Marantz PM7001
Marantz SA7001
Wharfedale Diamond 9.4
VD Hull The second Canare 4s11 Rittal powerblok

Firedre

Zo De VMA110 staat op marktplaats, zo ook de rotel RCD855.

Heb ook Canare 4S11 besteld om te gaan bi-wiren, de huidige MonsterCable is ook al weer
15 jaar oud...

Vind trouwens dat DVD's via de PS3 wat meer homogeen klinken als CD's op de SA7001,
Zal wss. met de speakers te maken hebben?

Het verschil tussen De Van medevoort versterker en de PM7001 worden steed duidelijker,
(ik luister ook muziek op een Sennheiser HD560)

De VM is wel ruimtelijker, en is beter in het middengebied, maar de Marantz heeft meer 'body'
en nu pas weet ik ook weer wat bas is  :o

Ook het hoog van de PM7001 is fraaier en gedetaileerder.

Al met al een goede keus, kan niet wachten op andere speakers...

Heb ovrgns ook geluisterd (op een Marantz reciever  ::)) naar de:

B&W 684; Fraaie volle klank, wel veel bas

MA RS6; Fraaie klank, veel details 'punchy' bas

MA BR5; Meer laid back wel lekker klinkend maar iets dunner geluid

B&W CM1; Erg fraaie klank, vooral het hoog mooi om te zien ook maar mist 'body' en de reciever moest ver open.

Kef IQ50/IQ70; not my cup of thee, dunne klank en wat helder.

Wil de JM Reynaud Duett ook nog beluisteren, maar heb eig. liever vloerstaanders.
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Wharfedale Diamond 9.4

sultankat

Citaat van: Firedre op december  4, 2008, 18:54:32

Wil de JM Reynaud Duett ook nog beluisteren, maar heb eig. liever vloerstaanders.

Ik zie erg interessante JMR vloerstaanders (Cantabile) tweedehands aangeboden in de prijsklasse van de Duett
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Firedre

Citaat van: sultankat op december  5, 2008, 09:26:17
Ik zie erg interessante JMR vloerstaanders (Cantabile) tweedehands aangeboden in de prijsklasse van de Duett

Zien er goed uit
Zowieso schijnt JM Reynaud erg bijzonder te klinken.

Maar moet nog ff sparen  :P
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Wharfedale Diamond 9.4

Firedre

Canare is binnen, wat een kolere werk  :o

Belangrijker, geluid is meer dan ok
Bas is veel beter onder controle, het midden gebied is meer 'aanwezig' en het hoog
is veel aangenamer.

Nu eerst verder luisteren  :P
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Wharfedale Diamond 9.4

tiptop

JM reynaud zijn mooie luidsprekers. moet wel matchen met de rest en je smaak. (net als alles ;D)

De monitoraudio RS6 heb ik net zelf bijna gekocht, maar zijn nu de GS10's geworden. :)
Hele mooie luidsprekers hoor (de RS6)
Matchen zeker goed met Marantz (makkelijk aan te sturen en te plaatsen). Goed ontkoppelen van de grond is wel belangrijk voor het laag. ;)

Succes met je zoektocht :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Firedre

Wel na veel luisteren, en niet onbelangrijk, m'n luisterruimte is niet zo groot.
Heb de Monitoraudio BR5 besteld, die vond ik niet eens zoveel minder klinken als de RS6...

Weet niet of het hier mag, maar heb ze besteld in Engeland ;)
Dat scheelt de nodige euri's  8)

=========
Edit by MOD: link verwijderd, vervangen door land ;D
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Wharfedale Diamond 9.4

frank2

Inderdaad ik heb ooit gekeken naar de tannoy td 12 die kost hier -/- 50% in verhouding tot hier in nederland.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ivo1986

Citaat van: Firedre op maart 22, 2009, 14:31:46
Wel na veel luisteren, en niet onbelangrijk, m'n luisterruimte is niet zo groot.
Heb de Monitoraudio BR5 besteld, die vond ik niet eens zoveel minder klinken als de RS6...

Weet niet of het hier mag, maar heb ze besteld in Engeland ;)
Dat scheelt de nodige euri's  8)

=========
Edit by MOD: link verwijderd, vervangen door land ;D

Heb je eerst in NL veel bij winkels zitten luisteren?

Firedre

Citaat van: ivo1986 op maart 22, 2009, 16:45:40
Heb je eerst in NL veel bij winkels zitten luisteren?

Ja best veel, alleen de accoustiek en het budget hebben toe besluiten om voor de BR5 te gaan
(en het is mss nit zo netjes om ze in de UK te bestellen, maar in de afgelopen 20 jaar hebben ze genoeg aan me verdient in nl.
Zit zinds een paar maanden weer alleen, en moet nu op het geld letten  :P)
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Wharfedale Diamond 9.4

MLCinema

Er staat ook nog een mooi paartje Monitor Audio GS10 te koop in de markt sectie. Misschien ook een overweging waard?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5