JVC HD-350 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 3, 2008, 16:19:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

celerontje

En dan spreek je over detail enhancement?
Of beide?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op december 22, 2008, 17:49:37
En dan spreek je over detail enhancement?
Of beide?

Beide..sharpness 0, detail enhancement 0

riwi

#102
Citaat van: bmateijsen op december 22, 2008, 17:55:48
Beide..sharpness 0, detail enhancement 0

OK bjorn bedankt. Weet je ook het verschil tussen Sharpness en detail enhancement?

bmateijsen

Citaat van: riwi op december 22, 2008, 18:42:48
OK bjorn bedankt. Weet je ook het verschil tussen Sharpness en detail enhancement?

Het is onderdeel van de Reon-VX chip, je kan er een beetje mee tweaken, maar uiteindelijk als ze beide te hoog staan krijg je gewoon edge enhancement. Sharpness zit volgens mij in de hogere hrz, detail enhancement in de lagere hrz..



garmtz

riwi, sharness etc. is zoals Bjorn zegt heel goed te testen met het interferentiepatroon (DVE Blu-Ray). Dit is een patroon met concentrische cirkels die constant 'uitdijen'. Hoe minder interferentie je ziet, hoe beter het is.

Dit is wat de Vantage-HD manual zegt over deze functies:

Citaat
Sharpness - Control of the sharpening enhancement filters' levels. 
These are peaking filters to improve high-frequency response. Note that
setting this control too high on a signal which already has good high
frequency response will cause ringing or ghosting.

Detail Enhance - This is a very powerful function which performs a per-
pixel unsharp mask on the image content.  It can be used to greatly
improve detail definition and clarity without causing image ringing or
ghosting.  It improves both horizontal and vertical detail.  Correct setting
of the detail enhance filter can make SD signals look nearly as good as
true HD.

Note: The enhancement settings apply to  video input signals only, not
computer graphics signals.

De detail enhance KAN helpen met soft bronmateriaal, maar ik zou dat maar voor lief nemen en gewoon kijken naar wat de bron uitspuugt... ;)

J.A.F._Doorhof

@Diceman, Celerontje,
Vooral het CMS scheelt gewoon enorm, je kan er lang over praten of het 2000,00 euro waard is maar voor sommige wel.
We zullen hier daarom zaterdag er ERG veel aandacht aan besteden en het verschil laten zien.
Als je het in werking ziet, vooral in scenes met lage kleurtemperatuur licht (gloeilampen etc.) dan is het gewoon een groot verschil.

Maar een ieder kan dat zo voor zichzelf bepalen, zet het CMS op de HD750 uit en je ziet het wel.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

manco401

Volgens sommigen op AVS is een 750 met het CMS uit dan ook extremer in rood, groen dan de vorige generatie.

)p(

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2008, 20:03:48
@Diceman, Celerontje,
Vooral het CMS scheelt gewoon enorm, je kan er lang over praten of het 2000,00 euro waard is maar voor sommige wel.
We zullen hier daarom zaterdag er ERG veel aandacht aan besteden en het verschil laten zien.
Als je het in werking ziet, vooral in scenes met lage kleurtemperatuur licht (gloeilampen etc.) dan is het gewoon een groot verschil.

Maar een ieder kan dat zo voor zichzelf bepalen, zet het CMS op de HD750 uit en je ziet het wel.



Maak je dan verschillende presets voor smpte-c, ebu en hdtv(rec-709)? De laatste twee lijken veel op elkaar maar smpte-c wijkt daar toch erg vanaf en er zijn nog heel veel blu ray titels die op smpte-c gemastered worden. Of vergis ik mij hierin?

peter

J.A.F._Doorhof

Je kan zoveel settings aanmaken als geheugens, dus het zou kunnen.
Feitelijk calibreer ik echter alleen de HDTV driehoek dit omdat die als meeste gebruikt word, wil de klant wat anders kan dat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

)p(

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 23, 2008, 08:44:35
Je kan zoveel settings aanmaken als geheugens, dus het zou kunnen.
Feitelijk calibreer ik echter alleen de HDTV driehoek dit omdat die als meeste gebruikt word, wil de klant wat anders kan dat.

Las toevallig vanmorgen toen ik mij wat aan het inlezen was om wat met cms op mijn htpc te gaan spelen dat toch nog heel veel films op blu ray smpte-c gebruiken. Zie bv hier:
http://www.hdsoir.com/2008/12/liste-des-gamuts-utiliser-suivant-le.html

peter

jaco

Als die informatie klopt zou ik het vreemd vinden, hebben we eindelijk een groter kleurbereik, kunnen we het gebruiken, en wordt het niet gedaan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

)p(

Citaat van: jaco op december 23, 2008, 09:55:39
Als die informatie klopt zou ik het vreemd vinden, hebben we eindelijk een groter kleurbereik, kunnen we het gebruiken, en wordt het niet gedaan.

En kijk je in feite vaak naar niet accurate kleuren  :o

peter

jaco

Dat deed ik toch al met een HD-100  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

#113
Citaat van: )p( op december 23, 2008, 09:59:12
En kijk je in feite vaak naar niet accurate kleuren  :o
peter
Wat bij een 350 volgens vele experts toch al het geval is  :P

Maar desalnietemin hangt mijn HD350 ook sinds gisteravond. Ik kon met de grootste moeite om 2300  na slechts 2 uur genoten te hebben hem uitzetten (moet werken vandaag). Dit is echt het mooiste plaatje dat ik tot nu toe heb gezien (behalve de HD350 demo bij Kermit dan  ;) ) .
Zelfs oude films als Alien en StarWars ep4 zien er super gedetailleerd uit. Helaas wel wat schokkerig bij pans maar dit zal kunnen liggen aan het feit dat ik (omdat mijn AVC-A11XV geen 1080p ondersteund) op 1080i60 draai ipv 1080p24. Dit ga ik later deze week nog testen. Prachtig zwart, diepte, tja ik ben  :inlove: op de HD350.

<edit> Bovenstaande doorgestreept want dit is nu bevestigd, schokken kwam niet door de HD350 maar door niet op 1080p24 af te spelen, nu ziet het er fantastisch uit. </edit>

J.A.F._Doorhof

Als de driehoek in balans is scheelt dat enorm, en dat is hij standaard niet, ik denk dat daar de verwarring over ontstaat :D
HD100/HD1/HD350 geven na goed afstellen gewoon een enorm goed beeld, maar voor perfectie gaan we naar CMS toe en zo hoort dat ook :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

)p(

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 23, 2008, 10:18:17
Als de driehoek in balans is scheelt dat enorm, en dat is hij standaard niet, ik denk dat daar de verwarring over ontstaat :D
HD100/HD1/HD350 geven na goed afstellen gewoon een enorm goed beeld, maar voor perfectie gaan we naar CMS toe en zo hoort dat ook :D


Tot nu toe stoor ik mij er ook niet aan op mijn hd350. Experimenteren met cms op de htpc is puur uit interesse. Als ik er op let zie ik het wel maar zo kijk ik normaal geen film...en...ik durf het bijna niet te zeggen...het geeft soms ook wel een beetje de suggestie van de rijkdom van de kleuren van een goede 35mm kopie  ::)  ;)

peter

kermit

#116
Citaat van: Kjelt op december 23, 2008, 10:06:46
Dit is echt het mooiste plaatje dat ik tot nu toe heb gezien (behalve de HD350 demo bij Kermit dan  ;) ) .
;D

Kjelt

Citaat van: kermit op december 23, 2008, 15:03:12
;D

Kermit over de beleving van de film gesproken , ik kijk op 2m08 breed op een afstand van 2m90 (momenteel) dat is dus een kijkhoek van 39,5 graden
Jij keek op 2m65 op 4m afstand? Dat is een kijkhoek van 36,6 graden. Toch had ik het idee dat het bij jou wat indrukwekkender nog was..... snap er niets van , wellicht toch dat grijze plafond  ;D

kermit

#118
Citaat van: Kjelt op december 23, 2008, 15:18:47
Kermit over de beleving van de film gesproken , ik kijk op 2m08 breed op een afstand van 2m90 (momenteel) dat is dus een kijkhoek van 39,5 graden
Jij keek op 2m65 op 4m afstand? Dat is een kijkhoek van 36,6 graden. Toch had ik het idee dat het bij jou wat indrukwekkender nog was..... snap er niets van , wellicht toch dat grijze plafond  ;D

Mischien beter verduisterd en idd het grijs plafond kan een grote rol spelen.  En vergis je niet dat er geen zwarte balken meer zijn ,dus meer bioscoop belevenis.

hdmania

#119
Als je puur de hd350 en de hd1 vergelijkt, is het dan een stapje, stap of sprong beter in beeld beleving (contrast, dynamiek, enz)?
Toen de HD1 werd geïntroduceerd, was er destijds een aardverschuiving in projectorland.

Ik ben nog steeds onder de indruk van mijn HD1, maar wel benieuwd naar de vooruitgang

J.A.F._Doorhof

Er is vooral op scherpte en rust in het beeld weer een stap gedaan maar niet zo een landslide als bij de introductie van de HD1 natuurlijk.
Het zijn verfijningen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

Citaat van: hdmania op december 23, 2008, 15:36:50
Als je puur de hd350 en de hd1 vergelijkt, is het dan een stapje, stap of sprong beter in beeld beleving (contrast, dynamiek, enz)?
Toen de HD1 werd geïntroduceerd, was er destijds een aardverschuiving in projectorland.

Ik ben nog steeds onder de indruk van mijn HD1, maar wel benieuwd naar de vooruitgang

Het is maar een heel heel klein stapje naar de HD100/350. idd is het beeld iets scherper . Ik heb de mijne toen verkocht omdat ik de stretch nodig had voor mijn 21:9 setup. En het geld wat ik aan de scaler zou spenderen heb ik bijgelegd en een HD350 gekocht. Als de HD1 een stretch aan boord had was mijn HD1 wel aan de muur blijven hangen. Het blijft een mooie projector en wordt nog steeds getest tegen de nieuwste projectoren die kansloos zijn in blacklevel/shadowdetail.

Wel heeft de nieuwe HD350 automatische zoomfunktie en lensshift. Maar goed je gebruikt het maar 1 keer bij het afstellen.

Kjelt

Citaat van: kermit op december 23, 2008, 20:03:43
Wel heeft de nieuwe HD350 automatische zoomfunktie en lensshift. Maar goed je gebruikt het maar 1 keer bij het afstellen.
In jouw setup wel Kermit maar Riwi gebruikt hem om te schakelen tussen 16:9 en 1:2.35 door het beeld naar beneden te stellen. Ik wil dit ook gaan doen dus dan is het toch wel handig die elektrische shift.  ;)

kermit

#123
Citaat van: Kjelt op december 23, 2008, 20:42:46
In jouw setup wel Kermit maar Riwi gebruikt hem om te schakelen tussen 16:9 en 1:2.35 door het beeld naar beneden te stellen. Ik wil dit ook gaan doen dus dan is het toch wel handig die elektrische shift.  ;)

Ga je de Iscolens niet gebruiken voor CiH?  21:9 Schermpje 280 cm breed bestellen bij Ge. ;)

diceman

Citaat van: Kjelt op december 23, 2008, 10:06:46
Wat bij een 350 volgens vele experts toch al het geval is  :P

Maar desalnietemin hangt mijn HD350 ook sinds gisteravond. Ik kon met de grootste moeite om 2300  na slechts 2 uur genoten te hebben hem uitzetten (moet werken vandaag). Dit is echt het mooiste plaatje dat ik tot nu toe heb gezien (behalve de HD350 demo bij Kermit dan  ;) ) .
Zelfs oude films als Alien en StarWars ep4 zien er super gedetailleerd uit. Helaas wel wat schokkerig bij pans maar dit zal kunnen liggen aan het feit dat ik (omdat mijn AVC-A11XV geen 1080p ondersteund) op 1080i60 draai ipv 1080p24. Dit ga ik later deze week nog testen. Prachtig zwart, diepte, tja ik ben  :inlove: op de HD350.

Garmt is nu 4 uur geleden vertrokken en heb mijn eerste film erop zitten :smile:.
Was Ironman geworden, man man wat heb ik genoten, die 350 is zijn geld waard  :wub: 8).
Zal eerdaags maar een een eigen post openen en foto`s plaatsen.

Garmt heeft ook gelijk de Martinlogans verzet  :laugh: en het geheel opnieuw afgesteld, en wauw wat een sound bubble, mede ook door de velodyne  :biggrin:.
Al met al een TOP service, chapeau voor Gartm of te wel BB&G!!