GPU voor 1080P@ 24fps

Gestart door Hanky Panky, november 26, 2008, 17:22:01

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Hoi allemaal,

Voor de spielerei/hobby/bezigheidstherapie wil ik mijn media server ombouwen tot HTPC. Doel is om er een Bluray drive bij te plaatsen en zodoende alles te kunnen afspelen wat momenteel gangbaar is. Daarnaast houd ik nog even vast aan mijn TViX voor het geval de ergernis al te zeer toeslaat  ;D

Voor het geval het relevant is: het OS is Windows XP/SP2 MCE en er is 2 GB ddr-2 geheugen aanwezig. Vermoedelijk ga ik eens wat uitproberen met XBMC aangezien die alles aan boord zou moeten hebben aan codecs en weergevers. De behuizing wordt waarschijnlijk een Silverstone CW02 in het zilver omdat die zo lekker ruim is (ik heb toch plaats genoeg).

Ik heb nu een micro-ATX mobo (Asus M2A-VM) met een dual core Athlon 64X2 4000+ CPU. Ik zoek een videokaart die een native HMDI poort heeft (dus niet klooien met DVI verloopstekkers), audio over de HDMI kan zetten zodat ik niet altijd de 5.1 set aan hoef te slingeren, fanless is (erg belangrijk) en de maximale HiDef resolutie (1080P@24) icm met de rest van mijn systeem op zijn slofjes kan weergeven zodat de koelingsbehoefte laag kan blijven ivm een fanless voeding.

Ik heb zelf deze fanless Asus 4350 kaart gevonden en vraag me af of deze gaat presteren naar mijn wensen? Uiteraard sta ik open voor goede tips. Iemand een idee?

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Roksan

Mocht je naar een andere processor willen overstappen is deze mobo misschien een optie http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGZkbJiTmJjKaMg/viewproduct/ASUS_P5N7AVM/ Heeft een HDMI aansluiting.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Hanky Panky

Citaat van: Roksan op november 26, 2008, 18:29:02
Mocht je naar een andere processor willen overstappen is deze mobo misschien een optie http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGZkbJiTmJjKaMg/viewproduct/ASUS_P5N7AVM/ Heeft een HDMI aansluiting.

Het is echt de bedoeling om met de huidige config verder te gaan. Een nieuw mobo en een cpu kosten toch zo weer 175 euro. Ik wil de huidige componenten blijven gebruiken en wat uitbreiden maar bedankt voor je tip  :)

Hanky Panky

Niemand een idee of deze combinatie 1080P vloeiend gaat afspelen?