Capital Stereo

Gestart door LexiconLogan, oktober 28, 2008, 10:24:53

Vorige topic - Volgende topic

Audio Research; welke kleur?

Zwart
14 (41.2%)
Zilver
20 (58.8%)

Totaal aantal stemmen: 34

LexiconLogan

Zoals sommige van jullie reeds weten ga ik weer verhuizen. In mijn nieuwe huis zal een Stereo set komen en een dedicated HT ruimte.

Mijn nieuwe project wordt dus een stereo set en de elementen worden langzaam duidelijk:

• Martin Logan Summit-x
  • Audio Research REF3
  • Audio Research CD7
  • Audio Research REF 110

In dit topic zal ik de ontwikkelingen posten!
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Serieuze apparatuur!

Succes met verhuizen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

R

LexiconLogan

zo ziet dat er dus uit..
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

B.J.

Super set, ben benieuwd. Wanneer gaat het allemaal gebeuren?

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Harry HT

Citaat van: LexiconLogan op oktober 28, 2008, 10:24:53
Mijn nieuwe project wordt dus een stereo set en de elementen worden langzaam duidelijk:

In dit topic zal ik de ontwikkelingen posten!
Ben eigenlijk meer benieuwd naar je nieuwe kabels...  :)

Een CD7 =  O0, de look van AR vind ik  8) een toffe DDR look, vooral in het zilver.

Veel plezier in je nieuwe woning.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

EdoE

Citaat van: LexiconLogan op oktober 28, 2008, 10:24:53
Zoals sommige van jullie reeds weten ga ik weer verhuizen. In mijn nieuwe huis zal een Stereo set komen en een dedicated HT ruimte.

Dat "WAF Victim" wil ik dus nooit meer zien...

Overigens ben ik van mening dat de keuze voor een kleur van je apparatuur helder is.

TheSpeedSkater

Ga ik volgen.

Succes met verhuizen ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

JeKa

Nice, altijd leuk om te volgen!

Tinus_

:o verhuizen?? Je woonde daar al zo mooi.

Maar goed, het zal wel weer een stapje vooruit zijn. Tuin voor de kids??  :P
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

-madison-

Mooi spul LL :o
deze ga ik zeker volgen 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

LexiconLogan

Citaat van: Harry HT op oktober 28, 2008, 13:29:47
Ben eigenlijk meer benieuwd naar je nieuwe kabels...  :)

Een CD7 =  O0, de look van AR vind ik  8) een toffe DDR look, vooral in het zilver.

Veel plezier in je nieuwe woning.

Gegroet,

Harry
Thanks
Citaat van: EdoE op oktober 28, 2008, 13:44:31
Dat "WAF Victim" wil ik dus nooit meer zien...

Overigens ben ik van mening dat de keuze voor een kleur van je apparatuur helder is.
ik volg je ik volg je :)
Citaat van: Tinus_ op oktober 28, 2008, 14:43:17
:o verhuizen?? Je woonde daar al zo mooi.

Maar goed, het zal wel weer een stapje vooruit zijn. Tuin voor de kids??  :P
Ik ga eigenlijk terug naar mijn oude huis!

advr

die set ken ik, gehoord bij Audio Excellence. Zo'n beetje de huisleverancier voor AR ;D

zou ook eens als luidsprekers de Wilson Benesch Trinity met bijbehorende sub beluisteren. Toen hoorde ik dingen die ik nog nooit zo mooi gehoord had. 8) 8) 8)
Lag vooral aan de Trinity's ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

MLCinema

Componenten zien er super uit. AR heeft een in mijn ogen prachtig design, spartaans bijna. Je vorige/huidige setup heb ik altijd smaakvol gevonden. Ga deze dan ook zeker volgen!
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

WickedGame

Qua kwaliteit zal dit zeker goed klinken.

Maar ik vind het zelf altijd zo ontiegelijk lelijk die handvaten. Als ze dan nou eens niet erop hadden zitten vond ik ze super!

Huub-13

Je kiest voor speakers die nog niemand gezien, laat staan gehoord heeft.
What makes you so sure??

Al kan ik me er natuurlijk wel wat bij voorstellen hoor.
Je komt van de Vantage en de (nieuwe) Summit is dan een logische stap.
Die heb ik ook gemaakt met de oude Summit en er nog nooit een minuut spijt van gehad!
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

LexiconLogan

Citaat van: Huub-13 op oktober 29, 2008, 18:58:22
Je kiest voor speakers die nog niemand gezien, laat staan gehoord heeft.
What makes you so sure??

Al kan ik me er natuurlijk wel wat bij voorstellen hoor.
Je komt van de Vantage en de (nieuwe) Summit is dan een logische stap.
Die heb ik ook gemaakt met de oude Summit en er nog nooit een minuut spijt van gehad!

Ik ga er inderdaad vanuit maar indien de nieuwe summit, als die ooit komt, niet beter is dan neem ik de huidige summit

solitaire

Wat een set ! :P

Hoewel ik tijdens mijn audiofiele leven andere keuzes heb gemaakt (Audio Research vs. Conrad Johnson & Martin Logan vs. Magnepan), heb ik zwaar respect voor wat AR en ML in staat zijn te betekenen voor muziekweergave. Bij een vriend van me veel geluisterd via AR VSI 55 + CD3 Mk II en Tannoy Arden MkII, en altijd genoten.

Zeker nu 'WAF' ingeruild is voor 'dedicated HT' (;)) staat niets een Applied Capital Stereo meer in de weg.

verhuisze 8)

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

LexiconLogan

Citaat van: solitaire op oktober 29, 2008, 19:40:46
Wat een set ! :P

Hoewel ik tijdens mijn audiofiele leven andere keuzes heb gemaakt (Audio Research vs. Conrad Johnson & Martin Logan vs. Magnepan), heb ik zwaar respect voor wat AR en ML in staat zijn te betekenen voor muziekweergave. Bij een vriend van me veel geluisterd via AR VSI 55 + CD3 Mk II en Tannoy Arden MkII, en altijd genoten.

Zeker nu 'WAF' ingeruild is voor 'dedicated HT' (;)) staat niets een Applied Capital Stereo meer in de weg.

verhuisze 8)

W.

Thanks ;)

LexiconLogan