Modificatie Rega RB250 platenspeler arm.

Gestart door stef662, oktober 24, 2008, 13:28:32

Vorige topic - Volgende topic

stef662

Citaat van: Shorty op november 25, 2008, 15:25:13
Zou het kunnen zijn dat de arm geaard moet worden om statische elektriciteit te laten afvloeien?
Enfin, da's voor de volgende eigenaar van je RB250.....  ;)

Heb inmiddels zilver bedrading binnen en zal er voor de volgende eigenaar iets moois van maken. Wat die aarde betreft merk ik dat loslaten resulteert in een 50 hz brom maar hoe dat nou komt  ??? misschien werkt het wel andersom dat door de aarde er in wezen een 50 hz referentie op de arm staat die ook in de rest van de keten de "aarde" vormt ?

Citeer
Gefeiliciteerd met de WB! Prachtding!

Ja is schitterende draaitafel, ben er heel blij mee  :) Bedankt!

stef662

Citaat van: garmtz op november 25, 2008, 15:47:31
Geweldig, een WB! Draai ik ook mee... ;)  Moet zeggen dat een WB Ply (of Benz Glider) hier toch wel echt het meest synergetisch is... Ik vermoed dat het met de Grado wel eens te lief/mat kan gaan worden. Bij de arm goed op de azimuth letten en de dwarsdrukcompensatie met het touwtje... :)  Enne, traploos verstelbare VTA! 8)

Ja de Grado zal niet het eindpunt zijn  ;) Moet wel zeggen dat de Grado veel beter presteert in dit super loopwerk met deze arm dan in al de andere combinaties. Ik krijg een beetje het idee dat de resonanties waar het element niet goed mee omgaat door de arm en het loopwerk worden opgevangen. Brengt mij ook op het idee dat een arm en een loopwerk nooit je element kan overstijgen maar wel dat het nog veel verder kan met een beter element, ik heb het idee dat ik met deze arm er ook minimaal een octaaf in het laag bij heb en voor de rest is het bijna niet te omschrijven hoe hij met complexe muziek omgaat  ;D In combinatie met de Apogee stage en de Lavardin heb ik het gevoel op de eerste rij van het podium te zitten vooral bij stemmen, vocaal.

Wat de azimuth betreft merkte ik dat ik het gewicht al behoorlijk scheef moest hangen om de naald recht te krijgen, klopt dat wel?

De vta moet ik me nog in verdiepen maar dat komt als ik een beetje ben bekomen van de verbazing.

garmtz

Ik heb eerder in het verkooptopic van Joris1971 dit gezegd over de WB Full Circle:

CiteerEven een beschrijving van de WB vanuit mijn subjectieve ervaringen: de Full Circle heeft een heel relaxed geluid, wat wil zeggen dat met hard uitgestuurde of moeilijke passages het geluid mooi rustig blijft zonder 'stress', wat mindere draaitafels vaak laten horen t.o.v. de duurdere (en sommige duurdere zelfs ook). Ondanks de relaxte weergave, is er echter ook een hoge mate aan levendigheid. Deze twee aspecten willen elkaar nog wel eens in de weg zitten (massaloopwerk vs suspended). De arm speelt hier een belangrijke rol. In het middengebied vind ik dit een van de mooiste in zijn prijsklasse. Het geluid is licht laid-back t.o.v. van bijv. een Michell, maar heeft wel een hele mooie ruimtelijke diepteweergave. Met een goede plaat is er een hoge mate van 'echtheid'.

Dat komt behoorlijk overeen met jouw beschrijving... ;)  Ik denk dat je nu inderdaad pas hoort wat de Grado 'kan'. En als het bevalt: gewoon lekker mee blijven draaien! Massa van 5.5 t.o.v. Ply (6.8) zit redelijk in de buurt dus daar wellicht ook geen probleem.

Als je het gewicht behoorlijk scheef moet hangen: dat kan kloppen.

En het zal wel even duren voordat je van de verbazing bent bekomen, de Full Circle is echt erg goed... ;)

stef662

Ik zie dat Joris1971 met dezelfde problemen zit als ik namelijk twee luisterruimtes  ;D

Ik wissel regelmatig met luidsprekers tussen de ht en de woonkamer, blijft moeilijk.... ;D

Niet actief

Citaat van: bourne op november 25, 2008, 18:51:19
Ik zie dat Joris1971 met dezelfde problemen zit als ik namelijk twee luisterruimtes  ;D

Ik wissel regelmatig met luidsprekers tussen de ht en de woonkamer, blijft moeilijk.... ;D
Proficiat met de nieuwe aankoop!
Ziet er fraai uit en met een beetje geluk krijg ik dat maandag te horen?  :)

stef662

Citaat van: ThingMan op november 26, 2008, 13:23:38
Proficiat met de nieuwe aankoop!
Ziet er fraai uit en met een beetje geluk krijg ik dat maandag te horen?  :)

Zeker! Ik ga nu even niet veel meer veranderen. Ben in de ht nog wel in de weer met de laptop en db meter om de absorptie in de ht aan te passen op de SF monitoren maar dat lukt al aardig. De Apogee blijven voorlopig in de woonkamer.