Smartwi clientcard in Panasonic tv middels CA-module???

Gestart door Endemic, oktober 14, 2008, 12:33:55

Vorige topic - Volgende topic

Endemic

Hallo,

in onze (slaapkamer) Panasonic TH-37PX80 wil ik een CA-module plaatsen om de tv van digitaal signaal te voorzien.
Heb ik hiervoor een Alphacrypt CA-module nodig?  Ik woon in @Home/Ziggo gebied.
(de tv heeft een DVT-T tuner aan boord en een analoge tuner en uiteraard een CA-moduleslot)

Het tv-signaal komt via de woonkamermuur/coaxkabel de Floppy DTV/HTPC in. (de evt. aan te schaffen Smartwi zal het signaal draadloos verdelen naar de Panasonic) dus boven wordt het draadloos.

Haal ik 2 dingen door elkaar of kan ik een Smartwi clientcard in de tv (in de CAM) plaatsen en dan digitaal tv signaal weergeven?

Wat is een goede plek om een CA-module aan te schaffen?

groet en bij voorbaat dank,

Endemic

Marantz SR6009, Denon DP 3000 / van den Hul kabels, Rotel RCD991 / MIT-kabels, Xanadu AW-18AL, C-10, AW-7AL / Audio Research kabels (fronts only),  Zelfbouw sub 2 * 10", Sony 4K projector

kaajee

Voordat je je diep in de buidel gaat tasten en allerlei dingen gaat aanschaffen:
volgens mij gaat die niet werken, je zegt zelf dat je TV over een DVB-T (digitenne) tuner beschikt, je hebt toch echt een DVB-C (kabel variant) nodig om het Ziggo signaal op je tv te kunnen vertonen.....

Endemic

Citaat van: kaajee op oktober 14, 2008, 13:14:11
Voordat je je diep in de buidel gaat tasten en allerlei dingen gaat aanschaffen:
volgens mij gaat die niet werken, je zegt zelf dat je TV over een DVB-T (digitenne) tuner beschikt, je hebt toch echt een DVB-C (kabel variant) nodig om het Ziggo signaal op je tv te kunnen vertonen.....

En als ik er een externe tv-tuner aankoppel (zo een die je er standaard bijgeleverd krijgt) zou het dus wel lukken? Zolang er maar een hdmi-aansluiting opzit en dvb-c is draait het denk ik wel, wat denk jij Kaajee?
Marantz SR6009, Denon DP 3000 / van den Hul kabels, Rotel RCD991 / MIT-kabels, Xanadu AW-18AL, C-10, AW-7AL / Audio Research kabels (fronts only),  Zelfbouw sub 2 * 10", Sony 4K projector

kaajee

Ja dan zou het in principe moeten lukken. Zelf geen ervaring met 'smartcard sharing' maar wel gehoord/gelezen dat het moet werken.
(totdat Ziggo wellicht overgaat op CI+, maar dan houdt het voor meer mensen op)

Tuurlijk is een externe tuner (decoder eigenlijk) mét HDMI uitgang mooier, maar je betaalt er ook meer voor (300eu?). En als je geen HD zenders hebt/wilt is het voordeel maar relatief. Je kan ook een 'gewone' SD decoder nemen, die geeft met component uit (heeft die dat eigenlijk?) of met RGB-SCART ook een heel mooi beeld hoor. Een SD decoder kost geen drol (evt. tweedehands)

TheM@x

Bij Loewe werkt dat prima, maar nog nooit van gehoord icm een Panasonic tv.

bmateijsen

Citaat van: TheM@x op november 16, 2008, 17:36:14
Bij Loewe werkt dat prima, maar nog nooit van gehoord icm een Panasonic tv.

Loewe heeft ook een DVB-C module.

Endemic

Citaat van: bmateijsen op november 16, 2008, 17:51:15
Loewe heeft ook een DVB-C module.

Op mijn bankbiljetten staat helaas geen "Loewe"...  Daarom heb ik een Panasonic gekocht, veel betaalbaarder :)