DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Gestart door DD2, oktober 2, 2008, 23:39:40

Vorige topic - Volgende topic

DD2

Heb net even een test gedaan....   :D

ff naar de Gamma...  De dikste stroom kabel gehaald die ik kon vinden (met mantel)

Beide kanten stekker erop, en een stukje gestript en daar een ferrietkern omheen geplaatst.

mantel aan de aarde aangesloten.

Dit zo gedaan voor al mijn relevante stroomkabels...

en verdraaid...  ik lijk verschil te horen..   meer "zwart" en beter detail.....

Ik had al een betere stroomkabel liggen (staat overigens geen merk op dus dat zal geen hoogstaande zijn), maar de zelfgemaakte versies lijken beter te werken..

Kan psychisch zijn maar voor mij is het een verbetering...   :P  8)

DD2

Kabels zo kort mogelijk gehouden..  allemaal onder een halve meter.

Heb een aparte schakelautomaat geplaatst en een stroomgroep enkel voor mijn voor, eindversterker en Subwoofer.  Eind van deze groep rechstreeks een WCD (voor de accountants onder ons: lees wand contact doos..  ;D) met 4 aansluitingen.

HTip

Mooi gemaakt! Pas maar op dat je geen believer wordt. Kost nl. veel geld ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DD2

En nog een hele simpele low bugdet tweak toegepast op de interlinks..  de zogenaamde piepschuim barriere..   :D

deze liggen nu overal 2 cm van elkaar af.

DD2

Ja ik heb mijn hoofd er al menig maal over gebroken..  maargoed het lijkt te werken ieg..      dan hoef ik de verklaring ook niet..

Het enige dat ik kan verzinnen is dat de standaard bijgeleverde stekkers gewoonweg echt heel slecht zijn.

zou welleens een hele dure kabel willen testen om te kijken wat dat brengt.

DD2

CiteerMooi gemaakt! Pas maar op dat je geen believer wordt. Kost nl. veel geld

Een believer ben ik al....   ik probeer alleen zo lang mogelijk in de ontkenningsfase te blijven... hehe..   ;)

HTip

Citaat van: DD2 op november  3, 2010, 16:20:00
Een believer ben ik al....   ik probeer alleen zo lang mogelijk in de ontkenningsfase te blijven... hehe..   ;)
;D

Ik heb ook wel eens kabels op proef gehad. Enige wat je dat kost is verzendkosten en een hoop luister- en kijktijd ;) Je kan met W&M beginnen (forumsponsor erik.s van JouwHifi) of Furutech (forumsponsor phmeijer van HifiSupply). Beiden erg betrouwbare leveranciers. Natuurlijk kan je ook Bjorn of Garmt vragen, maar ik weet niet welke merken zij voeren als het om stroom gaat. Ik heb een combi van DIY (Belden met W&M stekkers voor de hele lange kabels), Furutech en PS Audio. Ieder heeft zijn eigen karakter en dat is een kwestie van uitproberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DD2

Thanks,

Ga ik binnenkort maar even een x testen dan..  goeie tip.

Heb ook al even een vraagje open gezet over zekeringen, welk merk etc. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.msg1825077

Dat is volgens mij ook wel een van de goedkoopste manieren om te upgraden.  Eerst maar eens even kijken wat dat brengt voor mijn MC12 in eerste instantie.

Wel balen trouwens want ik lees net ook dat er speciale schakelautomaten zijn voor audio..   ???     Heb gezocht maar kon het zelf natuurlijk weer niet vinden en de electroboer hier in de stad verklaarde me voor gek..  :D  Daar zit nu dus een normale automaat in..   zonde van geld dus,  die moet er nu weer uit voor een audio automaat..   ;D

DD2

Citeerde electroboer hier in de stad verklaarde me voor gek..    Daar zit nu dus een normale automaat in..   

Bedenk me net trouwens dat hij de automaat weer lekker terug krijgt ook..  zal even het verhaal uitprinten.  scheelt toch weer 15 euro..   :P

HTip

Citaat van: DD2 op november  3, 2010, 16:54:18
Heb ook al even een vraagje open gezet over zekeringen, welk merk etc. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.msg1825077

Dat is volgens mij ook wel een van de goedkoopste manieren om te upgraden.  Eerst maar eens even kijken wat dat brengt voor mijn MC12 in eerste instantie.
Absoluut! Je hebt al 2 antwoorden :D

Citeer
Wel balen trouwens want ik lees net ook dat er speciale schakelautomaten zijn voor audio..   ???     Heb gezocht maar kon het zelf natuurlijk weer niet vinden en de electroboer hier in de stad verklaarde me voor gek..  :D  Daar zit nu dus een normale automaat in..   zonde van geld dus,  die moet er nu weer uit voor een audio automaat..   ;D
Een automaat zou ik het niet willen noemen, maar je hebt gelijk. Ik heb de Siemens Cylindric Fuse Cartridge (CFC) met een speciale HifiTuning Ultimate 2 zekering. Dan met Belden kabel naar een audiograde verdeeldoos. Daarmee is de stroom in de HT van dezelfde kwaliteit.
Showcase - Topic

DD2

wat was je grofweg kwijt voor het totaal plaatje aan artikellen?  weet je dat ongeveer?  ik moet een meter of 20 vanaf de meterkast.

HTip

Even hardop nadenken...

- Siemens klankmodule €75
- HifiTuning Ultimate 2 zekering €20
- Beldenkabel €7,50 per meter (ik had ook ca. 20m nodig)
- Rittal verdeeldoos €40

De Beldenkabel heb ik ook gebruikt voor de stroomkabel voor de sub (5m) en de beamer (4m). Ik heb overigens nog wel wat liggen. Ik zal eens kijken hoeveel dat is...

Overigens in NL moet een kabel uit de meterkast in een WCD uitkomen, dus dan komen er nog een aantal zaken bij:
- WCD, bijv. HMS prijs?
- Schukostekker met kabel voor verdeeldoos.

Ik zal je trouwens maar niet zeggen wat de rest van mijn stroomaanpassingen kost, want dan hou je waarschijnlijk direct op ;D Met een aparte groep, audiograde bekabeling, WCD en verdeeldoos ben je wel al een heel eind op weg...
Showcase - Topic

DD2

haha,,

Dank je!

Dit is nog wel te behappen idd, ga ik zeker even mee aan de slag.  Eerst even mijn zekeringen vervangen.

DD2

Heb maar 1 zekering kunnen vinden......

DD2

Denk trouwens dat het doorkoppelen van de aan/uit schakelaar ook welleens winst kan bieden.  op de schakelaar zelf zitten hele dunne stalen draadjes waar een klem omheen gaat.. 

Maar dat valt dan gelijk weer onder de catagorie "verbouw je versterker... :)  "    ga ik nog even een nachtje over slapen..  ;)

DD2

Goede nieuws is ieg dat 1 zekering nog wel te betalen is..m   :D

Etiennevh

Ik dacht dat je de zekeringen in je stroomvoorziening ging aanpakken, niet je versterker :P Haha. Is het gelukt?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: DD2 op november  4, 2010, 12:43:35
Denk trouwens dat het doorkoppelen van de aan/uit schakelaar ook welleens winst kan bieden.  op de schakelaar zelf zitten hele dunne stalen draadjes waar een klem omheen gaat..  

Maar dat valt dan gelijk weer onder de catagorie "verbouw je versterker... :)  "    ga ik nog even een nachtje over slapen..  ;)
Dat is wat ik bedoelde met de overige mogelijkheden, maar ik had ook niet gedacht dat je daarmee ging beginnen. Ik zou beginnen in de meterkast. Apparatuur heeft meer zin als de basis optimaal is.

Modificeren van apparatuur is voor gevorderen ;) maar je bent al gepromoveerd, want je bent al op onderzoek uitgegaan...
Showcase - Topic

DD2

Dit leek me de snelste en goedkoopste optie op het moment.. :)   

2 tal voedingszekeringen in de voor en eindversterker...   2x 25 euro...     en zeer makkelijk te vervangen.

HTip

Citaat van: DD2 op november  4, 2010, 16:18:08
Dit leek me de snelste en goedkoopste optie op het moment.. :)  

2 tal voedingszekeringen in de voor en eindversterker...   2x 25 euro...     en zeer makkelijk te vervangen.

Zeker! Als je het daarbij dan ook laat en niet overgangen gaat veranderen, want dan wordt het redelijk gevaarlijk...
Showcase - Topic

DD2

haha,  nee dat was ik niet van plan..

Enkel de zekering idd, dan blijft het ook nog verkoopbaar (zal ooit wel weer een upgrade aankomen ook).

coned (banned)

Citaat van: DD2 op november  3, 2010, 16:15:05
En nog een hele simpele low bugdet tweak toegepast op de interlinks..  de zogenaamde piepschuim barriere..   :D

deze liggen nu overal 2 cm van elkaar af.

wat doet deze piepschuim tweak ?

is dat wel ideaal als dielectricum, is dat niet statisch ?
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

DD2

Moet zeggen dat ik daar eigenlijk niet bij stil heb gestaan... :P

Het lijkt een beter betere spreiding te geven in het signaal..  , letterlijk dus eigenlijk.. ;)

Betere plaatsing, klinkt schoner..    nu moet ik zeggen dat het voorheen ook wel een rommeltje was qua bekabeling..  :D 

Kon dus eigenlijk enkel beter worden.

DD2

Het viel me trouwens op dat Lexicon zelf ook een ferrietkern plaatst bij het binnenkomende 240V signaal.. die zit er letterlijk omheen gewikkeld.  Misschien toch nog maar een paar bestellen, aan elk eind van de powercable één plaatsen.

DD2

*zucht*

zit nu 2-3 weken zonder beamer...  toch wel afzien. Denk dat ik echt een vorm van verslaving heb, haha   ;D

Weiger ook om goede films "normaal" op tv te kijken.. gedwongen wachten dus.. 

Zat laatst wel even een serie te kijken (momenteel bezig met Heroes S04, True Blood, Hard Target en net begonnen met Dexter)..

Kon het niet laten om toch even op de tv te kijken. Merkte wel dat er toch wel verschil zit in de TV en mijn oude beamer. Panasonic van vorig jaar. Toch wel heel erg scherp ook zo'n tv..    en het lijkt wel of glans in gezichten etc wat beter over komt, nat en glans zegmaar.  Ben benieuwd wat de nieuwe beamer gaat doen hierin (HD990). 

(het niet werken van het forum werkt trouwens ook niet bevorderlijk als je aan het afkicken bent.. :D)