Ralph's woonkamer

Gestart door Ralph71, september 11, 2008, 09:16:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TheSpeedSkater

Zie nu je pm maar ik zie dat je hem al hebt aangeschaft. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Wanneer komt de speler?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Ralph71

Citaat van: LexiconLogan op april  7, 2009, 22:28:44
gaaf, gefeliciteerd! ( en wat heb je toch een mooie set)

Dank je wel, voel me vereerd als iemand dat zegt met al dat fraais thuis en dan ook nog wil upgraden...  :bigsmile:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Ralph71

Citaat van: TheSpeedSkater op april  7, 2009, 22:55:49
Zie nu je pm maar ik zie dat je hem al hebt aangeschaft. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Wanneer komt de speler?

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat klinken. Ga zeker met en zonder bass management testen. Heb hem net besteld bij bobshop, hopelijk kan ik hem deze week nog ophalen in Harderwijk. Met een beetje geluk vrijdag of zaterdag ook de Nordost BH kabel en dan is het feest compleet...  8)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

Wow... In een dag de kogel door de kerk. Ben erg benieuwd! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Erg mooie set. Staat erg goed in je woonkamer 8)

Vraag me wel af waarom je met de Arcam AVR350 een BD-speler perse met analoge aansluitingen nodig hebt. Kan de Arcam niet Multi-CH PCM weergeven over HDMI? Zo ja, dan heb je genoeg aan een BD-speler die alle HD-audioformaten converteert naar PCM. De BD35/60 doet dit. De BD55/80 natuurlijk ook, maar dan heb je alleen extra de analoge aansluitingen.

In ieder geval veel plezier met Blu-ray :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ralph71

Citaat van: HTip op april  8, 2009, 05:49:42
Erg mooie set. Staat erg goed in je woonkamer 8)

Vraag me wel af waarom je met de Arcam AVR350 een BD-speler perse met analoge aansluitingen nodig hebt. Kan de Arcam niet Multi-CH PCM weergeven over HDMI? Zo ja, dan heb je genoeg aan een BD-speler die alle HD-audioformaten converteert naar PCM. De BD35/60 doet dit. De BD55/80 natuurlijk ook, maar dan heb je alleen extra de analoge aansluitingen.

In ieder geval veel plezier met Blu-ray :thumbs-up:

De AVR350 kan alleen beeld via hdmi. Moet dus echt analoog gebruiken voor blu ray.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op april  8, 2009, 01:34:08
Wow... In een dag de kogel door de kerk. Ben erg benieuwd! 8)

Ik weet het, geduld is een schone zaak... maar niet mijn sterkste punt...  ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

HTip

Citaat van: Ralph71 op april  8, 2009, 06:17:24
De AVR350 kan alleen beeld via hdmi. Moet dus echt analoog gebruiken voor blu ray.
Wist ik niet. Ik dacht dat meerdere HDMI receivers ook PCM audio weergaven. Begrijp nu ook je keuze ;)

Gefeliciteerd met je BD-speler.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Citaat van: Ralph71 op april  7, 2009, 19:48:44
Dank je wel Garmt, wat zouden we toch moeten zonder jouw verhelderende uitleg!  ;)  >:D  :angel:

In het stenen tijdperk? ;D

CitaatIk begrijp hieruit dat de Panasonic DB80 wel time alignment heeft, alleen minder nauwkeurig dan bijvoorbeeld de AVR350...

Ja. Je kunt dus time alignment instellen per 'foot' (niet per 10 cm). Het tabelletje geeft je inzicht in hoeveel milliseconden je in moet stellen voor de gemeten afstandsverschillen. Of gewoon de afstanden delen door 0,34 om het aantal ms te krijgen.

Nu we met de AVR600 (en o.a. de Pioneers) time alignment hebben op de cm nauwkeurig, wordt wel duidelijk hoeveel er nog te halen is met heel correcte time alignment. Je kunt je speakers natuurlijk ook op veelvouden van hele 'voeten' zetten... ;D

Ralph71

Citaat van: garmtz op april  8, 2009, 08:26:19
Nu we met de AVR600 (en o.a. de Pioneers) time alignment hebben op de cm nauwkeurig, wordt wel duidelijk hoeveel er nog te halen is met heel correcte time alignment. Je kunt je speakers natuurlijk ook op veelvouden van hele 'voeten' zetten... ;D

Geweldig idee!  ;) ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

Citaat van: garmtz op april  8, 2009, 08:26:19
In het stenen tijdperk? ;D

Ja. Je kunt dus time alignment instellen per 'foot' (niet per 10 cm). Het tabelletje geeft je inzicht in hoeveel milliseconden je in moet stellen voor de gemeten afstandsverschillen. Of gewoon de afstanden delen door 0,34 om het aantal ms te krijgen.

Nu we met de AVR600 (en o.a. de Pioneers) time alignment hebben op de cm nauwkeurig, wordt wel duidelijk hoeveel er nog te halen is met heel correcte time alignment. Je kunt je speakers natuurlijk ook op veelvouden van hele 'voeten' zetten... ;D

Kijk! Da's een praktische en goedkope oplossing... Mits toepasbaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Nee, het betekent dat de luidspreker theoretisch vanaf 55 hrz gaat afvallen en minder output heeft. Dit wordt nog weleens gecompenseerd door roomgain.

Het gaat dus niet vervormen, maar het laag valt af vanaf 55 hrz en wordt dus daarna niet of in mindere mate weergegeven. Theoretisch mis je dus energie vanaf 55 hrz tot ongeveer 20 hrz. (wat we normaal full range noemen)

Maar je moet gewoon straks kiezen wat het beste klinkt ;). Verder als je alles large gaat draaien, ga je wel meer energie vragen van je versterker.

Citaat van: Ralph71 op april  7, 2009, 20:05:07
Betekent dit dat het laag hoorbaar gaat vervormen als je alle speakers in de BD-speler op large zet? Ik heb hier destijds bij die Pioneer BDP-LX71 niets van gemerkt (en was zeker niet de enige)...

Ralph71

En de Panasonic BD80 is al binnen. Hanze Hifi had deze zelfs al op voorraad...  :smile:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

mikeske

Citaat van: Ralph71 op april  8, 2009, 21:28:42
En de Panasonic BD80 is al binnen. Hanze Hifi had deze zelfs al op voorraad...  :smile:

ben benieuwd naar je bevindingen, twijfel ook om deze te kopen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Ralph71

Het beeld is fantastisch! Geluid ga ik pas echt voor zitten als de achterkabel ook binnen is. Opstarttijden lijken iets korter dan de Pioneer 71, gaan we morgen verder testen.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  8, 2009, 09:06:45
Nee, het betekent dat de luidspreker theoretisch vanaf 55 hrz gaat afvallen en minder output heeft. Dit wordt nog weleens gecompenseerd door roomgain.

Het gaat dus niet vervormen, maar het laag valt af vanaf 55 hrz en wordt dus daarna niet of in mindere mate weergegeven. Theoretisch mis je dus energie vanaf 55 hrz tot ongeveer 20 hrz. (wat we normaal full range noemen)

Maar je moet gewoon straks kiezen wat het beste klinkt ;). Verder als je alles large gaat draaien, ga je wel meer energie vragen van je versterker.


Vanavond een beetje getest. Met alle speakers op large klinkt het veel voller, met meer dynamiek. Als de speakers op small staan in de BD80 is de Velodyne te aanwezig, je kan precies plaatsen waar hij staat. Dit in tegenstelling tot de "large-stand". Wat in het algemeen ook opviel was dat er veel meer lagen laag te horen zijn vanuit de Velodyne. Echt heel indrukwekkend!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op maart 22, 2009, 15:41:10
Ik ben benieuwd wat jouw beleving is straks als je alles in 5.1 kan gaan beluisteren.

Wanneer komen de kabels binnen?


Vanmiddag ga ik de 21 meter Nordost BH ophalen!  :bigsmile:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Valt me wel op dat een aantal andere Arcam bezitters bovenmatige interesse hebben.
Ik ook dus :D

Automaat

Heb ook interesse. Maar alleen als de Oppo niets wordt.
Reading the HTForum is learning every day!!

Ralph71

Citaat van: Automaat op april 11, 2009, 16:58:19
Heb ook interesse. Maar alleen als de Oppo niets wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat Oppo veel beter zal klinken dan de BD80 en dan te bedenken dat ik nog met de decibelmeter aan de slag moet!  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

Het is allemaal maar marginaal verwacht ik. Daarnaast speelt persoonlijke voorkeur ook nog mee. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"