MCE Vista en KNC1 DVB-C

Gestart door simba, september 8, 2008, 10:37:49

Vorige topic - Volgende topic

simba

Ik moet voor een kennis een HTPC in elkaar zetten en hij heeft een KNC-One DVB-C kaartje (zonder CAM) gekocht want hij heeft al reeds de Ziggo (samsung 270) decoder. Ik zag op de website van KNC1 dat er inmiddels een driver is om deze in MCE Vista te gebruiken maar heeft iemand ervaring opgedaan met deze combinatie qua voetangels en valkuilen?

Ik zie dat er een gewone coax input en thruput op dit kaartje zit dus ik neem aan dat het signaal van de samsung naar de KNC1 gaat en dan doorgelust naar de TV...

THx...

kaajee

Nee, die KNC kaart is een tuner kaart (only) en geen capture kaart. Hij heeft geen andere 'video ingang' alleen maar een tuner als 'bron'.
Dus die kaart is redelijk waardeloos in deze setup, tenzij er een (MCE) compatible CAM bij te leveren is. Ook dan moet ie een extra smartcard kopen. En daarbij in het achterhoofd houdend dat de kabelaars (Ziggo) over willen stappen op CI+ en dat dan de CAM onbruikbaar is/wordt.

Als ie z'n set top box/Samsung decoder wil 'koppelen' moet ie een MCE compatible tuner/capture kaart kopen.....(bijv. Hauppauge 150MCE of 2200). Deze kaart dient te beschikken over een video INgang.

Verdere afweging: z'n Samsung decoder kan echter waarschijnlijk alleen maar een (analoog) composiet signaal richting computer sturen, dus de kwaliteit zal niet optimaal zijn.

Jeroen V

Citaat van: kaajee op september  8, 2008, 11:45:19
Als ie z'n set top box/Samsung decoder wil 'koppelen' moet ie een MCE compatible tuner/capture kaart kopen

Dat vraagt hij toch helemaal niet? Hij wil gewoon het signaal van de Samsung decoder doorlussen naar de kaart. Technisch gezien is dat geen enkel probleem, komt neer op twee digitale decoders op dezelfde kabel. Of het ook gaat werken weet ik niet aangezien ik geen ervaring met Ziggo of met de kaart heb.

kaajee

Citaat van: Jeroen V op september  8, 2008, 12:58:58
Dat vraagt hij toch helemaal niet? Hij wil gewoon het signaal van de Samsung decoder doorlussen naar de kaart. Technisch gezien is dat geen enkel probleem, komt neer op twee digitale decoders op dezelfde kabel. Of het ook gaat werken weet ik niet aangezien ik geen ervaring met Ziggo of met de kaart heb.

En ik zeg dus dat het niet gaat werken, want dat weet ik dan wel weer........
Je zou hooguit FTA kanalen kunnen ontvangen op je pc, en daar heeft Ziggo (of welke andere aanbieder dan ook) er vrij weinig van kan ik je verzekeren..........

simba

Dit is dus wat er op de KNC1 site staat over dat kaartje,

Reception and recording of digital cable TV programmes
Recording and editing of digital radio and TV programmes using various formats in DVD quality
PCI audio streaming (audio is carried using the PCI slot, which eliminates the need for the analogue audio loop back cable)
High-speed Internet access using DVB-C***
Time shifting
EPG (Electronic Program Guide) using the signal carried with the TV program and not the Internet
Teletext
CD / DVD Creator

Ik heb inmiddels de MCE TV 2008 upgrade + de nieuwste beta drivers voor die kaart voor MCE 2008 (codename Fiji) dus zou verbaasd zijn als het alleen een tuner is...

Nu heb ik zelf DVB-S en geen ervaring met Casema/Ziggo maar zit ik er naast als ik veronderstel dat,

Het ziggo signaal via de ziggo decoder word doorgegeven naar deze kaart welke vervolgens weer via de pass-trough naar de tv gaat waardoor je,

a: Gewoon op de tv kunt kijken/zenders wisselen zoals je normaal gewend bent
b: In de pc dit kaartje puur als videorecorder gebruikt.

Bij mijn eigen DVB-S situatie heb je een twin-tuner nodig i.v.m. de transponders maar hoe zit het dan met het Ziggo kabelsignaal? Dit is toch hetzelfde als vroeger het standaard analoge Casemasignaal alleen nu digitaal en encrypted?

kaajee

I guarantee: het ís alleen een tuner. Er zit toch ook geen andere ingang op dan een antenne/tuner ingang?

En je kunt, zoals gezegd, best kanalen ontvangen met dat ding, alleen zijn (vrijwel) alle kanalen bij Ziggo encrypted en daarvoor heb je dus een CAM en smartcard nodig. Je kunt het digitale signaal uit je coax kabel best doorlussen vanuit je Ziggo decoder, maar dan lus je nog steeds een encrypted digitaal signaal door.

Dus ja, je zit er naast met je conclusies........

simba

De huidige stand van zaken, met de bijgeleverde GlobeTV pak ik nu wél de Ziggo kanalen. natuurlijk met de CI en Ziggo kaartje. Een full scan kon ze niet vinden maar na handmatig een aantal  buitenlandse kanalen te hebben  veranderd, pak ik ze nu wel en met een uitstekend beeld... Maar... Nu nog onder MCE Vista.

Sommige zeggen dat het niet kan omdat het een softwarematige kaart is maar niets is minder waar.
Ik heb Ned1 bijzonder goed werkend gehad onder Vista met TV pack en de Beta BDA driver van KNC1.

Een full zenderscan doet nog steeds niets onder Vista, 0 kanalen gevonden.

Mijn vraag is nu, is er geen registry optie onder Vista waarin ik de symbolrate, Netwerk ID e.d. handmatig kan aanpassen met de geldende Ziggo zenderlijst?

kaajee

simba

Ahumm, Kaajee, bakzeil gehaald met dit topic ofzo...
Je snapte de oorspronkelijke vraag ook al niet dus dat volmondige NEE zal ook wel weinig waarde hebben.

kaajee

Nee, geen bakzeil aan het halen, maar gewoon een eigenwijs postertje die weigert één en ander te accepteren te woord staan.
Zoals op het andere forum ook al gesteld; het gaat gewoon (nog) niet werken met jouw KNC kaart. Die is (nog) niet MCE geschikt.
Er zullen best drivers zijn voor XP MCE2005 of Vista, maar dat zegt nog niet dat hij ook binnen media center van beide OS-en werkt. En dat doet is dus niet. Voor MCE support is voorlopig nog een zgn. DVB-T_DVB-C simulatie nodig. MCE moet denken dat er een DVB-T tuner in zit, want die wordt al wel ondersteund.
De driver kan zorg dragen voor deze 'truuk', de drivers van bijv. Digital Everywhere's FloppyDTV doen dit en dan kan het dus werken. De (BDA) drivers van KNC-1 doen dit niet en dus kan het niet werken.
Ja, zoals gezegd; hooguit de FTA kanalen.

Wellicht gaat Windows & daar straks wel veranderingen in brengen, daar schijnt meer/beter support voor DVB kaarten in te komen, maar zoals gezegd; met je huidige setup gaat het nooit en te nimmer werken. Tenzij KNC1 andere drivers gaat schrijven.  Dus kun je je vraag beter bij hun neerleggen.

En dit heb ik ook al in dit forum gezegd, dus je oorspronkelijke vraag snapte ik prima.

simba

Heel interessant betoog KaaJee maar duidelijk van iemand die als "oude stomp" denkt dat ie alle wijsheid in pacht heeft. Kennelijk van audio maar minder van IT, althans, getuige je vooringenomen kennis van zaken.

Even voor de record, Vista TV-Pack 2008 herkend wel degelijk DVB-C, De KNC-One wordt ook als zodanig herkend binnen MCE. Zelfs Ziggo Digitaal is herkend. Zoals al gesteld, heb na een handmatige edit in MCE Ned1 in perfecte kwaliteit werkend gehad. Hardwarematig is het dus ok maar nu nog de software...

Dat de zenderscan niet goed werkt is een bekend gegeven. Toch weet ik dat anderen met andere kaarten soms een registrypatch moeten uitvoeren voor het positioneren van de juiste kanalen.

Omdat ikzelf meer uit de DVB-S hoek kom en al ervaring had met ProgDVB en DVBViewer werkend maken onder MCE met een DVB-T emulatie van DVBLogic ben ik hiermee eveneens aan het spelen geweest echter zonder gewenst resultaat en denk dat ik Vista MCE een beetje van slag gebracht.

Het feit dat het heeft gewerkt, ontkracht al die verhalen dat de KNC1 niet hardwarematig is en het nooit gaat lukken etc.

Niet dat ik zo'n fan ben van ze, integendeel, Hun ondersteuning is uiterst brak en als ik alles had geweten was ik nooit aan dat avontuur begonnen en had ze een box met HD van Ziggo zelf geadviseerd. Feit is echter dat ze met die KNC1 kaart + CI + Alphacrypt module + Ziggokaartje aan hun ribben zitten en ik het graag werkend probeer te krijgen.

TV Pack 2008  heeft het in zich maar nu moet het er nog uit.
Binnenkort komt de nieuwe mediaportal uit dus zal daarmee ook eens een poging wagen.

kaajee

Wellicht heb je hier wat aan, weliswaar geen KNC maar wel een andere kaart dan de FloppyDTV. Ook daar worden btw wel 'speciale tooltjes' gebruikt. Dus geen rechtstreekse support.

(ps wat heeft dit met verstand van audio te maken?)

huuf

Hoi,

Ik zou Mediaportal eens proberen. Ik heb dit kaartje ook en gebruik dit in combinatie met MediaPortal. Mooi beeld. Kwaliteit opname = kwaliteit van de uitzending en pc doet een mooie upscaling naar de full HD TV. Er is ergens op de mediaportal site een lijst met Ziggo frequenties die je kan importeren in MediaPortal, is het scannen naar kanalen ook zo gebeurt.

Succes