Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jason B.

@Zefanja

Welke CD-speler en/of DVD-speler had je voordat je de UD5005 kocht en wat zijn nu je bevindingen tov deze apparatuur ?
M.a.w.; wat vind je van de analoge stereo-output van de UD5005 ??
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Zefanja

Citaat van: Jason B. op januari 12, 2011, 13:16:04
@Zefanja

Welke CD-speler en/of DVD-speler had je voordat je de UD5005 kocht en wat zijn nu je bevindingen tov deze apparatuur ?
M.a.w.; wat vind je van de analoge stereo-output van de UD5005 ??

Ik gebruikte voorheen mijn PS3 dus dat is eigenlijk geen vergelijking en daarvoor heb ik eigenlijk alleen maar out of the box home cinema setjes gehad van pioneer.

Ik heb dus niet echt vergelijkings materiaal, maar vooralsnog zeer te vreden over de beeld en geluids weergave van BR's. Vind de speler alleen net iets langzamer dan de PS3.
Analoge stereo output gebruik ik nog niet. Ik heb nog geen geschikte kabel gevonden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Jason B.

Ben benieuwd naar de bevindingen van vanavond, maar ook naar Panasonic BD80 vs Marantz UD5005 !!

:popcorn:

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse

Citaat van: Jason B. op januari 12, 2011, 14:32:27
Ben benieuwd naar de bevindingen van vanavond, maar ook naar Panasonic BD80 vs Marantz UD5005 !!

:popcorn:

Uiteraard zal er een verslagje volgen!  ;)

p.s. vrijdag komt Zefanja langs met zijn UD5005, daarna zal ik een keuze gaan maken!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Jason B. op januari 12, 2011, 14:32:27
Ben benieuwd naar de bevindingen van vanavond, maar ook naar Panasonic BD80 vs Marantz UD5005 !!

:popcorn:


Ik ook. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Veel luister- en kijkplezier vanavond. Vergeet ook niet het beeld te testen hè? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 12, 2011, 18:01:44
Veel luister- en kijkplezier vanavond. Vergeet ook niet het beeld te testen hè? ;)

Uiteraard! De Panasonic staat nog aangesloten om een zo goed mogelijk vergelijk te doen ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WimB

Roy bedankt voor de gastvrijheid en veel succes met de moeilijke zoektocht. ;)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.


Madhouse

Citaat van: WimB op januari 12, 2011, 22:55:48
Roy bedankt voor de gastvrijheid en veel succes met de moeilijke zoektocht. ;)

Jij ook bedankt voor de ervaring 'hoe het moet klinken'  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Het resultaat: Zoals Wim al zegt, ik weet het nu helemaal niet meer.

Wim kwam gisteren met zijn Oppo BDP-83SE langs en we hebben eerst naar wat muziek zitten luisteren via de Panasonic. Wim legde eigenlijk gelijk de vinger op de zere plek want het geluid bleef heel erg plakken. Snel de Oppo aansluiten dus. Met uiterste voorzichtigheid de Oppo van Wim aan de installatie gehangen en de CD waar we mee geëindigd waren weer geluisterd. Tja, het verschil was duidelijk goed hoorbaar. Het geluid kwam veel meer de ruimte in en klonk veel opener. Hier wilde ik van genieten dus de één na de andere CD werd in de Oppo gelegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit het 'kippenvel moment' had beleefd op mijn eigen set maar nu de Oppo BDP-83SE aangesloten was kreeg ik voor het eerst echt kippelvel van de muziek.

Ook nog even wat stukjes film zitten kijken op de Oppo maar daar zie ik qua kwaliteit t.o.v. de Panasonic geen verschil. Misschien is er wel verschil maar dan zullen we een 1 op 1 vergelijk moeten doen, maar die ruimte hadden we niet. Dit bevestigd wel dat de Panasonic een hele goede BD speler is maar te kort komt voor CD weergave.

Het resultaat? Ik twijfel nu heel erg: Is een Oppo BDP-93 wel goed genoeg, moet ik een (zeldzame) Oppo BDP-83SE gaan zoeken of toch een Marantz UD5005. Die laatste komt vrijdag op bezoek met Zefanja, dus ik ben heel benieuwd. Feit is dat ik nu weet hoe het moet klinken bij mij en de Oppo BDP-83SE zorgt daar tot in de details voor.

De Oppo BDP-95 is geen optie want die vind ik te duur, maar tot nu toe zeg ik: IK WIL EEN OPPO BDP-83SE  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

klinkt erg goed. Ben hele benieuwd hoe de UD5005 dan gaat klinken. Voor mij ook intereessant of ik wel een goede keuze heb gemaakt met deze speler.
Ik heb namelijk ook getwijfeld over een oppo. Maar we gaan het zien.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari 13, 2011, 07:34:13
Het resultaat: Zoals Wim al zegt, ik weet het nu helemaal niet meer.

Wim kwam gisteren met zijn Oppo BDP-83SE langs en we hebben eerst naar wat muziek zitten luisteren via de Panasonic. Wim legde eigenlijk gelijk de vinger op de zere plek want het geluid bleef heel erg plakken. Snel de Oppo aansluiten dus. Met uiterste voorzichtigheid de Oppo van Wim aan de installatie gehangen en de CD waar we mee geëindigd waren weer geluisterd. Tja, het verschil was duidelijk goed hoorbaar. Het geluid kwam veel meer de ruimte in en klonk veel opener. Hier wilde ik van genieten dus de één na de andere CD werd in de Oppo gelegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit het 'kippenvel moment' had beleefd op mijn eigen set maar nu de Oppo BDP-83SE aangesloten was kreeg ik voor het eerst echt kippelvel van de muziek.

Ook nog even wat stukjes film zitten kijken op de Oppo maar daar zie ik qua kwaliteit t.o.v. de Panasonic geen verschil. Misschien is er wel verschil maar dan zullen we een 1 op 1 vergelijk moeten doen, maar die ruimte hadden we niet. Dit bevestigd wel dat de Panasonic een hele goede BD speler is maar te kort komt voor CD weergave.

Het resultaat? Ik twijfel nu heel erg: Is een Oppo BDP-93 wel goed genoeg, moet ik een (zeldzame) Oppo BDP-83SE gaan zoeken of toch een Marantz UD5005. Die laatste komt vrijdag op bezoek met Zefanja, dus ik ben heel benieuwd. Feit is dat ik nu weet hoe het moet klinken bij mij en de Oppo BDP-83SE zorgt daar tot in de details voor.

De Oppo BDP-95 is geen optie want die vind ik te duur, maar tot nu toe zeg ik: IK WIL EEN OPPO BDP-83SE  :D

Mooi weer wat wijzer geworden dus....maar wordt het ook weer moeilijker voor je....

Dat de Panasonic achterblijft als cd speler is natuurlijk niet zo vreemd, je koop uiteindelijk een Blu Ray speler welke de mogelijkheid heeft om ook dvd en cd's in af te spelen.  ;)

Komt nog bij dat de Oppo 83SE initieel in een heel andere prijsklasse zit dan de Pana, de Marantz enz....

Ben wel nieuwsgierig wat je vrijdag gaat vertellen na de 2e luistersessie....  succes!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Jason B.

Ik zit er al weer helemaal klaar voor  :coffee: +  :popcorn:

Nu je de SE-versie dus hebt gehoord met de verbeterde analoge uitgangen, wordt de rest misschien niet wat je wilt, tenzij de Marantz je ook kippenvel bezorgt... ben benieuwd.

Misschien te hopen voor je dat er mensen van 83SE naar 95 willen gaan.....
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari 13, 2011, 10:54:14
Mooi weer wat wijzer geworden dus....maar wordt het ook weer moeilijker voor je....

Dat de Panasonic achterblijft als cd speler is natuurlijk niet zo vreemd, je koop uiteindelijk een Blu Ray speler welke de mogelijkheid heeft om ook dvd en cd's in af te spelen.  ;)

Komt nog bij dat de Oppo 83SE initieel in een heel andere prijsklasse zit dan de Pana, de Marantz enz....

Ben wel nieuwsgierig wat je vrijdag gaat vertellen na de 2e luistersessie....  succes!

Ben ook wel heel benieuwd hoe de Marantz gaat klinken maar ik was behoorlijk onder de indruk van de 83SE.

Citaat van: Jason B. op januari 13, 2011, 11:07:08
Ik zit er al weer helemaal klaar voor  :coffee::popcorn:

Nu je de SE-versie dus hebt gehoord met de verbeterde analoge uitgangen, wordt de rest misschien niet wat je wilt, tenzij de Marantz je ook kippenvel bezorgt... ben benieuwd.

Misschien te hopen voor je dat er mensen van 83SE naar 95 willen gaan.....

Moet ik alleen zo lang wachten tot er een 83SE beschikbaar komt maar ik ga eerst kritisch luisteren naar de Marantz en dan zie ik wel verder.

Moet toch eerst mijn Panasinic nog verkopen voordat er wat anders aangeschaft kan worden...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

Er komt ook een Oppo 93 NuForce Extreme Edition.
Misschien is dat wat. Alleen gaat hij 1200 Dollar kosten.

Het is maar een idee.  ;)

Madhouse

Citaat van: SillentWolf op januari 13, 2011, 18:46:06
Er komt ook een Oppo 93 NuForce Extreme Edition.
Misschien is dat wat. Alleen gaat hij 1200 Dollar kosten.

Het is maar een idee.  ;)

Lees alsjeblieft eens goed zeg, als ik de 95 al te duur vind dan zou ik een NuForce wel kunnen betalen?  :omg:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Er staat nu een 83 SE te koop op het Forum, toeval?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Duidelijk verslag en ben ook wel enigsinds benieuwd naar je bevindingen van de Marantz vandaag. Zelf heb ik zoals je wel weet de BD7004 en deze stelt mij in iedergeval niet teleur met audio weergave. Tuurlijk legt de BD7004 het af tegen de CDP-502 van Classé maar dat mag ook geen wonder zijn.

Anderzijds ik heb mijn blu-ray gekocht voor blu-ray en met dat doel presteert die uitstekend.

Madhouse

Citaat van: WickedGame op januari 14, 2011, 07:55:15
Duidelijk verslag en ben ook wel enigsinds benieuwd naar je bevindingen van de Marantz vandaag. Zelf heb ik zoals je wel weet de BD7004 en deze stelt mij in iedergeval niet teleur met audio weergave. Tuurlijk legt de BD7004 het af tegen de CDP-502 van Classé maar dat mag ook geen wonder zijn.

Anderzijds ik heb mijn blu-ray gekocht voor blu-ray en met dat doel presteert die uitstekend.

Ik ben ook heel benieuwd wat de UD5005 gaan brengen!

Goed nieuws: mijn Panasonic is verkocht en van het weekend word de nieuwe speler besteld  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 14, 2011, 09:22:34
Dat heb je snel gedaan. En heb je al een voorkeur?

Tot nu toe gaat de voorkeur nog steeds uit naar de Oppo BDP-93. Dit omdat Little Ninja zei dat ik waarschijnlijk erg weinig verschil zou merken tussen de 93 en de 83SE (hij heeft een 1 op 1 vergelijk gedaan). Maar mocht de Marantz mij vanavond overtuigen dan word de keuze heel lastig. Ik vind de Marantz op voorhand een paar nadeeltjes hebben en dat is de 2GB mkv ondersteuning en de scheerapparaat stekker aansluiting achterop. De Oppo heeft gewoon een normale IEC socket en ondersteunt groter dan 4GB mkv bestanden. Plus de speler is volledig 3D en dus klaar voor een eventuele toekomst.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 14, 2011, 09:35:33
Tot nu toe gaat de voorkeur nog steeds uit naar de Oppo BDP-93. Dit omdat Little Ninja zei dat ik waarschijnlijk erg weinig verschil zou merken tussen de 93 en de 83SE (hij heeft een 1 op 1 vergelijk gedaan). Maar mocht de Marantz mij vanavond overtuigen dan word de keuze heel lastig. Ik vind de Marantz op voorhand een paar nadeeltjes hebben en dat is de 2GB mkv ondersteuning en de scheerapparaat stekker aansluiting achterop. De Oppo heeft gewoon een normale IEC socket en ondersteunt groter dan 4GB mkv bestanden. Plus de speler is volledig 3D en dus klaar voor een eventuele toekomst.
De UD5005 krijgt deze maand een update en is dan ook volledig 3D klaar. :)

En een figure 8 aansluiting hoeft geen probleem te zijn. Je kan ook tegenwoordig betere stroomkabels kopen met een figure 8 connector. Heb zelf een Siltech uitgerust met eentje van Furutech. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.