Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Janbo op januari  8, 2011, 12:39:42
Even snel getest:
- Laadje open, cd erin. Vanaf 'play' tot de eerste tonen rond de 10 seconden (cd 1 was 12, cd 2 was 9)
- BD, zelfde test met ' How to train your dragon' vanaf 'play' tot begintune Dreamworks net onder de 30 seconden, het beginscherm staat na ca. 40 seconden. Tussen de onderdelen door, hoor je het mechanisme even zoeken en flitst het scherm even op blauw.

Thnx!!!  ;D

Citaat van: clockwork op januari  8, 2011, 13:29:30
Waarom handhaaf je de Panasonic niet en koop je een dedicated cd speler (of streamer, wellicht nog beter) erbij?

Ik heb geen ruimte in mijn meubel voor een extra speler erbij. Dus vandaar de keus voor een goed allen in 1 apparaat. Streamen ben ik nog niet zo van (niet echt in verdiept) en hecht ook wel waarde aan het schijfje.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2011, 13:33:02
Ik ken (maar)twee dure spelers die een Oppo binnenwerk hebben ;). De Lexicon die tevens even een andere behuizing er over gedaan heeft. Almost 1 on 1 copy ;). En volgens mij een Ayre die het binnenwerk gebruikt maar tevens hun eigen techniek blijven gebruiken. Toevallig twee Amerikaanse merken die Oppo binnenwerk gebruiken.

Enige wat ik een beetje raar vind is dat Oppo zo weinig te krijgen is in Europa. Niets ten nadelen over Oppo maar je zult toch zeggen dat zo'n populair merk toch meer te verkrijgen is in Europa en met name Nederland en Duitsland(Even gekeken uit mijn oogpunt :D). Er zal wel een reden voor zijn.

Cambridge gebruikt ook het binnenwerk van Oppo in kun BD650.

Maar de verkrijgbaarheid van Oppo valt idd tegen.

Maar ooit een Oppo gezien en gehoord en ik was eigenlijk op slag verliefd op zowel het beeld als geluid.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

@Madhouse:
Je zit te kijken voor een Oppo 93 of Marantz UD5005 maar ik zou zeker ook de Denon DBP2012 UD meenemen op je lijstje. Deze speler komt wanneer het goed is laatst februari op de markt. Wordt de opvolger van de 2010 die zeer goed uit de testen gekomen is en zelfs met analoog(decoderen) beter eruit komt dan de voorheen goede Denon BD3800 die ook nog veel meer euro's kwam.
In Duitsland zal deze Denon ongeveer op 699 euro adviesprijs uitkomen.
Beeld technisch gezien vind ik Denon beter dan Marantz. Soundtechnisch vind ik Marantz audiofieler. Maar de DBP 2012 UD is wel een stap hoger dan de UD5005. De tegenhanger van Marantz is de UD7005/6. Alleen De Denon players zijn iets goedkoper dan de Marantz.

Voor de goede orde de Denon DBP 2011 is niet geproduceerd geworden.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari  8, 2011, 13:50:28

Cambridge gebruikt ook het binnenwerk van Oppo in kun BD650.




Dat is nu niet een dure speler ;) althans ik schaar hem niet onder dure speler. Maar meer onder instap/middensegment. :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

stevefilmfreak54

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2011, 14:04:19
Dat is nu niet een dure speler ;) althans ik schaar hem niet onder dure speler. Maar meer onder instap/middensegment. :)

Nou, €799 is voor mij duur hoor. En als je het over de nieuwe Denon hebt vergeet deze niet:

http://www.avblog.nl/cambridge-audio-751bd-blu-ray-speler/

;D ;D ;D Binnenkort ziet Madhouse de bomen door de bos niet meer want hij wordt gebomadeerd door alle nieuwe spelers
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2011, 14:02:36
@Madhouse:
Je zit te kijken voor een Oppo 93 of Marantz UD5005 maar ik zou zeker ook de Denon DBP2012 UD meenemen op je lijstje. Deze speler komt wanneer het goed is laatst februari op de markt. Wordt de opvolger van de 2010 die zeer goed uit de testen gekomen is en zelfs met analoog(decoderen) beter eruit komt dan de voorheen goede Denon BD3800 die ook nog veel meer euro's kwam.
In Duitsland zal deze Denon ongeveer op 699 euro adviesprijs uitkomen.
Beeld technisch gezien vind ik Denon beter dan Marantz. Soundtechnisch vind ik Marantz audiofieler. Maar de DBP 2012 UD is wel een stap hoger dan de UD5005. De tegenhanger van Marantz is de UD7005/6. Alleen De Denon players zijn iets goedkoper dan de Marantz.

Voor de goede orde de Denon DBP 2011 is niet geproduceerd geworden.

Ik ben niet zo'n Denon fan eigenlijk. Dat komt door nare ervaringen in het verleden. De kwaliteit zal nu wel een stuk beter zijn maar mocht ik een Denon aanschaffen dan zal ik altijd dat nare gevoel blijven houden. Dus op gevoel zal ik deze keuze niet maken. Maar toch bedankt voor de tip!  ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2011, 14:04:19
Dat is nu niet een dure speler ;) althans ik schaar hem niet onder dure speler. Maar meer onder instap/middensegment. :)

Qua prijs liggen ze op Niveau van de Oppo BDP-83/93 dus vandaar dat ik hem even aanhaalde.

Ik neig nog steeds naar een Oppo BDP-93 omdat ik na veel lezen de UD5005 een stuk lager inschat en dan inderdaad voor een UD7005 zou moeten kijken om een vergelijkbaar niveau te halen. Het rekensommetje is daarintegen simpel, de UD7005 kost ongeveer € 400.- meer en dat heb ik er niet voor over.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: stevefilmfreak54 op januari  8, 2011, 14:06:47
;D ;D ;D Binnenkort ziet Madhouse de bomen door de bos niet meer want hij wordt gebomadeerd door alle nieuwe spelers

Euhhhh dat punt zit ik nu al  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari  8, 2011, 14:10:10
Euhhhh dat punt zit ik nu al  ;D

;D ;D ;D ;D

Je hebt de keuze al gemaakt. Ik zeg altijd zo wanneer je neig naar iets dan moet je dat doen.
Niet meer gaan twijfelen en al helemaal niet afgaan op reviews of wat andere vinden. Wanneer je dit wel wilt doen dan is de beste optie om hem op proef te krijgen.
Voor jouw is dit dus de Oppo-BD-93 in je eigen set te testen. Go for it  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2011, 14:14:08
;D ;D ;D ;D

Je hebt de keuze al gemaakt. Ik zeg altijd zo wanneer je neig naar iets dan moet je dat doen.
Niet meer gaan twijfelen en al helemaal niet afgaan op reviews of wat andere vinden. Wanneer je dit wel wilt doen dan is de beste optie om hem op proef te krijgen.
Voor jouw is dit dus de Oppo-BD-93 in je eigen set te testen. Go for it  ;)

Hahhahaha idd, de keuze is al wel gemaakt maar ik hou toch andere optie's graag open. Gelukkig zijn we er op het forum om elkaar nog gekker te maken  :D

Maar het is in die prijsklasse denk ik wel de beste speler die je kunt krijgen. Een Oppo Nuforce of TUC heb ik nu eenmaal geen geld voor.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op januari  8, 2011, 14:23:52
Hahhahaha idd, de keuze is al wel gemaakt maar ik hou toch andere optie's graag open. Gelukkig zijn we er op het forum om elkaar nog gekker te maken  :D

Maar het is in die prijsklasse denk ik wel de beste speler die je kunt krijgen. Een Oppo Nuforce of TUC heb ik nu eenmaal geen geld voor.
Gewoon niet meer over nadenken. Gaan voor de Oppo 93. Is nu ook een mooie forumaanbieding bij Toni. Geldig tot morgen...

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=644
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op januari  8, 2011, 15:19:45
Gewoon niet meer over nadenken. Gaan voor de Oppo 93. Is nu ook een mooie forumaanbieding bij Toni. Geldig tot morgen...

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=644

Ik heb gisteren nog ff met JvB aan de telefoon gezeten. Maar ga hem niet gelijk aanschaffen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ron_Z


stevefilmfreak54

 ;D ;D ;D bijna alles passert het revue...............moet niet gekker worden :clapping: :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Madhouse

Citaat van: stevefilmfreak54 op januari  8, 2011, 16:18:54
;D ;D ;D bijna alles passert het revue...............moet niet gekker worden :clapping: :clapping:

Straks worden de kruidvat BD spelers er ook nog bijgehaald  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  8, 2011, 16:36:24
Straks worden de kruidvat BD spelers er ook nog bijgehaald  :D


Bij de c1000 hebben ze de TUC in de aanbieding.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2011, 14:02:36
@Madhouse:
Je zit te kijken voor een Oppo 93 of Marantz UD5005 maar ik zou zeker ook de Denon DBP2012 UD meenemen op je lijstje. Deze speler komt wanneer het goed is laatst februari op de markt. Wordt de opvolger van de 2010 die zeer goed uit de testen gekomen is en zelfs met analoog(decoderen) beter eruit komt dan de voorheen goede Denon BD3800 die ook nog veel meer euro's kwam.
In Duitsland zal deze Denon ongeveer op 699 euro adviesprijs uitkomen.
Beeld technisch gezien vind ik Denon beter dan Marantz. Soundtechnisch vind ik Marantz audiofieler. Maar de DBP 2012 UD is wel een stap hoger dan de UD5005. De tegenhanger van Marantz is de UD7005/6. Alleen De Denon players zijn iets goedkoper dan de Marantz.

Voor de goede orde de Denon DBP 2011 is niet geproduceerd geworden.


Grappig. Ik vind de Marantz juist een mooier beeld geven dan de Denons. Die zij iets te soft langs de randen. Maar dat kan je juist ook mooier vinden. Vooral als je met een HD lcd scherm zit kan dat juist een mooier filmisch beeld geven. :)

De Marantz ud5005 is trouwens een hele mooie met beeld hoor. De Oppo zal waarschijnlijk mooier zijn qua geluid. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Hoofdvraag, waarom zou de Oppo beter zijn dan de Marantz? Ten eerste, je weet niet wat beter is als ze niet naast elkaar staan te spelen op de zelfde set. Wat je niet hebt mis je ook niet, toch? Ik vind persoonlijk matching heel belangrijk, dus dan valt de Oppo gewoon af. Marantz maakt nog steeds hele mooie spullen, en ik denk heel eerlijk gezegd dat je echt geen gigantische verschillen moet verwachten. Met Blu-ray zullen er waarschijnlijk nauwelijks verschillen optreden en als je goede audiokwaliteiten wilt voor CD, dan koop je toch een goede marantz CD speler?

Ik snap eigenlijk ook niet waarom de Marantz een instapspeler is en de Oppo opeens in een hoger segment zou zitten. Volgens mij is de Oppo niet echt veel duurder dan de UD5005? Aangezien er nog geen vergelijking tussen beide heeft plaats gevonden valt er verder weinig over te zeggen. Je moet je überhaupt afvragen of de verschillen tussen de 5005 en 7005 denderend zijn en of je die nog wel mee krijgt of niet. Het lijkt me allemaal een wild guess wat er geroepen wordt. Koop gewoon die mooie Marantz en ga gewoon genieten  ;)

tiptop

Citaat van: Nooff op januari  8, 2011, 20:56:13
Hoofdvraag, waarom zou de Oppo beter zijn dan de Marantz? Ten eerste, je weet niet wat beter is als ze niet naast elkaar staan te spelen op de zelfde set. Wat je niet hebt mis je ook niet, toch? Ik vind persoonlijk matching heel belangrijk, dus dan valt de Oppo gewoon af. Marantz maakt nog steeds hele mooie spullen, en ik denk heel eerlijk gezegd dat je echt geen gigantische verschillen moet verwachten. Met Blu-ray zullen er waarschijnlijk nauwelijks verschillen optreden en als je goede audiokwaliteiten wilt voor CD, dan koop je toch een goede marantz CD speler?

Ik snap eigenlijk ook niet waarom de Marantz een instapspeler is en de Oppo opeens in een hoger segment zou zitten. Volgens mij is de Oppo niet echt veel duurder dan de UD5005? Aangezien er nog geen vergelijking tussen beide heeft plaats gevonden valt er verder weinig over te zeggen. Je moet je überhaupt afvragen of de verschillen tussen de 5005 en 7005 denderend zijn en of je die nog wel mee krijgt of niet. Het lijkt me allemaal een wild guess wat er geroepen wordt. Koop gewoon die mooie Marantz en ga gewoon genieten  ;)
Ik heb de Marantz 7004 hier een paar maanden gehad en daarna de Cambridge (vrijwel gelijk aan de Oppo83). Beeld was heel duidelijk in het voordeel van de Marantz (De denon 2010 heb ik ook nog gehad) en ook iets mooier dan de Denon. Het geluid van de Cambridge was echter vele malen dynamischer (minder geknepen). Twee zaken die onmiddelijk op vielen.
De UD5005 heeft dezelfde abt-chip aan boord en globaal een iets mindere audio-uitgang dan de 7004. Ik kan dus vrij zeker het bovengenoemde zeggen. Het wordt anders wanneer het geluid toch met hdmi naar de receiver gaat. Dan speelt de processor van de receiver de grote rol. Het beeld ook trouwens.

Ik heb twee weken terug een UD5005 en SR5005 met mijn broer beoordeeld en voor hem besteld. Is moeilij leverbaar trouwens. Komt dat omdat er een UD5006 aan komt soms?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff


tiptop

Citaat van: Nooff op januari  8, 2011, 21:27:46
De cambridge is overigens een Oppo BD-80
Daar zijn discussies over. iig hebben we de cambridge t.o. alle Oppo83 modellen gehad. (dus de gewone, SE, Nuforce). Met de gewone Oppo83 was er bar weinig verschil. Qua geluid vond ik (minutieus) de cambridge iets beter. Andere de Oppo. Maar het scheelde bijna niks. De andere qua beeld hetzelfde en qua geluid iets beter.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op januari  8, 2011, 21:16:54
Het wordt anders wanneer het geluid toch met hdmi naar de receiver gaat. Dan speelt de processor van de receiver Het beeld ook trouwens.


Qua beeld niet helemaal. Ligt eraan hoe je het instelt. Wanneer je kiest voor troughput in de receiver(zo heet het bij marantz) dan doet de blu-ray speler alles qua beeldverwerking.;).
Dus ook eventueel bij dvd het scalen.
Ik heb het ook zo ingesteld. Mijn denon 2500bt verzorgd het beeld, niet mijn marantz receiver.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari  8, 2011, 20:56:13
Hoofdvraag, waarom zou de Oppo beter zijn dan de Marantz? Ten eerste, je weet niet wat beter is als ze niet naast elkaar staan te spelen op de zelfde set. Wat je niet hebt mis je ook niet, toch? Ik vind persoonlijk matching heel belangrijk, dus dan valt de Oppo gewoon af. Marantz maakt nog steeds hele mooie spullen, en ik denk heel eerlijk gezegd dat je echt geen gigantische verschillen moet verwachten. Met Blu-ray zullen er waarschijnlijk nauwelijks verschillen optreden en als je goede audiokwaliteiten wilt voor CD, dan koop je toch een goede marantz CD speler?

Ik snap eigenlijk ook niet waarom de Marantz een instapspeler is en de Oppo opeens in een hoger segment zou zitten. Volgens mij is de Oppo niet echt veel duurder dan de UD5005? Aangezien er nog geen vergelijking tussen beide heeft plaats gevonden valt er verder weinig over te zeggen. Je moet je überhaupt afvragen of de verschillen tussen de 5005 en 7005 denderend zijn en of je die nog wel mee krijgt of niet. Het lijkt me allemaal een wild guess wat er geroepen wordt. Koop gewoon die mooie Marantz en ga gewoon genieten  ;)

Goede vraag! Maar ik heb ooit een Oppo BDP-83 zien spelen en daar was ik zo van onder de indruk op het gebied van geluid dat dat blijven hangen is. De Oppo is daarbij gewoon een echte alleskunner. Ik heb namelijk geen ruimte om er een CD speler bij te ztten in ons TV meubel dat ik wel voor een alleskunner moet gaan. Mijn huidige Panasonic BD80 is qua beeld gewoon goed alleen mis ik een goede CD weergave. Daarbij heb ik nog een hoop SACD's liggen waar ik toch wel weer van wil gaan genieten dus is de keus voor een alleskunner gewoon logisch. En ja, of dat nu een Marantz word of een Oppo weet ik nog niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari  8, 2011, 21:16:54
Ik heb de Marantz 7004 hier een paar maanden gehad en daarna de Cambridge (vrijwel gelijk aan de Oppo83). Beeld was heel duidelijk in het voordeel van de Marantz (De denon 2010 heb ik ook nog gehad) en ook iets mooier dan de Denon. Het geluid van de Cambridge was echter vele malen dynamischer (minder geknepen). Twee zaken die onmiddelijk op vielen.
De UD5005 heeft dezelfde abt-chip aan boord en globaal een iets mindere audio-uitgang dan de 7004. Ik kan dus vrij zeker het bovengenoemde zeggen. Het wordt anders wanneer het geluid toch met hdmi naar de receiver gaat. Dan speelt de processor van de receiver de grote rol. Het beeld ook trouwens.

Ik heb twee weken terug een UD5005 en SR5005 met mijn broer beoordeeld en voor hem besteld. Is moeilij leverbaar trouwens. Komt dat omdat er een UD5006 aan komt soms?

Waar ik veel waarde aan hecht is toch wel het Analoge Stereo geluid en daar schijnt de Oppo het te winnen van de Marantz. Beeld vind ik niet de hoofdzaak maar moet wel gewoon goed zijn, het is namelijk wel lekker dat je op 1 de zelfde speler CD/SACD en BD's af kunt spelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:39:19
Waar ik veel waarde aan hecht is toch wel het Analoge Stereo geluid en daar schijnt de Oppo het te winnen van de Marantz. Beeld vind ik niet de hoofdzaak maar moet wel gewoon goed zijn, het is namelijk wel lekker dat je op 1 de zelfde speler CD/SACD en BD's af kunt spelen.

Schijnt het winnen.  Zelf al kunnen beluisteren in je eigen set, of alleen maar van horen zeggen?


Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI