Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Crissis op december 29, 2010, 19:05:30
Wellicht heb je ze al in bestelling... maar bij Correct zijn je rears nu voor €100,- per stuk te verkrijgen...

Ik heb ze nog niet in bestelling staan, maar thnx voor de tip!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Veel plezier met "het apparaat dat niks toevoegt, maar wel dingen weglaat"

En ja; het is weer nodig tijd voor een nieuwe upgrade (we zijn immers weer een pagina verder etc.) !! Of ga je de spanning eerst weer opbouwen........   ;D

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse

Citaat van: Jason B. op december 30, 2010, 10:34:09
Veel plezier met "het apparaat dat niks toevoegt, maar wel dingen weglaat"

En ja; het is weer nodig tijd voor een nieuwe upgrade (we zijn immers weer een pagina verder etc.) !! Of ga je de spanning eerst weer opbouwen........   ;D

Thnx  ;D

Maar het klinkt misschien raar maar ben tevreden zo, dus er zit ff niets in de pijplijn. Maar wie weet komt er wat op mijn pad wat ik niet kan laten lopen.

De eerst volgende upgrade op niet HT gebied word toch eerst mijn trouwpak (ga ik vandaag voor shoppen). Gisteren tevens trouwringen gekocht dus ben nu officieel arm.  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mtissink

Citaat van: Madhouse op december 30, 2010, 10:54:48
Gisteren tevens trouwringen gekocht dus ben nu officieel arm.  :D

Maar straks een vrouw rijker!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Nu weet je meteen waarom ik niet getrouwd ben ;) Nee hoor, leuk voor je. Je houdt er naast een supervrouw ook een prachtig pak en ditto schoenen aan over :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Hahaha.. grappig dat dat het eerste was wat ik verkocht na ons trouwen :P :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op december 31, 2010, 11:17:08
Hahaha.. grappig dat dat het eerste was wat ik verkocht na ons trouwen :P :D
Je vrouw? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Mijn pak hou ik en mijn mooie van Bommel schoentjes ook  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: HTip op december 31, 2010, 12:56:35
Je vrouw? ;D
Hehe nee Nadine mocht blijven, maar mijn pak, haar trouwjurk, al die rommel, WEG ERMEE!! Leverde toch een krappe 600 euro nog op.. (had ik achteraf nu wat leuks voor kunnen kopen.. grrrr.. :devil:)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Toch even iets om over na te denken en informatie in te winnen:

De Panasonic is een geweldige BD speler maar op gebied van stereo (analoog, want ik blijf toch wel fan van dat geluid) vind ik hem niet top. Nu zou de Oppo BDP-93 een geweldige vervanger zijn (als ik de reviews mag geloven) zowel op het gebied van beeld en geluid. Maargoed, Marantz heeft ook nog de UD5005 wat ook een geweldige opvolger moet zijn. Nu roept dit bij mij het volgende op: Is de Marantz UD5005 gelijk aan de Oppo BDP-93 of staat de Oppo BDP-93 weer op niveau van de Marantz UD7005? In het laatste geval zou de keus makkelijk zijn want de Oppo BDP-93 is veel goedkoper dan de Marantz UD7005, maar in het eerste geval is de keus een stuk moeilijker want de Marantz UD5005 is weer een stuk goedkoper dan de Oppo BDP-93.

Aan de andere kant ben ik altijd al een fan geweest van de Oppo spelers dus zou ik in eerste instantie zeggen; Oppo! Maar na aanleiding van bovenstaande word de keus er misschien niet makkelijker op. Wat ik wil is een goede universele speler die zowel op analoog stereo en op BD gebied (geluid via HDMI) goed presteert en ook snel is met laden van zowel CD's, SACD's en BD's.

Iemand advies?

edit: owja, het uiterlijk van de speler kijk ik niet naar. Hij hoeft dus niet de zelfde vorm te hebben als mijn receiver, als hij qua kwaliteit maar goed is. De speler moet gewoon een blijvertje worden!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Ik zou zeker wachten op de 95, en dan beslissen welke van de 3 spelers het beste bij je past. Wordt dan nog even door sparen  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  8, 2011, 08:43:30
Ik zou zeker wachten op de 95, en dan beslissen welke van de 3 spelers het beste bij je past. Wordt dan nog even door sparen  ;)

De 95 gaat het niet worden, dat geld wil ik er niet voor uitgeven. Dacht dat dat wel duidelijk was na mijn bovenstaande verhaal..

Het is of de BDP-93 of de UD5005.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  8, 2011, 09:16:26
De 95 gaat het niet worden, dat geld wil ik er niet voor uitgeven. Dacht dat dat wel duidelijk was na mijn bovenstaande verhaal..

Het is of de BDP-93 of de UD5005.

Mooiste zou dan zijn dat je beide spelers in je eigen set zou kunnen testen, of dat gaat lukken?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  8, 2011, 09:25:08
Mooiste zou dan zijn dat je beide spelers in je eigen set zou kunnen testen, of dat gaat lukken?

Ben heel erg bang van niet, dus zal op de input van anderen en reviews af moeten gaan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

De Marantz zal kwa looks beter bij je set passen, maar ik vrees dat de Oppo een betere speler zal zijn. Ik ben zelf op zoek naar een gemodificeerde 83, want die zullen wel snel op de markt komen als de gemodificeerde 93/95 beschikbaar zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op januari  8, 2011, 10:36:35
De Marantz zal kwa looks beter bij je set passen, maar ik vrees dat de Oppo een betere speler zal zijn. Ik ben zelf op zoek naar een gemodificeerde 83, want die zullen wel snel op de markt komen als de gemodificeerde 93/95 beschikbaar zijn.

Nadeel van de 83SE's is dat er refurbished versies tussen zitten wat je niet kunt zien aan de buitenkant. Een Nuforce of een TUC zou beter zijn (maar daar heb ik geen geld voor).

De Marantz zou bij mij idd beter bij mijn set passen maar ik deel de zelfde gedachte als jij dat de Oppo een betere speler zal zijn. Maargoed, dat maakt het er nog steeds niet makkelijker op  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

stevefilmfreak54

De UD 5005 is het instapmodel van marantz toch, imo niet vergelijkbaar met de Oppo, dan moet je richting de 7005 toch. UD5005 is in het zelfde segment als Pio LX54, Denon1611 enzo, enzo.
Denk dat je een stapje hoger moet gaan om te vergelijken met de Oppo, niet dat ik iets weg wil nemen van marantz hoor, heb ik ook zitten kijken voordat ik uiteindelijk de Oppo gekozen had.
Denk dat idd je budget een grote rol spelt, bij mij ook. Ik vond de 95 te hoog gegrepen en te duur, dus de 93 was een goeie optie, hij komt as maandag binnen, ben best benieuwd, heb tot nu toe alles erover gelezen.
Wens je veel sterkte in je zoek tocht.

groetjes Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

HTip

Keuzes, keuzes, keuzes... ;D

Eén ding is zeker, beide spelers zijn een mooie upgrade van de Pana BD80 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: stevefilmfreak54 op januari  8, 2011, 10:42:48
De UD 5005 is het instapmodel van marantz toch, imo niet vergelijkbaar met de Oppo, dan moet je richting de 7005 toch. UD5005 is in het zelfde segment als Pio LX54, Denon1611 enzo, enzo.
Denk dat je een stapje hoger moet gaan om te vergelijken met de Oppo, niet dat ik iets weg wil nemen van marantz hoor, heb ik ook zitten kijken voordat ik uiteindelijk de Oppo gekozen had.
Denk dat idd je budget een grote rol spelt, bij mij ook. Ik vond de 95 te hoog gegrepen en te duur, dus de 93 was een goeie optie, hij komt as maandag binnen, ben best benieuwd, heb tot nu toe alles erover gelezen.
Wens je veel sterkte in je zoek tocht.

groetjes Steve

Kijk dat is goede info! Ik deel exact wat je hier schrijft maar stelde de vraag toch maar even in dit topic om het zeker te weten. Thnx!  ;)

Citaat van: HTip op januari  8, 2011, 10:44:13
Eén ding is zeker, beide spelers zijn een mooie upgrade van de Pana BD80 8)

Daar ben ik 100% van overtuigd!  ;)

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Janbo

Voor wat het helpt: ook aan deze kant voor exact dezelfde keuze gestaan. De Marantz heeft fraaie looks (zeker ook omdat ik voornemens ben de AV7005 aan te gaan schaffen  8)) maar is echt de instapper. Echter met de 93 nu in bezit, vind ik 'm er prachtig uitzien en dermate strak/neutraal dat een match met andere merken makkelijk is.

De Oppo heeft meer mogelijkheden (o.a. wifi, 3D ipv 3D ready) en een bewezen kwaliteit in beeld en geluid. Het binnenwerk wordt niet voor niets ingezet in veel duurdere spelers. De laadsnelheid van de Marantz kan ik niet over oordelen, maar die van de 93 is prima.

Succes met je keuze, altijd het probleem he  ;D (zie avatar)

Madhouse

Citaat van: Janbo op januari  8, 2011, 11:19:49
Voor wat het helpt: ook aan deze kant voor exact dezelfde keuze gestaan. De Marantz heeft fraaie looks (zeker ook omdat ik voornemens ben de AV7005 aan te gaan schaffen  8)) maar is echt de instapper. Echter met de 93 nu in bezit, vind ik 'm er prachtig uitzien en dermate strak/neutraal dat een match met andere merken makkelijk is.

De Oppo heeft meer mogelijkheden (o.a. wifi, 3D ipv 3D ready) en een bewezen kwaliteit in beeld en geluid. Het binnenwerk wordt niet voor niets ingezet in veel duurdere spelers. De laadsnelheid van de Marantz kan ik niet over oordelen, maar die van de 93 is prima.

Succes met je keuze, altijd het probleem he  ;D (zie avatar)

Dat helpt zeker. Ik had het vermoeden al dat de Oppo een klasse hoger is dan de UD5005. Qua looks boeit het me niet zo (al ziet de Oppo er ook prachtig uit).

Hoe snel is de Oppo met laden van CD's en BD's? Dus aanzetten, CD er in en op play drukken?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Janbo

Even snel getest:
- Laadje open, cd erin. Vanaf 'play' tot de eerste tonen rond de 10 seconden (cd 1 was 12, cd 2 was 9)
- BD, zelfde test met ' How to train your dragon' vanaf 'play' tot begintune Dreamworks net onder de 30 seconden, het beginscherm staat na ca. 40 seconden. Tussen de onderdelen door, hoor je het mechanisme even zoeken en flitst het scherm even op blauw.

clockwork

Waarom handhaaf je de Panasonic niet en koop je een dedicated cd speler (of streamer, wellicht nog beter) erbij?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maximus_Aurelius

Citaat van: Janbo op januari  8, 2011, 11:19:49
Het binnenwerk wordt niet voor niets ingezet in veel duurdere spelers. De laadsnelheid van de Marantz kan ik niet over oordelen, maar die van de 93 is prima.


Ik ken (maar)twee dure spelers die een Oppo binnenwerk hebben ;). De Lexicon die tevens even een andere behuizing er over gedaan heeft. Almost 1 on 1 copy ;). En volgens mij een Ayre die het binnenwerk gebruikt maar tevens hun eigen techniek blijven gebruiken. Toevallig twee Amerikaanse merken die Oppo binnenwerk gebruiken.

Enige wat ik een beetje raar vind is dat Oppo zo weinig te krijgen is in Europa. Niets ten nadelen over Oppo maar je zult toch zeggen dat zo'n populair merk toch meer te verkrijgen is in Europa en met name Nederland en Duitsland(Even gekeken uit mijn oogpunt :D). Er zal wel een reden voor zijn.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.