Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Je leest inderdaad ook vaak dat met films het niet verkeerd is als de rears iets hoger zijn, voor een wat ruimer effect. Nou bedoel ik niet dat ze 2 meter boven oorhoogte moeten hoor ;)

Ik zit in principe met hetzelfde. Nu staan mijn rears naast me en iets onder oorhoogte, als ik stands neem moeten ze iets boven oorhoogte om boven de rugleuning van de stoel uit te komen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

fugazi_2009

In een van mijn vorige speaker opstellingen had in dipool surround speakers die aan de zijkant op zo'n 2m hoogte hingen. Nu was dat nog zo ongeveer in het Dolby Surround tijdperk en zijn dingen wel iets veranderd met de huidige geluidsformaten, maar inderdaad met films minder een issue dan met muziek.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Thnx heren! Het is voor mij nu nog een kwestie van de juiste stand tegenkomen en dan vind ik het wel goed. Waarschijnlijk met afstellen zal het e.a. nog wel bij te regelen zijn dus komt goed!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

daydreamer

Hey, even je topic doorgenomen... Leuke set, mooie foto, en leuke hobby :) Goed bezig  ;)
Ik denk dat ik nu sta waar jij een paar jaar geleden stond (hoewel ik nu wat ouder ben als jij toen 36), pas beginnend met mijn hobby... En 'k moet zeggen, is idd verslavend!!!

Ik las in je topic dat je je tv ook hebt laten "afstellen" door "Frank". Ken je toevallig iemand uit de buurt van Maastricht die handig is in het afstellen van zowel HT als TV?
Ik zoek er wat hulp mee... :)
Mijn set:

Tv: Samsung ps50c7700 3d
3d blue ray samsung bd 6900
Reciever: Marantz 6005
Front: Kef iq30
Center: Kef iq2c
Rear: Kef iq30
Sub : TMA Twister 4000

Momenteel ben ik aan 't sparen voor 2 nieuwe frontes: Kef iq90 of q900,
Nadien zou nog volgen de nieuwe center iq60c en een nieuwe sub...

celerontje

Volgens mij weet je half niet wat Frank nou doet. (google maar eens op: ISF kalibratie)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

daydreamer

Als ik het goed begrijp kan ie het maximum uit je tv halen, zowel op vlak van verbruik als op kwaliteit van de beelden en dergelijk... Klopt dit?
Vraagje; wat kost dit?
:)

daydreamer

En ken je ook iemand die ongeveer hetzelfde doet met je HT? Dan bedoel ik het beste eruit halen :)

celerontje

Qua beeld is 't nog redelijk eenvoudig, maar qua geluid... dan heb je ook te maken met de akoestiek.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

daydreamer

Ja, ik weet het, heb er al enorm veel over gelezen. Heb me ondertussen reeds een db-meter aangeschaft. Nu nog zoeken naar een goede test/calibratie-dvd. Die kun je geloof ik voor zowel audio als geluid gebruiken, niet?
Zou natuurlijk nog makkelijker/leuker zijn om thuis wat hulp te hebben en zo te leren :)

skank1

Citaat van: daydreamer op oktober 21, 2010, 13:38:54
Ja, ik weet het, heb er al enorm veel over gelezen. Heb me ondertussen reeds een db-meter aangeschaft. Nu nog zoeken naar een goede test/calibratie-dvd. Die kun je geloof ik voor zowel audio als geluid gebruiken, niet?
Zou natuurlijk nog makkelijker/leuker zijn om thuis wat hulp te hebben en zo te leren :)

is audio en geluid niet hetzelfde? lol
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

daydreamer

hahaha, idd, bedoelde dus audio en beeld
;D

celerontje

Let's face the truth:
Je krijgt de boel er heel aardig mee afgesteld, maar je behaald echt niet maximale resultaat.

daydreamer

Ken je iemand die de hele set (tv en reciever.speakers) voor me kan optimaliseren tegen betaling? Laat het me dan maar weten, graag zelfs!
Ik ben woonachtig tegen Maastricht
:)

Marsh

Gewoon veel zelf gaan draaien aan knopjes, en veel lezen op het forum.. ik heb gemerkt dat dat veel leuker is.  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

daydreamer

Ja, is ook wel en dat doe ik ook graag. Maar blijkbaar krijg je bvb je tv niet optimaal zonder isf-calibratie, ... :) Ik zou alles gewoon optimaal willen krijgen. Weet je,
het kost allemaal geld genoeg, dan moet ik de kwaliteit ervan ook optimaal benutten vind ik... Zoniet had ik beter een simpel all in one setje kunnen kopen. Of ben ik daar verkeerd in?

Marsh

Calibratie zou ik zeker laten doen, zou je Frank van ITC Emmeloord eens voor kunnen bellen. Kwaliteit gaat er absoluut op vooruit.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Madhouse

ISF Calibratie zou ik zeker door Frank laten doen. Even een PM zijn kant op en je krijgt informatie.

Afstellen van je set zou je wel door bedrijven kunnen laten doen maar zelf kun je echt een hele hoop met een goede dB meter en het topic van HTip. Geen idee welke bedrijven dit trouwens kunnen doen. Maar al spelenderwijs leer je zelf ook een hoop.

Tot een jaar geleden wist ik ook niets, maar door het forum (door te lezen en proberen) leer je steeds meer. Vraag maar aan Marsh hoe we zijn subwoofer even onder handen hebben genomen. ;)

HTip

Het topic waar Madhouse naar refereert... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Mocht het niet lukken, daar kan je ook je vragen stellen. En misschien kunnen we je op afstand helpen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

Doe een keer een "meet en greet"!! Laat wat volk afkomen die er wat meer verstand van hebben en zo kan je samen kijken hoe het beter kan. En zo heb je tegelijk een leuke dag/avond.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

daydreamer

Allemaal alvast hartelijk dank voor de tips.
Ben eens een kijkje gaan nemen op de site van "Frank" (ITC Emmeloord) i.v.m. calibratie. Nu vind ik 225 euro toch best wel veel geld voor een calibratie. Dan zou het
resultaat toch echt wel spectaclair moeten zijn..
Ik ga wel de dvd DVE aanschaffen. Als ik het goed begrijp kan ik met deze dvd ook aan de slag om mijn HT af te stellen en kan ik m'n tv ook al redelijk geoptimaliseerd krijgen.

Meet and greet lijkt me wel leuk hoor! Moesten er "deskundigen" uit de buurt van Maastricht interesse hebben om zich samen met mij bezig te houden
met het afstellen van m'n HT (uiteraard met een lekker hapje en drank... :)), laat maar iets weten!

Ondertussen hou ik me nog even bezig met het lezen van de forums :) Beetje kennis vergaren ;)

Etiennevh

Citaat van: daydreamer op oktober 21, 2010, 21:13:14
Allemaal alvast hartelijk dank voor de tips.
Ben eens een kijkje gaan nemen op de site van "Frank" (ITC Emmeloord) i.v.m. calibratie. Nu vind ik 225 euro toch best wel veel geld voor een calibratie. Dan zou het
resultaat toch echt wel spectaclair moeten zijn..
Ik ga wel de dvd DVE aanschaffen. Als ik het goed begrijp kan ik met deze dvd ook aan de slag om mijn HT af te stellen en kan ik m'n tv ook al redelijk geoptimaliseerd krijgen.

Meet and greet lijkt me wel leuk hoor! Moesten er "deskundigen" uit de buurt van Maastricht interesse hebben om zich samen met mij bezig te houden
met het afstellen van m'n HT (uiteraard met een lekker hapje en drank... :)), laat maar iets weten!

Ondertussen hou ik me nog even bezig met het lezen van de forums :) Beetje kennis vergaren ;)

MIsschien moet je Philip vragen.. 10 minuten naar Maastricht Philip?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

daydreamer

En Philip is? En kan ik bereiken hoe? :) 10 minuutjes van Maastricht zou ideaal zijn

Madhouse

Citaat van: daydreamer op oktober 21, 2010, 21:21:15
En Philip is? En kan ik bereiken hoe? :) 10 minuutjes van Maastricht zou ideaal zijn

Philip = HTip  ;)

Maar met de DVE kom je een end hoor maar staat absoluut niet gelijk aan ISF, qua audio is heel goed instellen met DVE. Als je naar Emmeloord toe rijd is het calibreren goedkoper! Maar geloof mij, op beeld gebied kun je geen betere upgrade krijgen!

daydreamer

Heb eens even gekeken, en Emmeloord is..... 260 km van bij mij verwijderd... Zie ik echt niet zitten vrees ik Is echt wel ver om effe met mijn plasmascherm in de auto over en weer te gaan. En om hem naar mij te laten komen zal enorm duur worden vrees ik  :wacko:

Madhouse

Citaat van: daydreamer op oktober 21, 2010, 21:50:30
Heb eens even gekeken, en Emmeloord is..... 260 km van bij mij verwijderd... Zie ik echt niet zitten vrees ik Is echt wel ver om effe met mijn plasmascherm in de auto over en weer te gaan. En om hem naar mij te laten komen zal enorm duur worden vrees ik  :wacko:

Dan moet je het gewoon eerst met DVE proberen!  ;)