draadloze sensorbar Nintendo Wii: werkt dat?

Gestart door pch, augustus 23, 2008, 08:04:22

Vorige topic - Volgende topic

pch

Ik wilde gisteren even een Nintendo Wii kopen die ik mijn beide kinderen had beloofd te zullen kopen voor ze voor in het nieuwe huis maar toen kwam ik erachter dat het niet gaat werken in mijn opstelling: heb de plasma al mooi aan de muur hangen met een weggestuukte kabelgoot met alle beeld/stroom/luidsprekerkabels naar een inbouwkast links achterin de luisterruimte waar dan ook de Nintendo Wii zou komen te staan aangesloten op de scaler. Maar nu blijkt er een "sensorbar" op de tv te moeten staan voor de ontvangst van de Wii-controller. En van die sensorbar loopt er een kabeltje naar de Wii, veel te kort om naar de Wii in de inbouwkast te laten lopen...
Nu vertelde de verkoper in de winkel na mijn probleem aangehoord te hebben dat er ook zoiets was als een draadloze sensorbar, hij kon me zelfs vertellen dat het zou werken met 2 brandende kaarsen op de tv, de controllers zouden alleen moeten weten middels (infrarood)licht waar de tv staat.
Heeft iemand hier op het forum hetzelfde probleem en/of ook een draadloze sensorbar en wat zijn je ervaringen daarmee?

Gr. Paul.

Joris1971

Gewoon even googlen:  ::)

Hier bijv. voor 10 euro heb je er 1:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.com/search%3Fclient%3Dsafari%26rls%3Dnl-nl%26q%3Ddraadloze+wii+sensor%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8&url=http%3A//computer-software.marktplaats.nl/software-kinderen-en-jeugd/177942137-wii-sensor-bar-draadloos.html%3Fxref%3D1

Of hier:
http://www.twenga.nl/dir-Games,Nintendo-Wii,Sensor-bar-voor-Nintendo-Wii-312

Of hier:
http://shopping.kelkoo.nl/ssc-112201-draadloze-wii-sensor.html

Of hier:
http://www.wiihome.nl/products/wii-hardware/wii-sensor-bars/

Je hebt geluk dat die dingen er sinds een tijdje zijn, toen ik mijn eerste wii kocht, waren die bedraade sensorbars zelfs los moeilijk tot niet te krijgen.
Ik had hetzelfde probleem als jou.. ik had gewoon de kabel doorgeknipt en er een stuk tussen laten zetten.. dat bleek nog niet zo heel eenvoudig te zijn. Gewoon een draadloze aanschaffen dus.  ;D
p.s dat met die brandende kaarsen werkt niet goed.

bart_nl

de sensorbar is niet meer dan een rij infrarood leds. Enige waarom er een snoer aan zit is voor de voeding van de leds. Er is geen ingewikkelde communicatie met de wii en de enige functie is dat de wii-mote een orientatie punt heeft. Een wireless sensorbar werkt daarom prima.

Snutchz

heb er ooit twee geprobeerd... crap! direct weer de originele aangesloten dus  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Raimond

Citaat van: pch op augustus 23, 2008, 08:04:22
Ik wilde gisteren even een Nintendo Wii kopen die ik mijn beide kinderen had beloofd te zullen kopen voor ze voor in het nieuwe huis maar toen kwam ik erachter dat het niet gaat werken in mijn opstelling: heb de plasma al mooi aan de muur hangen met een weggestuukte kabelgoot met alle beeld/stroom/luidsprekerkabels naar een inbouwkast links achterin de luisterruimte waar dan ook de Nintendo Wii zou komen te staan aangesloten op de scaler. Maar nu blijkt er een "sensorbar" op de tv te moeten staan voor de ontvangst van de Wii-controller. En van die sensorbar loopt er een kabeltje naar de Wii, veel te kort om naar de Wii in de inbouwkast te laten lopen...
Nu vertelde de verkoper in de winkel na mijn probleem aangehoord te hebben dat er ook zoiets was als een draadloze sensorbar, hij kon me zelfs vertellen dat het zou werken met 2 brandende kaarsen op de tv, de controllers zouden alleen moeten weten middels (infrarood)licht waar de tv staat.
Heeft iemand hier op het forum hetzelfde probleem en/of ook een draadloze sensorbar en wat zijn je ervaringen daarmee?

Gr. Paul.

ik meen ergens gezien te hebben dat er verlengsnoeren zijn voor de sensorbar,eventjes kijken.dit ding ook draadloos lijktme niet handig, :-\,ik bedoel wanneer merk je nou,welke leeg is :-\,afstandsbediening of de batterij van de sensorbar,ik neem aan dat deze op accu werkt?
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

H B

Citaat van: Raimond op augustus 23, 2008, 11:57:54
ik meen ergens gezien te hebben dat er verlengsnoeren zijn voor de sensorbar,eventjes kijken.dit ding ook draadloos lijktme niet handig, :-\,ik bedoel wanneer merk je nou,welke leeg is :-\,afstandsbediening of de batterij van de sensorbar,ik neem aan dat deze op accu werkt?

Google is wederom je vriend Wii Sensor Bar Extension Cable

Raimond

ik wou net even kijken,maar jij had het al gevonden ;D,mooi zo,misschien heeft de TS hier wat aan ;)
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

pch

Zo, daar was ik weer, dank voor de reacties tot nu toe!
Uiteraard had ik al diverse merken draadloze sensorbars op internet gezien, de vraag was alleen OF dat werkt!
En daar lees ik nu wisselende berichten over: de een zegt wel en de ander niet, daar schiet ik dus niet zoveel mee op.
En een verlengkabel van slechts 1,8 meter is voor mij te kort, moet minstens 7-9 meter zijn.
Zit denk ik niets anders op dan het maar gokken zo'n draadloze sensorbar en als het niet werkt zal ik de Wii weer moeten verkopen en voor een andere console gaan (PS3 of X-box360) maar de kinderen willen een Wii en ik moet zeggen dat ik het spelaanbod voor kinderen ook veel beter vind...

Gr. Paul.

Dru

Ik gebruik zelf ook een wireless sensor bar voor de Wii.
De reden voor mij is niet eens zozeer de korte lengte van de originele sensorbar. Maar puur om de reden dat de wireless sensorbar die ik heb gekocht (I-con) een groter bereik heeft. Ik game op het scherm en zit daarbij op een redelijke afstand. De originele Wii-bar heeft moeite met deze afstand. Deze van I-con heeft meer (sterkere LED'S).
Ik zou wel adviseren om de bar aan te sluiten op het lichtnet via een adapter.

bart_nl

Citaat van: Dru op augustus 23, 2008, 19:43:10Ik zou wel adviseren om de bar aan te sluiten op het lichtnet via een adapter.
in feite kun je ook de orginele sensor bar gebruiken door de aansluitkabel daarvan ipv op de wii op een 12V adapter aan te sluiten.

pch

Citaat van: bart_nl op augustus 23, 2008, 20:33:56
in feite kun je ook de orginele sensor bar gebruiken door de aansluitkabel daarvan ipv op de wii op een 12V adapter aan te sluiten.

Dat wordt dan doormidden knippen en een losse 12V adapter aanschaffen?
Wordt dan nog steeds een probleem: ik heb geen stroom achter de plasma, ik heb een nieuwe stroomkabel van Belden gemaakt voor mijn plasma die onder de vloer loopt naar de kast met apparatuur.

Blijft dus gewoon die draadloze sensorbar over als dat een beetje goed werkt, heeft ook nog als voordeel dta je hem weg kunt zetten als de kinderen geen Wii spelen!

Gr. Paul.

pch

Zo daar was ik weer. :)
We hebben de Wii inmiddels al weer een heel aantal weken en het is een superleuk ding!
Draadloze sensorbar werkt goed, alleen de batt. gaan wel een beetje snel op, nu al 2 setjes van 4x AAA.
Nu heb ik een poging gewaagd de originele sensorbar met draad te verlengen, ik had nog een loos stuk CAT5E kabel onder de grond lopen voor noodgevallen. Dus heb ik de draad doorgeknipt maar zie dan niet echt 2 aders, ik zie 4 draadjes denk ik: 2 witte stoffen draadjes en dan een koperen (waar ook wat wit stof omheen lijkt te zitten) en een rode (waar ook weer wat wit draad om lijkt te zitten). Ik vind dit vreemd want die koperen en rode draadjes lijken niet echt afgeschermd te zijn door iets van plastic zoals normaal bij stroom- en speakerkabels.
Lijkt me dat ze dan meteen al kortsluiting maken, of is het een signaal wat slechts over 1 draadje kan?
Of moet ik die rode en koperen draadjes nog meer strippen? Kan bijna niet maar graag wat reacties en adviezen.

Gr. Paul.

Joris1971

Citaat van: pch op oktober  8, 2008, 19:24:51

Nu heb ik een poging gewaagd de originele sensorbar met draad te verlengen, ik had nog een loos stuk CAT5E kabel onder de grond lopen voor noodgevallen. Dus heb ik de draad doorgeknipt maar zie dan niet echt 2 aders, ik zie 4 draadjes denk ik: 2 witte stoffen draadjes en dan een koperen (waar ook wat wit stof omheen lijkt te zitten) en een rode (waar ook weer wat wit draad om lijkt te zitten). Ik vind dit vreemd want die koperen en rode draadjes lijken niet echt afgeschermd te zijn door iets van plastic zoals normaal bij stroom- en speakerkabels.
Lijkt me dat ze dan meteen al kortsluiting maken, of is het een signaal wat slechts over 1 draadje kan?
Of moet ik die rode en koperen draadjes nog meer strippen? Kan bijna niet maar graag wat reacties en adviezen.

Gr. Paul.

hahaha die fout heb ik zelf ook een keer gemaakt, had ik ook de kabel doormidden geknipt en het was niet simpel om hem dan weer werkend te krijgen.

pch

Citaat van: Joris1971 op oktober  9, 2008, 11:34:01
hahaha die fout heb ik zelf ook een keer gemaakt, had ik ook de kabel doormidden geknipt en het was niet simpel om hem dan weer werkend te krijgen.

OK  :), en nu graag je oplossing zodat ik hem ook weer inelkaar kan zetten en werkend kan krijgen?

Gr. Paul.

celerontje

Die draadjes ken ik wel, ik heb laatst succesvol het stekkertje van een setje oordopjes afgeknipt en vervolgens er een langer snoertje aangesoldeerd, werkt perfect!

Dat witte stof is geen geleider, maar puur isolatie/opvulling.
De 2 echte koperdraadjes die je ziet, zijn simpelweg + en -, heel simpel.
Vertin deze draadjes, en solderen maar!"
Gebruik deze methode om je bar te repareren.

Wat ik je aan zou raden:
4x AAA in serie is 6 volt, dus gewoon een universele adaptor aan de plus en min knopen in het batterijvakje en die op 6 volt voeden.
Mocht dat goed bevallen, dan kan je ook 1,5 volt naar je klok laten lopen, dan hoef je de batterij niet meer te vervangen ;D

Ik zou persoonlijk de orginele bar NOOIT hebben doorgeknipt, maar een verlengkabel van eBay hebben geplukt.

Misschien kan je even je woonplaats PM'n?
Misschien zou je langs kunnen komen, dan fix ik 'm, keurig met krimpkous eromheen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

iDavey

Hoi, ik ben Davey en ben nieuw hier.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een Mac Mini aanschaffen al HTPC en ben me een beetje aan het orrienteren op de mogelijkheden. Nou heb ik een manier gevonden om een WiiMote te koppelen aan de Mac. Daarvoor heb ik dus een sensorbar nodig! Aangezien een originele sensorbar achterin in de Wii gaat, en de Mac Mini uiteraard niet zo'n aansluiting heeft wil ik een draadloze sorsorbar aanschaffen (even ter verduidelijking, ik heb zelf geen Wii, wil er geen ook, dus heb een alternatieve energiebron nodig).

Daarom luidt nu mijn vraag: hoe lang doen degene met een draadloze sb gemiddeld met de batterijen en zijn deze eenvoudig te wisselen als de sb bovenop de tv geplakt is?

Alvast bedankt!
Philips 42PDL7906H;Philips HTS9241/12; iPhone 4S 32GB Wit; iPad 2 32 GB Wifi + 3G Zwart; AppleTV 2.