Problemen Ziggo ( Casema ) TV?!

Gestart door LittleNinja, augustus 5, 2008, 20:51:57

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Goedenavond heren ( & Yess ),

Inmiddels lijkt de stand van zaken als volgt. Onze digitale kabel ontvanger lijkt het te hebben begeven. De eerste zenders geven "Foutmelding", een paar zenders doen het normaal en bij een enkele zender loopt de boel vast en moet je de decoder uitzetten en vervolgens weer opstarten. Op onze tweede TV ( analoog aangesloten ) ondervinden we geen problemen. De EPG werkt wel ( ook voor zenders met een foutmelding! ).

Ziggo bewijst weer eens haar bizarre bereikbaarheid door mede te delen dat de wachttijd meer dan 10 minuten bedraagt.

Op dit moment bestaat ook de mogelijkheid om de huidige verbintenis met Ziggo op te zeggen en een nieuwe te starten ( waarbij je dus weer een nieuwe decoder krijgt ).

Een alternatief is bijvoorbeeld een andere aanbieder zoals UPC.

Welke aanbieders heb je allemaal?

HDTV vind ik eigenlijk niet interessant, behalve voor films. De andere zenders kijken we nagenoeg nooit of in ieder geval te weinig om er een HD beslissing op te baseren.

Wanneer ik HD film zou kiezen zou ik het wel willen opnemen in HD kwaliteit en natuurlijk ook in 5.1.. al ben ik dit nog nooit tegen gekomen..

Wat zijn de kwaliteiten?
Wat zijn de valkuilen?

De internetsites van de verschillende aanbieders zijn niet bijster duidelijk, dus adviezen zijn welkom. Daar ik weinig ervaring heb in deze tak van sport is iedere "headsup" ook al een vorm van welkome hulp!

Bedankt forumgenoten!

LittleNinja

LittleNinja

Inmiddels al even gekeken bij Ziggo en UPC.

Ziggo is erg onduidelijk op de site. Een HD decoder die op kan nemen lijkt niet levernaar te zijn. Daarnaast vragen ze woekerprijzen voor de decoders.

UPC heeft wel een HD decoder die HD opneemt. Volgens een ander topic binnenkort ook leverbaar met een 500GB HDD, al wordt daar nog niets over genoemd op de site.

Stuurt Film1 HD wel uit in 5.1?

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2008, 21:56:24
Een HD decoder die op kan nemen lijkt niet levernaar te zijn.
Jawel die is er wel, de dreambox DM800-C PVR  :)

LittleNinja

Die moet ik even bekijken. Blijkbaar over het hoofd gezien.

Kun je uberhaupt internet & telefoon via de kabel van de ene aanbieder afnemen en TV via de kabel van een andere aanbieder?

[EDIT]

Hij staat niet op de site van Ziggo..?

kermy

CiteerKun je uberhaupt internet & telefoon via de kabel van de ene aanbieder afnemen en TV via de kabel van een andere aanbieder?

Was het maar zo'n feest, dus nee.
Met vriendelijke groet,

Kermy

hifiman

LittleNinja

Citaat van: kermy op augustus  6, 2008, 07:15:28
Was het maar zo'n feest, dus nee.
Met vriendelijke groet,

Kermy

Damn. Dat is alvast 1 probleem. :-(

Citaat van: Audioloog op augustus  6, 2008, 08:17:10
Who cares  ???

Het moet een door Casema genoemd apparaat zijn, anders werkt het allemaal niet. Anders had ik wel gekeken naar de MagicTV van PixelMagicsystems.. ;)

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus  6, 2008, 08:55:58
Het moet een door Casema genoemd apparaat zijn, anders werkt het allemaal niet. Anders had ik wel gekeken naar de MagicTV van PixelMagicsystems.. ;)
Zou het niet andersom zijn? Als het door Casema genoemd is dan hebben zij het getest en garanderen ze dat het werkt... Kwestie van even navragen bij de leverancier van de DM800 lijkt me. Welk coderingssyteem gebruikt Ziggo?

LittleNinja

hifiman

LittleNinja

Geprobeerd... Wederom ( na het gehele menu weer te hebben doorlopen ) de mededeling dat ik beter op een ander moment kan terugbellen vanwege een wachttijd van meer dan 10 minuten.. Mijn irritatie bereikt een extreem niveau zo langzamerhand. >:( >:(

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus  6, 2008, 09:24:32
Geprobeerd... Wederom ( na het gehele menu weer te hebben doorlopen ) de mededeling dat ik beter op een ander moment kan terugbellen vanwege een wachttijd van meer dan 10 minuten.. Mijn irritatie bereikt een extreem niveau zo langzamerhand. >:( >:(
Dat is wel kl*te inderdaad, komt me bekend voor van toen ik ook nog klant was, ik ben meerdere malen net niet ontploft destijds  ;D

hifiman

Even een citaat van iemand op sat4all forum over de DM800:

Is afhankelijk in welk ZIGGO gebied je zit. In het oude CASEMA gebied pakt hij alles. In het MUltikabel gebied mis je 6 transponders. Die moety je met de hand 1 voor 1 even toevoegen

Blijkbaar kan het dus  ^-^

LittleNinja

Goed om te weten. Eens kijken wat hij hier en daar moet opbrengen.

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus  6, 2008, 10:05:32
Goed om te weten. Eens kijken wat hij hier en daar moet opbrengen.
Hij staat ook op mijn verlanglijst maar dan de satelliet versie DM800-S  :)

Heb er alleen nog weinig haast mee gezien het geringe aanbod van HD zenders.

LittleNinja

Ik twijfel zelf ook nogal sterk. De HD zenders kijken we echt nooit, behalve als we in bed liggen om een beetje slaperig van te worden.. Heb je geen HD voor nodig. ;D

Ik wil het programma van Film1 nog even bekijken om te kijken of dit dan zo interessant is. Daarnaast wil ik weten of het ook als 5.1 binnen komt, maar daar geloof ik steeds minder in.

En Ziggo blijft onbereikbaar. :-X

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus  6, 2008, 10:26:22
Ik wil het programma van Film1 nog even bekijken om te kijken of dit dan zo interessant is. Daarnaast wil ik weten of het ook als 5.1 binnen komt, maar daar geloof ik steeds minder in.
De niet HD filmnet zenders hebben in elk geval geen multichannel audio. Ik kan me nog herinneren dat pakweg 10 jaar geleden een kennis van mij daar al een klacht over ingediend had toen hij daar achter kwam na aansluiten op zijn toen nog erg dure surround receiver.  ;D Ik vrees dat die klacht heden ten dage nog steeds niet serieus genomen wordt  :-\

Sky (Engeland) doet wel multichannel audio en Premiere in Duitsland ook, maar ja wij lopen weer hopeloos achter en ik vrees dat 95% van de mensen het ook totaal niet boeiend vind  :-X

PjotrrrNL

Indien je in Ziggo-gebied woont kun je geen UPC afnemen en andersom ook niet...
Ziggo biedt inmiddels een pakket 'interactieve TV' aan waarmee je digitale TV in HD kunt ontvangen EN opnemen als ik het goed begrijp.
www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/

Aanbod in HD is naar mijn mening nog niet echt de moeite waard, de Olympische spelen worden overigens gratis/ongecodeerd in HD doorgegeven voor iedere digitale TV abonnee, je hebt natuurlijk wel een HD ontvanger nodig of een TV kaartje van 55 euro in de HTPC....

De helpdesk is sinds de samenvoeging naar Ziggo in mei inderdaad een ramp, communiceer inmiddels maar via email...  ::)
Wat betreft je probleem: Het wil nog wel eens helpen om de ontvanger een uur of desnoods een hele nacht van het lichtnet los te koppelen.
Kijk ook hier eens rond:
http://ziggo.gebruikers.eu/news.php
http://ziggo-gebruikers.nl/cms/

LittleNinja

Ik zag dit inderdaad ook al in een ander topic over de Cisco HD decorder en recorder..

Inmiddels heb ik al 11 maal Ziggo getracht te bereiken echter iedere keer met hetzelfde resultaat.. "U kunt beter op een ander tijdstip terug bellen.".

Prachtig dat ik inmiddels 22 maal mijn postcode heb moeten ingeven en 11 keer het volledige menu ben door gelopen. Het mooiste is nog dat je moet beginnen met het ingeven van je postcode, dan loop je weer het menu door, krijg je de postcode vraag wederom en ik durf te wedden dat er uiteindelijk als je iemand aan de lijn krijgt weer deze vraag naar je hoofd gesmeten krijgt....

Geen UPC in het gebied van Ziggo?? Waarom is dat dan?

Ik denk dat er weinig zal gaan veranderen. Het aanbod HD is relatief triest.. Alleen een nieuwe decoder dus? Zal wel weer zo'n lekkere Samsung worden, al wil ik nu een zwarte zodat de Velodyne en de decoder elkaar niet in de weg zitten met elkaars IR signalen...

PjotrrrNL

Nog wat linkjes aan vorige post toegevoegd.

De kabelnetwerken zijn inderdaad nog steeds exclusief...Men hoeft geen concurrent gebruik te laten maken van het eigen kabelnetwerk.
De Opta schijnt hier volgend jaar wel verandering in te willen gaan aanbrengen voor wat betreft de doorgifte van televisie.

Leen anders even een andere ontvanger, dan weet je tenminste of het probleem in de ontvanger zit of bij Ziggo.....