Denon Link AK-DL1 (2e deel toegevoegd )

Gestart door Snowmaster, juli 27, 2008, 14:45:36

Vorige topic - Volgende topic

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Boogi

advr

maar de CAT6 plus kabeltjes gaan zo'n 20 euro kosten :P

misschien eens kijken of ze ook ergens anders te vinden zijn. 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: SpeedyAndré op oktober 13, 2008, 23:59:31
Lijkt me een leuke deal  ;D ;D

André  8)

Weken gaan voorbij en dan hoor je niemand.....
Zijn ADVR en ik met iets leuks bezig en dan worden ze allemaal weer wakker  ;D ;D ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

ivo1986

Eerlijk gezegd geloof ik ook niet in verschillen in netwerkkabels maar toch ook maar een (relatief) dure kabel besteld:
http://www.inmac.nl/index.php?products_id=47041&option=com_oscommerce&osMod=product_info&Itemid=1

Ik ben benieuwd of deze een verschil gaat brengen.
Aangezien mijn (door Audioloog gemodificeerde) squeezebox toch mijn hoofdbron is geworden is het wel waard om dit te proberen.

Staaled

Citaat van: ivo1986 op november 26, 2008, 14:05:47
Eerlijk gezegd geloof ik ook niet in verschillen in netwerkkabels maar toch ook maar een (relatief) dure kabel besteld:
http://www.inmac.nl/index.php?products_id=47041&option=com_oscommerce&osMod=product_info&Itemid=1

Ik ben benieuwd of deze een verschil gaat brengen.
Aangezien mijn (door Audioloog gemodificeerde) squeezebox toch mijn hoofdbron is geworden is het wel waard om dit te proberen.
Gebruik deze kabels ook naar volle tevredenheid. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ivo1986

Citaat van: Hipster op november 26, 2008, 14:47:11
Gebruik deze kabels ook naar volle tevredenheid. :)

Ik heb de kabel ook gekocht door jouw post eerder in dit topic.

Ramius

Ik ben ook in blijde verwachting maar dan van deze 10GBit Premium patchkabel Cat.6A ;)

Ben benieuwd ;D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

ivo1986

Citaat van: Ramius op november 26, 2008, 16:12:06
Ik ben ook in blijde verwachting maar dan van deze cat 6a ;)

Ben benieuwd ;D

Ik zat tussen die 2 te twijfelen.

Kan bijna niet geloven dat er een verschil is maar wie weet.
Het houd je in ieder geval weer bezig met de hobby.

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Snowmaster

De afscherming in de netwerkkabel en een zorgvuldige producte zijn de belangrijkste zaken.
De prestatie van netwerkkabels is bijzonder goed te noemen. Audiokabels zijn "over het paard getild".
Maar het is geen eerlijk vergelijk, want netwerkkabels worden massaal geproduceerd en verkocht.
Dat drukt de kostprijs en concurrentie zorgt voor goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
Mijn AK-DL1 zou ik nu nooit meer kwijt willen. Hij overtreft elke andere kabel die ik heb geprobeerd maar ook mijn analoge kabel en die is in Duitsland tot de nr1 voor 2008 gekozen. 
De AK-DL1 is voor audiomaatstaven zijn geld echt waard, maar als je dit afzet tegen de fantastische prestaties van de cat6 kabels..... ::).....dan mogen goede cat6 kabels in audioland probleemloos €150,-  kosten.  De verhoudingen zijn dus gewoon zoek. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

Citaat van: Snowmaster op november 26, 2008, 18:58:35
De afscherming in de netwerkkabel en een zorgvuldige producte zijn de belangrijkste zaken.
De prestatie van netwerkkabels is bijzonder goed te noemen. Audiokabels zijn "over het paard getild".
Maar het is geen eerlijk vergelijk, want netwerkkabels worden massaal geproduceerd en verkocht.
Dat drukt de kostprijs en concurrentie zorgt dat voor goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
Mijn AK-DL1 zou ik nu nooit meer kwijt willen. Hij overtreft elke andere kabel die ik heb geprobeerd maar ook mijn analoge kabel en die is in Duitsland tot de nr1 voor 2008 gekozen. 
De AK-DL1 is voor audiomaatstaven zijn geld echt waard, maar als je dit afzet tegen de fantastische prestaties van de cat6 kabels..... ::).....dan mogen goede cat6 kabels in audioland probleemloos €150,-  kosten.  De verhoudingen zijn dus gewoon zoek. 

dan zou ik de AK-DL1 toch wel eens willen horen ;D

Ramius

Citaat van: ivo1986 op november 26, 2008, 14:05:47

Ben hier ook wel benieuwd naar ;)
Heb juist de specs gelezen en deze kabel schijnt toch zeer goed afgeschermd te zijn want als er al ergens winst te boeken valt dan zal het wel daardoor komen. ::)

Pioneer |KRP-500M|

Snowmaster

Citaat van: advr op november 26, 2008, 20:45:55
dan zou ik de AK-DL1 toch wel eens willen horen ;D
Citaat van: Ramius op november 26, 2008, 21:34:04
Ben hier ook wel benieuwd naar ;)
Heb juist de specs gelezen en deze kabel schijnt toch zeer goed afgeschermd te zijn want als er al ergens winst te boeken valt dan zal het wel daardoor komen. ::)

Het verschil met de cat6 is dat hij verfijnder speelt, nog sneller is, minder storing en meer attack heeft.
Geen schokkend verschil, maar afhankelijk van je speakers is het zeker hoorbaar, want hij houdt geluiden beter uit elkaar.
Als iemand houdt van bioscoopgeluid en lekker knallen dan moet hij nooit een AK-DL1 kopen want deze speelt te eerlijk en kan in de verkeerde combinatie stemmen te dun maken. Wil je verrast worden door de impact of snelheid van geluid en ook natuurlijk geluid horen dan is de AK-DL 1 helemaal op zijn plaats.
Maar dan moeten de overige kabels ook snel zijn anders is het opnieuw zinloos.

coupeetje 2006

Hallo Snowmaster

Ik heb de Denon AVC-A1XV en de 3930 en ik begrijp dat als ik een cat6 er tussen hang het geluid al beter is dan de standaart kabel.
Maar hang ik de AK-DL1 er tussen ga ook ik zweven.
Ik heb met veel plezier alle gister avond zitten lezen.
Tevens moet je wel lef hebben om die dure kabel te kopen en maar hopen dat de keuze goed was.

Snowmaster

Citaat van: coupeetje 2006 op december  6, 2008, 12:19:24
Tevens moet je wel lef hebben om die dure kabel te kopen en maar hopen dat de keuze goed was.

Na enig aandringen had ik hem al eens kunnen lenen van de importeur.  Achteraf bleek ik een defect loopwerk in de 3930 te hebben, dit versterkte de "special effects".
Gelukkig is mijn instinct tot vandaag altijd goed geweest, maar een zeperd van ruim € 300,- zou niet leuk zijn. 
Een goede CAT6 levert inderdaad al beter resultaat dan de meeste coaxkabels.
Als je kijkt naar de prijs van CAT6 kabels dan zijn ze in audio en videoland helemaal doorgeslagen.
De AK-DL1 gaat er in prestatie nog iets boven uit, maar legt ook genadeloos de zwakke schakels in de rest van je set bloot als die er zijn. Sommigen kunnen de kabel daardoor misschien als slechter ervaren.
Achter een 2930 of een 3806 hoort de kabel niet meer thuis. Deze componenten zijn niet in staat het voordeel van de AK-DL1 te benutten.

Denons hebben als kenmerk dat ze geluiden op een "prettige manier aan elkaar lijmen". Dit hoor je vooral in de ruimtelijke weergave terug, het wordt dan nooit te analytisch, maar het houdt een lichtelijk warm maar natuurlijk karakter.
De weergave van deze details, luchtigheid en snelheid neemt met een AK-DL1 nog iets toe, waardoor de beleving nog ietsje stijgt.

frankly

Citaat van: Ramius op november 26, 2008, 16:12:06
Ik ben ook in blijde verwachting maar dan van deze 10GBit Premium patchkabel Cat.6A ;)
Ben benieuwd ;D

die heb ik er ook tussen zitten, en mijn bevindingen een stukje terug gepost,
kwam feitlijk neer op placebo-effect.
dus bevredigend fijn voor de gek gehouden door een kabeltje  ;)
frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Snowmaster

Citaat van: frankly op december  6, 2008, 17:41:39
die heb ik er ook tussen zitten, en mijn bevindingen een stukje terug gepost,
kwam feitlijk neer op placebo-effect.
dus bevredigend fijn voor de gek gehouden door een kabeltje  ;)
frankly

Waardoor ben je voor de gek gehouden?  Tussen welke kabels hoorde je geen verschil?
Waarschijnlijk weet ik de oorzaak wel  ;).

frankly

Citaat van: Snowmaster op december  6, 2008, 23:39:11
Waardoor ben je voor de gek gehouden?  Tussen welke kabels hoorde je geen verschil?
Waarschijnlijk weet ik de oorzaak wel  ;).

Tussen de door Denon standaard geleverde zwarte kabel en deze (10GBit Premium patchkabel Cat.6A PIMF Blauw 1m)
en ik geloofde dat ik verschil hoorde, maar ik weet dat dat niet zo is.
het fijne van digitaal is dat je (zeker bij dit soort lengtes) weet (want meet- en dus bewijsbaar)
dat er exact hetzelfde in gaat als dat er uit komt.
Maar geloof is iets moois, vandaar dat er brein er iets mooiers van maakt.
Ik ervaar dit zo, maar weet dus dat het niet zo is.

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Snowmaster

Citaat van: frankly op december  7, 2008, 14:27:37
Tussen de door Denon standaard geleverde zwarte kabel en deze (10GBit Premium patchkabel Cat.6A PIMF Blauw 1m)
Ik ervaar dit zo, maar weet dus dat het niet zo is.

Het kan toch heel goed zijn dat er geen verschil te horen was?
Ik ken de 3806 en heb een paar weken de 2930 gehad (bij reparatie v.d. 3930).
Bij een 2930 wordt het heel erg moeilijk om de verschillen te horen. Ze zijn er niet of verwaarloosbaar.
Ik ken jouw CAT6 niet maar bij de 2930 biedt ook de AK-DL1 niets extra's meer.
Bij een 3930 is dat placebo effect opgeheven.

frankly

snow, helemaal juist, de kabel doet niets (+ of-) , de spelert daarentegen, dat is een heel ander verhaal.

Rob G

CiteerIk ervaar dit zo, maar weet dus dat het niet zo is.

Dat is een vreemde conclusie. Als je ergens niet in gelooft, sluit je het placebo effect uit en het lijkt mij dan ook een beetje onzin om het feit dat je wel verschil dacht te horen toe te wijzen aan dit effect.

Sterker nog, juist doordat je er niet in gelooft zou je eerder geen verschil horen (ook placebo effect), ook al is het er wel. Dat je toch een verschil hoort betekent dan juist dat het er ook daadwerkelijk is.

Snowmaster

Eindelijk is er meer nieuws over de 4e generatie Denon Link.
Dit klinkt veelbelovend en ik ga eens op zoek of ik al iets kan vinden over Denon Blu Ray spelers voor 2009 met Denon Link. Afgelopen jaar is mij één ding duidelijk geworden : deze verbinding is tot nu toe superieur aan elke andere verbinding die ik ken als je ook de AK-DL 1 gebruikt.
Daarom wacht ik Denons Blu Ray spelers met Denon Link maar gewoon af. Vooral het feit dat er maar 1 clock wordt gebruikt en je jittervrij kunt luisteren is heerlijk.  De huidige verbinding heeft niet deze geavanceerde schakeling maar is ook hoorbaar veel minder jittergevoelig dan bv. HDMI.

Voor de liefhebbers :

DENON LINK 4th Edition Further Enhances Audio and Video Performance
In yet another major advancement, the DVD-A1UDCI features the new DENON LINK 4th Edition
digital interface, which significantly enhances both video and audio quality. DENON LINK 4th
fully supports all digital audio transmission specifications, including SACD as well as CD and
DVD-Audio. The 4th Edition of DENON LINK adds the exclusive Denon Flow Control feature;
when using the HDMI interface for A/V output, Denon Flow Control takes over the Master Clock
and Jitter control – a feature that will be especially useful when used with upcoming Denon A/V
receivers. DENON LINK is a proprietary, high-quality digital audio transmission technology that
utilizes a real-time balanced transmission system to protect the signal from external noise. With
the new advanced DENON LINK 4th used in an HDMI connection, as well as for HD audio read
from Blu-ray discs, the master clock that operates the D/A converter of the A/V surround
amplifier is transmitted to the player, enabling the circuitry to be operated while sharing the
same clock, thereby achieving digital audio transmission with virtually no jitter. Sound
localization becomes more precise, and a greater sense of space is produced in the sound
images. When combined with a Denon A/V surround sound receiver that supports DENON LINK
4th, users will now be able to enjoy the absolute maximum level of sonic quality possible with
HD audio. Denon will make available a DENON LINK 4 upgrade for customers of the AVPA1HDCI
and AVR-5308CI; details to be announced shortly after the launch of the DVD-A1HDCI.
Solid, Virtually

Marcel_T.

Citaat van: Snowmaster op januari 24, 2009, 18:11:41
Eindelijk is er meer nieuws over de 4e generatie Denon Link.
Dit klinkt veelbelovend en ik ga eens op zoek of ik al iets kan vinden over Denon Blu Ray spelers voor 2009 met Denon Link. Afgelopen jaar is mij één ding duidelijk geworden : deze verbinding is tot nu toe superieur aan elke andere verbinding die ik ken als je ook de AK-DL 1 gebruikt.
Daarom wacht ik Denons Blu Ray spelers met Denon Link maar gewoon af. Vooral het feit dat er maar 1 clock wordt gebruikt en je jittervrij kunt luisteren is heerlijk.  De huidige verbinding heeft niet deze geavanceerde schakeling maar is ook hoorbaar veel minder jittergevoelig dan bv. HDMI.

Voor de liefhebbers :

DENON LINK 4th Edition Further Enhances Audio and Video Performance
In yet another major advancement, the DVD-A1UDCI features the new DENON LINK 4th Edition
digital interface, which significantly enhances both video and audio quality. DENON LINK 4th
fully supports all digital audio transmission specifications, including SACD as well as CD and
DVD-Audio. The 4th Edition of DENON LINK adds the exclusive Denon Flow Control feature;
when using the HDMI interface for A/V output, Denon Flow Control takes over the Master Clock
and Jitter control – a feature that will be especially useful when used with upcoming Denon A/V
receivers. DENON LINK is a proprietary, high-quality digital audio transmission technology that
utilizes a real-time balanced transmission system to protect the signal from external noise. With
the new advanced DENON LINK 4th used in an HDMI connection, as well as for HD audio read
from Blu-ray discs, the master clock that operates the D/A converter of the A/V surround
amplifier is transmitted to the player, enabling the circuitry to be operated while sharing the
same clock, thereby achieving digital audio transmission with virtually no jitter. Sound
localization becomes more precise, and a greater sense of space is produced in the sound
images. When combined with a Denon A/V surround sound receiver that supports DENON LINK
4th, users will now be able to enjoy the absolute maximum level of sonic quality possible with
HD audio. Denon will make available a DENON LINK 4 upgrade for customers of the AVPA1HDCI
and AVR-5308CI; details to be announced shortly after the launch of the DVD-A1HDCI.
Solid, Virtually

Daar heb je dan toch alleen maar iets aan als je ook een nieuwe receiver koopt?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650