Denon Link AK-DL1 (2e deel toegevoegd )

Gestart door Snowmaster, juli 27, 2008, 14:45:36

Vorige topic - Volgende topic

advr

de cd spelers welke ik heb gehad en heb moesten altijd minimaal 100 uur inspelen voordat het echt goed werd.
het zou met een dvd speler ook goed kunnen :o :o

voor de rest zou ik het ook niet weten. Wel heb ik het gevoel dat met een dvd speler het geluid van een cd altijd achterblijft. Ik ben natuurlijk verwend met echte cd spelers.... :o :o

hopelijk komt het cd geluid nog los 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: advr op augustus 31, 2008, 20:44:07
de cd spelers welke ik heb gehad en heb moesten altijd minimaal 100 uur inspelen voordat het echt goed werd.
het zou met een dvd speler ook goed kunnen :o :o

voor de rest zou ik het ook niet weten. Wel heb ik het gevoel dat met een dvd speler het geluid van een cd altijd achterblijft. Ik ben natuurlijk verwend met echte cd spelers.... :o :o

hopelijk komt het cd geluid nog los 8)

Tsja, toen hij helemaal nieuw was, duurde het ook meer dan 80 uur voor hij los kwam.
Daar is mijn hoop nu ook op gevestigd, maar 80 uur inspelen met een reparatie brengt zelfs mij aan het twijfelen  ??? Ik weet dat ik heel veel hoor, maar ik ben ook bang dat dit loopwerkje misschien wel minder "laag" in huis heeft.  Maar goed.....al met al loopt het wel volgens het gemiddelde inspeelscenario :
Het hoog is er al en meestal komt daarna het laag waarna het met midden wordt afgerond.
Vannacht gaat gewoon een CD op repeat  ::).....

Van die CD t.ov. DVD kan ik mij heel goed voorstellen. Een 3930 komt wel heel ver, mits hij goed wordt ingesteld en daar gaan de meeste eigenaren plat. Dat ding is gewoon vreselijk ingewikkeld zelfs voor HT-ers.
Eén instellinkje verkeerd en weg is een stuk muzikaliteit  :P . Doordat ALLE circuits meedraaien is optimale instelling donders lastig. De meesten denken ook dat grijze/niet actieve buttons uitgeschakeld zijn maar niets is minder waar.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

ik heb gelukkig maar een simpele 1910, die ik voor dvd's gebruik. ook die wordt weinig gebruikt sinds ik NAS/Tvix6500 gebruik en via toslink op mijnm North Star Dac is aangesloten 8) 8)

in de instellingen zie ik gelukkig weinig moeilijks maar het is ook geen 3930 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: advr op augustus 31, 2008, 21:16:11
ik heb gelukkig maar een simpele 1910, die ik voor dvd's gebruik. ook die wordt weinig gebruikt sinds ik NAS/Tvix6500 gebruik en via toslink op mijnm North Star Dac is aangesloten 8) 8)

in de instellingen zie ik gelukkig weinig moeilijks maar het is ook geen 3930 8)

Ja advr,  jij hebt weinig te klagen....topkwaliteit speler en geen hoofdbrekens over instellingen  ;)
Hooguit een wens voor een White Silver "kabeltje", daarvoor heb je tegenwoordig al twee 3930's  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

Citaat van: snowmaster op september  1, 2008, 21:28:05
Ja advr,  jij hebt weinig te klagen....topkwaliteit speler en geen hoofdbrekens over instellingen  ;)
Hooguit een wens voor een White Silver "kabeltje", daarvoor heb je tegenwoordig al twee 3930's  ;D

een witte kabel zou leuk zijn, aan de andere kant zo onbetaalbaar dat ik er niet eens over na hoef te denken ;D

en verder heeft zelfs mijn LP12 weinig instellingen waar ik me druk om hoef te maken 8) 8)

Ad.

Shorty

Citeerverder heeft zelfs mijn LP12 weinig instellingen waar ik me druk om hoef te maken

Nou, Ad..... als er één platenspeler is die gevoelig is voor afstelling dan is het toch die LP12 wel, volgens de verhalen....  ;)

VrGr,

Bart J.

advr

Hoi Bart,

Valt reuze mee. Eens in de 2 jaar ga ik naar de boys van Audio Excellence voor een gratis afstelbeurt. Dan wordt de olie vervangen en alles nagekeken. Eenmaal thuis dan staat ie weer keurig 2 jaar op een keurig waterpas berken multiplex plankje en hoef ik niets te doen dan armpje omhoog en armpje omlaag en plaatjes erop en  plaatjes eraf. 8)

Het valt dus echt reuze mee ::) ::)

Ad.

Snowmaster

Mijn nieuwe loopwerk draait nu honderd uurtjes afwisselend CD en DVD.

Allereerst een aantal feiten (voor mij  ;)) :

Inspelen is erg goed hoorbaar.   Er zijn grote klankverschillen tussen digitale kabels, ook tussen catkabels. De nadruk op het woord GROOT benadruk ik nog maar eens extra.
Digitale kabels veranderen ook van klank tijdens de inspeelperiode.
Dat velen roepen dat bovenstaande nonsens is, is heel erg jammer voor die forumleden.
Het is wel zo dat bij analoog deze verschillen eerder en iets anders waarneembaar zijn.
Bij digitaal wordt het veel nadrukkelijker bepaald door de zwakste schakel van de keten of het hoorbaar is.

Het verschil tussen de CAT6 en de AK-DL1 groeit elke dag.....en is fors te noemen  ;D.
Een waarde oordeel geef ik nog niet, maar er is fors verschil in klankkleur en karakter.
De allereerste onomstotelijke moraal van het verhaal :
Catkabels kunnen totaal anders klinken en digitaal is dus geen digitaal of de CAT6 moet nog inspelen en klinkt straks hetzelfde . Maar ik denk niet dat hij zo'n grote karakterverandering zal ondergaan.

Mijn loopwerk verbetert zich nog elke dag, dus mijn eindconclusie en aanbeveling volgt t.z.t

Palu

Citaat van: snowmaster op september  4, 2008, 21:18:31
Mijn nieuwe loopwerk draait nu honderd uurtjes afwisselend CD en DVD.

Allereerst een aantal feiten (voor mij  ;)) :

Inspelen is erg goed hoorbaar.   Er zijn grote klankverschillen tussen digitale kabels, ook tussen catkabels. De nadruk op het woord GROOT benadruk ik nog maar eens extra.
Digitale kabels veranderen ook van klank tijdens de inspeelperiode.
Dat velen roepen dat bovenstaande nonsens is, is heel erg jammer voor die forumleden.
Het is wel zo dat bij analoog deze verschillen eerder en iets anders waarneembaar zijn.
Bij digitaal wordt het veel nadrukkelijker bepaald door de zwakste schakel van de keten of het hoorbaar is.

Het verschil tussen de CAT6 en de AK-DL1 groeit elke dag.....en is fors te noemen  ;D.
Een waarde oordeel geef ik nog niet, maar er is fors verschil in klankkleur en karakter.
De allereerste onomstotelijke moraal van het verhaal :
Catkabels kunnen totaal anders klinken en digitaal is dus geen digitaal of de CAT6 moet nog inspelen en klinkt straks hetzelfde . Maar ik denk niet dat hij zo'n grote karakterverandering zal ondergaan.

Mijn loopwerk verbetert zich nog elke dag, dus mijn eindconclusie en aanbeveling volgt t.z.t

Snowmaster,

na hoeveel uur is het loopwerk defect geraakt?/

Palu
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Snowmaster

Citaat van: Palu op september  4, 2008, 23:27:59
Snowmaster,

na hoeveel uur is het loopwerk defect geraakt?/

Palu

Poeh.... ???....moeilijke vraag.....anderhalf jaar oud....1000/1500 uur was hij zeker gebruikt.

Vanaf het begin was hij al niet fris, het was alleen niet echt merkbaar.
Het wordt nu pas echt bevestigd door de toegenomen geluidskwaliteit.
Ik zal mijn grootste probleem /gebrande DVD's er vanavond eens op zetten....kijken of die nog vastlopen  ;D

Fransyvy

Mijn 3930 was net geen 2 jaar oud toen ik hem tweede hands kocht. Ik heb van Hobo/Penholt toen een nieuw loopwerk gekregen omdat het niet goed werkte.
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

CineSmurf

Citaat van: snowmaster op september  4, 2008, 21:18:31

Heb je de oorspronkelijke (meegeleverde) kabel er ook nog naast getest? Ik ben wel nieuwsgierig hoe die zich verhoud tenopzichten van de cat6 en de AK-DL1
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Snowmaster

Citaat van: CineSmurf op september  5, 2008, 12:28:52
Heb je de oorspronkelijke (meegeleverde) kabel er ook nog naast getest? Ik ben wel nieuwsgierig hoe die zich verhoud tenopzichten van de cat6 en de AK-DL1

De nieuwe CAT6 speelde direct schoner dan de meegeleverde CAT5 kabel.
Als de speler op voldoende niveau is, zal ik alle kabeltjes er eens achter zetten.

Zonder verwisselen weet ik nu al dat de oorspronkelijk meegeleverde kabel niet in de buurt komt van hetgeen ik nu hoor. Het geluid begint alweer te "zweven" en hangt gewoon ergens in de lucht.
Dit betekent dat de emotie in het geluid er weer helemaal aankomt...... 8).
Mijn analoge kabel van Inakustik (testwinnaar en das Goldene Ohr 2008) kreeg het al aan de broek op het vlak van controle. Die analoge kabel is bijzonder goed, maar eigenlijk werd hij op het gebied van precisie en controle "afgedroogd" met een verschil dat voorheen niet hoorbaar was. Ik schrok er bijna van.
De klankkleur is analoog warmer en daarom hang ik er nog geen oordeel over beter of slechter aan.
Dit weekend maar 's een DVD huren met snel geluid en special effects.....dat wordt dan weer genieten tot in de tenen..... ;D
Maar laat ik nog niet op de zaken vooruit lopen....eerst nog proef op de som en horen en zien  :).

SpeedyAndré

Hoe kan je nou kabeltjes beoordelen als het loopwerk net nieuw is  ::)
Ik zou in zo'n situatie geen uitspraken doen over kabels en vooral geen kabels wisselen tot het loopwerk stabiel is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Snowmaster

Citaat van: SpeedyAndré op september  5, 2008, 19:35:46
Hoe kan je nou kabeltjes beoordelen als het loopwerk net nieuw is  ::)
Ik zou in zo'n situatie geen uitspraken doen over kabels en vooral geen kabels wisselen tot het loopwerk stabiel is.

André  8)

I know, I know.....André, je hebt helemaal gelijk, daarom corrigeerde ik mijzelf al door nog niet op de zaken vooruit te willen lopen. 
Nu alleen het loopwerk is vervangen, hoor ik pas hoe lang het duurt voor zaken stabiliseren.
Omdat de rest volledig is ingespeeld, hoor ik na ruim 150 uur spelen van het loopwerk dat het er nog niet helemaal is. Dit hoor ik alleen omdat ik mijn set door en door ken. Het midden is nog niet rond genoeg en er zijn nog iets te veel scherpe randjes met muziekDVD's . 

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Shorty

Citaat van: evilniek op september  9, 2008, 16:05:48
sorry ik kon t niet laten.
http://www.electronichouse.com/slideshow/products/4754/747

Tsjaaaaa.....  ::) "Het is duur dus het zal wel oplichting zijn", zullen ze bij ElectronicHouse gedacht hebben.
Hieronder een afbeelding van wat volgens ElectronicHouse een van de speakers van 2008 is: de JBL Control NOW. Need I say more?  ;D

VrGr,

Bart J. 

frankly

ik doe mee;
http://www.amazon.com/Denon-AKDL1-Dedicated-Link-Cable/dp/B000I1X6PM/ref=sr_1_20?ie=UTF8&s=electronics&qid=1220972022&sr=1-20

enkele quotes;
Disappointing quality, June 11, 2008
By  Michael McKinley - See all my reviews
A caution to people buying these: if you do not follow the "directional markings" on the cables, your music will play backwards. Please check that before mentioning it in your reviews.

Use at your own risk!, June 16, 2008
By  Patrick Carroll "Winebibber. Java/JEE Develo... (Atlanta, GA USA) - See all my reviews
I installed one of these cables between my gigabit ethernet switch and my Canon Pixma 6700 color printer. I know it's not a sanctioned use, but I was looking for the ultimate in speed and color fidelity. I'm freaky that way.
The first time I downloaded a picture to the printer over this cable, the bits moved so fast the printer collapsed into a naked singularity, right there in my office.
Since then, I can't find the cat, and my entire set of VAX/VMS 4.7 documentation (DEC Will Rise Again!) (Mmmmm, orangey!) has gone missing. Please, for the love of God, please, do not use these cables! The very existence of Earth may depend on your decision!
UPDATE: I mean, can you imagine *two* naked singularities, one male, one female, on the Howard Stern show? Not even a loving God could excuse this!

Most Recent Customer Reviews

Published 9 days ago by Borge  
unimaginable linkage
This is exactly the type of cable they use at the Large Hadron Collider for the mini-blackhole projects. Immense information output of the blackhole requires digital data speed transfers faster than the speed of light (to escape the event horizon) and this is the only cable capable of such speeds. The anti-aging properties of this capable definitely help to prolong its life in the case when ripples in the space-time continuum send equipment back in time.
Published 24 days ago by E. Ray  
:P
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Snowmaster

Als je de hele reeks reviews doorworstelt koop je die kabel nooit van je leven.
Het heeft mij in de VS wel mijn creditcard gekost door een malafide webshop.
Maar er zitten een paar fantastische "reviews" bij over de snelheid van de kabel.
Ik heb indertijd aardig wat gegoogled naar de AK-DL1 maar dit had ik nog niet gezien.
Er zitten een paar hele leuke stukjes tussen  ;D  LOL

Snowmaster

Hoe staat het met de bevindingen van de mannen met de CAT kabel?
Ik hoor niets meer  ???.
Het is toch wel leuk om een vergelijk te plaatsen met je bestaande kabel of een vergelijk met de coax of analoge aansluiting.

Het kan toch niet zo zijn dat ik straks als enige weer mijn nek uitsteek en kom met de slotconclusie over de diverse CAT kabels onderling en een vergelijk met analoog. Word ik weer "afgeslacht"  ;)...... :'(........ >:D....... ;D ;D ;D 

Vol enthousiasme is die CAT6 gekocht en dan horen er ook een paar reviews te komen....toch??    :D   Kom op, hoe staat het ermee?

Fransyvy

Ik heb reeds eerder gemeld dat ik het geluid wat gedetaillerder vind en dat vooral het laag wat strakker is. Ik denk dat de prijs/kwaliteti verhouding van de door aangeschafte kabel gigantisch is.

Ik ben zeer tevreden!
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

advr

hier

bij Revelation audio labs heb je een alternatief voor 369 dollar ;D ;D

zoek de RJ45 I2S variant op de pagina

hij zou beter zijn dan de white gold cable 8)

advr

frankly

Citaat van: snowmaster op september  9, 2008, 20:38:26
Hoe staat het met de bevindingen van de mannen met de CAT kabel?
Ik hoor niets meer  ???.
Het is toch wel leuk om een vergelijk te plaatsen met je bestaande kabel of een vergelijk met de coax of analoge aansluiting.
Het kan toch niet zo zijn dat ik straks als enige weer mijn nek uitsteek en kom met de slotconclusie over de diverse CAT kabels onderling en een vergelijk met analoog. Word ik weer "afgeslacht"  ;)...... :'(........ >:D....... ;D ;D ;D 
Vol enthousiasme is die CAT6 gekocht en dan horen er ook een paar reviews te komen....toch??    :D   Kom op, hoe staat het ermee?
Snowmaster, zie antwoord 182
geen verschil in de nullen en eenen of geluid
wel verschil in het gevoel;
ik heb toch maar voor een paar euri een verrekes mooi blauw kabeltje gekocht.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)