Denon Link AK-DL1 (2e deel toegevoegd )

Gestart door Snowmaster, juli 27, 2008, 14:45:36

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Hoeveel haalt Cat5e? Wordt wel gebruikt voor gigabit verbindingen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

advr

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2008, 15:14:02
Hoeveel haalt Cat5e? Wordt wel gebruikt voor gigabit verbindingen.

daar ben ik mee begonnen. 8) blijft in MIJN situatie achter bij een Cat6A 8)
verschillen makkelijk te horen.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Raphie

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 15, 2008, 15:09:18

Misschien komt een cat6e of cat7 kabel qua prestatie wel erg dicht in de buurt van zo'n Denon link  ::)

André  8)

Nee joh, de Denon kaboutertjes trekken zelf draadjes, die klinken veel beter  ;D
JBL PRX Power!

advr

prachtige discussie over een Cat kabeltje zeg ;D ;D

het is maar een hobby toch O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Fransyvy

Hallo advr en Speedy Andre,

Omdat ze eigenlijk allemaal best goedkoop zijn wil ik ze wel proberen.

Speedy Andre (en of advr): welk merk (of linkje) heb je voor me voor een cat6e of cat7?

Volgens mij is het toch gewoon een patch kabel en geen crossover?

grotjes Frans
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

advr

het is een normale cat 5/6 kabel volgens het bekende schema. ;D (geen crosslink)
het merk is Bandrex maar volgens mij kunnen andere merken ook goed zijn.

wel ben ik op zoek naar een afgemonteerde Cat7 kabel, ook leuk om te proberen en het kost geen drol ;D ;D

Snowmaster

Citaat van: Raphie op augustus 15, 2008, 15:17:36
Nee joh, de Denon kaboutertjes trekken zelf draadjes, die klinken veel beter  ;D

Raphie.......!   ;)
Misschien wordt het tijd om het Denonsprookje te ontmaskeren.

De AK-DL is natuurlijk niets anders dan een gewone CATkabel maar van hoogwaardig materiaal en gebaseerd op zeer snelle overdracht.

In de IT kosten kabels nu eenmaal veel minder dan in de "wonderwereld" van audio en video.  Denon heeft een prijskaartje aan de AK-DL1 gehangen dat  rechtvaardigd is in vergelijking met andere audiokabels.  Voor de IT wereld is dat prijskaartje ronduit belachelijk en misschien is dat wel terecht.

Nu een ander forumlid ook duidelijk geluidsverschillen hoort tussen diverse catkabels, zal ik eens op zoek gaan naar een CAT6A kabel.
Als een betaalbare CAT6Akabel hetzelfde of een enigszins vergelijkbaar geluidsbeeld neerzet als de AK-DL1 zal ik zo flink zijn en dit direct melden.
Andere Denonbezitters kunnen dan in ieder geval hun voordeel daarmee doen.

Waarschijnlijk zullen ook hierin kwaliteitsverschillen zitten, dus misschien heeft iemand een voorstel voor een goed merk?    
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Fransyvy

Het is inderdaad moeilijk om een afgemonteerde cat7 kabel te vinden. Natuurlijk kun dit ook zelf maken maar mooier is het om eentje te hebben die mooi is gemaakt voor een tientje of ietsje meer.
Cat6e is relatief makkelijk te vinden...
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

advr

ik heb me laten vertellen dat een cat7 kabel zeer moeilijk te maken :P

advr

Citaat van: snowmaster op augustus 15, 2008, 15:35:52
Raphie.......!   ;)

Nu een ander forumlid ook duidelijk geluidsverschillen hoort tussen diverse catkabels, zal ik eens op zoek gaan naar een CAT6A kabel.
Als een betaalbare CAT6Akabel hetzelfde of een enigszins vergelijkbaar geluidsbeeld neerzet als de AK-DL1 zal ik zo flink zijn en dit direct melden.
Andere Denonbezitters kunnen dan in ieder geval hun voordeel daarmee doen.

wordt bij de Denons ook een I2S signaal over de kabel gestuurd of iets anders? dat zou ook van invloed kunnen zijn. :D

SpeedyAndré

Ik heb op Ebay wat gevonden, 1m cat7 voor €4,99 en verzending is €6,90.
Een 2e kabel verzenden kost maar €0,50.
Binnen NL in een bubbelenvelop doorsturen kost misschien €2,-.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

advr

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 15, 2008, 15:49:59
Ik heb op Ebay wat gevonden, 1m cat7 voor €4,99 en verzending is €6,90.
Een 2e kabel verzenden kost maar €0,50.
Binnen NL in een bubbelenvelop doorsturen kost misschien €2,-.

André  8)

heb je een link ;D

ik wil misschien wel mee doen. ;D

SpeedyAndré

Hiero ;)
Ik zie trouwens ook 0,5m voor €3,99, da's misschien wat beter :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

advr

SpeedyAndré

Ok deze is mooier ;)
Elke volgende kabel is zonder extra verzendkosten.
Zijn er nog meer kandidaten, dat scheelt weer verzendkosten :)
Ik wil de aankoop wel doen en de kabels dan doorsturen.

André  8)

Fransyvy

Ik wil even geen spelbreker zijn maar:

1. Op de internationale Digitus site zie ik geen Cat7 kabel
2. kan iemand bevestigen of de cat 7 beter is dan een cat6e. Ik denk dat vooral de shielding van belang kan zijn en volgens mij (maar wie ben ikke)staat die e vooor de hoogste waarde van shielding..

Ik wil overigens ook wel meedoen!!! ook 1 meter Voor die prijs vallen we ons echt geen buil en misschien koop ik ook nog wel wat meer kabels om eens te kijken of het echt wat uitmaakt.

advr

doe mij er maar 2, eentje van 1 m en eentje van 2 meter voor mijn Synology NAS ;D

ik kan niet meer wachten nu 8)

ze verzenden snel geloof ik.

mooi ;D

of het beter is weten wij ook niet maar het kost geen drol dus proberen maar O0

SpeedyAndré

Ze zullen wel snel verzenden maar het weekend zit er tussen.
De teller staat nu op 4 stuks van 1m, misschien neem ik ook nog wat extra kabels voor m'n gigbit netwerk ;)

André  8)

Snowmaster

Helaas kan ik niets vinden van een bekend merk zoals bv. Belkin of Draka.
De mate van afscherming varieert wel tussen de kabels zag ik.
Laten wij proberen in ieder geval te zorgen voor goede afscherming.
Hoe de kabel eruit ziet, is niet interessant.

Schrijf mij ook maar op de lijst. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 15, 2008, 16:49:33
Ze zullen wel snel verzenden maar het weekend zit er tussen.
De teller staat nu op 4 stuks van 1m, misschien neem ik ook nog wat extra kabels voor m'n gigbit netwerk ;)

André  8)

ja en ik wil er ook een van 2m  (dus 1x 1 m en 1x 2m ) ;D

danielo

Hai,

Wat ik mij meer afvraag is waarom heeft denon maar 1 kabel te koop van veel geld. Opzich kan ik mij nl prima voorstellen dat mensen die 2 denonlink onderdelen hebben best wel een euri of 70 a 100 willen uitgeven om een kabel te kopen van ze. Nu geven ze je maar 1 optie waardoor ze juist mensen dwingen naar 'gewone' utp kabels. Als hun 0.04 volt (als ik het goed hoorde?) signaal zo gevoelig kan zijn dan verwacht ik meerdere oplossingen ipv 1 highend keuze.

Daniel.

PS: Bewust geen mening over deze kabel en zijn prijs baal wel een beetje dat ik deze niet bij de mijn avp/poa aanschaf heb geeist gemiste kans :)
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

SpeedyAndré

Even een tussenstand :)

Advr            - 1x 1m
                    1x 2m

Snowmaster  - 1x 1m

Fransyvy      - 1x 1m

André          - 1x 1m
                    1x 3m

André  8)

Snowmaster

Citaat van: danielo op augustus 15, 2008, 17:56:38
Wat ik mij meer afvraag is waarom heeft denon maar 1 kabel te koop van veel geld. Opzich kan ik mij nl prima voorstellen dat mensen die 2 denonlink onderdelen hebben best wel een euri of 70 a 100 willen uitgeven om een kabel te kopen van ze. Nu geven ze je maar 1 optie waardoor ze juist mensen dwingen naar 'gewone' utp kabels. Als hun 0.04 volt (als ik het goed hoorde?) signaal zo gevoelig kan zijn dan verwacht ik meerdere oplossingen ipv 1 highend keuze.

PS: Bewust geen mening over deze kabel en zijn prijs baal wel een beetje dat ik deze niet bij de mijn avp/poa aanschaf heb geeist gemiste kans :)

Niet balen hiervan  :D.
Je onderhandelingspositie was er niet beter van geworden omdat de inkoopprijs voor de dealer ook erg hoog ligt en zij nauwelijks iets kunnen met de marge.
In het buitenland koop jij hem goedkoper dan je dealer, een troost dus.
Daarnaast levert Denon een goede cat5 kabel gratis bij de DVD spelers.
In Nederland zijn er ook nep Denonlinken te koop, ik zal hier zo eens naar speuren.
En misschien begin ik straks ook met die CAT7 te zweven en roep ik : "Kumbaja !"  . In zo'n geval is de keuze voor Denonbezitters een makkelijke geworden en is de cirkel rond  ;).   

Omicron

Als jullie verschillende kabels gaan vergelijken doe dan mischien eens de moeite om de vergelijking blind te doen. Betrek er een familielid bij en laat die de kabels verwisselen zonder dat je zelf weet welke er in gebruik is. Ben heel benieuwd naar de resultaten van zulk een sessie...

Snowmaster

Profigold heeft een mooi alternatief (zie hun site).
Deze zijn op voorraad in Nederland bij o.a. Kabels en Meer
Ik ken niet de algemene kwaliteit van Profigold, zij zitten wel in het goedkopere segment.