Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Complimenten Gé... dit is wederom een hele mooie ruimte geworden O0.

Sonic Circle => geniet ze :wub:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

WOW!!!!!!!!! :o :o :o Wat is dit een mooie ruimte geworden. Complimenten!!

En als het zo klinkt als het eruit ziet :wub:

Heel veel plezier en geniet van je prachtige HT O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

ongelooflijk dit! niet te filmen....  :o

Wat een ruimte! Veel plezier gewenst...

Ik vind alles gewoon mooi, maar dat plafond springt er echt uit!

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

bmateijsen

Citaat van: Davey op maart  4, 2009, 20:50:47
De surrounds staan ver naar voren t.o.v. de zitplekken. Is dat geen probleem geweest. Ik heb het onlangs ook zo gehad omdat het de enige manier voor mij was om 7.1 te gaan maar het geluid kwam uiteindelijk niet echt door op de zitplek. Ik zie wel dat je ze ingedraaid hebt maar is het effect er nog wel?

Helaas zit de deur net op het punt waar normaal de sides zouden moeten komen. Echter met het indraaien en de planning van de rears is dit volledig op te lossen. Stukje additioneel time-alignment en uiteindelijk is het echt naadloos, alsof er bijna geen muren zijn 8).

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op maart  4, 2009, 20:47:26
mee eens.

Bjorn, waarom staan de fronts zover naar voren tov de center en het scherm?

Het is een 7.1 opstelling. De ruimte is relatief smal en loopt wat verder door naar achteren. Een 7.1 opstelling zorgt ervoor dat in Sonic Circles ruimte, optimaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare ruimte en de geluidsbeleving.

HTip

Citaat van: bmateijsen op maart  4, 2009, 22:28:12
Helaas zit de deur net op het punt waar normaal de sides zouden moeten komen. Echter met het indraaien en de planning van de rears is dit volledig op te lossen. Stukje additioneel time-alignment en uiteindelijk is het echt naadloos, alsof er bijna geen muren zijn 8).
Jullie vinden ook overal wat op om het optimale resultaat te bereiken. Top!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

Citaat van: HTip op maart  4, 2009, 22:32:46
Jullie vinden ook overal wat op om het optimale resultaat te bereiken. Top!

That's why they get paid for!  >:D :-X ;D ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

MLCinema

Echt heel erg strak! En foto's van referentie kwaliteit. Gé super gedaan en Sonic enjoy it. Wij hier op het forum kunnen alleen maar zeggen, tsja we hebben de foto's nog! Jawdropping!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fabian92

Volg dit topic al een tijdje, moet zeggen: ONGELOOFELIJK mooi !  O0 Schrok gewoon van het resultaat  :laugh:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

celerontje

Omdat 2 speakers dus hetzelfde geluid weergeven, hoe staan de volumelevels afgesteld?
Beide op 72 dB gekalibreerd? Dus 72dB+72dB=75dB?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje


LittleNinja

Wat heeft iedereen hier plotseling last van Tourette?! :P

Het is erg netjes geworden! Erg knap gedaan ook vanaf eigenlijk niets naar een erg mooie set en een indrukwekkende ruimte. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SpeedyAndré

Hoe werkt de masking, is dat met de hand  :unsure:
Erg mooie ruimte is het geworden, al valt de deur wel een beetje uit de toon  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Sonic Circle

Ik ben even een paar uur weg van het forum en het topic is ge-explodeerd. Is er wat gebeurd ofzo? ;D

In chronoligische volgorde antwoord:

Citaat van: mgwlee op maart  4, 2009, 19:48:40
Geniet ervan maar dat gaat wel ukken.

Zeker, alleen de ruimte binnenstappen geeft al voldoening. Als dan de verlichting en apparatuur aangaat is het helemaal gaaf!

Citaat van: Sol op maart  4, 2009, 19:52:24
Om het maar even ordinair te zeggen:

:o :o Vette shit!!! :o :o

Juist O0

Citaat van: Madhouse op maart  4, 2009, 19:52:53
Wat een sfeertje  :thumbs-up:

Zeker, nog veel sfeervoller als we hadden gehoopt lang geleden.

Citaat van: Joris1971 op maart  4, 2009, 19:53:47
HELE VETTE SHIT

Gaaf man, die koelkastjes zijn ook cool

Thanks. Die koelkastjes zijn een gouden greep geweest, de blauwe verlichting is zeker cool en ze geven de ruimte net dat beetje extra.

Citaat van: mgwlee op maart  4, 2009, 19:54:19
Moeten we toch is een keer met een stel gaan kijken want dit ziet er erg mooi uit

Als we een beetje gesettled zijn is een M&G organiseren zeker mogelijk! Toch leuk om je passie te kunnen delen, dus ik houd me aanbevolen.

silent cinema

Sony 75" - Sonos - B&W

Sonic Circle

Citaat van: Davey op maart  4, 2009, 19:54:53
Ik sluit me bij jou aan want dit overtref je niet hahaha. Heeeeeeeeeeeel mooi geworden!!!

Citaat van: Joris1971 op maart  4, 2009, 19:55:48
HOLY MOLY!

Dat plafond is vet!

Citaat van: molle op maart  4, 2009, 19:56:28
Mooi, strak en gezellig. COOL O0

Allen bedankt! Zeker complimenten aan Gé, hij heeft de sfeer ontworpen én gerealiseerd die we zochten. En meer.

Citaat van: Blue-Eyes op maart  4, 2009, 20:00:17
Grote klasse Gé!

Die foto moet je goed bewaren, die krijg je niet weer zo mooi ;)

De foto's zijn bijzonder mooi inderdaad. Hoop er een paar op groot formaat te krijgen om ze te kunnen gebruiken op mijn PC desktop, op een canvas in mijn kantoortje, etc etc haha.

Citaat van: bmateijsen op maart  4, 2009, 20:02:12
Het is inderdaad een hele mooie ruimte geworden, die erg gaaf klinkt!
De metrofusers moeten nog wel even geschilderd worden (of Ge moet nog even met photosoep aan de gang ;-)). Maar dan is het eindresultaat ook echt helemaal daar!

Nu nog een beetje inspelen, maar dat is geen straf, gewoon film kijken 8)

Groet,

Bjorn

Thanks Bjorn. De ruimte is inderdaad heel mooi, maar klinkt dankzij jullie ook bijzonder mooi. We hebben net The Happening op BD gekeken en we zater er letterlijk middenin. In een aantal scenes was de surroundbeleving echt onwaarschijnlijk goed, dit is echt boven verwachting!

Over de metrofuser discussie die is losgebarsten: we gaan ze zeker schilderen. Het heeft gewoon een duidelijk nadelig effect op de beeldbeleving en het leidt af. Simpel verhaal. Wil ze denkik in de antraciet/zwarte kleur van de schermwand doen, om ze toch op te laten vallen maar dan positief :)

Dat inspelen komt wel goed ;)

Citaat van: Sol op maart  4, 2009, 20:11:16
Kneiters... Respect, Gé! Solid gold... 8) Meesterwerkje weer wat je hier aflevert. Gewoon een absolute topper.

Gewoon onbeschrijflijk mooi, en in het wit vind ik de metrofusers ook zeker niet misstaan, alles is gewoon mooi in balans zo.

Hier ga je zeker van genieten, Sonic! ;)
Incredible!! :thumbs-up:

Dat genieten doen we zeker. Wit gaat niet blijven op de metrofusers, zie hierboven. Ben er van overtuigd dat de nieuwe kleur ook gaaf zal zijn én functioneler.

Citaat van: bmateijsen op maart  4, 2009, 20:16:43
Het valt mij veel te veel op nu... het moet gewoon blenden met de muur, nu benadrukt het zo de muur.
Aan de andere kant was het effect erg groot op het geluid, dus misschien moet Marius ze ook gewoon wit laten, als herinnering aan de akoestiek aanpassing ;D.

Die akoestische aanpassing is meer dan duidelijk als je het geluid aanzet en de muren gewoon wegvallen.

Citaat van: GTDesign op maart  4, 2009, 19:58:15
Rest me nog 1 ding te zeggen, Ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt en mag ik jullie heel veel kijk en luister plezier toewensen met jullie schitterend HT.

Groet Gé

Gé namens ons beiden hartelijk dank voor je inzet en vakmanschap. Het eindresultaat is boven verwachting en dat we er aan mee hebben geholpen geeft het voor ons nog een bijzonder tintje ook! Alle kudos voor jou, de ruimte is volledig zoals jij hem voor ogen had en ontworpen hebt!

P.s. complimenten voor de foto's. Bijzonder gaaf.

Sonic Circle

Even snel de overige discussies of onderwerpen die voorbij kwamen aantippen (het is laat en wil naar bed LOL):

Aangaande de fronts, sides, het indraaien en de beleving op de zitplek:
Deze is optimaal. Wat jullie waarschijnlijk in 1e instantie niet opviel is dat het een 7.1 set is. Op de kijk en luister positie, maar ook ervoor en erachter is de surroundbeleving magistraal. De sides zijn licht ingedraaid, maar als je je ogen dichtdoet kan ik de speakers persoonlijk niet aanwijzen. Lijkt me perfect dus!

Ook speelt de velodyne perfect mee. Hij speelt ontzettend gecontroleerd en muzikaal mee, tot ineens een krachtige explosie of bass je eraan herrinert dat hij zeker "aanwezig is" wanneer dit nodig is.


Fatalfelix, Gé heeft de vraag over de componenten perfect beantwoord.

P.s. Gé, die 2 maanden vrij: No way ;) haha. We hebben nu echter wel een perfecte uitlaatklep om na de drukte van het werk heerlijk te relaxen.

Jan, Philip, Alex, Dennis en de anderen: we zijn absoluut verliefd op de ruimte. Bedankt voor de complimenten.

De deur moet inderdaad nog geschilderd worden, net als het raamkozijn en de metrofusers. Gaat helemaal goedkomen.

Citaat van: LittleNinja op maart  4, 2009, 23:31:59
Wat heeft iedereen hier plotseling last van Tourette?! :P

Het is erg netjes geworden! Erg knap gedaan ook vanaf eigenlijk niets naar een erg mooie set en een indrukwekkende ruimte. 8)

Hier moest ik echt nog even op reageren, want ik proeste mijn drinken bijna over het toetsenbord 8)

3 maanden hard werk door diverse mensen (ook Gé zijn vader, bedankt) en meerdere demo's bij BB&G later is het eindresultaat daar. De laatste puntjes gaan we de komende tijd nog op de i zetten, het genieten is echter al begonnen.

GTDesign


Sonic Circle

;D

En dan nog even een impressie van de beleving van onze eerste volledige film in het Infinity Theatre:

The Happening op Blu-Ray, van M. Night Shyamalan. http://www.imdb.com/title/tt0949731/
Hoewel zijn films met een evenredigheid minder worden sinds zijn eerste releases, blijft de mystiek die in de titels van deze regisseur hangt ons wel aanspreken. Denk aan titels als The Sixth Sense, Unbreakable, The Village en Signs. Ook The Happening heeft weer een niet alledaags thema, wat ergen tussen mystiek, vergezocht en bovennatuurlijk inzit. Het acteerwerk en sommige dialogen waren van tenenkrommend niveau, maar net als zijn andere films heeft ook The Happening duidelijk een sfeer en cinematografie die heerlijk wegkijkt.

De audiovisuele beleving was dan ook top. Met nadruk op de audio. Tijdens de hele film was het genieten geblazen, in sommige scenes liet onze set echter horen waartoe hij in staat is en dat is ondanks het speelse uiterlijk en minder grote formaat zeker niet gering. Het geluidsbeeld was groots, holografisch zeer goed en klonk dankzij de aanvulling van de Velodyne absoluut volwassen. Er was een scene richting het einde van de film waarin een hevige windstorm om ons heen losbrak en ik zat me letterlijk vast te houden in mijn stoel. Dit heb ik nog niet eerder ervaren! Héérlijk.

Echter was er ook een scene die wat gruwelijker van aard was eerder in de film, waarvan ik kan vertellen (iets met bomen, touwen en mensen), dat het dankzij het fantastisch diepe beeld dat de JVC HD-350 op het scherm toverde veel levensechter was dan we op dat moment hadden verwacht. *Schrik*. Slik. :o
Zo zie je maar dat een realistische en levensechte weergave ook andere bijverschijnselen kan opleveren dan je normaal gesproken in een filmbeleving ervaart.


Laat ik daarmee maar onze eerste avond "ervaren" (ipv klussen) in Infinity Theatre afsluiten. Het zullen er nog veel meer worden, dat is een ding wat zeker is.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

LittleNinja

#496
Je hebt het nog schappelijk gehouden zie ik ( 0:47 uur ). ;D

( Ik dacht "Even controleren.." )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Leuk eerste verhaal. Erg goed beschreven, zodat we een aardige indruk van de ruimte krijgen. De Toys zijn dus alleen maar klein in formaat niet in geluid. Leuk voor je dat de premiere zo is geslaagd. Ben benieuwd wat je van The Dark Knight vind :o

Overigens, knap dat je zo vroeg bent gaan slapen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Ik moet zelf zeggen (dat zal Bjorn met me eens zijn), dat de combinatie van de Toys en Velodyne met de Arcam echt weer mijn verwachtingen overtrof. Het is natuurlijk leuk als 'het goed klinkt', het is (voor ons en Sonic) natuurlijk NOG leuker als het de verwachtingen overtreft! :)  Blijft een gouden combinatie...

Vanaf onze plek hier ook alle respect weer voor het perfectionistische topwerk van Ge. Wat een vakman!

Geniet ervan! Het is super geworden!

Joris1971

hmm ik zou die witte panelen wel mooi meeschilderen met de muur...