Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

GH

Inderdaad, dat is ie..... bizar voor een pc om dit soort zaken van tv's over gaan nemen.

ZeRoo

Heeft iemand hier toevallig de leercode van de UPC hd mediabox?? Zodat je dus met de afstandsbediening van Pioneer ook de mediabox van UPC kan bedienen..

Hanky Panky

Citaat van: ZeRoo op februari 25, 2009, 20:02:30
Heeft iemand hier toevallig de leercode van de UPC hd mediabox?? Zodat je dus met de afstandsbediening van Pioneer ook de mediabox van UPC kan bedienen..

Die kun je met de programmeer/inleer functie van de Pio AB toch gewoon inlezen met de originele UPC AB ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Maf

Het duurde wel even voordat ik mijn KRP600 netjes op mijn htpc aangesloten had.

Het probleem zat hem met name in 4 dingen :

1. Tearing (beeld "scheurt" tijdens afspelen).
2. Refreshrate icm judderless playback.
3. RGB/zwart waarden (0-255 , 16-235)
4. Audio niet in sync met krp600 in video mode + 24hz.

HW : nvidia 8800GT dvi-hdmi krp600m
Tools : mpc-hc, ffdshow , haali media splitter , reclock

Ik heb een nvidia kaart met nvidia drivers , dus ati gebruikers kunnen dit wel overslaan denk ik.
Als eerste : onder XP lukte het mij niet om netjes 24hz uit te zenden.
De daadwerkelijke refresh rate was iets van 23.96Hz achtig (nee , niet 23.976).
Alle films die ik heb draaien 23.976 fps dus was er uiteraard een judder om de x aantal seconden.
En met de verkeerde renderer aan kreeg ik ook nog eens tearing (na 30 minuten kijken ongeveer).
Uiteindelijk had ik reclock gevonden die media kon versnellen tot exact 24fps.
Hier had ik natuurlijk nog niet zoveel aan, aangezien mijn beeld nog niet exact 24hz was.
Tijdje geleden Windows7 geinstalleerd (Vista werkt ook) en ik zag dat ik er een boel refresh rates bij had gekregen onder de resolutie opties.
Met name 23Hz en 24Hz zijn interessant.
23Hz was namelijk de oude 23.96~Hz en 24Hz was exact 24.000Hz !
Dus eenmaal 24Hz + reclock 24fps (auto locked) met de overlay renderer (reclock kan deze het beste syncen zonder tearing), en ik was klaar om af te spelen.
Toen had ik alleen nog een probleem met crushed blacks.
Om zeker te zijn dat het niet de nvidia kaart was heb ik deze gezet op ycbcr444 output ipv rgb.
Dit was genoeg om het op te lossen (alleen met de overlay renderer) , ik kwam er later achter dat ik de waarden ook aan kan passen in FFdshow's "levels" optie.
Enige wat overbleef was de audiosync , ik moet eigenlijk even een test file hebben die audio sync kan testen.
De KRP (en mijn oude LX) heeft een lag/vertraging in 24Hz modus, dit zorgt voor een probleem met audio tijdens afspelen.
Onder FFdshow's audio decoder menu kan je "delay" aanzetten (staat bij mij op 70ms dacht ik).
En het laatste probleem was ook de wereld uit :)

Draai nu dus flawless 24p vanuit mn htpc met de KRP netjes in video stand.

Volgend project is de ISFccc Day/Night/Auto modusjes aanzetten.
Samen met de instellingen van d-nice.
En nog even de audio exact syncen via een test file.

Martinus

CiteerSamen met de instellingen van d-nice

wat bedoel je daarmee, ik zie alleen mensen over Bumptious settings praten. Google levert meer ellende dan antwoorden.
............

Maf

Citaat van: Martinus op februari 27, 2009, 11:28:10
wat bedoel je daarmee, ik zie alleen mensen over Bumptious settings praten. Google levert meer ellende dan antwoorden.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1053444

Die bedoel ik.

The Kurgan

Citaat van: Maf op februari 26, 2009, 10:45:46
Het duurde wel even voordat ik mijn KRP600 netjes op mijn htpc aangesloten had.

Het probleem zat hem met name in 4 dingen :

1. Tearing (beeld "scheurt" tijdens afspelen).
2. Refreshrate icm judderless playback.
3. RGB/zwart waarden (0-255 , 16-235)
4. Audio niet in sync met krp600 in video mode + 24hz.

HW : nvidia 8800GT dvi-hdmi krp600m
Tools : mpc-hc, ffdshow , haali media splitter , reclock

Ik heb een nvidia kaart met nvidia drivers , dus ati gebruikers kunnen dit wel overslaan denk ik.
Als eerste : onder XP lukte het mij niet om netjes 24hz uit te zenden.
De daadwerkelijke refresh rate was iets van 23.96Hz achtig (nee , niet 23.976).
Alle films die ik heb draaien 23.976 fps dus was er uiteraard een judder om de x aantal seconden.
En met de verkeerde renderer aan kreeg ik ook nog eens tearing (na 30 minuten kijken ongeveer).
Uiteindelijk had ik reclock gevonden die media kon versnellen tot exact 24fps.
Hier had ik natuurlijk nog niet zoveel aan, aangezien mijn beeld nog niet exact 24hz was.
Tijdje geleden Windows7 geinstalleerd (Vista werkt ook) en ik zag dat ik er een boel refresh rates bij had gekregen onder de resolutie opties.
Met name 23Hz en 24Hz zijn interessant.
23Hz was namelijk de oude 23.96~Hz en 24Hz was exact 24.000Hz !
Dus eenmaal 24Hz + reclock 24fps (auto locked) met de overlay renderer (reclock kan deze het beste syncen zonder tearing), en ik was klaar om af te spelen.
Toen had ik alleen nog een probleem met crushed blacks.
Om zeker te zijn dat het niet de nvidia kaart was heb ik deze gezet op ycbcr444 output ipv rgb.
Dit was genoeg om het op te lossen (alleen met de overlay renderer) , ik kwam er later achter dat ik de waarden ook aan kan passen in FFdshow's "levels" optie.
Enige wat overbleef was de audiosync , ik moet eigenlijk even een test file hebben die audio sync kan testen.
De KRP (en mijn oude LX) heeft een lag/vertraging in 24Hz modus, dit zorgt voor een probleem met audio tijdens afspelen.
Onder FFdshow's audio decoder menu kan je "delay" aanzetten (staat bij mij op 70ms dacht ik).
En het laatste probleem was ook de wereld uit :)

Draai nu dus flawless 24p vanuit mn htpc met de KRP netjes in video stand.

Volgend project is de ISFccc Day/Night/Auto modusjes aanzetten.
Samen met de instellingen van d-nice.
En nog even de audio exact syncen via een test file.
Met een 500 of 600 A heb je de configuratie problemen niet.

Maf

Kan me niet voorstellen dat iemand "probleemloos" 24p/24Hz vanuit zijn htpc kan krijgen naar zijn Kuro.
Als je de htpc aansluit op de kuro krijg je standaard 60Hz volgens mij :)

Niet dat dat er niet top uit ziet , maar perfectie... nee ;)

Maf

haha tja , dan niet uiteraard ;D

Nagenoeg alle video die ik afspeel is 24fps met soms wat PAL (25/50) en NTSC (30/60) materiaal als afwisseling  :tounge2:

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart  4, 2009, 09:56:47
Mag je mij eerst uitleggen waarom ik 24Hz zou willen uitsturen als ik gewoon 60Hz HD materiaal afspeel :)
(Er is meer tussen hemel en aarde (tussen Kuro en htpc) dan Bluray.)

Bestaat dat dan ?  >:D

Je kunt natuurlijk niet met elk obscuur formaat rekening houden  :smile:

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart  4, 2009, 11:31:51
Laat ik zo zeggen, mijn htpc staat op 60hz. Nou ja 59,94 ofzo :) in ieder geval geen 24. De indruk werdt even gewekt dat alleen 24hz 'perfect' zou zijn, wat natuurlijk onzin is.

Klopt maar heeeel veel HD materiaal wordt 'aangeboden' in 23,976hz of 24.000.

Heb je al eens getest wat beter beeld geeft: scaling door je HTPC of je Pio ?

Starred

Citaat van: jowi op maart  4, 2009, 21:10:00
Verder kun je heel veel instellen aan beeld op de kuro dus ik weet niet echt wat de beste instelling zou zijn voor 24hz.

Advanced

Maf

Citaat van: jowi op maart  4, 2009, 21:10:00
HTPC op 24Hz, Kuro pakt het meteen op, echter... als ik wat afspeel op de pc is het schokkerig, en het geluid loopt een paar seconden achter. Weet niet of het aan beide apparaten ligt of aan 1 van beide. Verder kun je heel veel instellen aan beeld op de kuro dus ik weet niet echt wat de beste instelling zou zijn voor 24hz.
De audio lag ligt aan de kuro (de kuro doet er op 24hz door processing immers langer over om beeld te laten zien).
Het schokkerige ligt aan de HTPC (die moet immers op de juiste frequency streamen).

De tool Reclock kan de media syncen met je scherm dus daar kan je eventueel naar kijken :)
Audio delay zal je zelf in moeten stellen in 1 van de opties (van je player of je audio codec).

Verder laat Reclock ook zien wat de exacte refreshrate is van je scherm.

LOTS

^^^^

Op de Pioneer kan je dat ook toch zien? In de PC modus althans. De Pioneer zou 72 hz moeten laten zien op 24p, met purecinema op verder/advanced.
De 24p judder krijg je er extra-gratis bij.  ;)

LOTS: Lord Of The Strings

The Kurgan

Ik ben al enige tijd bezig met de mediabox van de KRP 500 A, maar na enkele films die goed uitpakten op 720 P en een enkele op 1080 P, heb ik bij heel veel films toch schokkerige effecten ervaren, waarbij sommige zo erg waren dat ik de film maar heb stopgezet.
Zijn er meer mensen met de 500 A die dit ervaren, en kan je dit met het toestel oplossen ?

Maf

Zal je iets exacter moeten zijn.
24p judder kan niet opgelost worden op de pioneer.
Daarvoor zal je naar fabrikanten toe moeten die daarvoor een kunstmatige oplossing hebben bedacht (zoals bijv. panasonic met hun IFC).

Als je bedoelt dat het hele beeld schokt om de x aantal seconden dan is er iets anders aan de hand.
Met als eerste vraag waarmee speel je af ? (HTPC?)

Vincent

Het was natuurlijk wachten. Maar inmiddels zijn de prijzen voor de 60"dan ook naar beneden gegaan.

De prijzen worden als volgt:        PDP-LX6090        € 3.999,=
                                KRP-600M        € 3.999,=
                                KRP-600A        € 4.499,=
De LX6090 en de 600M zijn bij ons direct te bestellen

Vincent

Citaat van: jowi op maart  9, 2009, 15:25:54
Ongelooflijk :o En dat precies 10 dagen na mijn Smits aankoop... lekker is dat :crazy:

Ohw, maar dat valt vast nog wel te regelen neem ik aan?

Vincent

Citaat van: jowi op maart  9, 2009, 15:39:47
Ik zal Tony een pb sturen... ik vind dit wel een HELE grote prijsdaling trouwens. Mooi natuurlijk, maar wel een beetje zuur voor mij.

Goed plan... Komt vast wel goed denk ik!

BOUBOU

Wat zijn nu de prijzen voor de 50" modellen, zitten deze nog ver onder de 60"?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vincent

Citaat van: BOUBOU op maart  9, 2009, 16:06:41
Wat zijn nu de prijzen voor de 50" modellen, zitten deze nog ver onder de 60"?

MvGr. BOUBOU
Voor zover ik weet zijn deze niet in prijs gedaald. Prijsverschil tussen een 5090 en een 6090 is nu wel heel erg klein geworden moet ik zeggen..

denada

Citaat van: Maf op maart  8, 2009, 23:23:59
Zal je iets exacter moeten zijn.
24p judder kan niet opgelost worden op de pioneer.
Daarvoor zal je naar fabrikanten toe moeten die daarvoor een kunstmatige oplossing hebben bedacht (zoals bijv. panasonic met hun IFC).

Een vriend van me heeft de Panasonic AE3000 projector thuisstaan, daar zit inderdaad volgens mij dat IFC op, zijn er ook tv's die dit systeem hebben of is dit tot nu toe alleen op deze beamer beschikbaar. Ik moet zeggen dat ik echt helemaal geen judder meer kan bespeuren..

jasjenl

Citaat van: denada op maart  9, 2009, 16:24:46
Een vriend van me heeft de Panasonic AE3000 projector thuisstaan, daar zit inderdaad volgens mij dat IFC op, zijn er ook tv's die dit systeem hebben of is dit tot nu toe alleen op deze beamer beschikbaar. Ik moet zeggen dat ik echt helemaal geen judder meer kan bespeuren..

Het is juist al jaren op tv's beschikbaar en komt nu pas op beamers een beetje in zwang. Philips had al jaren Natural Motion, Sony heeft Motionflow, Panasonic heeft nu IFC en zo noemt elk merk het weer anders. Maar allemaal komt het op hetzelfde neer en dat is dat er frames worden geïnterpoleerd.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

papaleo

Zo....,ik denk dat ik nu ook wel in de markt ben voor een KRP-600.
Ik moet wel even kijken of deze 600 mooi te intergreren is op/in mijn 'plasma-wand'......
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bencee

Na wekenlang wikken en wegen, vorige week mijn KRP-500A aan de muur mogen hangen  :happy: !! Voorlopig alleen nog maar analoge kabelaansluiting (de Telenet digicorder is op komst) maar zelfs dat ziet er al relatief goed uit.

De enige minpuntjes die ik nu zie:

* Iets te veel groen bij beelden met lage intensiteit. Dit lijkt mij op zich geen probleem, want kan verholpen worden met calibratie (geduld!)
* Buzzing van het paneel. Ik wist op voorhand dat plasma's een lichte buzzing kunnen vertonen, maar ik ging er van uit dat dit amper hoorbaar zou zijn. Dit valt dus wel even dik tegen  :( :(! Op mijn normale luisterniveau hoor ik de buzzing constant, uiteraard afhankelijk van de beeldinhoud. Ik zit op bijna 5m van het scherm af, maar zelfs op deze afstand word ik er nerveus van.

Zijn er andere KRP-owners die hierover kunnen meespreken ? Vermindert de buzzing naarmate het paneel inloopt, of is dit ijdele hoop ? Als het zo blijft overweeg ik het scherm retour te sturen naar Smits. Als dit een exemplarisch probleem is ga ik vragen om te ruilen.

Groeten ...