Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

Mrwhoopie

Maar hoe zit het nu?hebben deze schermen zo een box waar je alles op moet aansluiten of zitten de aansluitingen gewoon op het toestel?Ik heb geen tuner nodig omdat ik gewoon via de setop box van mijn digitale tv kijk.

En dan nog een stomme vraag ms:

Ik heb nu een 37" panasonic hangen op een beugel gelijk deze:

Als ik nu zo een 50" monitor hang,komt deze dan nog lager dan de 37" of ga ik vanboven meer tv hebben?

Ja ik weet het is niet simpel om voor te stellen ::)

Ramius

Bij de M(onitor) zitten de aansluitingen op het scherm zelf, bij de A zitten ze gewoon op de externe unit. Ik heb even de handleiding doorgenomen en op de monitor zitten maar twee HDMI ingangen, dus als je meerdere toestellen wil aansluiten via HDMI dan is een receiver met HDMI switching misschien een mooie oplossing. :D

Wat de uiteindelijke hoogte zal zijn is denk ik niet zo makkelijk in te schatten daar ieder toestel wel andere ophangpunten heeft. ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Mrwhoopie

Daar vreesde ik al voor.Maar heeft die maar 2 HDMI's?das ni vet veel.

H_J

Op het forum van Whathifi is een vergelijking aangekondigd tussen de PDP-LX5090 en de KRP-500A. Het artikel zou deze week online moeten komen.

Ik ben benieuwd hoe groot het verschil is.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Ramius

Citaat van: H_J op november  4, 2008, 08:06:56
Op het forum van Whathifi is een vergelijking aangekondigt tussen de PDP-LX5090 en de KRP-500A. Het artikel zou deze week online moeten komen.

Ben ook benieuwd. De KRP-500A/M is de opvolger van de LX508D en ik hoop dat de afwerking ook op hetzelfde hoge niveau staat want aan de LX5090 zie je duidelijk dat er bespaard is. ;)

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Snowmaster

Citaat van: H_J op november  4, 2008, 08:06:56
Op het forum van Whathifi is een vergelijking aangekondigt tussen de PDP-LX5090 en de KRP-500A. Het artikel zou deze week online moeten komen.

Ben benieuwd of er vooruitgang is, maar als er maar 2 HDMI aansluitingen zijn, is dat voor privegebruikers/gamers een zinloos scherm.

Zelf denk ik nog steeds aan full HD, maar ik heb geen zin meer in "inspelen". Het verschil is op 3 meter ook zeer gering en toch krijg ik dat stemmetje niet uit mijn hoofd........zal wel het HT virus zijn  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

H_J

De KRP-500A / KRP-600A heeft 4 HDMI ingangen in de mediabox.

De KRP-500M /KRP-600m hebben 2 HDMI ingangen op de TV zelf.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Eddy

Citaat van: Snowmaster op november  4, 2008, 13:55:07
Ben benieuwd of er vooruitgang is, maar als er maar 2 HDMI aansluitingen zijn, is dat voor privegebruikers/gamers een zinloos scherm.

Waarom? Al mijn HDMI en andere aansluitingen gaan naar mijn processor, en vertrek met 1 HDMI kabel naar het scherm.

Aconda

Citaat van: Eddy op november  5, 2008, 11:23:27
Waarom? Al mijn HDMI en andere aansluitingen gaan naar mijn processor, en vertrek met 1 HDMI kabel naar het scherm.
Ja, precies, dat heb ik ook. Scheelt ook met omschakelen naar een andere bron (geluid en beeld in 1 handeling omgeschakeld). Je hoeft dan niet ook nog eens van HDMI te wisselen op je tv, dat doet de processor (receiver, in mijn geval). Ideaal.

Carlos

Elk voordeel heeft helaas z'n nadeel: settings zijn per HDMI ingang en als alles over één ingang binnenkomt kan hij geen onderscheid maken in settings voor bijvoorbeeld een DVD-speler en spelcomputer..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Snowmaster

Citaat van: Eddy op november  5, 2008, 11:23:27

Met kids is apart handiger  ;).

Citaat van: Carlos op november  5, 2008, 15:39:39
Elk voordeel heeft helaas z'n nadeel: settings zijn per HDMI ingang en als alles over één ingang binnenkomt kan hij geen onderscheid maken in settings voor bijvoorbeeld een DVD-speler en spelcomputer..

Ook dat is een voordeel naast een lagere stroomrekening.  Vorige week zag ik bij toeval dat die waanzinnnig was gestegen  :o afgelopen twee jaar doordat ik elke keer alles inschakel en veel speeluren heb.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Mrwhoopie

Ik laat alles naar detv gaan en mijn harmony zorgt dat de juist bron geselecteerd word.Zo heb ik ook geen kwaliteitsverschil.

H_J

Citaat van: Mrwhoopie op november  6, 2008, 00:01:45
Ik laat alles naar detv gaan en mijn harmony zorgt dat de juist bron geselecteerd word.Zo heb ik ook geen kwaliteitsverschil.

Ik neem aan dat je 'harmony' een versterker is?

Maar hoe werkt het dan?
Je sluit bijvoorbeeld je BLu-ray/DVD speler, spelcomputer, kabel, enz. direct op je TV aan met HDMI kabels. Waar haalt je receiver dan het geluidssignaal vandaan?

Als je Dolby TrueHD and DTS-HD van je Blu-ray door je 5.1 setje wil laten klinken, ontkom je er niet aan je Blu-ray speler via een receiver aan te sluiten via HDMI. toch?

Ramius

Citaat van: H_J op november  6, 2008, 08:36:29
Als je Dolby TrueHD and DTS-HD van je Blu-ray door je 5.1 setje wil laten klinken, ontkom je er niet aan je Blu-ray speler via een receiver aan te sluiten via HDMI. toch?

Niet altijd! Als jouw BD-speler beschikt over een analoge 5.1 of 7.1 multichannel output dan lukt het ook wel.

Pioneer |KRP-500M|

road rebel

als je een pioneer-versterker hebt kun je die via sr+ aansluiten aan de TV. Als je dan de versterker op TV zet, dan wordt automatisch de correcte geluidsbron en beeldbron (eventueel met aparte instellingen) op de plasma en op de versterker ingeschakeld. Idem met DVD als je een pioneerDVDspeler hebt met een sr aansluiting. Heb je ook meteen alle info's op het scherm (volume niveau, geselecteerde DSP's, etc)
Persoonlijk zou ik eerder voor marantz zijn gegaan maar als alles pioneer is, is het zodanig eenvoudig te bedienen (hoge WAF dus). Sinds een week heb ik er ook een harmony-afstandsbediening bijgekocht, als voordeel heeft die dat ook niet pioneertoestellen automatisch ingesteld worden, as nadeel dat je dan ook lang moet blijven richten, terwijl pioneer SR+ via een kabel achter de toestellen gaat.

Tegenwoordig zou dat ook gewoon werken over HDMI met die kuro-link, maar hoe dat precies werkt weet ik nog niet.

Ramius

Citaat van: Ramius op november  4, 2008, 09:10:35
Ben ook benieuwd. De KRP-500A/M is de opvolger van de LX508D en ik hoop dat de afwerking ook op hetzelfde hoge niveau staat want aan de LX5090 zie je duidelijk dat er bespaard is. ;)

Ik heb vandaag zowel de KRP-500A als de LX5090 naast mekaar kunnen bekijken. De lijst van de 500/600 is op dezelfde hoogwaardige manier afgewerkt als hun voorganger de LX508/608 en de LX5090 is gewoon de opvolger van de LX5080. De afzonderlijke mediabox is ook zeer mooi afgewerkt en is eveneens voorzien van de nieuwe GUI, op de monitor zit spijtig genoeg een veel eenvoudigere versie. Beeld zag er trouwens zeer goed uit  8) 8) De nieuwe H-modellen waren er spijtig genoeg nog niet.

Pioneer |KRP-500M|

Donat

Heb je merkwaardige verschillen in beeldkwaliteit (met zelfde bronmateriaal) kunnen opmerken tussen de krp en de lx ?

Alvast bedankt,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Ramius

Heb ze niet kunnen vergelijken omdat de vorige LX5090 pas verkocht was en de nieuwe nog moest aangesloten worden. Zal zeker voor een andere keer zijn. ;)

Ik zou vooral willen weten of de Optimum mode en de Pure AV mode als voordeel zouden kunnen hebben. ::)

Pioneer |KRP-500M|

Carlos

Pure is in ieder geval een genot om naar te kijken maar heb hem niet kunnen vergelijken met de LX5090 dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen..
Zal wel een dezer dagen een reviewtje schrijven of in ieder geval een opsomming geven van de sterke/zwakke punten die me na een paar weken gebruik zijn opgevallen..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

dees

Citaat van: Ramius op november  6, 2008, 23:39:23
Ik heb vandaag zowel de KRP-500A als de LX5090 naast mekaar kunnen bekijken. De lijst van de 500/600 is op dezelfde hoogwaardige manier afgewerkt als hun voorganger de LX508/608 en de LX5090 is gewoon de opvolger van de LX5080. De afzonderlijke mediabox is ook zeer mooi afgewerkt en is eveneens voorzien van de nieuwe GUI, op de monitor zit spijtig genoeg een veel eenvoudigere versie. Beeld zag er trouwens zeer goed uit  8) 8) De nieuwe H-modellen waren er spijtig genoeg nog niet.

Bedoel je de 5090H ? Deze worden toch officieel niet in de Benelux geleverd. Alleen via grijze import verkrijgbaar voor rond de euro 3150,00.

Ramius

Citaat van: dees op november  7, 2008, 10:57:30
Bedoel je de 5090H ? Deze worden toch officieel niet in de Benelux geleverd.

Ben er ook achter gekomen, best jammer want hij beschikt over dezelfde mogelijkheden als de KRP (uitgezonderd de kleurensensor).

Pioneer |KRP-500M|

dees

Citaat van: Ramius op november  7, 2008, 23:14:43
Ben er ook achter gekomen, best jammer want hij beschikt over dezelfde mogelijkheden als de KRP (uitgezonderd de kleurensensor).

De 5090H is te koop in Duiven voor 3150,00. Je krijgt 2 jaar Pioneer garantie.

Marcel_T.

Citaat van: dees op november  8, 2008, 10:07:06
Je krijgt 2 jaar Pioneer garantie.

Dat lijkt me sterk als het toestel officieel niet gevoerd wordt in Nederland.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ferry34

Citaat van: Mrwhoopie op november  2, 2008, 20:41:24
Maar hoe zit het nu?hebben deze schermen zo een box waar je alles op moet aansluiten of zitten de aansluitingen gewoon op het toestel?Ik heb geen tuner nodig omdat ik gewoon via de setop box van mijn digitale tv kijk.

En dan nog een stomme vraag ms:

Ik heb nu een 37" panasonic hangen op een beugel gelijk deze:

Als ik nu zo een 50" monitor hang,komt deze dan nog lager dan de 37" of ga ik vanboven meer tv hebben?

Ja ik weet het is niet simpel om voor te stellen ::)

Zowel boven als onder meer tv. Je kan kiezen hoe hoog je het rek op de tv vastschroeft, er zit dus speling in.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X