the dark knight

Gestart door squeek, juli 19, 2008, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

Mario D

"why so serious"  gewoon geweldig.  ;D

squeek

Citaat van: Palu op januari  3, 2009, 01:33:12
In Belgie: kom gelijk weer :dozingoff:
klinkt meer ollands to me! zal eerder zijn

kben zo trug! (antwerps)
ik keer ne keer werre (west-vlaams)
ich kooom zoo theruuuuugggg!!!!! (limburgs)

zoiets denk

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

He's put a knife in my mouth and say's:
WHY SO FLEMISH? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gullwing

Een van mijn eerste BR had net mijn JVC HD1 en BR speler gekocht en deze film kwam net uit, na mijn scherm te hebben opgehangen ( 2.40x1.35 ) gelijk deze erin geduwd ik was er geweldig nieuwschierig naar......maar vond de film erg tegenvallen.....heb het hele topic doorgelezen en ik hoor bij de minderheid, je MOET deze film goed vinden zo lijkt het wel, maar helaas, vond de film onsamenhangend en van de hak op de tak springen, en de personage's konden me gewoon niet boeien, het is hier al eerder gezegd, maar bij mij kwam ook gelijk de vergelijking met Jack Nicholson, Heath Ledger heeft goed naar hem gekeken, ik weet, ik zal wel vloeken in de kerk nu maar zo voelde ik het, en helaas voor Heath, ik vind Jack vele malen ovetuigender als de Joker alleen al omdat Jack geboren is voor dit soort rollen.....

Na de film gezien te hebben was mijn 1e gedachte in de verkoop met die film, maar hou hem voorlopig nog even puur en alleen om hem als demo te gebruiken, en dan vooral voor de IMAX scene's die zijn wel zo overweldigend en adembenemend mooi, dit zijn scene's waar je op wacht als je projecteert en zeker als je ook nog is full hd projecteert, komt naar mijn idee ook alleen over als je projecteert, naar mijn idee komen deze scene's veel minder over op een tv.......

Vond het gewoonweg tegenvallen, de film is enorm gehyped naar mijn idee, en zal voor groot deel liggen aan de dood van Heath Ledger, geen idee hoe het zou zijn als deze nog gewoon geleefd zou hebben......

Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Nosoforos

Ik persoonlijk heb geen boodschap gehad aan die hele hype. Ook ben ik een groot Nicholson fan, en zijn prestatie als the joker is top en heeft inmiddels een cult-status. Maar ik vond deze film gewoon compleet anders, en ik vergelijk ze daarom niet eens meer. Ledger vond ik ook geweldig. Ik vond de duistere filosofische strekking van deze film het tot een behoorlijk fantastische ervaring maken. Tuurlijk zijn er nogal wat losse flarden waar ik van alles op zou kunnen aanmerken. Maar ik had gewoon nooit verwacht dat een dergelijke actiefilm zo'n kippenvel gevoel kon oproepen. Zodoende is het dus toch ook 1 van mijn favorieten.

squeek

je mag en kan best niet beginnen te vergelijken tussen de vorige reeks en deze nieuwe van chris nolan. het is kompleet anders. de vorige reeks is stripachtiger, deze nieuwe reeks is realistischer, meer zoals een gewonere actiefilm die in deze wereld afspeelt. je bent niet verplicht om er van te houden, maar het blijkt uit de boxoffice alleen al dat deze reeks meer volk aantrekt dan de vorige vanwege het minder stripachtige. dit werd echt storend slecht in deel drie en vier van de vorige reeks.

jack nicholson als de joker is een ko+pleet andere als die van heath toch!ik vond heath persoonlijk stukken beter en net wel overtuigender omdat hij niet zomaar een "bad guy" is, het is echt een moordende smeerlap zonder geweten, en ondanks de paar grappige momenten met hem, is hij moeilijk te aanvaarden als een karakter waar je om geeft. meestal kan je steeds een sympathie vinden voor een karakter, goed of slecht. bij deze joker kon ik dat niet goed.

maar ja, ieder zijn ding he

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

Dikke 10 voor the dark night.

Ledger was inderdaad de absolute verpersoonlijking van het kwaad zoals het ook moet zijn.
De film zelf is gewoon een heerlijk wegkijkend popcorn verhaal, maar dit keer met fantastische CGI, mooie opnames, goed camera werk en waanzinnige soundtrack, en natuurlijk zoals het hoort bij Marvel een flinke dosis humor (denk aan de kinderen in de auto die pistooltje spelen :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

squeek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 11, 2009, 09:19:46
Dikke 10 voor the dark night.

Ledger was inderdaad de absolute verpersoonlijking van het kwaad zoals het ook moet zijn.
De film zelf is gewoon een heerlijk wegkijkend popcorn verhaal, maar dit keer met fantastische CGI, mooie opnames, goed camera werk en waanzinnige soundtrack, en natuurlijk zoals het hoort bij Marvel een flinke dosis humor (denk aan de kinderen in de auto die pistooltje spelen :D)

je bedoelt DC Comics  ;)

greetz

Gizz

Beste grap vond ik nog wel de magic trick  :laugh:

J.A.F._Doorhof

DC inderdaad :D
Marvel is de andere superhelden reeks, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

celerontje

En de Dolby TrueHD track klinkt echt super, ik heb zelden zo'n mooi laag gehoord, ik neem aan dat jij deze mening deelt, Frank?
Je hebt 'm beluisterd via die Octava HDMI-analog converter?
Wat ik zelf een grappig stukje vond, is als Batman voor een muur staat met de Batpod en dat de Batpod dan ''omflipt''.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

squeek

de thruehd track is idd wel mooi, enkel zijn er ook enkele minpuntjes aan. de scene met de batpod hoor je een gans stuk heel erg weinig geluid, vlak voor ie dat winkelcentrum binnenrijdt bijvoorbeeld, dan lijkt het geluid wel weg te vallen. ook als de tumbler die vrachtwagen plet tegen het plafond, net ervoor als je em voor het eerst ziet aankomen trekt het geluid erg terug. het shot erna is dan plots erg hevig en de knal tegen de vrachtwagen is erg lekker  ;D

verder klinkt het erg gebalanceerd, geen nadruk op de surrounds zoals bij sommige films. en een laag dat ik op geen enkele dvd of bd ben tegengekomen. beeld hetzelfde. echt demomateriaal!!

greetz

celerontje

Nou je 't zegt over dat winkelcentrum, ik kan je geen ongelijk geven.
Maar voor de rest, supertrack!

Ik ben trouwens benieuwd of er ook mensen zijn die geen weet van die IMAX scenes hebben, en het daarom vreemd vinden dat het Aspect Ratio af en toe veranderd.
't Zal vast wel voorgekomen zijn, er zijn zoveel exemplaren verkocht, lang niet al die mensen kijken op reviewsites.

squeek

kan al niet meer wachten op tranformers 2, bay gaat ook imax draaien. ben benieuwd of ie het lef heeft zo´n imax camera aan zen "bay-bomber" te hangen  ;D waarschijnlijk heeft ie er al eentje geplet ondertussen.

greetz

celerontje

Gelukkig zijn IMAX camera's behoorlijk plat, dus ze zijn zeer goed te pletten. ;D
Maar ik ben benieuwd of hij gaat proberen handheld te draaien met IMAX camera's, ;D
Ik zie het al voor me op de set ''Michael, i can't hold longer that fucking heavy IMAX camera!''

squeek

wel jammer dat de making off erg somber is op de bd van he dark knight. ik had erg graag een uitgebreidde featurette gezien van die imax shootings.

greetz

Raymond187

Een van de mooiste BRs die ik heb.

En vond de film ook zeer vermakkelijk.

geluid en beeld  :wub:

jaco

Wat nou dark knight, pussy knight is een betere benaming voor deze batman.
Vond de Joker daarintegen wel goed.

Nahpets

Citaat van: jaco op februari 12, 2009, 08:51:52

Ik vond The Joker geweldig. Bijna niet te geloven dat hij een rol speelde.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

searcher

De openings scene vind ik geweldig alsmede de soundtrack.
Helaas vind ik het laatste half uur te lang duren.

Gr Searcher

Starred

Citaat van: Enno op februari 12, 2009, 08:55:53
Ik vond The Joker geweldig. Bijna niet te geloven dat hij een rol speelde.

Lol  ;D

Raymond187

De stem van Bale  :turn:

De Imax scenes  :inlove:

Franky P.

Citaat van: celerontje op januari 11, 2009, 11:32:02
Ik ben trouwens benieuwd of er ook mensen zijn die geen weet van die IMAX scenes hebben, en het daarom vreemd vinden dat het Aspect Ratio af en toe veranderd.
Nou ik vind het niet alleen vreemd, ik snap niet hoe die Nolan t in zn hoofd haalt om de film zo op BD te laten zetten  ??? ???
Ik heb dus net de BD gekocht, nadat ik de film al gezien had op gewone DVD. TOPfilm (al vaak gezegd, maareh Ledger is geweldig!) dus met weinig twijfel de bluray gekocht. Afgelopen zondag voor t eerst in de speler gedouwd.
Ik ben serieus een uur aan het klungelen geweest met instellingen, aspect ratio instellingen op mn blu-ray speler, op mn scaler etc etc. kwam er niet uit
Toen gisteren maar eens gegoogled op "Dark knight" en "aspect ratio" en wat schetst mijn verbazing: het ligt NIET aan mn apparatuur. Dat was wel het laatste wat in mn hoofd op is gekomen.
Ik vind het persoonlijk heel kwalijk. Ik kan nog begrijpen dat je als regisseur graag het extra geld en de extra moeite die je erin hebt gestopt om IMAX te filmen terugbetaald wilt zien en dat je daarom geen enkele IMAX pixel verloren wilt laten gaan, maar geef dan tenminste de keuze aan de kijker om de boven en onderrand weg te laten vallen met bv een menu-optie ofzo (weet ik veel wat) of anders op blu-ray nr 2 in het doosje.
Aangezien ik projecteer en ervan hou om netjes de aspect ratio van de film te maskeren, wat ENORM bijdraagt aan de contrastervaring, kom ik nu bedrogen uit. Óf ik heb de IMAX scenes mooi omlijst maar ik hou een grijze balk boven en onder tijdens 80% van de film, óf er wordt over de maskering heen geprojecteerd (en dat blijf je toch altijd zien als t zon stuk is). Ik vraag me af hoe ze dat in de IMAX bioscopen doen.
Dat niemand hier nog over gevallen is..
oftewel: top film maar ik overweeg nu zelfs om de DVD te kopen vanwege deze aspect-ratio-klets
m vr gr Frank

neptune

Citaat van: jaco op februari 12, 2009, 08:51:52
Wat nou dark knight, pussy knight is een betere benaming voor deze batman.
De Dark nicht :tounge:
zet hier iets neer

Tube-freak

Ik heb deze dus ook op blu ray maar terwijl de film 2.40:1 hoort te zijn (en de meeste van de tijd is dat ook zo) zijn er soms in de film 1.78:1 scenes.
Zo staat het ook op het doosje, maar ik heb liever gewoon "OF" 16:9  "OF" 21:9 niet allebei door elkaar.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai