the dark knight

Gestart door squeek, juli 19, 2008, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

En bij deze vertel ik je dat alles in Italie wordt nagesynchroniseerd, wees gewaarschuwd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blackball147

Citaat van: celerontje op augustus 22, 2008, 18:59:06
En bij deze vertel ik je dat alles in Italie wordt nagesynchroniseerd, wees gewaarschuwd.

net als in duitsland, frankrijk en spanje.

kan mij voorstellen dat dit soms tot grappige dingen kan leiden: denk maar eens aan ' I'll be back ' in die talen: ' Ich komme gerade wieder' , ' io ritorno subito ', 'je reviens tout-de suite'.................

-Freek-

Citaat van: blackball147 op augustus 22, 2008, 19:22:04

kan mij voorstellen dat dit soms tot grappige dingen kan leiden: denk maar eens aan ' I'll be back ' in die talen: ' Ich komme gerade wieder' , ' io ritorno subito ', 'je reviens tout-de suite'.................
Grappig is dat ja. Maar moet er niet aan denken dat het in Nederland ook zo zou zijn. Batman: De Zwarte Ridder ;D. Dan krijg je al die films in Harry-Potter style (met mislukte Nederlandse nachronisatie dus).

blackball147

'nou, ik kom sjo weer terug hoor '

ik zie/ hoor het al voor me.

ik vraag me eigenlijk af waarom ze in die landen die synchronisatie willen, kunnen die dan geen ondertiteling lezen? uiteindelijk moet dit toch ook extra kosten met zich mee brengen, terwijl het nog eens heel de kracht van een film wegneemt. trouwens, ik denk dat in de arabisch sprekende landen ook wordt nagesychroniseerd ( en gecensureerd  ;) )

Melbury

Citeerik vraag me eigenlijk af waarom ze in die landen die synchronisatie willen, kunnen die dan geen ondertiteling lezen?

Zonder ondertiteling kan je je wel beter op het beeld concentreren.
We zijn hier in Nederland natuurlijk wel gewend aan ondertiteling, maar het kan afleiden.

Zo nu even naar een klassieker kijken:
Een vis, Wanda geheten!

Nosoforos

Heeft te maken met een keuze die overheden hebben gemaakt zo'n halve eeuw geleden. Het had weinig gescheeld of ook in Nederland hadden we geen ondertiteling gekend. Ik kan in Italië altijd nogal discussies hebben wat beter is. Ik vind ondertiteling het beste van twee kwaden, je let minder op het beeld, maar neemt niet een acteur het grootste deel van zijn werk af.

Xstream

Wat ook erg aan te raden is, is Southpark in het duits :)

Ik weet nog dat ik in Praag een afl. van Southpark in het duits zag die over Hitler ging ... ik heb zo hard moeten lachen dat ik m'n broek voor het gemak maar uitgetrokken heb :)

En het vissie wanda is een klassieker idd ... miss ook weer 's opzetten - is lang geleden iig.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raimond

Citaat van: StrayDog op augustus  8, 2008, 04:50:29
Ik hoor toch vaker mensen zeggen dat ze Ironman nog beter vonden dan the Dark Knight, zelf heb ik Ironman nog niet gezien.

Ik vind dat dus ook,ik heb beide gezien,maar Iron Man vond ik toch veel vermakeljker.

Ondanks dat Ledger echt een top prestatie afleverd.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

celerontje

Iron Man is veel luchtiger, The Dark Knight heeft een behoorlijk sombere ondertoon.
Iron Man is inderdaad veel meer ''puur entertainment'', terwijl The Dark Knight ook wat drama elementen kent.

Ik wil alvast de mensen met een SVS subwoofer veel sterkte wensen als ze over een paar maanden The Dark Knight in hun speler schuiven...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

ShellBeach

Citaat van: Nosoforos op augustus 23, 2008, 01:38:43
Heeft te maken met een keuze die overheden hebben gemaakt zo'n halve eeuw geleden. Het had weinig gescheeld of ook in Nederland hadden we geen ondertiteling gekend. Ik kan in Italië altijd nogal discussies hebben wat beter is. Ik vind ondertiteling het beste van twee kwaden, je let minder op het beeld, maar neemt niet een acteur het grootste deel van zijn werk af.

Heb je daar een bronvermelding van ?

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Joep

Net als na-synchronisatie de magie van de film weg kunnen nemen (altijd dezelfde 'studio-akoestiek' om de stem heen, zijn ook ondertitels niet vrij van fouten. Een klassiek voorbeeld is "Luke, I'm your father" dat vertaald wordt in "Kijk, ik ben je vader". ;)

En, hoe beter de geluidskwaliteit, hoe minder noodzaak er is voor ondertiteling. Luister maar eens met een koptelefoon naar de dialogen, heel makkelijk te verstaan allemaal. Echter, ik kijk nog wel eens anderstalige fims (dan Engels en Nederlands), dus ik heb wel liever ondertiteling, dan na-synchronisatie.

Is trouwens Batman Begins noodzakelijk om Dark Knight te begrijpen?

JeKa

Citaat van: Joep op september 20, 2008, 14:23:18
Is trouwens Batman Begins noodzakelijk om Dark Knight te begrijpen?

nee

Stadium III

Citaat van: JeKa op september 20, 2008, 14:43:57
nee

Nou jah weet je wat het is ik vindt het altijd wel goed om deel 1 te zien voordat je deel 2 gaat kijken

Je kunt hem zo wel kijken maar dan vraag je je eigen toch wel af wat er in deel 1 is gebeurt
5.2.4 Marantz Klipsch setup

JeKa

Citaat van: Stadium III op september 20, 2008, 18:25:44
Nou jah weet je wat het is ik vindt het altijd wel goed om deel 1 te zien voordat je deel 2 gaat kijken

Je kunt hem zo wel kijken maar dan vraag je je eigen toch wel af wat er in deel 1 is gebeurt

Had ik geen last van.

Kjelt

Misschien niet noodzakelijk maar wel handig om in het verhaal te komen vind ik persoonlijk, bovendien vind ik deel1 beter  >:D
Dus als je de kans krijgt doe het, maar noodzaak is het niet. Of je moet helemaal niets van batman afweten  ;D

Joep

Citaat van: Kjelt op september 20, 2008, 19:30:42
Misschien niet noodzakelijk maar wel handig om in het verhaal te komen vind ik persoonlijk, bovendien vind ik deel1 beter  >:D
Dus als je de kans krijgt doe het, maar noodzaak is het niet. Of je moet helemaal niets van batman afweten  ;D

Ik ga Batman Begins maar eens lekker huren binnenkort. Ben genoeg Tarantino gewend om het in cross-chronologische volgorde nog te kunnen snappen. ;)

Niets van Batman afweten...  ;D PIEEEEEFF!! POWWW! BAF!!!!! ;D

celerontje

Leuk, huren: 4 euro voor een haperende disc die ook nog eens terug moet... >:( ;D

Ik heb 'm gewoon gekocht voor 8 euro bij de MediaMarkt ArenA.
De 1 disc versie zit in de budget reeks van Warner, dus is ie overal voor 8 á 10 euro te verkrijgen.
Je wilt 'm toch wel in de collectie hebben, al is het alleen maar om je subwoofer te demonstreren...
SVS'ers en eigenaren van andere bas-boem-kasten, wees gewaarschuwd.

Voor de mensen die TDK nog niet gezien hebben, hij draait nog in de IMAX, dus pak je kans.

DaMan

Er worden  in December 2 edities van "the dark knight" uitgebracht in de US. Een limited edition (met veel goodies) & de "gewone" editie.

Batman, the dark knight on Blu-ray disc

johnhifi

Wat een film zeg, wat een Joker ook!

Een dingetje.. Ik vind de 'originele' Batman film, met Jack Nicholson, een van de beste films die ik ooit gezien heb. Die zag ik toen ik nog jong was en is me altijd bijgebleven. Daarnaast heb ik heel goede herinneringen aan de soundtrack (schoolfeestjes, jeweet), die draai ik nu nog wel eens. Ik zat dus zo The Dark Knight te kijken maar zat constant te vergelijken met die andere film. :) Hoe goed Heath ook is.. Jack is beter!

Ook jammer van Harvey Dent... die is als ik me niet vergis in de comics zwart en niet blank..

Enne... kijk Batman Begins maar wel voor je deze ziet. Dan leeft het meer. Wel jammer dat Gotham er ineens anders uitziet in deze film.. Waar zijn de monorails??

Oh ja en Christian Bale... HELD! Sinds American Psycho mijn favoriete acteur.

Blij was ik overigens met de afwezigheid van eh... ongewenste elementen in de zaal. Geen kansjongeren uit prachtwijken te bekennen. Wel twee 'praters' die godzijdank ver genoeg van mij vandaan zaten om geweld te voorkomen. ;) Ik ga nog maar zelden naar de bios. En niet zonder reden.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

GPO

toch nog even een upje....

Laatst deze film gekeken, maar ik vond deze film echt tegenvallen.....  :crazy:  :hmmm:

Batman Begins en alle andere batman films vond ik een stuk beter.

zal wel aan mij liggen ofzo.... :(

Wat vond ik er slecht aan:
- scenes begonnen midden in, dus je raakt snel de draad kwijt
- Bruce z'n stem was zenuwslopend als ie batman was...  :crazy: :crazy: :crazy:
- De joker vond ik helemaal niet zo super (vergelijk eens met Jack Nickolson!!)
- etc etc

Actie-scenes waren wel leuk...  ;D
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

hoekie

Ik heb deze film gisteren gezien.
De eerste in de reeks van Batman die ik gegeken heb.
Ik vond m goed. Maar misschien komt dit dus omdat ik de andere nog niet gezien heb.

squeek

Citaat van: GPO op december 22, 2008, 10:31:05
toch nog even een upje....

Laatst deze film gekeken, maar ik vond deze film echt tegenvallen.....  :crazy:  :hmmm:

Batman Begins en alle andere batman films vond ik een stuk beter.

:o hoe kan je nu de andere batman reeks beter vinden  :o de eerste was erg goed, maar vanaf deel twee ging het alleen maar van kwaad naar erger tot verschrikkelijk slecht toe. daarmee dat deze nieuwe reeks wel een verademing in het genre is.

dat je deze film niet goed vindt is begrijpelijker. maar ik kan haast niet geloven dat je batman en robin beter zou vinden. dat is zowat de worst superhero movie ever gemaakt.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Maartje

die laatste batman kan je toch niet vergelijken met de voorgaande.  :-\

de enige overeenkomst zit in de titel  O0

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

THX-UltraII

gisteren de BR gekeken. Wat een toptransfer zeg!  :thumbs-up:

Palu

Citaat van: blackball147 op augustus 22, 2008, 19:22:04

In Belgie: kom gelijk weer :dozingoff:
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL