Bespreking nieuwe Humax IRHD-5000C HDTV Decoder (Ziggo-netwerk)

Gestart door Marcel_T., juli 17, 2008, 10:53:07

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Citaat van: chulin op september  3, 2008, 17:36:39
Heb jij via HDMI kunnen testen?

De Humax heeft een vast plaatsje verworven in zijn sig zie ik, dus het zal wel snor zitten.  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Domino

Ik kijk nog steeds via de Humax, en nog steeds via component  :-[.
Het is er helemaal bij ingeschoten om nog een HDMI kabel naar de TV te leggen.

Maar de Humax is een erg fijne decoder, zeker na een beetje gewenning.

Enige nadelen zijn het beperkte menu, weinig instellingen die je als gebruiker kan wijzigen. En daar zijn wij toch gek op niet??
Daarnaast is de bouw kwaliteit is toch net wat minder als de samsung.

Maar ja ...

In de toekomt wil ik ook nog de Cisco PVR gaan testen, maar eerst mijn wederhelft langzaam warm maken voor nog een decoder ;).
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

Flexaa

Maar wat weer fantastisch is dat je alle zenders in je eigen gewenste volgorde kan plaatsen!

Dat is toch iets wat heel veel mensen willen.

chulin

Citaat van: Domino op september  5, 2008, 07:25:01
Ik kijk nog steeds via de Humax, en nog steeds via component  :-[.
Het is er helemaal bij ingeschoten om nog een HDMI kabel naar de TV te leggen.

Maar de Humax is een erg fijne decoder, zeker na een beetje gewenning.

Enige nadelen zijn het beperkte menu, weinig instellingen die je als gebruiker kan wijzigen. En daar zijn wij toch gek op niet??
Daarnaast is de bouw kwaliteit is toch net wat minder als de samsung.

Maar ja ...

In de toekomt wil ik ook nog de Cisco PVR gaan testen, maar eerst mijn wederhelft langzaam warm maken voor nog een decoder ;).

Volgens mij is via HDMI beter, misschien mag je een HDMI kabeltje ergens lenen. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen  ;).

Minder bouwkwaliteit dat de Samsung 360? Jammer zeg, ik vind de Samsung echt een prut ding  :'(
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Domino

Citaat van: Flexaa op september  6, 2008, 12:56:15
Maar wat weer fantastisch is dat je alle zenders in je eigen gewenste volgorde kan plaatsen!

Dat is toch iets wat heel veel mensen willen.

Maakt me eigenlijk niet veel uit. Ik heb een Harmony met favoriete zenders erin geprogrammeerd.
Wat ik wel erg makkelijk vindt is de aparte pagina voor alle HD zenders in de kanalen lijst.

Citaat van: chulin op september  6, 2008, 13:12:43
Volgens mij is via HDMI beter, misschien mag je een HDMI kabeltje ergens lenen. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen  ;).

Minder bouwkwaliteit dat de Samsung 360? Jammer zeg, ik vind de Samsung echt een prut ding  :'(

Ik heb nog wel een HDMI kabel. Ik heb het er alleen nog nooit tussen gezet.
En qua bouw kwaliteit is de Samsung best netjes. De Humax is wat meer plastic.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

_ZioN_

Is er eigenlijk al iets bekend over zijn grotere broer?

De 5000 (xxx) maar dan met opname mogelijkheid en tevens (wat ik via google ervan vond) wifi support en usb aansluiting voor eventueel NAS ? En tevens Dual tuner?

Hoop dat ie (als ie komt) nog voor de kertst komt :)

Maar als iemand iets weet ?

PeterPan

Logische opvolger van de Humax Humax iPVR-9200 lijkt me. Laat maar komen. Hopelijk wel een een betere manier om opnames naar een PC over te zetten.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

conqubite

Ik heb ook net deze decoder aangeschaft. Aangesloten via HDMI op een Toshiba HD LCD TV. De cai kabel geeft het signaal van ziggo goed door want dat had ik getest op een andere tv. Ik loop echter tegen problemen aan bij de installatie. Als ik hem wil installeren ziet ik op het scherm van de Humax eerst "boot", daarna knipperen er een paar lampjes waarna er "instal" op het scherm komt te staan. Volgens het handleiding had ik nog ergens een wachtwoord in moeten vullen maar dat ben ik (nog) niet tegen gekomen.

Nadat ik decoder en tv apparaten had aangezet herkende de tv de via hdmi aangesloten digitale decoder en kwam ik in het scherm waar ik volgens de tv zou moeten komen waarin in land, taal e.d. moet invullen. Dat is volgens mij wel het installatiescherm van de tv. Dat kwam ook overeen met de handleiding van de tv. De decoder doet vervolgens niets en reageert ook niet. Ik volg via de tv de procedure en laat hem zoeken naar zenders. De tv vindt geen enkele zender. Ik dus ziggo gebeld en die kunnen me niet helpen omdat ze geen gegevens over deze decoder hebben :o :o IK vind dat erg vreemd.
Iemand die dit herkend en me op weg kan helpen??

Overigens moet ik er wellicht even bij zeggen dat ik ook een nieuwe smartcard er bij had aangeschaft. De oude was kapot.

marz01

Het valt me op dat zelfs op kieskeurig (waar men hun zuurverdiende aanschaf meestal de hemel in prijst) veel mensen problemen hebben of klachten over de beeld/geluidskwaliteit tov hun oude decoder.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

_ZioN_

Sja maar goed dr zijn ook gevallen dat het perfect werkt.

Me ouders hebben met aanschaf van hun philips lcd meteen deze decoder erbij genomen
in combinatie met delta digitale tv (wonen in zeeland)

Maar vanaf begin direct perfect ;) via hdmi uiteraard. Geen trage opstart of boot schermen.

Dus het kan ook goed zijn :)

conqubite

Ik heb hem aan de praat ;D Het was de onbekendheid van zowel de nieuwe tv als de nieuwe decoder. Eerst alleen via de scart maar na een avondje experimenteren ook via HDMI.
Momenteel geniet ik van de beelden. Het valt me op dat in het SD signaal veel verschil zit tussen verschillende zenders/uitzending. De ene uitzending is matig van kwaliteit. De andere uitzending is niet te onderscheiden van HD zenders. Ik vraag me af of een matige SD kwaliteit niet aan externe factoren kan liggen ipv de decoder.

Nu blijft nog een vraag over. Ik heb de dvd speler ook op de humax aangesloten via een van de scart aansluitingen. Dat zou volgens mij moeten werken maar ik heb het nog niet gevonden. Iemand die me dat zo kan vertellen??

MisterMischa

Hi All,

Ik ben duidelijk een ervaringsdeskundige.

Ik had eerst de Humax IC Fox C voor digitale TV van Casema/Ziggo. Vervolgens heb ik een flinke HD TV gekocht en wilde dus ook HD-TV kanalen kunnen kijken (discovery HD).

Ik heb toen even getwijfeld om meteen een Decoder te nemen met recorder, 2 tuners en picture in picture erin. Maar een dergelijk device bestaat er niet met HDMI. :-(

Dus je hebt de keus tussen mooie features OF goed beeld! (bummer)

Ik heb toen voor HDMI gekozen en heb me de Samsung  DCB-H360R receiver laten aansmeren omdat ze geen Humax hadden (en ik natuurlij DIRECT tv wilde gaan kijken).

Pro:
- De installatie ging super snel, prima
- Het beeld van HD-TV is fenominaal op een HDTV LCD van 106cm!

Con:
- Mijn universele afstandsbediening kende deze Samsung NIET, met als gevolg dat ik nu twee remote controls moet gebruiken (BUMMER)!
- De bediening van de afstandbediening is echt VERSCHRIKKELIJK! Het zappen gaat heel traag en is onacceptabel. Ook moet je de wiebelachtige knopjes heel diep indrukken voordat er contact gemaakt wordt.

Dit is voor mij een reden om een Humax HD decoder aan te schaffen! Want die bediening is super snel en prettig te bedienen.

Als hij binnen is ben ik dus de trotse bezitter van de Samsung en Humax! Dus een oproep aan alle Samsung fans, ik heb er een te koop!!!!!!

----------------------
Na deze post te heben gedaan.... What about Cisco 8455DVB???
Hoe is de afstandsbediening van dit ding???
-HD decoder
-pic in pic
-HDMI
-DVD recorder

Dit moet hem zijn!!!!! De topper!! Of????

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

marz01

ik heb mijn humax5000 op 720p ingesteld en via een hdmi kabel aangesloten op de panasonic 42px80.

Het beeld is scherper dan mijn vorige samsung sd-decoder maar geeft hierdoor meer digitale ruis.

Wat wel echt een probleem is dat ik bij bepaalde zenders linksboven meerdere witten pixels heb alsof deze buiten beeld vallen??

Dit is dus niet op alle zenders en verdwijnt niet met verschillende zoom-functies van de humax decoder?

Heb ik hier te maken met een sporadisch humax probleem?>
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

tiptop

Kan je het beeld niet een beetje verticaal verplaatsen dan?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

marz01

Citaat van: tiptop op november  9, 2008, 20:20:26
Kan je het beeld niet een beetje verticaal verplaatsen dan?

Bij de humax decoder heb je keuze uit 3 zoomfuncties ik kan geen handmatige instellingen verder vinden, maar het feit blijft dat dit niet op alle zenders zichtbaar is?

het is uiterste linkerboven hoek tot aan het midden, zijn iets van 5 witte pixels

tiptop

Dat zie ik de laatste tijd vaker, maar bij willekeurige digitale decoders (niet 1 soort dus)

Mischien dat het in het signaal niet helemaal goed gaat?

Heb het al diverse keren gezien vandeweek. In mijn herinnering vooral bij Ziggo-klanten.

Zou het dus bij Ziggo kunnen liggen is de vraag.
Wanneer ik het vaker ga zien, ga ik ze eens er over bellen. (Jij mag het ook doen ;))
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

marz01

ik zit bij caiway, witte pixels in de linkerbovenhoek lijken eigenlijk alleen bij de filmnet sd-kanalen zichtbaar, niet bij filmnet-hd, mtv geeft soms aan linkerkant een groene verticale streep.
Het lijkt toch een foute zoom-functie door het aangeboden signaal, echter of het probleem door de tv-aanbieder ontstaat of door de foutieve zoom-functie van de decoder kan ik niet aangeven.

tiptop

Ik probeer het in de gaten te houden waarneer het verschijnt. :)

Snowmaster

Vanmiddag zag ik de Pio, Pana en Philips, en Sony LCD's naast elkaar staan.
Ik zag dat ze aangesloten waren op een Samsung 360 en dus pakte ik de AB om het resultaat van SD TV te zien. Slechts 5 schermen reageerden. De andere 5 bleken achter een Humax te zitten.
De bovengenoemde schermen zaten achter de Samsung en leken het scherpste. De "B-merken" JVC, Samsung e.d. zaten achter de Humax, maar er was iets in het beeld dat toch mijn aandacht trok.
Reden om morgen de Humax te gaan proberen en direct naast mijn Samsung te zetten. 
Dit hoort een oneerlijk gevecht te zijn, want mijn Samsung is zwaar gemodificeerd.
Wordt vervolgd (met een review).  :D 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

marz01

Citaat van: Snowmaster op november 20, 2008, 21:32:20

Reden om morgen de Humax te gaan proberen en direct naast mijn Samsung te zetten. 
Dit hoort een oneerlijk gevecht te zijn, want mijn Samsung is zwaar gemodificeerd.
Neem je ook gelijk de snelheid, gebruiksgemak en geluidskwaliteit mee?
ps mijn probleem was een instellingsfout van mijn plasma-scherm  :-X

Snowmaster

Citaat van: marz01 op november 20, 2008, 22:06:31
Neem je ook gelijk de snelheid, gebruiksgemak en geluidskwaliteit mee?
ps mijn probleem was een instellingsfout van mijn plasma-scherm  :-X

Snelheid van bedienen en gebruiksgemak zal ik meenemen, maar is van secundair belang voor mij.
Beeld en geluid gaan natuurlijk op de pijnbank.
Het radiogeluid van een Samsung vind ik nu al niet geweldig, dat is van duidelijk mindere kwaliteit dan het TV geluid.  De verschillen tussen de diverse radiozenders zijn erg groot, maar dat kan ook aan Ziggo liggen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Marcel_T.

Citaat van: Snowmaster op november 20, 2008, 21:32:20
Vanmiddag zag ik de Pio, Pana en Philips, en Sony LCD's naast elkaar staan.
Ik zag dat ze aangesloten waren op een Samsung 360 en dus pakte ik de AB om het resultaat van SD TV te zien. Slechts 5 schermen reageerden. De andere 5 bleken achter een Humax te zitten.
De bovengenoemde schermen zaten achter de Samsung en leken het scherpste. De "B-merken" JVC, Samsung e.d. zaten achter de Humax, maar er was iets in het beeld dat toch mijn aandacht trok.

Ben benieuwd, zit ook nog te twijfelen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Audio_Jim

Citaat van: Snowmaster op november 20, 2008, 22:45:27
Het radiogeluid van een Samsung vind ik nu al niet geweldig, dat is van duidelijk mindere kwaliteit dan het TV geluid.  De verschillen tussen de diverse radiozenders zijn erg groot, maar dat kan ook aan Ziggo liggen.

Hoe is het verschil in geluid tussen de normale FM-tuner en radio via een digitale decoder?
Ik heb eens gelezen dat radio via de digitale decoder lang niet zo goed klinkt als via een goede tuner met dito onvangst. Dit komt voornamelijk door de compressie die wordt toegepast.
Kun jij dat misschien bevestigen?  ;)

Snowmaster

De Humax draait, maar heeft flinke inspeeltijd nodig want is al direct zichtbaar aan wazig en plat beeld.
Het geluid mist volume en detail. De kleuren zijn overstuurd, maar dat is normaal bij "verse" apparatuur.
Ik gun hem eerst 10 speeluren en ga wat stoeien met de mogelijkheden en de menu's.
Het laden van de zenders en instellen verloopt heel erg snel en soepel.
De overige menukeuzes lijken op de Samsung. De bouwkwaliteit is vergelijkbaar, niet beter of slechter.
De Humax is compacter dan de Samsung maar voelt voor zijn grootte wel degelijk aan. De AB is groter, maar bedient goed en hij is wat sneller dan de AB van de Samsung.
Binnenkort meer.