Bespreking nieuwe Humax IRHD-5000C HDTV Decoder (Ziggo-netwerk)

Gestart door Marcel_T., juli 17, 2008, 10:53:07

Vorige topic - Volgende topic

alibabba

Is er al meer bekend over de update voor de Humax? Is al een tijdje stil in dit topc ;)

Snowmaster

Citaat van: alibabba op februari  1, 2009, 12:38:49
Is er al meer bekend over de update voor de Humax? Is al een tijdje stil in dit topc ;)

Zelf wacht ik met smart op een berichtje van Ziggo. Zodra het kan, geven zij de verbeteringen vrij, zodat iedereen weet wat hij kan verwachten. Het duurt nu wel relatief lang, daarom hoop ik ook op verbetering van het SD beeld.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

De software update komt eraan. Hij wordt over ca. 2 weken verwacht.
Irdeto voert in Bejing de laatste testen uit.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

MLCinema

Gaat deze update automatisch, of is er iets van een handeling vereist?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Snowmaster

Citaat van: Kamidioblitz op maart 23, 2009, 14:00:51
Gaat deze update automatisch, of is er iets van een handeling vereist?

In het menu kun je dan kiezen voor software, rest gaat vanzelf. Maar het was er gisteren nog niet.

chulin

Citaat van: Snowmaster op maart 11, 2009, 22:25:36
De software update komt eraan. Hij wordt over ca. 2 weken verwacht.
Irdeto voert in Bejing de laatste testen uit.

En?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

Citaat van: chulin op maart 27, 2009, 23:59:25
En?

Volgens laatste berichten is de software goedgekeurd. Hij is nu binnen bij Humax die nog wat testen uitvoerd en ook Ziggo is bezig de goedgekeurde versie te testen.
Wij kunnen hem dus snel verwachten. Maar ik weet niet of er een SD beeldverbetering plaats gaat vinden. Dat is niet bevestigd door Ziggo, want men richtte zich vooral op de buglist.

Snowmaster

Ziggo heeft de update binnen en verwacht hem nu met een week op het net te kunnen zetten.

Iedereen moet hem zelf activeren.
Als de reacties uit de praktijk goed zijn, zullen zij de update automatisch gaan activeren zodat de decoder melding maakt van een update. 

Ik denk dat ik uit nieuwsgierigheid toch de Humax nog een keer uit de kast haal  ;D.

Deze topic is ondertussen bijna ingeslapen, daarom een soort eindaanbeveling (met nog de oude firmware ;)) :

De Humax en Samsung zijn beide prima decoders. De Humax is moderner met mooier gebruikersmenu en EPG.
Hij bedient iets makkelijker en oogt aantrekkelijker
De meningen over de beeldkwaliteit zijn divers, maar kort samengevat :

Gebruikers met de duurdere en grotere schermen (Pioneer vanaf 42/50" e.d) geven meestal hun voorkeur aan de Samsung voor SD, maar er zijn ook tevreden Humaxgebruikers met groot scherm.
Gebruikers met kleinere schermen (vaak LCD) zijn meestal zeer tevreden over de Humax.
HD is op beiden erg goed te noemen en afhankelijk van de zender verschilt mijn voorkeur voor Samsung of Humax.
Doordat het HDbeeld bij de Humax iets meer dynamiek lijkt (!) te hebben, neig ik steeds voor HD naar de Humax.
De Samsung geeft het echter ietsje natuurlijker, maar niet slechter weer.

Als Samsung met de nieuwe decoder komt, zullen zij ongetwijfeld hun expertise van de laatste twee jaar bundelen in de deze nieuwe decoder. Het uiterlijk en menu zal dan meer van deze tijd zijn en ik verwacht ook dat de AB fatsoenlijk zal werken.
Het moet voor Samsung niet moeilijk zijn om met de nieuwe processoren en verbeterde electronica de oude trouwe Samsungdecoder H360 en ook de Humax te overtreffen.
Ik hoop dat met de komst van de Samsung H380 mijn hoge kwaliteitswensen vervult gaan worden.
Natuurlijk zal ik deze nieuwe decoder weer reviewen en mijn (persoonlijke) mening op het forum plaatsen.

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Snowmaster

Mr. Dave

Ik heb de update daarnet binnengehaald, het updateproces nam zo'n 14 minuten in beslag.
Ik merk behalve de origineel instelling niet veel verschil met voorheen.

Snowmaster

Citaat van: Mr. Dave op april  9, 2009, 17:18:31
Ik heb de update daarnet binnengehaald, het updateproces nam zo'n 14 minuten in beslag.
Ik merk behalve de origineel instelling niet veel verschil met voorheen.

Aan het SD beeld zou waarschijnlijk niets veranderen, zeiden ze bij Ziggo al maanden geleden.
Het gaat waarschijnlijk alleen om alle bugs. De releasenote zal op Ziggoforum gepubliceerd worden.

Mr. Dave

BUG?

De functie van de knop "BACK" is met de nieuwe firmware anders dan voorheen, back tussen favorietenlijsten werkt niet meer.

Varadero

Heb net ook de update binnengehaald. Grootste vooruitgang vind ik dat het Dolby geluid bij HD-kanalen nu ook geregeld kan worden met de ab, voorheen kon dat niet en ging het geluid keihard bij die kanalen. Verder zie ik nog weing verschillen maar had ook weinig klachten (behalve dan van het Dolby geluid) maar das dus opgelost  :smile:

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Varadero

Heb geen verschil gemerkt in opstartsnelheid. Duurt een seconde of 20.

fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

ruud4

Varadero

Volgens mij heet dat Audio Vertraging (onder A/V instellingen).

MLCinema

Voert de Humax de update automatisch uit of moet je daarvoor een handeling verrichten in een menu of iod?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

fastlex

Het kan aan mij liggen, maar het beeld lijkt wel iets waziger na de update.
Heeft iemand anders daar ook last van?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

ruud4

Citaat van: fastlex op april 23, 2009, 10:57:51
Het kan aan mij liggen, maar het beeld lijkt wel iets waziger na de update.
Heeft iemand anders daar ook last van?

Verdomd.
Viel mij ook al op!
Snowmaster? Is dit jou ook opgevallen?

tiptop

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 18:46:11
Voert de Humax de update automatisch uit of moet je daarvoor een handeling verrichten in een menu of iod?

Meeste updates gaan automatisch, maar je kan ook via het menu. Zo te lezen moet je de laatste update zelf activeren, omdat het om een proef gaat.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Citaat van: ruud4 op april 23, 2009, 20:46:31
Verdomd.
Viel mij ook al op!
Snowmaster? Is dit jou ook opgevallen?

Een paar weken terug mocht ik van Ziggo de Samsung 380 testen. Het is er echter niet van gekomen door tijdgebrek.
Daardoor ligt ook mijn Humax nog in de kast.  Dit weekend ga ik eerst mijn set opnieuw inmeten, naar een mooie Classé met Ushers luisteren en daarna trek ik de Humax uit de kast.  Maar ik meld mij vast nog wel  ;D, ben alleen effe druk.

ruud4

Citaat van: Snowmaster op april 23, 2009, 21:53:46

Een paar weken terug mocht ik van Ziggo de Samsung 380 testen. Het is er echter niet van gekomen door tijdgebrek.
Daardoor ligt ook mijn Humax nog in de kast.  Dit weekend ga ik eerst mijn set opnieuw inmeten, naar een mooie Classé met Ushers luisteren en daarna trek ik de Humax uit de kast.  Maar ik meld mij vast nog wel  ;D, ben alleen effe druk.

Heb me gisterenavond blauw zitten ergeren aan de kwaliteit van het beeld. Is inderdaad echt slechter geworden. Is het misschien mogelijk om de "update" terug te draaien?