Terminator IV (Salvation)

Gestart door rijstfj, juli 17, 2008, 00:41:03

Vorige topic - Volgende topic

rijstfj

Het vervolg van deel III, word gecontenu'd, de hoofdrolspeler is Christian Bale als John Connor
Hier de Teaser trailer, de film komt uit op 22 mei 2009.

http://movies.yahoo.com/movie/1810025211/trailer

stef662

Dat is 3 jaar voor judgement day  ;D

Xstream

Het is wel interessant dat Bale Connor speelt ... is toch niet de minste ...

Toch heb ik zo'n gevoel dat de film een behoorlijke terleurstelling gaat worden ... Ik geloof niet zo in regisseur McG. Dat wil zeggen, ik geloof, en weet, dat hij leuke films maakt zoals Charlie's angels enzo. Hij is creatief sterk en visueel weet hij het doorgaans goed te brengen, alleen wat bij hem tot op heden een beetje ontbreekt is een goede opbouw, een grimmige sfeer etc ... kortom ,wat Terminator maakt wat hij is. Zoals Cameron het als geen ander kon.

T3 vond ik ook nog redelijk geslaagd, alleen merkte je dat het meer om de actie en SFX ging dan een ijzersterk en goed opgebouwd verhaal. De keuze voor Jonathan Mostow kon ik dan ook nog wel begrijpen.

Maar McG ... ik weet het niet ... ik hoop dat hij me het tegendeel bewijst, maar ik heb het gevoel dat het klassieke Terminator tijdsperk voorbij is en plaats heeft gemaakt voor een nieuwe enterprise serie ala Bond.

Al mogen ze van mij nog heel lang doorgaan hoor met Terminator ... zal er niet heel snel genoeg van krijgen, mits ze het niveau redelijk hoog weten te houden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

Ben stiekum toch wel erg benieuwd, vooral door Christian Bale. Deze begin ik erg te waarderen na Shaft, Batman begins en natuurlijk American Psycho.
Josh Brolin speelt waarschijnlijk de terminator. Deze vond ik erg goed in No country for old men.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

rijstfj

Xstream

Citaat van: svmnb op juli 17, 2008, 21:21:06
Ben stiekum toch wel erg benieuwd, vooral door Christian Bale. Deze begin ik erg te waarderen na Shaft, Batman begins en natuurlijk American Psycho.
Josh Brolin speelt waarschijnlijk de terminator. Deze vond ik erg goed in No country for old men.

Vergeet The Prestige niet. Of 3:10 to Yuma, The Machinist, Equilibrium, Rescue dawn, The New world en zo nog een sloot :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Erik

ik denk dat deze terminator eindelijk weer eens de moeite gaat worden nadat 2 en 3 zwaar tegenvielen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Erik

Citaat van: Grindtegel op juli 18, 2008, 19:54:18
:o :o
Ja sorry bij vloeibare robotten ben ik meteen afgehaakt, leek meer een demo van SGI dan een SF film.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

robbiedobbie

dat was toendertijd toch de creme de la creme van de CGI??

ik vond dat juist heel gaaf om te zien en ook goed bedacht.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

jantje112

Citaat van: Erik op juli 18, 2008, 20:10:56
Ja sorry bij vloeibare robotten ben ik meteen afgehaakt, leek meer een demo van SGI dan een SF film.

Alsof tijdrijzende robotten geloofwaardig zijn :)

stef662

Citaat van: Erik op juli 18, 2008, 20:10:56

Ik ben het helemaal met je eens. Toch vinden velen terminator 2 juist erg goed  ???

Overigens weten jullie toch van die tv-serie van de Sarah Conner chronicles? Erug goed!

squeek

t2 is gewoon onovertrefbaar!!! ;D het is de ultieme terminator film gewoon. en als je de film nu bekijkt, zien de visuele effecten er nog tering goed uit!!die film stond qua techniek jaren vooruit. t3 was maar een tegenvaller vond ik.leuke soundeffects, fijn gemonteerd. verhaal suckt.

ik hoop dat deze een stuk beter wordt, en ben erg blij dat christian bale erin gaat acteren.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Erik

Citaat van: bourne op juli 18, 2008, 23:20:22
Ik ben het helemaal met je eens. Toch vinden velen terminator 2 juist erg goed  ???

Overigens weten jullie toch van die tv-serie van de Sarah Conner chronicles? Erug goed!
Ah die zijn niks gewend, D1 is voor mij nog steeds onovertroffen. Its a mistake, its mistake na na na ;)

SC is idd erg goed helemaal gezien, duurt wel even voordat je er echt inkomt maar ik hoop op een S2.
- Winston Churchill

Xstream

T1 blijft de koning natuurlijk, dat was immers de eerste met een bizar duister en eng sfeertje voor die tijd.

Toen ik mensen over T2 hoorde waren die grotendeels negatief om psies de reden die Erik al noemt. Teveel CGI ... veel vonden het meer een demo van kijk eens hoe mooi.

Maar toen ik T2 zag kon ik niks anders concluderen dan WOW!. Wel had ik daarbij telkens het gevoel van ow jee, als het maar niet cheesy wordt met die liquid robots, maar ze hebben het gewoon zo goed neergezet.  Alleen al hoe zo'n kop aan gort werd geschoten met een shotgun van 1m afstand. Dat zag er zo bruut uit. T2 was ook duidelijk z'n tijd ver voorruit. Zelfs als je het nu ziet is het nog steeds tijdloos zo lijkt het. De actie en CGI waren revolutionair en ik vond het verhaal gewoon erg passend als vervolg op 1. Die future beelden, brr ... die atoombom ... brr ... gewoon echt heel goed neergezet en een tijdloos beeld geworden van Terminator IMO.

Dus voor mij, 2 verschillende films, maar elk op zijn manier meesterlijk goed.

T3 was minder, maar wel erg vermakelijk. Zaten toch ook weer aardige scenes in. Met name die "Alle huizen moeten stuk scene" heb ik hier regelmatig als demo gebruikt :D

En T4 gaat voor mijn gevoel meer een soort Michael Bay achtige actiefilm worden, want McG geilt ook op mooie en soms felle kleurstellingen. Op zich niks mis mee, maar past gewoon niet bij Terminator.

The Foundation

Citaat van: Xstream op juli 19, 2008, 18:50:43
T1 blijft de koning natuurlijk, dat was immers de eerste met een bizar duister en eng sfeertje voor die tijd.

Toen ik mensen over T2 hoorde waren die grotendeels negatief om psies de reden die Erik al noemt. Teveel CGI ... veel vonden het meer een demo van kijk eens hoe mooi.

Maar toen ik T2 zag kon ik niks anders concluderen dan WOW!. Wel had ik daarbij telkens het gevoel van ow jee, als het maar niet cheesy wordt met die liquid robots, maar ze hebben het gewoon zo goed neergezet.  Alleen al hoe zo'n kop aan gort werd geschoten met een shotgun van 1m afstand. Dat zag er zo bruut uit. T2 was ook duidelijk z'n tijd ver voorruit. Zelfs als je het nu ziet is het nog steeds tijdloos zo lijkt het. De actie en CGI waren revolutionair en ik vond het verhaal gewoon erg passend als vervolg op 1. Die future beelden, brr ... die atoombom ... brr ... gewoon echt heel goed neergezet en een tijdloos beeld geworden van Terminator IMO.

Dus voor mij, 2 verschillende films, maar elk op zijn manier meesterlijk goed.

T3 was minder, maar wel erg vermakelijk. Zaten toch ook weer aardige scenes in. Met name die "Alle huizen moeten stuk scene" heb ik hier regelmatig als demo gebruikt :D

En T4 gaat voor mijn gevoel meer een soort Michael Bay achtige actiefilm worden, want McG geilt ook op mooie en soms felle kleurstellingen. Op zich niks mis mee, maar past gewoon niet bij Terminator.
T1 is pure nostalgie
vooral de goedkoop gemaakte effects

Erik

T1 was vooral veel overbodig geweld prima in beeld gebracht (hand door buik punker, politie buro, mes in oog, vechtscene bij vriendin thuis (its a mistake),etc.)
Beelden uit de toekomst om de sfeer er in te brengen (HK en ruimteschip).
Verhaal vond ik bovendien erg goed en origineel (uitgewerkt).

T2 was gewoon een heel ander soort film, verhaal ging nog wel.
- Winston Churchill

rijstfj

Xstream

ik hoorde dat Cristian Bale voor 3 Terminators getekend heeft ... we kunnen onze lol dus nog op de komende tijd :)

Erik

Doet zwartenekker nog mee in één van die vervolgen?
- Winston Churchill

Xstream

Geen idee ... zal afhangen van z'n gouverneurschap vermoed ik ... zolang hij dat is zal die geen films doen.

rijstfj

Citaat van: Xstream op juli 31, 2008, 17:26:45
Geen idee ... zal afhangen van z'n gouverneurschap vermoed ik ... zolang hij dat is zal die geen films doen.

2008 Actor-turned-California governor Arnold Schwarzenegger is to make his big-screen comeback alongside Sylvester Stallone - in their first Bollywood movie
Bron: http://www.imdb.com/title/tt1144804/

Raimond

Ben ik nou de enige die t3 qua einde echt geweldig vond,die vrachtwagen scene was trouwens ook briliant ;D
Van mij had het daarbij mogen blijven,T1+2 vond ik echt beide echt goed op hun eigen manier ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Erik

het einde van T3 vond ik overigens weer wel erg goed
- Winston Churchill

Xstream