rafeltje hoog, mid-hoog onrustig, laag-mid wat hol ... help ...

Gestart door solitaire, juni 30, 2008, 23:22:20

Vorige topic - Volgende topic

solitaire

Wie van jullie speeld met een Linn LK-1 voorversterker (met eventueel een Dirak) ?
bij een search van HTform kom ik alleen mezelf als gebruiker tegen ...
maar misschien ... toch ...

wel of niet een LK-1 gebruiker, wellicht dat je me toch kan helpen met het volgende

sinds afgelopen weekend heb ik een DAC in m'n set gezet
waarmee de set toch weer dusdanig anders is gaan spelen dat 't opnieuw opgezet en getuned moet worden
de andere apparaten in deze set krijg ik makkelijk (voorspelbaar) onder controle

waar ik niet uitkom is de plaatsing van de LK-1 op het rack (een SolidSteel '6.4')
het stond op Nordost Pulsar Points PP4, samen met de Dirak op een plank (maar niets onder de Dirak)
maar als ik het nu zo neerzet zit er een rafeltje in het hoog (soort oscilatie rimpel oid.), is het mid-hoog onrustig (de vanzelfsprekendheid is minder), en is het laag-mid wat hol ...

'k heb de kast van de LK-1 open en verschuif voorzichtig de Stillpoints' ERS shielding: heeft niet echt effect en zeker niet daar waar en hoe ik het wil;
verder heb ik ipv. de Nordost voetjes al BlackDiamondRacing BDR Mk-IV, finite-elemente Cerapuc en ceraball (de nieuwere) en +- 4 mm. rubber matjes uitgeprobeerd,
net als m'n eigen ontwerp voetjes (uh, voeten, want 75 mm. hoog; zachthout met borosilicate glas kern (ooit z'n 50 stuks van verkocht onder de productnaam Pycone-1 :P)

iemand een idee hoe 'k m'n geluid weer in het gareel krijg ?

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

heb natuurlijk ook de modificateur gevraagd naar zijn gedachten bij dit probleem
zijn insteek: dat rafelig randje zou RF straling kunnen zijn

de Stillpoints ERS shielding-cloth staan bekend dat soms een verplaatsing van 1 mm al voldoende is om een geheel ander uitwerking te krijgen
in de Linn was de cloth al optimaal aangebracht, maar bij de Stax nog niet

en per set is verschillend waar exact de ERS moet komen te liggen, en dus was de ERS in de Stax nog niet optimaaal aangebracht bij de modificatie
en dus eest eens schuiven met de ERS, met de Stax in mijn set, en niet met de ERS in de Linn

BINGO, 'k heb hem nu voor elkaar !!
in 't hoog: +definitie , +rust, +vanzelfsprekendheid, -rafeltjes, ... !!

daarnaast kwamen er van de technicus oplossingen voor het mid en mid-laag probleem
oa. gewicht: de koppeling aan de gebruikte voetjes en aan het rack gaat zich anders gedragen naarmate het gewicht van het apparaat veranderd
niets nieuws onder de horizon, maar domweg nog niet uitgeprobeerd

in dit geval (de Stax is niet zo zwaar) gaan we flink gewicht aanbrengen
mijn eigen voetjes werken het meest ideaal wanneer er een gewicht van 10 tot 12 kg op staat (setje van drie voetjes; meer heb ik er niet meer)
dus hup, twee dozen à 1 kg suikerklontjes erop om eens ergens mee te beginnen ...

leuk om te doen dit,
en 'k ben nog wel even bezig !

Wolf

solitaire

leuk pakketje opgehaald van het OfficeCenter (UPS 'filiaal'): 'gewichten' van finite-elemente, Eichmann, AudioTekne, Symposium (de 'Plates'), een AIS Ophiopogon 2.0, PolyCrystal Dissiblocks, ...

en een allerlei aan weer (nieuwe) koppelings/ontkoppelings voetjes ...

als je zo quick-scan door de product-info van die 'gewichten' loopt, zijn volgens de fabrikant zijn hun producten veel meer dan alleen 'gewicht' ...

heel gewichtig, zeg maar  ;)

nou ja ... we gaan 's aan de slag ... ben zelf ook bezig wat ideetjes van mezelf verder te perfectioneren ... gaat leuk worden  8)

W.

edit / PS    geen Vertex spullen, Garmt ...

maar 3 foto's, van het WWW, m'n camera is nog steeds in reparatie, en een post is begrenst op 3 bijlagen ...

tiptop

Ben benieuwd :)

Zelf leg ik nog wel eens een teak of eikenhouten plaat op een apparaat, maar die staan al op een teakhouten meubel.

In het verleden geluisterd en hoorde idd wat meer rust in het beeld komen. Maar zonder stoort het niet.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

Citaat van: tiptop op juli  8, 2008, 20:22:53
Ben benieuwd :)

Zelf leg ik nog wel eens een teak of eikenhouten plaat op een apparaat, maar die staan al op een teakhouten meubel.

In het verleden geluisterd en hoorde idd wat meer rust in het beeld komen. Maar zonder stoort het niet.

er zijn soms hele leuke dingen met accessoires mogelijk

maar voor hetzelfde geld krap ik me op m'n kale kop en constateer ik dat er niets veranderd is, of de verandering is precies dat, 'anders' ..., maar beter ? (ik schat zo 60% geen verandering, 30% wel anders maar 'beter' is nog maar de vraag, en 10% is 'beter')

maar dat precies is wat ik er leuk aan vindt: het kan alle kanten op  :P

W.

solitaire

nog druk doende ... unplug ... plug ... unplug ...

... en constant 'het beste voetje voor zetten' ...  ;D

alvast wel besloten m'n Shakti Brick de deur uit te doen

en te vervangen door de combi 'XAV Electro Magnetic eXterminator EMX#9 Mk II'  +  'AIS Ophiopogon 2.0'

de rest ... pending...

W.

solitaire

de setup is nu in een staat waarin ik 't eigenlijk, met de middelen die ik nu heb, niet veel beter krijg dan het nu is

vooraan onder de LK-1 een stapeltje van 3 x Vibrapod-1

en achteraan twee Pycones, eigen ontwerp voetjes, hier in een kleinere versie dan de al genoemde originele uitvoering

onder de bijbehorende Dirak PSU nog steeds niets

vooraan onder de Talent staat ze op een Pycone (van de originele, wat hogere, versie) 

en aan de achterkant liggen twee stapeltje van 5 x Vibrapod-1

op de Talent ligt nu, zoals al geschreven, de combi 'XAV Electro Magnetic eXterminator EMX#9 Mk II'  +  'AIS Ophiopogon 2.0'

de DVD-speler (loopwerk) staat nu op 3 Nordost PulsarPoints-PP4 voetjes

maar natuurlijk probeer ik ook hier weer een maatgesneden oplossing van eigen hand te krijgen

W.

tiptop

Citaat van: solitaire op juli 12, 2008, 18:31:28
nog druk doende ... unplug ... plug ... unplug ...

... en constant 'het beste voetje voor zetten' ...  ;D

alvast wel besloten m'n Shakti Brick de deur uit te doen

en te vervangen door de combi 'XAV Electro Magnetic eXterminator EMX#9 Mk II'  +  'AIS Ophiopogon 2.0'

de rest ... pending...

W.

Dus bovenstaande middelen werkte bij jou setup als best?

En wat was het uiteindlijke verschil dan precies?

Zelf heb ik pulsarpoints en ceraballs en nog wat halve squashballetjes.
Allemaal met net een ander resultaat, waarbij ik de squashballetjes een hele goede prijs/kwaliteitverhouding vind hebben, maar niet overal toepasbaar vind. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

de XAV+AIS heeft in mijn opstelling zeker gewonnen van de Shakti

vooral weergave van micro-detail is verbeterd, wat je kunt merken aan de weergave van ruimte-info bv (ook in de bas-regio, tot m'n verbazing).

merkbaar en herhaalbaar verbeterd, maar niet in die mate als bv. akoestische aanpassingen of zelfs kabels

ben nog 'druk' met vergelijken tussen voetjes, daarbij gebruik ik nagenoeg alles waarvan ik denk dat het een uitwerking kan hebben, dus ook squashballetjes ... ;D hoewel ik door te doen over de jaren heen een vaste aanpak van 'bad-vibes' heb ontwikkeld

daarmee heb ik een hobby van een aantal jaren geleden weer opgepakt  :P

=> voetjes ontwikkelen, en wellicht ook weer op de markt brengen

W.

tiptop

solitaire

Citaat van: tiptop op juli 28, 2008, 15:30:07
Ahhh,

Rijk worden van de hobby :D ;D

Succes alvast 8)

nou, 'k leef van een uitkering, dus break-even zou al mooi zijn ...

de financiele hick-up zit 'm in de inkoop van onderdelen  :-X

Wolf

garmtz

Ik denk dat weinig personen je hier kunnen volgen Wolf. Ikzelf ben ook wat 'lost' als ik je tweaks lees... :-\

solitaire

informatie / uitleg was ik oa. om deze reden al van plan iets verder naar PM te schuiven ...

de site die er aan komt om belangstellenden iig. een point of entry te geven

zal ook hoofdzakelijk visueel informatief zijn, en veel minder technisch inhoudelijk

de werkwijze van producten als 'voetjes' is wel te verklaren, echter ik heb minimaal gebruik gemaakt van metingen in de jaren van ontwkkelen van de voetjes

maar voornamelijk van mijn oren

en de aanschaf procedure zal ook gebaseerd zijn op een lange thuis-luister- aka. 'niet goed / geld terug'-periode

om te voorkomen dat belangstellenden net zo 'lost' worden als ik  ;) 8)

W.

bmateijsen

Zou je kunnen proberen om hoofdletters bij je zinnen te gebruiken? En een beetje interpunctie (punten, komma's, etc) leest wel makkelijker ;).

Groet,

Bjorn

solitaire

Citaat van: bmateijsen op juli 28, 2008, 18:37:01
Zou je kunnen proberen om hoofdletters bij je zinnen te gebruiken? En een beetje interpunctie (punten, komma's, etc) leest wel makkelijker ;).

Groet,

Bjorn

Dat is geen probleem ! De ruime lay-out laat ik wel zo, anders kan ik m'n eigen tekst helemaal niet meer lezen. :-\

W.