Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#1752
A. Wat is LightRoom een K-programma
B. Ik moet inderdaad iets aan mijn logo doen dat nu wat te groot is
C. Have fun ;)

zeelandbrug-9285.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr

zeelandbrug-9294.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr

Even uit de band met een B&W foto erbij. Ik weet het.
zeelandbrug-9297.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Prachtige plaatjes!

Alternatieven op Windows zijn Dxo OPtics (aanrader, geweldige ruisonderdrukking en dehazing) en PhaseOne Capture One Pro 9 (waar ik niet aan kan wennen, wel prachtige kleuren)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

eMVe

Mooie foto's! Niet gehinderd door een teveel aan kennis vallen me toch een paar dingen op; de eerste foto: mooie kleuren en compositie, maar staat dat object werkelijk zo scheef of is het vertekening van de lens? In het laatste geval zou ik hem toch proberen wat rechterop te trekken, ik vind het erg irritant. Tweede foto: hier blijf ik me afvragen wat voor dier ik daar zie; kat, hond of iets anders. . . mooiste zou zijn om hem meer op de voorgrond en scherp te hebben, maar natuurlijk is niet alles op zo'n moment te regisseren. Derde foto: mooi, alles klopt, maar het wordt om e.o.a. manier niet spannend, boei rechts zou ik sowieso weghalen. Nogmaals, het ontbreekt me aan deskundigheid; zomaar wat dingen die me opvallen.

Erik

Middelste erg mooi. Logo prima toch zou zelf alleen het zwarte woordje Sauer weghalen beetje overkill maar smaken verschillen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#1756
Quote from: Nahpets on February 12, 2016, 12:38:27
Prachtige plaatjes!

Thanks!
Quote from: Nahpets on February 12, 2016, 12:38:27
Alternatieven op Windows zijn Dxo OPtics (aanrader, geweldige ruisonderdrukking en dehazing) en PhaseOne Capture One Pro 9 (waar ik niet aan kan wennen, wel prachtige kleuren)

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat het afgeven op LR niet 100% eerlijk is. Gister ging alles tergend langzaam, en wilde niks werken zoals ik dat wilde. Ik denk dat ik afgeef op LR omdat het op de waarheid gooien duurder is :-X :D (7 jaar oude MBP en 5 jaar oude NAS die al langzaam was toen ik hem kocht).

Quote from: eMVe on February 12, 2016, 13:07:17
Mooie foto's! Niet gehinderd door een teveel aan kennis vallen me toch een paar dingen op; de eerste foto: mooie kleuren en compositie, maar staat dat object werkelijk zo scheef of is het vertekening van de lens? In het laatste geval zou ik hem toch proberen wat rechterop te trekken, ik vind het erg irritant.

Ook jij bedankt!
Het object staat in werkelijkheid recht :) Dat is inderdaad echte lens-vertekening. Wat wil je; op 16mm FF een eind je camera omhoog richten ;) Dan krijg je dit soort vreemd weglopende lijnen. In deze foto maakt het mij niet negatief uit overigens ;)

Quote from: eMVe on February 12, 2016, 13:07:17
Tweede foto: hier blijf ik me afvragen wat voor dier ik daar zie; kat, hond of iets anders. . . mooiste zou zijn om hem meer op de voorgrond en scherp te hebben, maar natuurlijk is niet alles op zo'n moment te regisseren.

Kak. Sorry. Mijn fout. Ik had mijn hond er nog uit willen werken. Maar omdat alles gister weer mijn geduld meer dan op de proef aan het stellen was (understatement, met soms 3 minuten moeten wachten tot een foto opgeslagen werd voordat ik ook maar "iets" kon doen) heb ik dat compleet vergeten. Ik zal nog proberen Cita eruit te werken ;)

Quote from: eMVe on February 12, 2016, 13:07:17
Derde foto: mooi, alles klopt, maar het wordt om e.o.a. manier niet spannend, boei rechts zou ik sowieso weghalen. Nogmaals, het ontbreekt me aan deskundigheid; zomaar wat dingen die me opvallen.

Ik heb geprobeerd om de boei weg te werken, maar door de reflectie in het water ging dat gisteravond niet zoals ik het wilde. Maar ik zal eens kijken of de makkelijke optie (gewoon van de foto wegsnijden :P) de foto in stand houdt zoals ik hem wil zien ;)


Quote from: Erik on February 12, 2016, 20:19:12
Middelste erg mooi. Logo prima toch zou zelf alleen het zwarte woordje Sauer weghalen beetje overkill maar smaken verschillen.

Thanks Erik.
Logo = (nu niet te zien omdat ik het logo nog moet verbeteren) een beetje als

christiaan     SAUER
----------------------
SAUER     fotografie

Alleen omdat de namen links in beeld zwart zijn valt dat in deze foto's net compleet weg. Bij een lichte foto zie je het al veel beter ;) Zie onderstaande foto ;)

_MG_7207.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#1757
Nog even geen zin gehad om naar de andere twee foto's te kijken.
Maar deze, vond ik, had mijn aandacht wel even nodig.

Leuk om te zien wat een beetje nabewerking doet met een foto ::)

Een vraag aan de experts hier. Als ik naar Soft Proofing kijk zou de lucht problematisch moeten zijn bij de gouden ondergang. Bij het echt heldere stuk. Kan ik me ook iets bij voorstellen. Maar. Als ik ga miepen zie ik banding in de lucht. In de bovenste donkere laag van de lucht als iemand snapt waar ik bedoel.

Wat doe ik fout. Hoe kom ik hier vanaf?

zeelandbrug-9317.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Voor wat het logo betreft:
Waarom 2 keer je achternaam?

Christiaan Sauer
F o t o g r a f i e

Zoiets kan ook...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Quote from: Christiaan S on February 12, 2016, 23:05:01

Logo = (nu niet te zien omdat ik het logo nog moet verbeteren) een beetje als

christiaan     SAUER
----------------------
SAUER     fotografie


Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Christiaan saueR
F o t o g r a f i E
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Ik zal er eens naar gaan kijken :)
Omdat er opeens foto's van me voorbijkwamen op plekken waar ik er geen toestemming voor had gegeven, laat staan dat ik er keurig voor betaald werd "moest" ik opeens even een logo achting iets in elkaar flansen ;)
Nu ik weet hoe en wat ik mijn watermerk kan plaatsen met LR kan ik er beter naar kijken ;) Het gerust ook wat subtieler qua lettertype bv.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CZ79

Quote from: Christiaan S on February 12, 2016, 02:11:44


Mooie foto's, zeker die tweede en derde...ik vind zelfs de derde nog iets meer tot de verbeelding spreken (wete niet waarom, maar doet me meer)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

VlisChris

#1763
Thanks!

Nog eentje van vanavond.

20160217-_MG_9350.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sailor Jan

#1765
Quote from: Christiaan S on February 12, 2016, 23:05:01

Quote from: Christiaan S on February 17, 2016, 20:37:37
Thanks!

Nog eentje van vanavond.

20160217-_MG_9350.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr

_MG_7207.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr

Mooie foto's! De loodstenders zijn meestal erg fotogeniek!
Wees lief voor jezelf

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on February 17, 2016, 20:37:37
Thanks!

Nog eentje van vanavond.


Mis wel wat in de lucht. Te vlak.

Rob Eric Blank


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

rijstfj


VlisChris

Quote from: Rob Eric Blank on February 18, 2016, 14:51:56
Mis wel wat in de lucht. Te vlak.

Yep. Ben ik met je eens. Hopelijk kan ik hem nog eens maken met een mooi wolkendek. Zo'n dek met een klein beetje bewolking die mooie strepen geeft ;)
Ik heb overwogen om het er achteraf in te shoppen. Maar daar ben ik huiverig voor. Maar wie weet probeer ik het nog eens ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#1771
Mooie foto van je btw 8)

@ SailorJan. Die krengen zijn inderdaad nog opvallend fotogeniek. Erg leuk om te fotograferen bij storm oa.
Ok. Je moet wat into bootjes zijn. Maar dan zijn ze erg mooi. Even vloeken in de kerk: de schepen van De Vloot (Belgisch loodswezen ) zijn helemaal erg mooi.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sailor Jan


Quote from: Christiaan S on February 18, 2016, 17:54:04
Mooie foto van je btw 8)

@ SailorJan. Die krengen zijn inderdaad nog opvallend fotogeniek. Erg leuk om te fotograferen bij storm oa.
Ok. Je moet wat into bootjes zijn. Maar dan zijn ze erg mooi. Even vloeken in de kerk: de schepen van De Vloot (Belgisch loodswezen ) zijn helemaal erg mooi.

De Vloot heeft tegenwoordig een aardige vloot en het rood is ook best aardig.
Wees lief voor jezelf

VlisChris

Ik zou nog wel eens met alle plezier foto's van die nieuwe schepen buitengaats maken. Van de schepen op de loodsstations.
Die van NL zijn leuk. Die van de Belgen zijn gewoon mooi.

Ps: de Jan Breydel (of hoe ze ook precies heet) lag gister weer in Vlissingen. Die serie heeft nog dat echte mooie geluid. Dat je het in de halve stad kan horen als ze in de haven even moeten keren. Dat enorme diepe gegrom, en dan het klepperen van die uitlaat. Heerlijk :inlove: Puur jeugdsentiment. Ik weet het. Comfortabel vond ik ze niet echt (2 of 3 keer meegeweest aan boord)  Dat deden de Hollanders beter ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sailor Jan

Die oude boten zijn wel gaaf, zeker qua geluid. Ik vond het altijd cool hoe ze in het haventje draaiden.
Wees lief voor jezelf