Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Zo, in de herkansing:



Daarnaast nog een andere foto die ik vandaag gemaakt heb:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

spotmatic

Ik had even zin om de vooroorlogse Meyer Primoplan 7,5cm f=1,9 op mijn 5D te zetten met dit als resultaat.

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Audiofiel

Quote from: spotmatic on June 30, 2009, 22:15:17
Ik had even zin om de vooroorlogse Meyer Primoplan 7,5cm f=1,9 op mijn 5D te zetten met dit als resultaat.

Hmmmm, ik kan de lavendel gewoon ruiken vanaf het scherm. Prachtige plaat! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Schitterend weer Spot! Wat Audiofiel zegt ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

donaldk

Wel opvallend dat de tweede rij van lavendelstaafjes (die ene links nsst het scherpe staafje in het midden, onscherp is twerwijl de iets verder staande nog wat verder naar links wel in focus is?

Madhouse

#1106
Verplaatst naar het Dieren topic!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#1107
Verplaatst naar het Dieren topic!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

beunky

Mooi hoor! Maar mogen ook in het dieren topic wat mij betreft :)
Hmm... de derde lijkt niet helemaal scherp...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Madhouse

Quote from: beunky on June 30, 2009, 22:58:05
Mooi hoor! Maar mogen ook in het dieren topic wat mij betreft :)
Hmm... de derde lijkt niet helemaal scherp...

Heb ze verplaatst naar het dieren topic. Had ff niet gezien dat die er ook was  :(
Maar die 3e is ook wat onscherp. Maar vind de foto mooi om naar te kijken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 30, 2009, 20:03:11
@Gaetan,
Ik geef alleen aan dat bij veel mensen de verschillen niet bekend zijn en ze nog steeds 5 jaar geleden leven toen de RAW workflow inderdaad wat omslachtiger was, tegenwoordig is de RAW workflow vaak sneller dan JPEG.
Maar nogmaals het is allemaal persoonlijk, ik ben gewoon een grote aanhanger van RAW.

ja, het zal best zijn dat bij veel mensen de verschillen niet gekend zijn, maar als dat zo is, wil dat misschien zeggen dat ze dus niet fanatiek aan het experimenteren zijn met nabewerking, en hebben ze dan veel aan die meerwaarde van RAW?

ikzelf ben me er wél van bewust door proefondervindelijk de 2 opties te proberen, dus ik weet dat er meer uit te halen valt, maar toch zie ik er tegen op om in RAW te werken. (maar ik doe het wel als het resultaat het vereist)

maar ik werk dus liever (of beter: liever niet) in JPG want dan is er veel minder werk (aan) (achteraf).

anyway misschien off topic alweer de zoveelste jpg vs raw discussie. Misschien laten we beter de mensen doen zoals ze bezig zijn  :)

spotmatic

Bedankt Audiofiel en Beunky!  O0

Quote from: donaldk on June 30, 2009, 22:40:17
Wel opvallend dat de tweede rij van lavendelstaafjes (die ene links nsst het scherpe staafje in het midden, onscherp is twerwijl de iets verder staande nog wat verder naar links wel in focus is?

Dit is een mooi voorbeeld van een objectief dat voor portretten is bedoeld. Het scherptevlak loopt daarom niet mooi recht, zoals je wel zou denken, maar gebogen (beeldveldwelving). Het heeft een reden dat de lenzen op CRT's twee scherpstelringen hebben (voor het beeldmidden en voor de randen).  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Tja, ik ben van de minimalisering van vervorming;-). NHK had Astro een dure real-time electronische analyzer/corrector laten bouwen voor de diverse CA vormen voor Super Hi-Vision, Panasonic dacht hey das een goed idee, maar we nemen gewoon de afwijkingen van de populairste lenzen en stoppen die in een LUT en de LUT in onze camera's. Met/zonder plaatjes tonen echt een wereld van verschil.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

spotmatic

Heerlijk minimalistisch, Beunky! Ik zou wel het lichte takje even wegklonen want het leidt nu nogal af.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

beunky

Oké, ga ik doen. Dank voor de tip!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: spotmatic on July  1, 2009, 23:44:36
Heerlijk minimalistisch, Beunky! Ik zou wel het lichte takje even wegklonen want het leidt nu nogal af.

Ik heb het takje weggekloont, maar dat maakt het heel clean en doods, het leven is er dan helemaal uit.
Kijk maar:



Daarnaast even een foto van het weer zoals dat er een uurtje of twee geleden bij ons uit zag:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

RonG

Dat takje had voor ook niet weg gehoeven, smaak kwestie.

Die wolken foto vind ik erg mooi.

Umberto.

vindt het zonder het takje wel beter  ;)
Disturbing the peace sinds 1975

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

#1120
Wauw Beunky, dat is een hele grote stap vooruit! :o :o Thumps up! 8)


Vooral die tweede vind ik erg spannend. Ik denk: wat is er gebeurd, waarom is er iets van de weg afgegaan, etc. etc. Leuk!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Dank je :)
Ik was zelf nog niet tevreden met de vorige foto's (vond ze nog niet sterk genoeg), dus ik heb betere (eigenlijk slechtere dus ;D) weersomstandigheden afgewacht om langere sluitertijden te krijgen. Tel daarbij het polafilter op wat ik vandaag heb gekocht (goed voor twee stops) en dan worden de echt leuke sluitertijden bereikt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

spotmatic

SMC Pentax 200mm f/4 + Canon EOS 5D



BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

spotmatic

Quote from: beunky on July  3, 2009, 23:27:58
Mooie foto's weer Spot!

Dank je! Jouw snelwegfoto's zijn anders ook niet te versmaden. Daar kun je hele verhalen bij bedenken...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909