HD-160 Zalman starten

Gestart door Tuurtje, juni 23, 2008, 20:31:51

Vorige topic - Volgende topic

Tuurtje

Wie kan mij helpen?

Ik heb de HD160 XT van zalman als HTPC kast. Het systeem werkt prima alleen ik heb een vraag mbt het starten van de HTPC. Kan ik die ook via de afstandsbediening doen? Ik hoorde van iemand dat je dit wellicht in de BIOS moet tweaken? Of is er een andere manier?

Alvast bedankt,

Groet Tuur

nielsvanbaal

Dit kan volgensmij (met de standaard oem ehome receiver van ms) niet.
Tenminste, opstarten.

Vanuit standby lukt (als het moederbord het ondersteund) meestal wel goed.
Ik heb daartoe in de bios ingesteld dat de usb poorten gevoed(USB powered standby) moeten blijven en dat er gebruik moet worden gemaakt van S3 en na het terug keren de videokaart geinitialiseerd moet worden. S3 is de diepste slaapstand voor hibernate, hierbij staat er enkel stroom op het geheugen. De pc is razendsnel weer bruikbaar en het mooiste is wanneer je een programma instelt om op te nemen dan komt hij zelf uit standby en gaat opnemen, vervolgens heb ik ingesteld dat hij na 10 minuten niets doen weer op standby gaat.

USB powered standby zit niet op elk moederbord, bij oude asus borden(P4) moet je het doormiddel van jumpers aanzetten. Bij mijn MSI G31 ontbrak de functie in de bios, maar na mail contact met MSI hebben ze speciaal voor mij deze optie toegevoegd in een nieuwe beta bios. Dus soms kost het even wat moeite, maar volgensmij hebben de meeste asus borden tegenwoordig het gewoon in de bios zitten.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*