Club 3 Theatron agrippa, geen Subwoofer geluid op versterker

Gestart door ochiba, juni 21, 2008, 19:53:45

Vorige topic - Volgende topic

ochiba

Gents,

In mijn nieuwe PC geeft 9800GTX videokaart prima beeld, mijn moederboard haar geluid kon wat beter dus heb me half jaar oude Club3D Theatron Agrippa geluidskaart overgezet en doorverbonden met een optische kabel naar mijn Yamaha versterker. Dit om alles natuurlijk perfect op de plasma te zien en beleven.

Nu krijgt mijn subwoofer geen signaal en doet dus ook niet mee als ik een 5.1 dvd afspeel via de PC.
Mijn standalone DVD geeft het signaal wel via de versterker.(optisch verbonden)

Ik zie nergens dat ik dit appart aan kan zetten.
Hebben jullie nog adviezen of tips?

Grreetz Ochi

ochiba

Gents,

heb hem ondertussen aan de praat maar ben nog niet tevreden.

Als ik mijn Yamaha versterker zo instel dat de mainspeakers en subwoofer allebij aangestuurd worden als subwoofer doet de woofer het.
Het geluid is dan echter een beetje hol.
Als ik de Agrippa op DTS zet gaat het weer een stuk beter qua geluid en dan zet ik de subwoofer alleen apart aan op de versterker.

Volgens mij moet het met deze als zeer goed bekend staande geluidskaart beter kunnen.
Zijn er gebruikers van deze kaart op het forum die met bepaalde instelingen goede ervaring hebben?

Greetz Ochi

nielvm

Heb dezelfde kaart...

Zo te horen is het veel beter als je hem op DTS zet? Waarom laat je hem hier dan niet gewoon opstaan?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

RalphH

Waarmee speel je af? Misschien ff de settings van AC3Filter checken.
Gr.
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ochiba

Ralph,

ik speel het meeste af met power dvd 8.
Ik heb al zitten zoeken in dit programma maar heb alleen keuze uit de setting zoals true suround, stereo en nog iets met suround.
Kan daar niet bewust voor 5.1 kiezen.
Weet jij misschien waar ik dat zou moeten vinden.

Voor sommige contents gebruik ik VLC of MPC met zelfde resultaat.
Nu heb ik net een nieuwe PC en bewust nog geen codec pakketten erop gezet.
Hij speelt alles af maar alleen dit kleine detail krijg ik niet goed.

Greetz Ochi

RalphH

Als het goed is moet je je PowerDVD op S/PDIF zetten, dan gebruik je de Coax/optische uitgang van je kaart.
Ik ken je geluidskaart niet, maar in de instellingen daarvan ik alles zo standaard mogelijk houden, verder geen voorgedefinieerde geluidsformaten instellen enzo bedoel ik dan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer