The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: frankp op november  9, 2010, 14:44:44
Naar aanleiding van jouw bericht over het kopen van een Dune Smart ben ik ook even in de specs van de Smart gedoken.
Aangezien ik al op zoek was naar een nieuwe mediaplayer, gaat het denk ik de Smart worden.

Maar waarom ben je toch voor een Xtreamer gegaan? Puur levertijd?

oa. levertijd, maar heb begrepen dat ze volgende week binnen komen. Daarbij deze doet nu cker passthrough van hd anders had ik een mede8er of playon aangeschaft maar deze spelers zijn nog buggie met hun firmware.

Daarbij deze kost 118 euro en de smart D1 kost 269 euro.

Ga nu even spelen met de xtreamer. Wanneer deze niet bevalt kan ik nog altijd over stappen op de Dune smart D1 en/of wanneer ik tevreden doe ik een uitbreiding met de etrayz (of schaf een 2e externe hdd aan omdat je waarschijnlijk toch wel wat films wilt bewaren....)

frankp

Ben zeer benieuwd wat je van de Xtreamer vindt en dan met name of de passthrough van HD audio goed gaat want dat is ook voor mij een van de belangrijkste redenen om mijn huidige player te vervangen.

hoekie

Hopelijk kan ik er vanavond even mee spelen. Zal eerst de firmware moeten updaten...
Ik zal mijn bevindingen laten weten...

hoekie

Helaas...
TNT is geweest maar was ff niemand thuis
wordt dus morgen..

frankp

Citaat van: hoekie op november  9, 2010, 17:55:23
Helaas...
TNT is geweest maar was ff niemand thuis
wordt dus morgen..

Ik haat dat als dat bij mij gebeurt, vooral als je zo naar iets uitkomt.
Maar inderdaad....morgen weer een dag!

hoekie

Citaat van: frankp op november  9, 2010, 19:31:04
Ik haat dat als dat bij mij gebeurt, vooral als je zo naar iets uitkomt.
Maar inderdaad....morgen weer een dag!

ach ja het is niet anders...
(avondje vroeg naar bed... morgen weet ik niet of ik er aan toe kom.. moet ff mijn zwager helpen heeft een nieuwe 50 inch plasma gekocht)

hoekie

Nou eerste ervaring is klote want mijn versterker reageert ineens als een slak op de afstandsbediening

Bij opstarten van xtreamer heb ik een rood logo maar daarna wordt die paars met een resolutie van lik me versie ...  :-[

bmateijsen

Citaat van: hoekie op november 10, 2010, 19:55:17
Nou eerste ervaring is klote want mijn versterker reageert ineens als een slak op de afstandsbediening

Bij opstarten van xtreamer heb ik een rood logo maar daarna wordt die paars met een resolutie van lik me versie ...  :-[

Je zal eerst denk ik de settings in de xstreamer goed moeten zetten, en download maar de laatste firmware gelijk, want de kans is zeer groot dat die er niet in zit.

Groet,

Bjorn

snopper

Klopt, zet 2.4.2 er eerst maar op. Mocht er 2.4 of 2.4.1 al op staat gaat dit via een Internetupdate. Anders moet je noch even een USB Stick gebruiken.

Standaard staat de resolutie bij de eerste keer opstarten op 480p. In de A/V Instellingen kan je dit naar 1080p zetten en dan wordt het beeld haarscherp.

Veel succes
Snopper

hoekie

Daar is hoekie vanuit The Garage.
Klopt snopper wat betreft resolutie. Staat op 480p en dat ziet er niet uit.
Wel raar dat die dat deed omdat in het menu had ik wel 1080p gekozen.
Ook raar dat de ab van de arcam slecht reageert op de avr600 dan.

Vandaag:
Nieuwe fw op USB stick gezet en upgrade uitgevoerd.
in menu hdmi auto en audio "jawel" op dd true HD en HD Dts ma.
USD hdd eraan en de demo's draaien netjes op 7.1 dd true HD
Wat een geluid!!!!!
(jammer dat de avr zo lang duurt voordat die door heeft wat voor geluidsspoor het is)

Inmiddels jukebox geinstalleerd en lekker aan het spelen.
YouTube draait ook, geweldig gewoon.

@björn mijn verlichting van de avr ab is nog amper aan?
Verkeerd knopje gedrukt?

hoekie

Hmm misschien de batterijen leeg....

snopper

en hoe is het beeld?

Heb je er ook een USB Stick aan voor de lokale caching zoals het is aanbevolen in het Xtreamer forum? Het caching kan je instellen via de web interface. De Jukebox kan je ook via de web interface aanpassen.

veel plezier
Snopper

hoekie

Citaat van: snopper op november 12, 2010, 12:33:58
en hoe is het beeld?

Heb je er ook een USB Stick aan voor de lokale caching zoals het is aanbevolen in het Xtreamer forum? Het caching kan je instellen via de web interface. De Jukebox kan je ook via de web interface aanpassen.

veel plezier
Snopper

Hoi,
Beeld is top!
Nee geen usb stick aan.


caching in webinterface zal eens kijken...

jukebox draait wel.. maar heb niets met caching ingesteld volgens mij...

hoekie

@snopper

Heb je een link voor mij ?

snopper

ik kijk vanavond wel even thuis. Ik zit hier op het werk en forum.xtreamer.net komt niet door de websense filter door.

Snopper

hoekie

Citaat van: snopper op november 12, 2010, 15:21:31
ik kijk vanavond wel even thuis. Ik zit hier op het werk en forum.xtreamer.net komt niet door de websense filter door.

Snopper

:-)

ben ik blij dat ik het netwerk (dus incl. fw / proxy) beheer

snopper

USB stick eraan. Zeker zijn dat de webserver is aangezet in de systeeminstellingen. Dan naar de url van de xtreamer (default http://xtreamer) daar de jukebox uitkiezen. In het scherm van de jukebox links in het menu de settingskiezen en daar kan je uit mijn hoofd de cache zien en indien noodzakelijk aanzetten.

Ik zit helaas nog op het werk en highjack met de ipad even een hotspot in de straat.

Laat even weten of dat lukt anders kijk ik later of uiterlijk morgen nog wel

Snopper

hoekie

ga zo ff kijken, thx!

snopper

#1868
Gevonden.....
Is een niet zo boeiende conference call toch noch ergens goed voor.

http://m.youtube.com/#/watch?xl=xl_blazer&v=QVH0HZBpY1U
Kijk zo rond de 6:10

Snopper

hoekie

hmm.. kom op iets anders uit... en niet het filmpje wat jij wilt laten zien...

hoekie

Ok gelukt, alleen wordt sda1 de lokatie en dat is mijn USB hdd
Maar goed dat kun je op de xtreamer omdraaien

Wanneer ik caching aanzet ben ik in mijn jukebox wel de plaatjes kwijt van de films...
Als ik een nieuwe scan doe vind die er maar 2 (plaatjes) en dat zijn er 2 die eerst niet gevonden waren...

Caching uitgezet, jukebox gestart en daar zijn de afbeeldingen weer ...

hoekie

Verf voor de diffusers

Ik heb mijn klusser gevraagd voor een latex (waterbasis) voor de panelen te schilderen.

Nu heb ik van hem 5 liter gekregen van sikkens alphatex  iq mat (nou gekocht moet ik zeggen)

Is dit nu goed en bruikbaar?

Ik hoop het wel want had al verkeerde kleur doorgegeven en heb dus nu 2 emmers :-(

hoekie

Geen schilders hier ? ;)

als het goed is komt vandaag de WD 2.5 inch stata hdd binnen voor in mijn Xtreamer  :)

hoekie

Hdd binnen en inmiddels geplaatst

Kopiëren van externe hdd naar interne hdd is een drama. (via file manager xtreamer)

Klapt er stteds uit: failed op canceled (terwijl ik niets doe)

Via webbrowser naar xtreamer en dan kopiëren werkt al helemaal niet....

@snopper: herken je dit?


snopper

Nee eigenlijk niet :eh:. Ik kopieer heel eenvoudig via een share. In de weinterface zet je de hostnaam en de werkgroep en dan verbinden met de PC (\\MYXTREAMER\sda1)
Heb je de HD via de xtreamer geformatteerd?

Snopper